Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:11

Ik was begin deze maand met de paarden op vakantie in Leersum, uiteraard even het stormpad bezocht! Heel indrukwekkend om te zien :j

Afbeelding

Popstra

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:40

Oh dat pad wil ik ook gaan lopen met mijn moeder.
Ik fiets regelmatig op het Leersumse Veld en zie daar ook nog alles om liggen wat een treurig gezicht is

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:15

Wij hebben vandaag het stormpad gelopen. Erg mooi gemaakt! We hadden van tevoren niet gekeken hoe het pad er uit zag, maar het is wel handig als je een beetje oké ter been bent. Er zijn veel trappetjes en je moet over een boomstronk klimmen.
Niet de meest handige keuze met een rolstoel, maar het is gelukt :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:20

Wij zijn de valwind ook nog lang niet vergeten. Ons huis haalde de voorpagina van veel media doordat een boom die op ons huis viel ons huis onbewoonbaar maakte. De impact was en is enorm, dus het is mooi dat er weer even aandacht voor is door middel van een boek. Er staat ook een interview met mijn vader in. Toevallig heb ik eergisteren het stormpad voor het eerst gelopen. Voor mij blijft het dubbel voelen, maar mooi dat het er is en mensen de impact van dit natuurgeweld kunnen zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:26

Ik ben vanmiddag toevallig ook geweest. Ik dacht echter dat het houten looppad langer zou zijn.
De bomen waren als luciferhoutjes geknakt en heel veel totaal uit de grond gerukt.

Als je richting het boswachtershuisje loopt dan zie je veel meer om liggen. Daar fietsen we altijd doorheen richting het Led de slichterpad.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:31

Het viel mij ook een beetje “tegen” als het een indicatie van de schade moet geven, maar dat is misschien ook omdat mijn beeld van de schade heel anders is. Het is een leuk pad om (met kinderen) eens overheen te gaan, maar niet meer dan dat in mijn ogen. Ik had het denk ik ook eerder vanaf / rondom de tombe van Nellestein gemaakt denk ik. Dan zie je toch meer schade al zijn ze daar druk aan het opruimen geweest de afgelopen maanden.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:31

Lugea schreef:
Wij zijn de valwind ook nog lang niet vergeten. Ons huis haalde de voorpagina van veel media doordat een boom die op ons huis viel ons huis onbewoonbaar maakte. De impact was en is enorm, dus het is mooi dat er weer even aandacht voor is door middel van een boek. Er staat ook een interview met mijn vader in. Toevallig heb ik eergisteren het stormpad voor het eerst gelopen. Voor mij blijft het dubbel voelen, maar mooi dat het er is en mensen de impact van dit natuurgeweld kunnen zien.

Kan me goed voorstellen dat het heel dubbel voor je voelt.
Toen we er vandaag liepen, kwamen we mensen tegen en hadden het er ook over hoezeer die storm het aangezicht van Leersum heeft veranderd.
Is jullie huis wel weer hersteld nu?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:33

ievie schreef:
Lugea schreef:

Kan me goed voorstellen dat het heel dubbel voor je voelt.
Toen we er vandaag liepen, kwamen we mensen tegen en hadden het er ook over hoezeer die storm het aangezicht van Leersum heeft veranderd.
Is jullie huis wel weer hersteld nu?

Ja, ons huis is weer herstelt. De eerste verdieping en zolder zijn er opnieuw opgezet. Ongeveer negen maanden na de valwind konden we er weer in.

Het aangezicht is inderdaad enorm veranderd. Ook merkte je direct na de valwind dat het een stuk lichter was doordat er in één klap zoveel bomen omver lagen.