Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sodeletuut schreef:frensje schreef:Mijn pensionhouder, hele kleine stal aan huis, hij doet het erbij, wil geen UBN aanvragen.
Ik begrijp dat mijn paard geregistreerd moet worden op zijn nummer maar als hij dat niet wil aanvragen gaat dat niet. Ik kan niet zelf een UBN aanvragen.
Een eventuele boete wil ik niet betalen. Wat is nou wijsheid?
Gewoon maar wachten en hopen dat er geen controle komt?
Mocht een pensionstalhouder het ECHT niet willen, dan mag jij ook een UBN zelf aanvragen op zijn adres. Is niet wat ze bij RVO graag willen, maar het mag officieel wel.
Ladygiroc schreef:Mijn pony heeft ook geboorte datum 01-01-1900. Maar in het paspoort staat een ander stempel dan wat de website aangeeft als ik sie check. Bij wie moet ik dan zijn? Ppi is van drumhorse nog wat maar dat bestaat niet meer..
bamsy schreef:Paard is van 2010, Spaans paspoort maar wel in NL geboren dus ik er eigenlijk vanuit dat dit wel geregeld was
Eefke85 schreef:Ik was aan het proberen, maar kan het webinar niet volgen omdat ik geen creditcard heb waar ik de gegevens van kan invoeren.
Wel jammer, want ik huur een wei zonder adres van mensen die niks van deze nieuwe wet wisten en daarom ook geen UBN nummer willen aanvragen omdat het volgens hem toch alleen maar is om mensen op kosten te jagen.
suffie schreef:bamsy schreef:Paard is van 2010, Spaans paspoort maar wel in NL geboren dus ik er eigenlijk vanuit dat dit wel geregeld was
Dat was dus ook het geval met mijn paarden. Westfaals paspoort en ook hier ingeschreven en in Nederland geboren. Ik heb ze dus geïmporteerd via het Tinkerstamboek.
Bij koeien, schapen en varkens is het heel gewoon dat je het UBN van de vorige eigenaar of nieuwe eigenaar weet, dit zal bij de paarden een kwestie van wennen zijn. Gewoon bij aankoop en verkoop UBN uitwisselen.
. Net zoals iemand die niet wil registreren dat nu niet wil doen. Mag iedereen toch voor zich weten
.
. Dus dat kan later een mogelijk( hoeft niet, hangt er vanaf hoe strikt ze gaan zijn) risico zijn van nu je paard niet registreren
DuoPenotti schreef:Ladygiroc schreef:Mijn pony heeft ook geboorte datum 01-01-1900. Maar in het paspoort staat een ander stempel dan wat de website aangeeft als ik sie check. Bij wie moet ik dan zijn? Ppi is van drumhorse nog wat maar dat bestaat niet meer..
Dat heeft die van mij ook.
Paspoort van GCDHA.
Leeftijd ook 01-01-1900 terwijl zijn geboortedatum bekend is.
chipnummer en levensnummer zijn NL dus zal wel goed zijn.
DuoPenotti schreef:Ladygiroc schreef:Mijn pony heeft ook geboorte datum 01-01-1900. Maar in het paspoort staat een ander stempel dan wat de website aangeeft als ik sie check. Bij wie moet ik dan zijn? Ppi is van drumhorse nog wat maar dat bestaat niet meer..
Dat heeft die van mij ook.
Paspoort van GCDHA.
Leeftijd ook 01-01-1900 terwijl zijn geboortedatum bekend is.
chipnummer en levensnummer zijn NL dus zal wel goed zijn.
Ladygiroc schreef:Duidelijk corina. Maar onze ppi bestaat niet meer, dan zouden we de geb data niet aan kunnen passen? Weet niet hoe belangrijk die data is.
deedee19 schreef:Nou ik heb de paspoorten van mijn fjord en shetlander gecontroleerd. Dat klopt allemaal netjes. Ik huur een stuk grond (midden in het bos dus zonder adres). Ik moet nog even met de eigenaar om de tafel. Stel hij is bereid een UBN aan te vragen moet hij dit dan doen of ik (met zijn toestemming) en moet hij of ik dan de paarden registreren?