Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:05

Shae schreef:
Wist je dat er meerdere protesten waren op dat moment?

Bij dit protest is ingegrepen:
[ Afbeelding ]

Bij dit protest niet:
[ Afbeelding ]

Ik zie in één oogopslag waarom. Jij ook?

Yep, ik snap/zie het ook.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:06

BarbaLala schreef:
Ik schrik er van hoeveel bokkers er keer op keer geweld proberen goed te praten.
En daarbij niet op de hoogte zijn van grondrechten en wetgeving (omtrent demonstreren).
Jullie kunnen behoorlijk wat introspectie gebruiken.
Werkelijk ongekend en plaatsvervangend beschamend, foei foei.

Ik denk dat je zelf nog even de wetgeving mbt demonstratie moet doorlezen.
Je recht op demonstratie is namelijk niet onbeperkt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:07

BarbaLala schreef:
Do your own work. Ik ben hier niet om een ander bij te scholen.
Zoals ik al schreef ligt die verantwoordelijkheid bij jouzelf.

Ik wil met alle liefde jou wel een beetje bijscholen. Absolute grondrechten bestaan niet, ook het absolute grondrecht op demonstreren. Grondrechten botsen regelmatig met elkaar en dan is het aan de overheid om daar een balans tussen aan te brengen. Die balans staat in ons wetboek en in dit geval waren er wettige beperkingen aan de demonstratie gesteld, om een ander grondrecht te beschermen. Namelijk het grondrecht dat onze gezondheid door de overheid beschermd moet worden. Het kan zijn dat jij die bescherming in dit geval onzin vindt, maar het is ook niet aan jou om zelfstandig de grondrechten van andere burgers in gevaar te brengen. Zo werkt een rechtsstaat niet.

Hoe een rechtsstaat wel werkt is dat er naar het gedrag van de politie gekeken wordt en dat er uiteindelijk door een rechter beoordeeld wordt of hun geweld proportioneel was. En ik ben blij dat ik in een rechtsstaat leef, waarin we rechters hebben die daar naar kijken.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:07

Earth schreef:
Er is nu al een aantal keer een oproer geweest daar. Nog los van wie er begon, weet je inmiddels dat als je daar heen gaat, de kans bestaat dat er trammelant uitbreekt. Dus dan moet je daar gewoon weg blijven. En ga dan niet mauwen dat het een politiestaat is omdat je daar dan niet mag zijn, maar wees gewoon slim en zoek het gedoe niet op.
Net zo als naar buiten gaan zonder regenjas terwijl de kans groot is dat het gaat regenen. Als je dan nat wordt, moet je ook de regen niet de schuld geven. :P

Dus met andere woorden: Je mag volgens jou niet meer demonstreren want stel je voor dat de ME er weer vol in gaat.
Je mag niet meer je mening uitdragen want stel je voor dat de ME er weer vol in gaat.

Een ieder heeft het recht om voor zijn mening uit te komen.
Dat heet democratie. De ME is er voor dan om dat in goede banen te leiden en niet om oproer uit te lokken.
Wanneer je niet meer mag demonstreren gaat dat naar een dictatuur.

purny

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:08

Je mag nog demonstreren. Nog steeds. Maar dan moet je je wel netjes aan de regels houden

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:10

purny schreef:
Je mag nog demonstreren. Nog steeds. Maar dan moet je je wel netjes aan de regels houden

En welke regels zijn dat?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:10

loriene schreef:
Earth schreef:
Er is nu al een aantal keer een oproer geweest daar. Nog los van wie er begon, weet je inmiddels dat als je daar heen gaat, de kans bestaat dat er trammelant uitbreekt. Dus dan moet je daar gewoon weg blijven. En ga dan niet mauwen dat het een politiestaat is omdat je daar dan niet mag zijn, maar wees gewoon slim en zoek het gedoe niet op.
Net zo als naar buiten gaan zonder regenjas terwijl de kans groot is dat het gaat regenen. Als je dan nat wordt, moet je ook de regen niet de schuld geven. :P

Dus met andere woorden: Je mag volgens jou niet meer demonstreren want stel je voor dat de ME er weer vol in gaat.
Je mag niet meer je mening uitdragen want stel je voor dat de ME er weer vol in gaat.

Een ieder heeft het recht om voor zijn mening uit te komen.
Dat heet democratie. De ME is er voor dan om dat in goede banen te leiden en niet om oproer uit te lokken.
Wanneer je niet meer mag demonstreren gaat dat naar een dictatuur.

Nogmaals, je kunt prima in de regen gaan staan, met of zonder regenjas, maar dan is er nog steeds een kans dat je doorweekt raakt. Dus dan moet je gewoon naar binnen gaan, of stoppen met mauwen als je doorweekt raakt.
Met andere woorden, je weet het risico, neem m of neem m niet. Maar niet zeuren als je nat wordt. Daar kan de regering niks aan doen, de weerman ook niet, alleen jij die te lang buiten bent blijven staan.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:11

Wat is dat nou voor een rare vergelijking.
Regen en demonstreren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:12

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:13

loriene schreef:
purny schreef:

En welke regels zijn dat?

Om te beginnen de coronaregels. Afstand enzo. Daarnaast het feit dat er maar 200 aanwezig mochten zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:15

loriene schreef:
Regen en demonstreren.

Het is geen vergelijking, het is een synoniem ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:19

loriene schreef:
Regen en demonstreren.

Nou als dat ook nog uitgelegd moet gaan worden :=
De mensen die schreeuwen zijn er niet bij geweest dus roepen maar wat.
Verder helemaal met Earth eens.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:21

Google eens op "metafoor" loriene. Echt...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:21

secricible schreef:

Dat bedoelde ik ook, metafoor haha, niet synoniem :P

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:25

Het was daar volledig rustig, de politie en ME zijn al na een uur gaan insluiten.
Op t moment dat er werd verzocht te gaan, kon je nergens, buiten 1 plek t veld. Dat werd ook gedaan, maar dat was volgens de politie niet snel genoeg en zijn ze er al doorheen gaan crossen. Dan hadden ze niet het hele veld moeten omsingelen.
De honden stonden al klaar voor er ook maar iets was.
Het was volledig rustig en niks aan de hand.

Iedereen die er niet bij was, kan niks zeggen over hoe het is gegaan..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:27

En als je er bij bent kun je niet objectief beoordelen. Dus dan mag gewoon niemand er war van zeggen en kunnen we de discussie sluiten.
Klaar. :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:29

secricible schreef:
En als je er bij bent kun je niet objectief beoordelen. Dus dan mag gewoon niemand er war van zeggen en kunnen we de discussie sluiten.

Kunnen we alle geschiedenisboeken ook wel verbranden, we waren er immers niet bij dus we kunnen er niks over zeggen.

Tallie1979

secricible schreef:

Hear hear! *\o/*

Popstra

Dat mensen uberhoupt zelfs hun kleine kinderen mee gaan nemen naar een demo terwijl al maanden al die demos op onrust uit lopen vind ik echt not done. Wat bezield die lui?? Leven die onder een steen ofzo!?
Mensen moeten eens meer hun gezonde verstand gaan gebruiken.

loriene

secricible schreef:

Zulke dingen maak ik mij niet druk om.

Waar het mij om gaat is dat er mensen zijn die het optreden van de ME en de politie maar goed vinden.
Dat is iets wat ik niet snap.
Wanneer er groepen mensen zijn die plunderen en oproerkraaiers dan kun je een reactie van de ME verwachten.
Maar mensen die helemaal niets verkeerd doen zo geweldadig weg vegen!! Nee dat vind ik echt niet kunnen.
En ik hoop dat de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn goed worden gestraft!
En mensen die dit maar normaal vinden moeten hun eens achter hun oren krabben wat hun mankeert.

rien10

Mariposa11 schreef:
Het was daar volledig rustig, de politie en ME zijn al na een uur gaan insluiten.
Op t moment dat er werd verzocht te gaan, kon je nergens, buiten 1 plek t veld. Dat werd ook gedaan, maar dat was volgens de politie niet snel genoeg en zijn ze er al doorheen gaan crossen. Dan hadden ze niet het hele veld moeten omsingelen.
De honden stonden al klaar voor er ook maar iets was.
Het was volledig rustig en niks aan de hand.

Iedereen die er niet bij was, kan niks zeggen over hoe het is gegaan..

Was jij er bij?
@loriene: was jij er bij?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 17-03-21 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:30

Popstra schreef:
Dat mensen uberhoupt zelfs hun kleine kinderen mee gaan nemen naar een demo terwijl al maanden al die demos op onrust uit lopen vind ik echt not done. Wat bezield die lui?? Leven die onder een steen ofzo!?

Als je ook maar iets van gezond verstand heb, ga je daar sowieso niet staan demonstreren imo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:31

__Sannne schreef:
Popstra schreef:

Als je ook maar iets van gezond verstand heb, ga je daar sowieso niet staan demonstreren imo.
zo denk ik ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:31

Ik las ook op SM dat er een vrouw met een rollator was... living on the edge denk ik dan maar...

En iemand was daar met een Maltees leeuw achtig soort hond

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:32

__Sannne schreef:
Popstra schreef:

Dat bedoel ik dus.
Waarom niet?
Politie is er voor om je te beschermen en niet inmekaar te rammen.