Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:50

Ik kan me hier wel boos gaan zitten maken maar dat heeft geen zin. Al die mensen die hier zulke keiharde kritiek plaatsen daag ik uit om zelf eens bij PZB te gaan kijken en in gesprek te gaan met de familie. Kan je wel vertellen dat je er dan anders over gaat denken. Waar het geld heen gaat is transparant, hun jaarrekening is openbaar en staat op de website. Zo jammer al deze negativiteit terwijl deze familie zo hard werkt en zoveel goed werk doet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:51

Jeetje hatsjoe, had je niet 1 post kunnen maken waar je iedereen quote en reageert?

hahahatsjoe schreef:
Blussem schreef:
Ik heb er altijd een rare bijsmaak wanneer iemand die meer rijkdom heeft dan een gemiddelde Nederlander ook nog donaties gaat vragen voor zijn eigen stichting.
Als ze zelf geen wedstrijden zou rijden of geen zadels van duizenden euro's dan zou ze prima allemaal zelf kunnen bekostigen.

Waarom zou een meisje als Calijn geen wedstrijd mogen rijden of eigen zadels mogen hebben. Dat is haar plezier, naast al het harde werken voor de stichting.

Dat mag ze prima, maar niet als het bekostigd wordt vanuit de stichting. Als ik geld doneer aan een stichting, wil ik dat het naar de dieren die echt hulp nodig hebben, niet naar een meisje dat graag mooie eigen paarden en zadels wilt hebben en wedstrijden wilt rijden.

Het jongste jaarverslag is van 2018, lijkt mij niet echt up to date, of wel?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:51

Dieuwke_ schreef:
Zou je ook even een grote bijleespost kunnen maken, in plaats van allemaal losse berichten? Leest voor de rest wat prettiger

Nee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:55

hahahatsjoe schreef:
Dieuwke_ schreef:
Zou je ook even een grote bijleespost kunnen maken, in plaats van allemaal losse berichten? Leest voor de rest wat prettiger

Nee.

Misschien dan handig om even de boktregels te lezen.

Change3x

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:57

Zo flauw dat er nu alleen gemeld wordt dat hahahastjoe een grotere post had moeten maken in plaats van echt inhoudelijk op haar berichten te reageren. Typisch bokt. _O-

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:59

hahahatsjoe schreef:
Ik kan me hier wel boos gaan zitten maken maar dat heeft geen zin. Al die mensen die hier zulke keiharde kritiek plaatsen daag ik uit om zelf eens bij PZB te gaan kijken en in gesprek te gaan met de familie. Kan je wel vertellen dat je er dan anders over gaat denken. Waar het geld heen gaat is transparant, hun jaarrekening is openbaar en staat op de website. Zo jammer al deze negativiteit terwijl deze familie zo hard werkt en zoveel goed werk doet.

Waar is de jaarrekening van 2019 dan? Deze had allang klaar moeten liggen, we zitten immers aan het eind van 2020. Alleen 2018 en 2017 online op hun website. Ik ken Paard zoekt Baas verder helemaal niet en wil er ook verder ook min mogelijk mee te maken hebben. Maar dat deze jaarrekening niet online staat blijft een feit en dat maakt ze niet volledig transparant.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:00

Change3x schreef:
Zo flauw dat er nu alleen gemeld wordt dat hahahastjoe een grotere post had moeten maken in plaats van echt inhoudelijk op haar berichten te reageren. Typisch bokt. _O-

Nee joh, dat 'typisch bokt' zet zoden aan de dijk. Grapjas.

Ik vroeg het alleen maar omdat ze het misschien niet wist, maar ik heb al getemd :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:09

hahahatsjoe schreef:

Dat jaarverslag is net zo amateuristisch als de communicatie van de Stichting.

Ik zeg niet dat het idee een slecht idee is en dat ze slecht werk verrichten, maar zo'n jaarverslag geeft echt niet weer waar het geld heen gaat, wat er binnen komt en hoe er mee om wordt gegaan.
Als Stichting ben je aan donateurs en giften gebonden, die verkrijg je een stuk makkelijker door transparant en vooral duidelijk te zijn over kosten en baten.

Cursus communicatie of iemand die ze daar eens bij wil helpen zou veel verschil maken. Dat is meerdere malen aangeboden door meerdere mensen maar zoals met heel veel zaken, daar wordt dan niet meer op gereageerd.
Als je kritisch bent wordt je geblokkeerd of genegeerd.

Jammer dat goede bedoelingen op die manier verkeerd over komen en dat je zo het beeld van een amateuristische handel creëert ipv een professionele paardenopvang.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:10

Change3x schreef:

Je doet anders precies hetzelfde :') :+

Het basis idee van PZB is op zich niet zo'n verkeerd concept, maar wanneer je afhankelijk bent van anderen is het wel zo handig om je wat professioneler op te stellen en in ieder geval volwassen antwoorden te geven als stichting zijnde.
en juist dat stukje ontbreekt helaas.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:28

hahahatsjoe schreef:
Ik kan me hier wel boos gaan zitten maken maar dat heeft geen zin. Al die mensen die hier zulke keiharde kritiek plaatsen daag ik uit om zelf eens bij PZB te gaan kijken en in gesprek te gaan met de familie. Kan je wel vertellen dat je er dan anders over gaat denken. Waar het geld heen gaat is transparant, hun jaarrekening is openbaar en staat op de website. Zo jammer al deze negativiteit terwijl deze familie zo hard werkt en zoveel goed [***] doet.

Ik ben er geweest, en wij hebben ook een paard geadopteerd. :j
Aan het begin waren we inderdaad super enthousiast. In de loop der tijd gingen er wat dingen mis..
Zo werd mijn telefoonnummer bijvoorbeeld aan de vorige eigenaar gegeven die mij ineens ging bellen. :? Heb daar nooit toestemming voor gegeven.

Daarnaast werd ons paard afgestaan met dekens en halsters volgens de vorige eigenaar. Wij moesten zelf een halster kopen om haar op te halen, we hebben niks met haar mee gekregen.

Voor we haar zouden krijgen zou ze naar de hoefsmid zijn geweest, dit was een duidelijke eis van ons omdat de hoeven echt in hele slechte staat waren. Is niet gebeurd, alleen de voorhoeven want achter kregen ze niet voor elkaar..

Het idee is goed, maar de uitwerking moet gewoon professioneler. Zeker openheid over waar donaties heen gaan. Wij hebben een inzamelingsactie georganiseerd en echt een groot bedrag gebracht, voer gebracht en dekens.. Maar daar hebben we nooit meer wat over gehoord. Tsja, jammer.

En nu ga ik wachten tot ik een berichtje krijg want ze lezen mee en worden hier vast weer heel boos over. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:48

hahahatsjoe schreef:

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-20 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:56

hahahatsjoe schreef:
Billy schreef:
Dat zei ik ook, nu kan ik niet meer reageren daar. Wat een naar zootje mensen... Bah

Tsja dat zal niet voor niets zijn, ik ken de mensen daar anders, zijn fijne mensen. Ga eerst maar eens kijken daar en praten.

Weet jjj wat ik gezegd heb? Was niks bijzonders hoor... Over oordelen zonder de situatie te kennen gesproken.... :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:10

Ik ben ook eens in de jaarverslaggeving gedoken van PZB maar deze is allesbehalve transparant. Jaarrekening 2018 blijkt een samenraapsel van 2018, 2019 en een beetje 2020. dat is natuurlijk niet de bedoeling van een jaarrekening.

Ik begrijp eruit dat PZB t/m 2018 is ondersteund door de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren met steun van deze stichting is opgericht. In 2019 is de steun van de stichting ZGTD opgehouden en moest PZB zichzelf gaan bedruipen. PZB heeft een "schuld" opgebouwd bij de stichting ZGTD van € 180.000 !! opgebouwd die ze over een periode van 10 jaar moeten teugbetalen aan Stichting ZGTD.

Verder kom ik in de verslaggeving nogal wat vreemde zaken tegen:
Zo lees ik dat in 2018 - 2019 tientallen paarden een nieuw thuis hebben gevonden en lees ik vervolgens verder in de tekst dat er meer dan 700 paarden dankzij PZB een nieuw goed thuis hebben gekregen.
Hoeveel adoptiepaarden en weidemaatjes er per jaar nu precies zijn geplaatst wordt nergens gemeld.

Uit de balans worden we niet veel wijzer, sterker nog, die roept nog meer vragen op.
De schuld van 180.000 zie ik nergens terug, zij het dat PZB een negatief eigen vermogen heeft van € 128,.000.
Dus mogelijk heeft PZB al iets van de 180.000 afgelost, maar de balans betreft de cijfers van 2018 en in de verslaggeving spreekt PZB van een schuld per eind 2020 van 180.000,-- aan de stichting ZGTD.
Dus als ik het goed begrijp heeft PZB dus EN een schuld van 180.000,-- EN een negatief eigen vermogen van 128.000,--

Er is vanuit de balans geen enkele link te trekken naar kosten en opbrengsten uit de "verkoop" van adoptiepaarden, kosten voor stalling en voer, maar je zou ervan uit kunnen gaan dat de kosten en opbrengsten met een doorloop van tot nu toe 700 paarden en de stalling die ook vaak door de oude eigenaar in ieder geval kostenneutraal kunnen zijn. Die opbrengsten uit donaties niet meegerekend.
In de balans staan alleen de kosten voor transportmiddelen, maar wat daar nu precies in zit is niet duidelijk.
Verder zie ik sociale lasten op de balans staan (weliswaar erg weinig) maar ik begreep dat de stichting geheel gerund wordt door vrijwilligers.

Kortom deze jaarrekening roept bij mij meer vragen op dan hij beantwoordt. Ik lees hier op zijn minst een flink financieel mismanagement uit. En ik zou inderdaad voor er van mij een cent die kant op gaat eerst een goed zicht willen hebben op de financiele gang van zaken daar.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 29-10-20 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:12

Zinloos Geweld Tegen Dieren is ook opgericht door Henk Ten Napel, dus dan heeft hij een schuld bij zichzelf? :+
Klopt dat wel?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:29

Ik heb niet zoveel verstand van financiën, maar hier schrik ik wel van.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:04

Die jaarrekening is absoluut niet transparant. Maar roept alleen maar meer vragen op. Ik zie nergens gedefineerd hoe ze aan al die bedragen komen bijvoorbeeld. Wat komt er binnen door donaties, wat door adoptie, wat door verkoop gedoneerde spullen etc.

Zo kan ik inderdaad ook een jaarrekening opstellen :+

Het staat mij enorm tegen dat ze hier kinderen voor gebruiken. De meeste volwassenen zouden toch eerst eens goed achter hun oren krabben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:05

700 a 800 paarden opvangen is ook wel heel veel.
Ik geloof best dat het er heel veel zijn, maar zóveel?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:14

Beide stichtingen kunnen beter echt volgens het boekje gaan werken en een goed accountantskantoor hun jaarrekeningen laten maken.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:55

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan Babootje en N0a, van deze jaarrekeningen word ik niet veel wijzer en ze zijn niet bepaald transparant.
Ik vind het initiatief van de stichting mooi, maar op de manier hoe het nu gaat komt het erg onprofessioneel over. Het lijkt me verstandig om in ieder geval te zorgen dat de jaarrekeningen op orde zijn, alvorens te vragen of mensen geld willen doneren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:16

Babootje schreef:
Cayenne schreef:
Zinloos Geweld Tegen Dieren is ook opgericht door Henk Ten Napel, dus dan heeft hij een schuld bij zichzelf? :+
Klopt dat wel?

Hij schuift de schuld van de ene stichting ZGTD klaarblijkelijk naar de andere.
Vervolgens zie je bij de andere stichting PZB ook een flinke schuld ontstaan in (ga ik vanuit) 1 jaar tijd.
Buiten dat de opbrengsten dus blijkbaar "verdampen" wordt er ook flink geld aan de stichting onttrokken zo te zien. Een tip naar de belastingdienst zou niet verkeerd zijn lijkt me.

Moet de ene paardenliefhebber de andere bij de belastingdienst aangeven? Waar komt de haat tegen deze stichting toch vandaan? Ik heb nog van niemand gehoord dat die echt opgelicht zou zijn of dat er paarden mishandeld zouden zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:33

Nou er worden wel paarden herplaatst waarvan ik soms denk 'die moet je gewoon weg brengen'.
Dat paard met die zeer ernstige CPL, dat is gewoon niet paardwaardig. Ik heb zelden zo erg CPL gezien, meestal als het zo erg is zijn ze of al ingeslapen of het wordt gewoon niet behandeld.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:42

Earth schreef:
Nou er worden wel paarden herplaatst waarvan ik soms denk 'die moet je gewoon weg brengen'.
Dat paard met die zeer ernstige CPL, dat is gewoon niet paardwaardig. Ik heb zelden zo erg CPL gezien, meestal als het zo erg is zijn ze of al ingeslapen of het wordt gewoon niet behandeld.

Erger vind ik nog dat deze dieren worden aangeboden met CPL maar 'onder controle' want geen jeuk en geen wonden.
En dat nadat ze een aantal weken daar hebben gestaan.

Ik vind dat echt een gebrek om zulke dieren, met zulke ernstige aandoeningen 'gezond' te herplaatsen. Het staat er nog net summier bij dat ze CPL hebben, maar dat is het dan wel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:45

Ik heb bijna geen racties gelezen, maar heb er wel filmpjes van hun gezien. Ze staan steeds bij die arthur in de kliniek. Lijkt mij ook niet gratis. Ik vraag mij af, is er ook maar 1 iemand die denkt dat je zo geld kan verdienen? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:46

Heel eerlijk? Sommige dieren moet je niet herplaatsen maar inslapen . Niet alleen deze stichting maar er zijn er meer die onder het mom van dierenliefhebber alles redden.
Niet altijd in het voordeel van het dier .

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:47

anjali schreef:
Moet de ene paardenliefhebber de andere bij de belastingdienst aangeven? Waar komt de haat tegen deze stichting toch vandaan? Ik heb nog van niemand gehoord dat die echt opgelicht zou zijn of dat er paarden mishandeld zouden zijn.

En waarom mag je hier niet kritisch op zijn. Toen bijv. Bij de hartstichting bleek dat een groot deel van de donaties gebruikt werd voor het salaris van de directeur was er ook ophef over.

Als ik mijn geld doneer, dan wil ik dat dit goed terecht komt. Dus naar onderzoek, kans arme kinderen of dieren. En niet dat mijn geld gebruikt wordt voor de dikke auto van de oprichter of bijv het zwembad in zijn tuin. Dus waarom zou je daar niet kritisch over mogen zijn?