Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LiselotZorro schreef:elnienjo schreef:Als je het hoedje afschaft kan de rest van de dressuuroutfit ook wel een update gebruiken.
Inderdaad. Wedstrijd tenue afschaffen, beginnend bij de plaatselijke wedstrijd om de hoek bijvoorbeeld. Gaat nergens over om te sporten in een colbert.
LiannePuthzy schreef:Carol_Beer schreef:https://www.dekroo.nl/products/qhp-cap- ... gKinPD_BwE
Als caps dan toch verplicht moeten worden kunnen we maar beter masaal deze dragen
Mee eens
IlBuono schreef:Ayasha schreef:In België wordt dat Sinds vorig jaar ook toegestaan vanaf 25 graden meen ik.(in de dressuur dus.)
Regionaal weet ik het niet, maar nationaal is het echt pas vanaf +30° en dan nog enkel als je een wit hemdje draagt.
Popstra schreef:Als je ook nog eens het jasje gaat afschaffen word het toch anders. Ook voor de ruiter. Het hoort er bij en het geeft je een zelf vertrouwen in de ring om er netjes en goed uit te zien.
Met een mooi tenue voel je je toch anders dan in enkel een shirt of trui.
Maar dat weten alleen de ruiters die daadwerkelijk op niveau moeten presteren.
Popstra schreef:Als je ook nog eens het jasje gaat afschaffen word het toch anders. Ook voor de ruiter. Het hoort er bij en het geeft je een zelf vertrouwen in de ring om er netjes en goed uit te zien.
Met een mooi tenue voel je je toch anders dan in enkel een shirt of trui.
Maar dat weten alleen de ruiters die daadwerkelijk op niveau moeten presteren.
Kookaburra schreef:Daar is een helm toch ook zo normaal? Ik vind de sport er niet minder stoer van!
Carol_Beer schreef:Kookaburra schreef:Daar is een helm toch ook zo normaal? Ik vind de sport er niet minder stoer van!
Mwah, vind nie echt dat je die dingen kan vergelijken.. Wel met springen en corss, daar gaat t er gwn een stuk heftiger aan toe, dressuur valt meer te vergelijken met fietsen waar je niemand een helm ziet dragen
Sunnda schreef:Musiquoloog: bij gewoon fietsen draagt niemand een helm.
Bij racefietsen wel, maar dat is het springen/de cross van het paardrijden.
musiqolog schreef:Carol_Beer schreef:Mwah, vind nie echt dat je die dingen kan vergelijken.. Wel met springen en corss, daar gaat t er gwn een stuk heftiger aan toe, dressuur valt meer te vergelijken met fietsen waar je niemand een helm ziet dragen
Dat is niet waar. Bij wielrenwedstrijden draagt iedereen een helm. Dat verplicht de organisatie namelijk al jaren.
Als je privé fietst, mag je die helm af laten. Als je privé paard rijdt ook. Maar op wedstrijd moet je hem op.
musiqolog schreef:Sunnda schreef:Musiquoloog: bij gewoon fietsen draagt niemand een helm.
Bij racefietsen wel, maar dat is het springen/de cross van het paardrijden.
Ik ken iemand die twee jaar geleden op de fiets ten val kwam en er behoorlijk ernstig hersenletsel aan overhield. Die fietst nu echt wel met helm hoor!
En nee: wielrennen is niet te vergelijken met springen of crossen. Een fiets heeft geen eigen wil en kan niet schrikken, om maar iets te noemen.
Sunnda schreef:Het is prima te vergelijken, want het gaat om perceptie.
Perceptie over risico's nemen.
En wat een risico is, is persoonlijk.
Ik ken ook iemand met hersenletsel door een fietsongeval, en die heeft na een periode met spiegeltje en helm fietsen nu weer helemaal niets op het hoofd. Want die zegt: dat is het leven, morgen van de trap rollen en ik ben er ook geweest.
Dat is ook mijn instelling in het leven en dat is prima. Door zo te leven heb ik het idee dat ik het maximale uit mijn leven haal.
Je hebt bangeschijters en mensen die te veel te ver gaan in risico nemen. Die uitersten moeten we een beetje in het midden houden imo. Maar de rest mag wat mij betreft vooral zelf keuzes maken of iets wel of niet mag.