Dressuurhoed lijkt volgend jaar passé

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:01

In het outdoor seizoen mag je tegenwoordig altijd in zomertenue starten. Dart vind ik dan ook een goede ontwikkeling.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:03

LiselotZorro schreef:
elnienjo schreef:
Als je het hoedje afschaft kan de rest van de dressuuroutfit ook wel een update gebruiken.

Inderdaad. Wedstrijd tenue afschaffen, beginnend bij de plaatselijke wedstrijd om de hoek bijvoorbeeld. Gaat nergens over om te sporten in een colbert.

Oh ik houd van mijn jasjes, dus die mogen wel optioneel blijven van mij. :')
Heb zulke mooie kleuren en fijn zittende, je voelt bijna niet dat je ze aan hebt. Zelfs als het warm is trek ik die nog aan, alleen in de winter is het koud als je nog niet bent warm gereden. :+

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:52

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:57

Ayasha schreef:
In België wordt dat Sinds vorig jaar ook toegestaan vanaf 25 graden meen ik. :) (in de dressuur dus.)

Regionaal weet ik het niet, maar nationaal is het echt pas vanaf +30° en dan nog enkel als je een wit hemdje draagt. :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:57

Als je ook nog eens het jasje gaat afschaffen word het toch anders. Ook voor de ruiter. Het hoort er bij en het geeft je een zelf vertrouwen in de ring om er netjes en goed uit te zien.
Met een mooi tenue voel je je toch anders dan in enkel een shirt of trui.
Maar dat weten alleen de ruiters die daadwerkelijk op niveau moeten presteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:10

IlBuono schreef:
Ayasha schreef:
In België wordt dat Sinds vorig jaar ook toegestaan vanaf 25 graden meen ik. :) (in de dressuur dus.)

Regionaal weet ik het niet, maar nationaal is het echt pas vanaf +30° en dan nog enkel als je een wit hemdje draagt. :+

ja ik spreek idd wel over regionaal. Op de KR moet het korte mouwen hebben. :)

Dorine92

Re: Dressuurhoed lijkt volgend jaar passé

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:20

Op zich verandert er amper wat. Echt bijna niemand rijdt meer met hoedje

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:22

Dorine92 schreef:

Met de western gebeurt t nog vollop, t hoort erbij, tis een stoere sport, hoop vandaar niet dat ze t doortrekken :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:23

Het betreft hier dressuurhoedjes. Niet westernhoeden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:31

Popstra schreef:
Als je ook nog eens het jasje gaat afschaffen word het toch anders. Ook voor de ruiter. Het hoort er bij en het geeft je een zelf vertrouwen in de ring om er netjes en goed uit te zien.

Dit is in NL in de zomer toch echt al werkelijkheid. En ik ben er blij mee.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:31

Popstra schreef:

Dat verschilt per persoon denk ik, ik vind jasjes prachtig maar niet praktisch. Ik kan slecht tegen hitte en in de zomer met jasje rijden werkte alleen maar tegen in plaats van mee. Ik vind het verstikkend en beperkend. Gelukkig mag je nu met zomer tenue rijden en daar ben ik erg blij mee.

Ik denk dat het zelfvertrouwen er ook wel is als je een knap tenue draagt zonder jasje. Want ook zonder jasje kan je er netjes en verzorgt uitzien.
(net zoals sommige mensen met jasje er onverzorgd uit kunnen zien ;) )

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:10

Carol_Beer schreef:
Dorine92 schreef:

Met de western gebeurt t nog vollop, t hoort erbij, tis een stoere sport, hoop vandaar niet dat ze t doortrekken :n

Ik vind de motorcross ook een stoere sport!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:12

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe hier nu al 9 pagina's lang een discussie over gaat.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:15

Kookaburra schreef:

Dat is het uit ervaring ook zeker! _/-\o_

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:21

Carol_Beer schreef:
Kookaburra schreef:

Dat is het uit ervaring ook zeker! _/-\o_

Daar is een helm toch ook zo normaal? Ik vind de sport er niet minder stoer van!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:24

Kookaburra schreef:
Daar is een helm toch ook zo normaal? Ik vind de sport er niet minder stoer van!

Mwah, vind nie echt dat je die dingen kan vergelijken.. Wel met springen en corss, daar gaat t er gwn een stuk heftiger aan toe, dressuur valt meer te vergelijken met fietsen waar je niemand een helm ziet dragen ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:32

Ik vind het jammer dat mensen maar niet kunnen accepteren dat anderen een andere mening is toegedaan.

Ik vind het zonde dat het nief meer mag straks..
En dat zegt niet dat ik thuis niet met cap rijdt, maar ik zou graag zien dat het de keus van de ruiter is of diegene wel of niet met hoedje rijdt in de hoge klasses.

Maar dan moet je meteen niets om veiligheid geven natuurlijk of ben je ouderwets.
Dat veroordelende op bokt (en in de echte wereld) is steeds meer normaal.
Heel jammer.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 16-10-20 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:32

Carol_Beer schreef:
Kookaburra schreef:

Mwah, vind nie echt dat je die dingen kan vergelijken.. Wel met springen en corss, daar gaat t er gwn een stuk heftiger aan toe, dressuur valt meer te vergelijken met fietsen waar je niemand een helm ziet dragen ;)

Dat is niet waar. Bij wielrenwedstrijden draagt iedereen een helm. Dat verplicht de organisatie namelijk al jaren.

Als je privé fietst, mag je die helm af laten. Als je privé paard rijdt ook. Maar op wedstrijd moet je hem op.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:34

Musiquoloog: bij gewoon fietsen draagt niemand een helm.
Bij racefietsen wel, maar dat is het springen/de cross van het paardrijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:38

Wielrennen is imo niet de jumping/cross van het fietsen. Dat is het veldrijden. En wielrenners dragen ook een helm.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:39

Sunnda schreef:

Ik ken iemand die twee jaar geleden op de fiets ten val kwam en er behoorlijk ernstig hersenletsel aan overhield. Die fietst nu echt wel met helm hoor!

En nee: wielrennen is niet te vergelijken met springen of crossen. Een fiets heeft geen eigen wil en kan niet schrikken, om maar iets te noemen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:42

Met het groeiend aantal e-bikes komt die fietshelmplicht er ook nog wel. Kwestie van tijd en voldoende ernstige ongelukken...

En de helmplicht bij Western komt er ook nog wel zodra de VS die instelt. Daar zie je ook beweging - kijk maar eens naar bv baseball - daar is de baseball cap ook allang ingeruild voor een helm. Ook daar is het een kwestie van tijd (en geld/claims)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:43

musiqolog schreef:
Carol_Beer schreef:

Dat is niet waar. Bij wielrenwedstrijden draagt iedereen een helm. Dat verplicht de organisatie namelijk al jaren.

Als je privé fietst, mag je die helm af laten. Als je privé paard rijdt ook. Maar op wedstrijd moet je hem op.

Ik had het over de motorsport. Niet om je tegen het been te stoten... Maar als ik zie hoe hard de wielrenners bij dé tour naar beneden stormen vind ik de regel niet gek. Net als bij de motorsport of sporten met grote dieren.

Het verplichten van een fietshelm op straat zou mij trouwens ook niet tegen de borst stuiten. Vraag een politieagent of ambulancemedewerker maar wat het resultaat is van een hoofd tegen een autoraam. Maar dat is een andere discussie ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:46

musiqolog schreef:
Sunnda schreef:

Ik ken iemand die twee jaar geleden op de fiets ten val kwam en er behoorlijk ernstig hersenletsel aan overhield. Die fietst nu echt wel met helm hoor!

En nee: wielrennen is niet te vergelijken met springen of crossen. Een fiets heeft geen eigen wil en kan niet schrikken, om maar iets te noemen.

Het is prima te vergelijken, want het gaat om perceptie.
Perceptie over risico's nemen.
En wat een risico is, is persoonlijk.
Ik ken ook iemand met hersenletsel door een fietsongeval, en die heeft na een periode met spiegeltje en helm fietsen nu weer helemaal niets op het hoofd. Want die zegt: dat is het leven, morgen van de trap rollen en ik ben er ook geweest.
Dat is ook mijn instelling in het leven en dat is prima. Door zo te leven heb ik het idee dat ik het maximale uit mijn leven haal.
Je hebt bangeschijters en mensen die te veel te ver gaan in risico nemen. Die uitersten moeten we een beetje in het midden houden imo. Maar de rest mag wat mij betreft vooral zelf keuzes maken of iets wel of niet mag.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:50

Sunnda schreef:
Het is prima te vergelijken, want het gaat om perceptie.
Perceptie over risico's nemen.
En wat een risico is, is persoonlijk.
Ik ken ook iemand met hersenletsel door een fietsongeval, en die heeft na een periode met spiegeltje en helm fietsen nu weer helemaal niets op het hoofd. Want die zegt: dat is het leven, morgen van de trap rollen en ik ben er ook geweest.
Dat is ook mijn instelling in het leven en dat is prima. Door zo te leven heb ik het idee dat ik het maximale uit mijn leven haal.
Je hebt bangeschijters en mensen die te veel te ver gaan in risico nemen. Die uitersten moeten we een beetje in het midden houden imo. Maar de rest mag wat mij betreft vooral zelf keuzes maken of iets wel of niet mag.

Helemaal groot gelijk! Het is mijn leven, mijn lichaam. Als ik wil rijden zonder helm en dat is legaal, mag ik dat gewoon doen, net als roken, drinken, traplopen, zwemmen (want daar kan je ook verdrinken) en noem maar op..
Overal zitten risicos aan, en tis jou leven om te bepalen wat je ermee doet! Ik geniet liever voor zover het nog kan!