Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sosha schreef:Ik zie hier nogal wat mensen roepen dat Dier & Recht zo'n discutabele club is die de hele paardensport wil verbieden.
Ik ben wel benieuwd waar dat op gebaseerd is want ik kan er niks over vinden.
En als ik dit zo lees https://nl.wikipedia.org/wiki/Dier%26Recht dan lijkt het erop dat ze toch echt op misstanden uit zijn.
MCE schreef:het is niet of topic het is waarom D&R de paardensport wil stil leggen
wantoestanden in de paardensportsport
jury's moeten de regels hanteren in elke tak van sport en in dit geval de aangespannen sport
dierwel zijn heeft daar alles mee te maken
als wij als jury/instructeurs niet bereid zijn om de FEI regels in acht te nemen en toe te passen dan geven voer/munitie aan de actievoerders en kunnen we wij weer vragen: wat bezielt die mensen
Loretta schreef:MCE schreef:het is niet of topic het is waarom D&R de paardensport wil stil leggen
wantoestanden in de paardensportsport
jury's moeten de regels hanteren in elke tak van sport en in dit geval de aangespannen sport
dierwel zijn heeft daar alles mee te maken
als wij als jury/instructeurs niet bereid zijn om de FEI regels in acht te nemen en toe te passen dan geven voer/munitie aan de actievoerders en kunnen we wij weer vragen: wat bezielt die mensen
Waarom zijn juryleden en instructeurs dan niet bereid om FEI regels toe te passen?
superpony schreef:Het is ook niet 1 iemand die het alleen kan doen. Het moet een team worden van mensen die het aan willen pakken. Dus zeg dan bijv; Rien vd Schaft, Karel de Lange, Albert Voorn en .......Iemand uit de medische hoek lijkt me geschikt.
Allemaal hun eigen ideeën, geen 1 is perfect, maar samen meer bereid een andere nieuwe weg in te slaan misschien.
Sosha schreef:Ik zie hier nogal wat mensen roepen dat Dier & Recht zo'n discutabele club is die de hele paardensport wil verbieden.
En als ik dit zo lees https://nl.wikipedia.org/wiki/Dier%26Recht dan lijkt het erop dat ze toch echt op misstanden uit zijn.
[***] schreef:superpony schreef:Het is ook niet 1 iemand die het alleen kan doen. Het moet een team worden van mensen die het aan willen pakken. Dus zeg dan bijv; Rien vd Schaft, Karel de Lange, Albert Voorn en .......Iemand uit de medische hoek lijkt me geschikt.
Allemaal hun eigen ideeën, geen 1 is perfect, maar samen meer bereid een andere nieuwe weg in te slaan misschien.
Te lachwekkend dit
tamary schreef:Sosha schreef:Ik zie hier nogal wat mensen roepen dat Dier & Recht zo'n discutabele club is die de hele paardensport wil verbieden.
En waar ligt bij hen dus de grens qua wat misstanden zijn?
Sosha schreef:Loretta schreef:Kijkend naar wie de mensen achter deze organisaties zijn. Hun ideologie.
Ok, wie zijn die mensen dan?
@Loretta, maar als deze misstanden allemaal op 1 dag gefilmd zijn, dan heeft dat toch niets met op emoties inwerken te maken, maar met misstanden aan de kaak stellen ?
Sosha schreef:Ah ja nou zie ik het, maar op de pagina met hun visie.
'Een mens op de rug is geen natuurlijke behoefte van een paard'![]()
Maar van de bestuursleden ken ik alleen de naam Erno Eskens, dat is volgens mij een filosoof.
Sosha schreef:Tsja, een filosoof moet je natuurlijk altijd met een korreltje zout nemen hè.
Vooral als ze aan het filosoferen gaan![]()
Een paar zetels voor dieren, lijkt me wel gezellig, bv een paar olifanten.
Moeten ze wel flinke zetels maken
Maar dan hebben we tenminste iets leuks om naar te kijken tijdens zo'n saai debat.
Sosha schreef:Ik denk niet dat dat er ooit van gaat komen hoor.
Mensen die op ondemocratische wijze de macht proberen te krijgen om hun zin door te drijven, heb je overal. Via deze weg, gaat het ze echt niet lukken. Geen bestaande partij die zetels op wil geven en die zouden er over moeten stemmen.
Loretta schreef:Sosha schreef:Ah ja nou zie ik het, maar op de pagina met hun visie.
'Een mens op de rug is geen natuurlijke behoefte van een paard'![]()
Maar van de bestuursleden ken ik alleen de naam Erno Eskens, dat is volgens mij een filosoof.
Klopt ja Erno Eskens is een filosoof met vrij vergaande opvattingen over dierenrechten. Als ik over zijn idee nadenk om enkele zetels in de kamer te reserveren voor dieren en groepen zoals toekomstige generaties. Ik vraag mij heel erg af wie mogen er dan namens deze zetels gaan stemmen? Persoonlijk vind ik het een enge gedachte dat bitterweinig met democratie te maken heeft. Het doet mij eerder denken aan Aristocratie of een grondwettelijke vorm van Diplomacratie. Je kunt er wel vanuit gaan dat deze zetels door academici opgevuld gaan worden. Al met al vind ik het een eng mannetje, niet enkel op het onderwerp dieren.