bulck schreef:Ik sluit me wel aan bij Ayasha, maar het is natuurlijk ieder zijn beslissing. Of zelf dan niet helemaal, zeker niet als het ook je broodwinning is. Dus als amateur of hobby-ruiter sta je er vaak anders in. Ik doe met mijn paarden ook lekker wat ik wil en wat ik goed dunk te doen. Maar als ik voor eigenaars of een stal reed was dat lichtelijk anders.
Dat, maar ook als je als ruiter je zinnen hebt gezet om mee te doen aan het kampioenschap, de Cavalor Cup, de Hippo Revue Cup of weet ik veel wat er nog allemaal georganiseerd wordt. En het is net een manche of zelfs de finale in een hittegolfweekend. Als ruiter wordt je dan voor een voldongen feit gesteld: ofwel kies ik voor mijn paard en beschouw ik het als een verloren wedstrijdseizoen ofwel doe ik mee met het circus en laat ik mijn paard afzien.
In ieder opzicht vind ik dit de verantwoordelijkheid van de organisatie gesteund door de federatie. Die behoren erop toe te zien dat een wedstrijd in alle veiligheid en welzijn door kan gaan. Kan dat niet? Annuleren of uitstellen totdat veiligheid en welzijn wel gewaarborgd kunnen worden.