Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:11

Wat afschuwelijk Juval.
Sterkte voor de buren en ik hoop dat je de angst af en toe van je af kan zetten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:13

Nou idd := Egoïstisch, dat is de mens wel :j

Doodgebeten veulen dacht ik aan een aanval net als bij die schapen; meer gedood dan nodig. Maar veulen is compleet opgevreten. Dan vind ik het ergens minder erg... Snap dat er super veel emotie zit omdat die iemands dier was. Ik zou echt compleet flippen als het mijn veulen zou zijn geweest.

Verder ga ik mij niet in de discussie mengen. Ik vind hem moeilijk en snap beide kanten. Maar word wel misselijk van sommige opmerkingen. Ik blijf het zonde vinden dat de mens zich verheven blijft voelen over alles en iedereen...

sterregoud

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:25

Het clubje dat de OVP gestart is, en nu achter het faciliteren van de wolf zit, voelt zich juist verheven boven anderen. Zij weten wel wat natuur is, en zij mogen wel even bepalen met welke risico’s wij mogen gaan leven.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:39

VuurVleugels schreef:
Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen, vandaar deze aanvulling:

LiselotZorro schreef:
In de natuur geldt het recht van de sterkste en dat is de mens. Zo werkt dat nu eenmaal.

De mens is zeker niet de sterkste, of het beste aangepast. Dat is één van de grootste misverstanden die mensen zichzelf wijsmaken. Er is niet een serieuze bioloog die zegt dat de mens de sterkste, slimste of best aangepaste is. Dat is zo'n kolder!

Ok. De mens is de zwakste en daarom toch overal de baas. Duidelijk.

Je hebt duidelijk ook nog nooit een kudde schapen gezien die aangevallen werden door een wolf of vergelijkbare belager. Ook zonder hek scheurt de wolf er meerdere aan stukken zonder ze op te eten.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:49

LiselotZorro schreef:

Je hebt duidelijk ook nog nooit een kudde schapen gezien die aangevallen werden door een wolf of vergelijkbare belager. Ook zonder hek scheurt de wolf er meerdere aan stukken zonder ze op te eten.

Ik ga hier geen energie meer in steken. Jarenlange studies en onderzoeken zijn hier duidelijk tegen dovemansoren gericht. Ik wens je een fijne dag en trek me nu terug uit dit topic.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:54

VuurVleugels schreef:
LiselotZorro schreef:

Ik ga hier geen energie meer in steken. Jarenlange studies en onderzoeken zijn hier duidelijk tegen dovemansoren gericht. Ik wens je een fijne dag en trek me nu terug uit dit topic.

jarenlange studies?? over hoe wolven zich gedragen in Nl.??? hoe kan dat, ze zijn al 150 jaar uitgestorven hier en weet zeker dat geen enkele wetenschapper 150 jaar en ouder is. Studie's over wolven in hun natuurlijke omgeving?? jaaa leuk, maar die omgeving is in geen enkel vergelijk met de omgeving in Nl. laat staan dat die ooit nu natuurlijk zal zijn. En de omgeving van meer dan 150 jaar terug in Nl. is op geen enkele manier na te bootsen of te vergelijken. Dus hebben die studie's in dat opzicht enig nut??? Dacht ut nie

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:01

Ik plaats praktijkervaring inderdaad boven vooringenomen theoretische waterverf studies.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:19

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:35

LiselotZorro schreef:

Ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat een wolf bewust aan overkill doet wanneer de situatie zich voordoet dat dat kan. Dus dat die inderdaad meerdere dieren dood als die daar de kans toe krijgt, maar dat die dat doet als het ware om een voedselvoorraad voor de volgende dagen aan te leggen. Dus uiteindelijk zouden wel alle dieren opgegeten worden, maar een schapenboer laat uiteraard de lijken niet liggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:44

Ik denk dat het net zo is, als een vos in een kippenhok.
Dan worden ze ook gek in de kop en pakken ze wat ze pakken/doden kunnen.
Lopen kippen los op het erf dan pakken ze er 1 en rennen er mee weg.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:17

Horsie84 schreef:
Ik hoop niet dat 1 of andere gestoorde malloot honden(die lijken op een wolf) gaan africhten tot moordenaar.
Want ook dat zie ik nog een keer gebeuren.
Uiteindelijk doen mensen dat al... denk aan de hondengevechten tot de dood.

Ik vind die los lopende seksueel agressieve gestoorde idioot die zich vergrijpt aan paarden en ze verminkt veel vervelender.
(Tenzij iemand kan zeggen dat er iemand opgepakt is...na jaaaren)

De mens is met te veel en neemt veel te veel ruimte in. Niet zo vreemd dat ook schuwere dieren zich leren aanpassen aan omgeving.

Want zeg nou zelf... op moment worden hele bossen gekapt.
Zelfs prachtige oude oerbossen van duitsland naar rusland.
En waarvoor? Voor die oerlelijke windmolens, de bio industrie en wie weet plaatsen ze ook zonnepanelen... en dàt! is het probleem.
De mens is het probleem.
De mens die bezeten is door de cijfers op zijn bankrekening...

Kortom ik vind dat we als mens zijnde allemaal mede schuldig zijn.

Ze zijn er dus hebben we er mee te dealen... afschieten? Lekker makkelijk...
Er zijn middelen genoeg en daarnaast kom op zeg... er zijn meer landen waar er met wilde - roof - dieren samen geleefd word.

Die honden bestaan al, en worden lurcher (stropershond) genoemd. Zijn bewuste buitenlandse kruisingen (oa met greyhound) . Worden gered door stichtingen en komen zo in Nederland terecht...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:23

Zoolgangster schreef:
Die honden bestaan al, en worden lurcher (stropershond) genoemd. Zijn bewuste buitenlandse kruisingen (oa met greyhound) . Worden gered door stichtingen en komen zo in Nederland terecht...

Zijn dat honden die specifiek andere honden pakken, of gewoon alles wat eetbaar is, zowel wild als huisdier?

Ik heb nog nooit van lurchers gehoord.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:32

VuurVleugels schreef:
Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen, vandaar deze aanvulling:

LiselotZorro schreef:
In de natuur geldt het recht van de sterkste en dat is de mens. Zo werkt dat nu eenmaal.

De mens is zeker niet de sterkste, of het beste aangepast. Dat is één van de grootste misverstanden die mensen zichzelf wijsmaken. Er is niet een serieuze bioloog die zegt dat de mens de sterkste, slimste of best aangepaste is. Dat is zo'n kolder!

Als een soort het goed doet, worden het er meer. Ik ken niet een soort die het goed doet en vermindert.

Dan is de mens toch echt goed bezig. En dus slim, de sterktse.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:05

LiselotZorro schreef:
VuurVleugels schreef:
Een wolf doodt om te eten, niet om gezellig even te moorden.

De mens is zeker niet de sterkste, of het beste aangepast. Dat is één van de grootste misverstanden die mensen zichzelf wijsmaken. Er is niet een serieuze bioloog die zegt dat de mens de sterkste, slimste of best aangepaste is. Dat is zo'n kolder![/quote]
Heb ik het goed ingeschat dat jij geen schapenbezitter bent en ook geen andere dieren hebt die prooidier zouden kunnen zijn van de wolf? Dus zelf totaal geen kosten hoeft te maken en geen zorgen hebt ? Daardoor heel gemakkelijk de probleem die de wolf veroorzaakt kunt bagatelliseren? Alleen het zand onder je vingernagels bezit? Dan is het heel makkelijk praten. Als alles wat hier rond gelopen heeft terug mag komen van jou dan kunnen we zeker wel een paar Vikingen of andere klassieke bloeddorstiggen bij jou in de straat los laten?Of misschien hebben we voor het nabootsen nog een paar vrijwillige criminelen die zijn niet eens weggeweest.........Je kunt je er toch prima tegen beschermen en ze maken er meestal meer 1 tegelijk dood toch? Gewoon weer rond laten lopen geen probleem gewoon zorgen dat je huis goed beveiligd is,als je er maar voldoende voor betaald om het het veilig te maken en overdag een lijfwacht mee, niks aan de hand. Want anderen vinden het wel mooi dat ze los mogen lopen en die criminelen kunnen er niets aan doen, zo zijn ze nou eenmaal geboren.... en ze hebben er altijd gelopen dus dat moet weer kunnen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:44

_San87_ schreef:
Zoolgangster schreef:

Zijn dat honden die specifiek andere honden pakken, of gewoon alles wat eetbaar is, zowel wild als huisdier?

Het zijn honden om mee op wild te jagen, maar de asielen waar deze honden soms belanden, willen ze niet plaatsen bij mensen die ook nog andere huisdieren hebben, omdat die andere huisdieren dan meestal niet lang leven... ('gaat niet samen met andere huisdieren') zeggen ze dan in het asiel. En net zo makkelijk zullen ze achter wild aan gaan om dat te doden. Zulke honden ontsnappen dan ook nogal eens.

nova_lea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:59

Wat erg zeg! :(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:02

Ik lees hele andere dingen Als ik deze ,,Lurcher,, dogs Google.
Namelijk dat zij in de UK zeer gewild zijn, goed af te richten en mensen er canine Sports mee doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:08

_San87_ schreef:
Zoolgangster schreef:

Het zijn honden om mee op wild te jagen, maar de asielen waar deze honden soms belanden, willen ze niet plaatsen bij mensen die ook nog andere huisdieren hebben, omdat die andere huisdieren dan meestal niet lang leven... ('gaat niet samen met andere huisdieren') zeggen ze dan in het asiel. En net zo makkelijk zullen ze achter wild aan gaan om dat te doden. Zulke honden ontsnappen dan ook nogal eens.[/quote]
Dat zijn natuurlijk niet alleen Lurchers die dat doen. Ook de spaanse honden die uit spanje worden gehaald doen dit.Die honden worden daar er voor gebruikt. Vaak leven die honden in een roedel of zijn het straat overlevers. Ik heb zo eens 3 van die honden achter mijn kleine hond aan gehad die ze als prooi hadden gespot.Als ik toen geen Duitser bij had gehad hadden ze hem vakkundig gemold. Dit soort honden valt ook schapen aan. Maar dat mag niet gezegd worden er word enkel naar de grote boze wolf gewezen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:48

Welke spaanse honden bedoel je dan? Ik heb hier een presa canario op mijn erf lopen en die beschermd juist ons vee

En als je de straathonden daar bedoeld, die vreten echt geen veulen tot de graat op. En dat soort roedels lopen niet los in belgie of Nederland

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:08

VuurVleugels schreef:
Zegt wie? Waarom zou deze wolf hier niet horen? Zijn voorouders komen hier vandaan, en nu mogen ze opeens geen aanspraak maken op hun land? Omdat wij er duizenden jaren geleden een vlag op gezet hebben en gezegd hebben dat het nu van ons was? Alsjeblieft zeg. Nogmaals: Pocahontas is een goede filmtip voor deze stille dagen. Avatar mag ook, als je de modernere invulling van het verhaal zoekt.

Ik heb te weinig kennis van zaken denk ik om echt een mening te formuleren over dit onderwerp, maar moest dit er toch even uithalen. Dat zijn inderdaad films met een duidelijke boodschap om de bestaande natuur te bewaren en niet te verwoesten ...
Maar daarnaast heb je alle jurassic park film ... die de hele duidelijke boodschap uitdragen dat je uitgestorven zaken best niet terughaalt naar een samenleving die daar totaal niet meer op voorzien is. In die zin lijkt het argument "de wolf past niet meer in ons land" wel degelijk erg valabel. Of het goed is wat me met onze wereld aan het doen zijn, wil ik hier even in het midden laten. Maar zoals de maatschappij er nu in België en Nederland uitziet, lijkt mij dat inderdaad nog moeilijk te rijmen met de natuurlijke habitat van een roofdier zoals de wolf.
De vergelijking met Afrika, waar wel met grote roofdieren wordt samengeleefd gaat dan inderdaad ook niet helemaal op, want daar is gewoon véél en véél meer ruimte, zodat die dieren veel meer natuurlijk gedrag kunnen vertonen en niet continu op mensen stuiten. We leven in 1 van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld, dat is ook gewoon een feit. En hoewel het beter zou zijn voor de wereld als we met veel minder zouden zijn, gaan we ook niet beginnen met mensen afknallen omdat ze "te veel zijn". En daarmee wil ik dan ook niet zeggen dat "de wolven maar afknallen" dan wel de oplossing is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:48

Popstra schreef:
Welke spaanse honden bedoel je dan? Ik heb hier een presa canario op mijn erf lopen en die beschermd juist ons vee

En als je de straathonden daar bedoeld, die vreten echt geen veulen tot de graat op. En dat soort roedels lopen niet los in belgie of Nederland

De kruising greyhounds,podenco's en een presa is ook niet te misselijk om een andere hond op te vreten.Die staan niet bepaald bekend om hun vredelievenheid. Maar goed dat is een andere catagorie,het zijn geen jagers.

maar de spaanse reddingshondjes zijn vaak vrij zelfstandige honden en iedereen kan het wel ontkennen,maar die kunnen zich echt alleen maar in leven houden door te jagen. Dus als ze de kans krijgen ,en er ontsnappen er nogal eens,dan slopen ze ook ons wild of als het makkelijker is een schaap. Trouwens de doodbrave leonberger van mijn nicht heeft ook eens een ravage aangericht in een schapen wei. Ik heb zelf 6 honden,maar de helft er van laat ik ook niet alleen in mijn kippen wei en zou ik ook alleen niet met schapen vertrouwen.
Niet alleen een wolf heeft een killer instinkt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:50

wat zou jouw oplossing zijn Jenara?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:17

Dus je beweerd dat een presa een hond kan verslinden??
Sorry maar jij weet denk ik niet waar je het over hebt. Mijn presa leeft hier met 4 jack russels, kippen en 7 paarden. Doet buiten dat ze waaks is geen beest een vlieg kwaad. Staat de neuzen van mijn paarden te likken. Ook vreemden laten hun hond hier op het erf los en daar speelt ze dan mee..
Maar goed, dit word een discussie die hier niet past.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:39

juval schreef:
wat zou jouw oplossing zijn Jenara?

Daarom zeg ik dat ik te weinig kennis van zaken heb om daar een mening over te formuleren.
Ik kan alleen maar kijken naar de argumenten die hier gegeven worden en die even kritisch analyseren.
Het is niet omdat ik een paar graten zie in bepaalde argumenten, dat ik plots de kennis in pacht heb om hier een oplossing voor te bedenken. Ik zie en lees langs beide kanten dingen die steek houden en vind het op zich wel een interessante en moeilijke discussie.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:23

Een hond moet aan de leiband zodat hij andere mensen en dieren niet doet schrikken of bedreigt. Daar is ongeveer iedereen het over eens.
En dan zouden we bravo moeten roepen voor een roedel wolven?

Alle logica is zoek!