Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen, vandaar deze aanvulling:LiselotZorro schreef:In de natuur geldt het recht van de sterkste en dat is de mens. Zo werkt dat nu eenmaal.
De mens is zeker niet de sterkste, of het beste aangepast. Dat is één van de grootste misverstanden die mensen zichzelf wijsmaken. Er is niet een serieuze bioloog die zegt dat de mens de sterkste, slimste of best aangepaste is. Dat is zo'n kolder!
LiselotZorro schreef:Ok. De mens is de zwakste en daarom toch overal de baas. Duidelijk.
Je hebt duidelijk ook nog nooit een kudde schapen gezien die aangevallen werden door een wolf of vergelijkbare belager. Ook zonder hek scheurt de wolf er meerdere aan stukken zonder ze op te eten.
VuurVleugels schreef:LiselotZorro schreef:Ok. De mens is de zwakste en daarom toch overal de baas. Duidelijk.
Je hebt duidelijk ook nog nooit een kudde schapen gezien die aangevallen werden door een wolf of vergelijkbare belager. Ook zonder hek scheurt de wolf er meerdere aan stukken zonder ze op te eten.
Ik ga hier geen energie meer in steken. Jarenlange studies en onderzoeken zijn hier duidelijk tegen dovemansoren gericht. Ik wens je een fijne dag en trek me nu terug uit dit topic.
Hasjam_Poe schreef:Op "Wolf en Paard" is nu een foto gepubliceerd van het doodgebeten veulen![]()
![]()
![]()
https://www.facebook.com/groups/994653607546091/permalink/1149901812021269/
LiselotZorro schreef:Je hebt duidelijk ook nog nooit een kudde schapen gezien die aangevallen werden door een wolf of vergelijkbare belager. Ook zonder hek scheurt de wolf er meerdere aan stukken zonder ze op te eten.
Horsie84 schreef:Ik hoop niet dat 1 of andere gestoorde malloot honden(die lijken op een wolf) gaan africhten tot moordenaar.
Want ook dat zie ik nog een keer gebeuren.
Uiteindelijk doen mensen dat al... denk aan de hondengevechten tot de dood.
Ik vind die los lopende seksueel agressieve gestoorde idioot die zich vergrijpt aan paarden en ze verminkt veel vervelender.
(Tenzij iemand kan zeggen dat er iemand opgepakt is...na jaaaren)
De mens is met te veel en neemt veel te veel ruimte in. Niet zo vreemd dat ook schuwere dieren zich leren aanpassen aan omgeving.
Want zeg nou zelf... op moment worden hele bossen gekapt.
Zelfs prachtige oude oerbossen van duitsland naar rusland.
En waarvoor? Voor die oerlelijke windmolens, de bio industrie en wie weet plaatsen ze ook zonnepanelen... en dàt! is het probleem.
De mens is het probleem.
De mens die bezeten is door de cijfers op zijn bankrekening...
Kortom ik vind dat we als mens zijnde allemaal mede schuldig zijn.
Ze zijn er dus hebben we er mee te dealen... afschieten? Lekker makkelijk...
Er zijn middelen genoeg en daarnaast kom op zeg... er zijn meer landen waar er met wilde - roof - dieren samen geleefd word.
Zoolgangster schreef:Die honden bestaan al, en worden lurcher (stropershond) genoemd. Zijn bewuste buitenlandse kruisingen (oa met greyhound) . Worden gered door stichtingen en komen zo in Nederland terecht...
VuurVleugels schreef:Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen, vandaar deze aanvulling:LiselotZorro schreef:In de natuur geldt het recht van de sterkste en dat is de mens. Zo werkt dat nu eenmaal.
De mens is zeker niet de sterkste, of het beste aangepast. Dat is één van de grootste misverstanden die mensen zichzelf wijsmaken. Er is niet een serieuze bioloog die zegt dat de mens de sterkste, slimste of best aangepaste is. Dat is zo'n kolder!
LiselotZorro schreef:VuurVleugels schreef:Een wolf doodt om te eten, niet om gezellig even te moorden.
In de natuur geldt het recht van de sterkste en dat is de mens. Zo werkt dat nu eenmaal.
_San87_ schreef:Zoolgangster schreef:Die honden bestaan al, en worden lurcher (stropershond) genoemd. Zijn bewuste buitenlandse kruisingen (oa met greyhound) . Worden gered door stichtingen en komen zo in Nederland terecht...
Zijn dat honden die specifiek andere honden pakken, of gewoon alles wat eetbaar is, zowel wild als huisdier?
Ik heb nog nooit van lurchers gehoord.
_San87_ schreef:Zoolgangster schreef:Die honden bestaan al, en worden lurcher (stropershond) genoemd. Zijn bewuste buitenlandse kruisingen (oa met greyhound) . Worden gered door stichtingen en komen zo in Nederland terecht...
Zijn dat honden die specifiek andere honden pakken, of gewoon alles wat eetbaar is, zowel wild als huisdier?
Ik heb nog nooit van lurchers gehoord.
VuurVleugels schreef:Zegt wie? Waarom zou deze wolf hier niet horen? Zijn voorouders komen hier vandaan, en nu mogen ze opeens geen aanspraak maken op hun land? Omdat wij er duizenden jaren geleden een vlag op gezet hebben en gezegd hebben dat het nu van ons was? Alsjeblieft zeg. Nogmaals: Pocahontas is een goede filmtip voor deze stille dagen. Avatar mag ook, als je de modernere invulling van het verhaal zoekt.
Popstra schreef:Welke spaanse honden bedoel je dan? Ik heb hier een presa canario op mijn erf lopen en die beschermd juist ons vee
En als je de straathonden daar bedoeld, die vreten echt geen veulen tot de graat op. En dat soort roedels lopen niet los in belgie of Nederland
juval schreef:wat zou jouw oplossing zijn Jenara?