Gini schreef:Gewoon een verbod op dat particulier vuurwerk. Of dit individuele dier nu daadwerkelijk gestorven is door vuurwerkknallen of niet, het is gewoon een feit dat heel veel huis- en wilde dieren in paniek raken of op zijn minst angstig worden door dat random geknal. Dan is de dood eigenlijk al de ultieme prijs.
Ik snap niet wat mensen er ook zo leuk aan vinden om het toch maar in stand te blijven houden ondanks de jaarlijkse tol iedere keer (branden, ogen kwijt, dieren dood,...).
Precies, dit dus!! Je wil niet weten hoeveel huisdieren er door vuurwerk komen te overlijden. Vogels die zich lettelijk doodschrikken, paarden die zich dodelijk verwonden omdat ze in blinde paniek overal doorheen gaan, honden die zich losrukken omdat ze geschrokken zijn en worden aangereden. Vriendin van mij heeft vorig jaar hersenbeschadiging oplopen omdat een een of andere debiel vlak bij de paardenbak vuurwerk af stak en zij er is afgevallen. Mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Het is toch belachelijk dat je vrij explosieven kan kopen en iedere halve zool dit mag afsteken. Ik vond dit jaar echt een dieptepunt.