Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:17

karijn schreef:
Oji: Ik heb het ook niet over een ruiter of amazone in de basissport. En er staat een aantal paarden bij Anky in training en verkoop voor de getalenteerde ruiters/amazones die al heel succesvol zijn geweest in de LT en graag door willen groeien naar de zware tour. Die bedoel ik.

Nou ja, toen BB uit de denkdienst werd gehaald werd er door de eigenaar gezegd dat dit met het oog op de sport is.

Ik snap Oji dus wel op zich.

karijn

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:22

Met het oog op topsport ja. Nogmaals, weten niet hoe en wat de planning is. Ik bedenk me redenen maar kan niet zeggen WAT de reden is.
Desondanks is het gewoon een gave bok!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:27

karijn schreef:
Met het oog op topsport ja. Nogmaals, weten niet hoe en wat de planning is. Ik bedenk me redenen maar kan niet zeggen WAT de reden is.
Desondanks is het gewoon een gave bok!

Dat klopt, we weten idd niet wat de planning is. Ik denk dat veel mensen het gewoon ontzettend zonde vinden dat ie zo uit t beeld lijkt te verdwijnen/verdwenen is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:02

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:05

Anoniemk2 schreef:
Beide rijden mee aan de top dus dan doe je imo de basis plus africhting heel goed. De meesten komen daar niet eens bij in de buurt ;)

Misschien een verrassing voor je, maar de meerderheid van de juryleden die bijv. Anky en HP beoordelen heeft nooit GP gereden of een keertje met wat geluk de 60% aangetikt.(Ja er zijn uitzonderingen)
Toch bepalen zij wie de gouden plak krijgt op EK WK OS etc.
Gek toch he, lijken wel Bokkers, dus wat wil je eigenlijk steeds naar voren brengen/drammen??

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:06

Anoniemk2 schreef:
Tuurlijk mag je een eigen mening hebben over iets, maar het is vaak meer zeuren of doordrammen dan dat het toegevoegde waarde heeft. Hp en Anky zitten daarom ook niet op bokt te discussiëren.

Correctie: het Is geen zeuren.. jij Vind het zeuren... Een heel verschil lijkt me.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:07

_San87_ schreef:
karijn schreef:
Oji: Ik heb het ook niet over een ruiter of amazone in de basissport. En er staat een aantal paarden bij Anky in training en verkoop voor de getalenteerde ruiters/amazones die al heel succesvol zijn geweest in de LT en graag door willen groeien naar de zware tour. Die bedoel ik.

Nou ja, toen BB uit de denkdienst werd gehaald werd er door de eigenaar gezegd dat dit met het oog op de sport is.

Ik snap Oji dus wel op zich.

:D grappig typfoutje

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:08

maar dat geldt toch voor veel meer paarden die bij haar staan?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:10

Anoniemk2 schreef:
Ik ben kritisch en oprecht dat zouden imo meer mensen hier moeten zijn i.p.v. het heilige boontje uit te hangen. Ik val bijna van mijn stoel van verbazing hoeveel jullie je met mij bezig houden. Echt bizar gewoon :wow:

Nog een keer Correctie: jij vind sommigen een ''Heilig Boontje'', dat is een mening, geen feit. Bovendien, waarom zou je heilig boontje uithangen in deze discussie? Krijgen die iets wat anderen niet krijgen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:13

Boras schreef:
Anoniemk2 schreef:
Ik ben kritisch en oprecht dat zouden imo meer mensen hier moeten zijn i.p.v. het heilige boontje uit te hangen. Ik val bijna van mijn stoel van verbazing hoeveel jullie je met mij bezig houden. Echt bizar gewoon :wow:

Het zou je aan het denken kunnen zetten.....

Boras, ik bewonder je optimisme in deze :o :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:00

Dus wij zijn allemaal nu of in het verleden F ruiters, dank je Maria dan kunnen we jouw verhalen over de kunsten van je paard in vervolg ook met een korrel zout nemen want een F ruiter kan echt geen wissels om de pas of appuyement rijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:43

In mijn tijd had je nog geen F-ruiters -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:03

LadyMadonna schreef:
In mijn tijd had je nog geen F-ruiters -O-

Nee wij vallen dan misschien onder de caprilli hobbelaars :D

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:08

Omg, hoe sommige Bokkers zo'n topic weer aangrijpen om de aandacht naar zich toe te trekken ... en dat dat dan ook nog lukt.

Leuk om Anky weer eens in actie te zien. Het ziet er qua zit naar mijn idee nog wat voorzichtig en daardoor iets stijf uit, maar dat vind ik niet zo gek. Balans heeft ze wel, meer dan menig ander, ook op hoog niveau. En dat vind ik knap, gezien het feit dat ze fysiek nogal wat tegenslag heeft gehad.
Nu gewoon afwachten hoe ze het verder gaat doen met dit paard, ze zou m.i. wel iets toe kunnen voegen aan de huidige Nederlandse top.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:06

Anoniemk2 schreef:
Hp en Anky zitten daarom ook niet op bokt te discussiëren.

Persoonlijke contacten dat jij kennelijk voor een feit weet waarom zij niet op Bokt zitten? Kunnen 100.000 redenen zijn nl.

Wat ik wel voor een feit weet is dat een aantal mensen die jij hier denigrerend beticht van F-proefjes niveau, een heel wat hoger niveau rijden als dat en volgens mij ook een flink hoger niveau als jijzelf.

On topic: ondanks dat ik niet wild wordt van dit filmpje vind ik het oprecht heel jammer dat deze combinatie nog niet in de ring is verschenen. En ja hij is nog in de bloei van zijn leven maar heeft zeker ook al wat jaren van de bloei van zijn leven verloren laten gaan. Als je in 2014 een GP klaar (jong) paard hebt en een GP klare amazone neemt dat uiteraard nog behoorlijk wat tijd voordat dat een GP klare combinatie is, zeker wanneer je het perfectionisme van Anky daarbij neemt. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat het ooit iemands planning is geweest om daar 5 jaar voor te nemen. Blessures (paard en/of amazone) kunnen daaraan bij gedragen hebben. Het zou vooral leuk zijn te weten of er nog plannen zijn richting topsport. Persoonlijk zou ik deze combinatie liever naar Tokyo zien afreizen als menig andere NL combinatie, maar geen idee of dat de ambities zijn of dat daar concrete acties voor gepland staan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:55

janderegelaa schreef:
Jessix schreef:
Nou volgens mij rijdt Sjef Janssen ook niet op het niveau van Anky, maar reken maar dat hij commentaar levert! :D Hetzelfde geldt voor Edward en Nicole en zo zijn er vast wel meer voorbeelden.
.

Sjef Janssen heeft met het Nederlandse team op de Europese Kampioenschappen gereden...

Zoals je al in het topic hebt kunnen lezen was me dat al bekend. Hij heeft dus een behoorlijke staat van diensten, maar niet hetzelfde niveau als Anky aangezien zij winnaar is van verschillende NK's, EK's en OS. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:58

Anoniemk2 schreef:
Tuurlijk mag je een eigen mening hebben over iets, maar het is vaak meer zeuren of doordrammen dan dat het toegevoegde waarde heeft. Hp en Anky zitten daarom ook niet op bokt te discussiëren.

Blijf dan zelf niet zo doordrammen en zeuren en zoek een ander topic op als het je zo stoort. Je bent niet van de bokt politie en mensen kunnen iets anders zien dan wat jij ziet. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:38

Jessix schreef:
janderegelaa schreef:

Sjef Janssen heeft met het Nederlandse team op de Europese Kampioenschappen gereden...

Zoals je al in het topic hebt kunnen lezen was me dat al bekend. Hij heeft dus een behoorlijke staat van diensten, maar niet hetzelfde niveau als Anky aangezien zij winnaar is van verschillende NK's, EK's en OS. :D

Sjef is ook Nederlands Kampioen geweest. En hij reed Grand Prix. En toen hij niet geselecteerd werd voor de OS, ondanks dat hij wel aan de eis voldeed, is hij abrupt gestopt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:55

Als coach en trainer heeft hij meer bereikt. En daar ligt blijkbaar zijn kracht. Marc Lammers, oud hockey international idem. Was binnen het heren team de minste speler maar als coach/trainer buitengewoon succesvol geworden (hockey dames wonnen goud in Peking, mooi verhaal). Even offtopic, maar minstens zo interessant.

toesekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:07

Anoniemk2 schreef:

HP en Anky niet. Jij daarentegen wel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:09

janderegelaa schreef:
Sjef is ook Nederlands Kampioen geweest. En hij reed Grand Prix. En toen hij niet geselecteerd werd voor de OS, ondanks dat hij wel aan de eis voldeed, is hij abrupt gestopt.

Nogmaals dat is mij allemaal bekend en dus heeft hij niet hetzelfde behaald als Anky. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:14

karijn schreef:
Als coach en trainer heeft hij meer bereikt. En daar ligt blijkbaar zijn kracht. Marc Lammers, oud hockey international idem. Was binnen het heren team de minste speler maar als coach/trainer buitengewoon succesvol geworden (hockey dames wonnen goud in Peking, mooi verhaal). Even offtopic, maar minstens zo interessant.

Dat is ook wat ik zeg. Hij is een zeer waardevol trainer voor Anky. :j

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:40

Jessix schreef:
janderegelaa schreef:

Nogmaals dat is mij allemaal bekend en dus heeft hij niet hetzelfde behaald als Anky. :D

Maar wel op hetzelfde niveau gereden dus hij weet waar hij over praat. Anders dan de gemiddelde commentaar Bokker die alleen grondwerk met zijn/haar Haflinger doet.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 07-10-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:43

janderegelaa schreef:
Jessix schreef:

Maar wel op hetzelfde niveau gereden dus hij weet waar hij over praat. Anders dan de gemiddelde commentaar Bokker die alleen grondwerk met zijn Haflinger doet.

Pfffrt, ik zwem met mijn Zangersheide merrie _-:( . Met je grondwerk.

*Grapje he ;).

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:49

Sorry San was ik even vergeten ;)