Elvirawortel schreef:Hier haal ik toch uit dat wedstrijden rijden een excuus is om het klassieke maar te laten zitten
Want klassiek is de enige juiste weg?
Hoe weet je dat het niveau lager ligt als ze het nooit tegen elkaar opnemen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elvirawortel schreef:Hier haal ik toch uit dat wedstrijden rijden een excuus is om het klassieke maar te laten zitten
Ayasha schreef:Elvirawortel schreef:Hier haal ik toch uit dat wedstrijden rijden een excuus is om het klassieke maar te laten zitten
Want klassiek is de enige juiste weg?
Hoe weet je dat het niveau lager ligt als ze het nooit tegen elkaar opnemen?
Elvirawortel schreef:Omdat een levade op de voorhand niet bestaat
Elvirawortel schreef:Nee dat zeg jij. Op wedstrijd heb je factoren waardoor het allemaal moeilijker is, dat snap ik, maar is geen reden om te rijden zoals veel topruiters rijden
Benzz schreef:Elvirawortel schreef:Nee dat zeg jij. Op wedstrijd heb je factoren waardoor het allemaal moeilijker is, dat snap ik, maar is geen reden om te rijden zoals veel topruiters rijden
WEet je wat het is, als je denkt dat je hem thuis goed getraind hebt, komt er op wedstrijd altijd wel iets naar boven wat toch niet zo goed getraind was als dat je zelf dacht. Door de omstandigheden, de spanning, andere omgeving enz enz.
Maar die wedstrijdruiters laten zich tenminste toetsen door anderen of ze goed bezig zijnz...........
Benzz schreef:Elvira, het is bij jou wel een beetje: Ik heb de klok horen luiden maar ik weet niet waar de klepel hangt. Ipv alles te geloven wat er door anti dressuurmensen op het internet geschreven wordt, zou je misschien eens wat vaker zelf moeten gaan kijken. En dan niet met de bril: Ik zeik alles, maar met inlevingsvermogen dat het hele grapje paardrijden verschrikkelijk moeilijk is. Ook aan de top.
Askja schreef:Elvira, als je het over beoordelen/toetsen hebt, les is toch echt wat anders dan een wedstrijd rijden. Bovendien zijn er enorme verschillen in doel, visie en kwaliteit tussen verschillende instructeurs. Dus het feit dat je les krijgt, zegt op zich weinig over je niveau. Tijdens een wedstrijd word je beoordeeld door een jury op basis van het beeld dat jij op dat moment samen met je paard kunt laten zien. Dat wordt bepaald door je rijtechnisch niveau, maar ook door je vermogen dat niveau op dat moment, in de wedstrijdsetting, volgens het gevraagde programma, te laten zien - no excusesZzz.
Pipodipo schreef:Ayasha schreef:Gut dan werd de mijne in den beginne zwaar onder gewaardeerd op achterhand gebruik.
Niet verwarren met de pesade of een courbette, ken uw sprongen.
Electra63 schreef:Ik sla de duscussie met Elvira maar even over.
Ik zie de toekomst niet zo somber in.
De jeugd heeft de toekomst en Nederland heeft zeer goed gepresteerd vorige week in Italië.
Je kan als klein land niet altijd aan de top staan. Sinds Anky met Bonfire hebben we grote successen gehad internationaal en nu is het wat minder succesvol.
We hebben talentvolle jonge paarden, dus ik zie de toekomst niet zo somber in. En als je 2e of 3e bent of 10e internationaal, dan hoor je nog steeds tot de wereldtop.