PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:10

DatBenIkNou schreef:
Nies_ schreef:
PvdD is leuk voor naïeve meisjes. Ze denken helemaal niet aan de consequenties die dingen hebben. Het is vaak beter om hier dieren niet optimaal te houden dan ze in het buitenland compleet te laten verwaarlozen of zelfs mishandelen. Dat snappen ze al niet dus wat dat in de politiek doet is me een raadsel.

Maar het gaat nu toch helemaal niet over op wie we wel of niet zouden moeten stemmen? Het gaat om de campagne en daar kan je toch niet pertinent op tegen zijn als paardenliefhebber?

Als je denkt dat ik dat vind heb je niet goed gelezen. Ik reageer gewoon op de reacties boven me, niks meer, niks minder.
Shaggy09 schreef:
Ik denk dat de naturals en de (prof)sporters altijd met het vingertje naar elkaar zullen blijven wijzen. Ik hoop gewoon dat de uitersten die hier beschreven worden in praktijk niet zo veel voorkomen. Een paard dat 24/7 buiten staat met te weinig ruwvoer en geen beschutting is not done, maar een paard wat 23/7 tussen 4 muren staat is imo ook gewoon mishandeling.

Of 6 uur buiten zonder ruwvoer omdat dat slecht is voor de bodem van de paddock.. Gebeurt ook heel veel. Zijn sowieso veel paddocks maar amper groter dan een stal, maar ik heb wel echt het idee dat het steeds een stukje beter gaat hoe paarden gehouden worden. Ninx haalde al aan dat het simpelweg kapitaalvernietiging is om een paard 24 uur op stal op te sluiten en dat krijgen steeds meer mensen door.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 14-02-19 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:11

pompadour schreef:
Ik hecht totaal geen waarde wat PvdD vindt. Ten eerste ze doen niks voor dieren ,dat is een feit. Ze keuren veel dingen goed, iets wat Dion Graus dierenmishandeling vindt. Wij ook.

Nou, dat vraagt om een goede verklaring....

Shaggy09

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:14

@Nies, ik moet zeggen dat ik een paddock persoonlijk niet hetzelfde vind als weidegang. En weidegang hebben alle paarden gewoon nodig of ze nou topsport lopen of recreatief bereden worden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:14

De partij voor de dieren is voor mij totaal ongeloofwaardig geworden sinds dat ik heb gehoord dat Maranne Thieme veel gejaagd heeft en de PVDD het prima vindt dat de dieren in de Oostvaardersplassen verhongeren en daar liever voor kiest dan voor afschot. Ze zijn zo glad als een paling en hebben kiezers nodig dus ze gaan niet moeilijk doen om die hond die de hele dag alleen thuis is of die kat die ook geen soortgenoot heeft want dan houden ze geen kiezers meer over. Maar worden ze groter vergeet dan maar dat je nog op een paard mag zitten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:16

Electra63 schreef:
Thioro schreef:
Blijkbaar wel want het komt van de PvdD.
Dat er nog 3 andere organisaties meedoen aan de campagne lezen we maar even niet.

Kunnen we een gerust geweten hebben dat ons dure zelfbenoemde sportpaard op z'n postzegel staat en verder lekker vingerwijzen naar alles wat vast veel slechter en erger is.

Give me a break.

Vergeet vooral niet die pony's/paarden die 24/7 zonder enige, droge schuilplaats, met slechtpassend tuig, hobbelende te zware ruiters op onregelmatige/kreupele paarden. Om over het voerbeleid of "worm"beleid maar niet te spreken of geld uitgeven aan een goede smid of instructeur. Ook daar is dierenleed, maar dat vergeten de naturals vaak maar even gemakshalve. Altijd maar wijzen naar de sportpaarden :D ;) .
Ook daar zou men wel eens kritischer naar mogen kijken. 24/7 op een wei betekent niet automatisch dat daar geen dierenleed voorkomt.

Hihihi, dit blijft toch altijd vermakelijk.......

Wanneer iedereen nou eens hand in eigen boezem steekt komen we een stukje verder.
Wie zijn naturals eigenlijk? Je bedoelt mensen die begrijpen hoe een paard fysiek en mentaal werkt en willen dat dat paard optimaal kan blijven presteren en gezond oud worden en dus dat dier buiten zetten in de frisse lucht, met veel beweging en soortgenoten? Gewoon omdat dat zorgt dat je niet je kostbare bezit de vernieling in laat verzuren en roesten in zijn uppie in een hok?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:17

Ninx schreef:
pompadour schreef:
Ik hecht totaal geen waarde wat PvdD vindt. Ten eerste ze doen niks voor dieren ,dat is een feit. Ze keuren veel dingen goed, iets wat Dion Graus dierenmishandeling vindt. Wij ook.

Nou, dat vraagt om een goede verklaring....

Klopt, Dion Graus heeft al veel aandacht gevraagd voor het wanbeleid in de Oostvaardersplassen. De partij voor de dieren vindt dat de dieren wel mogen verhongeren. Want dat is natuur. Natuur met een hek erom en geen eten in de winter, je reinste dierenmishandeling. Er lopen al weer Heckrunderen met een hele lage conditiescore rond maar bijvoeren ho maar en dat vindt de PVDD helemaal prima.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:22

PvdD wilde perse het gebied uitbreiden. Waarbij ze niet in staat zijn om te bedenken dat dat het probleem enkel naar de toekomst verschuift. Het zijn dreinende kleuters die de gevolgen niet kunnen overzien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:39

Rizette schreef:
Maar worden ze groter vergeet dan maar dat je nog op een paard mag zitten.

Dat is ook mijn angst als het om de PVDD gaat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:45

Rizette schreef:
De partij voor de dieren is voor mij totaal ongeloofwaardig geworden sinds dat ik heb gehoord dat Maranne Thieme veel gejaagd heeft en de PVDD het prima vindt dat de dieren in de Oostvaardersplassen verhongeren en daar liever voor kiest dan voor afschot. Ze zijn zo glad als een paling en hebben kiezers nodig dus ze gaan niet moeilijk doen om die hond die de hele dag alleen thuis is of die kat die ook geen soortgenoot heeft want dan houden ze geen kiezers meer over. Maar worden ze groter vergeet dan maar dat je nog op een paard mag zitten.

Gejaagd? :') Hoe kom je daar nou weer bij.

Nee ik snap het wel hoor, als je per se iemand zwart wil maken vind je altijd wel iets (of het nu waar is of niet). Maar ik zal de vraag herhalen die hier al vaak gesteld is: wat heeft dit in vredesnaam van doen met paarden die nooit buiten komen / soortgenoten zien? Kunnen we nu niet meer opkomen voor de paarden omdat (iemand van) de PvdD zijn/haar handtekening eronder heeft gezet?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:55

Loretta schreef:
Rizette schreef:
Maar worden ze groter vergeet dan maar dat je nog op een paard mag zitten.

Dat is ook mijn angst als het om de PVDD gaat.

Wanneer dat betekent dat de paarden die nu allemaal opgesloten staan lekker naar buiten kunnen met andere paarden, dan heb ik dat ervoor over...
Ik zou ook helemaal afstand kunnen doen van mijn hobby als dat betekent dat paarden niet meer zo hoeven leven en gebruikt worden zoals nu het geval is.
Uiteraard zou ik het erg missen, en mijn huidige dieren verzorg ik nog tot ze overlijden.... maar ja, voor het algemeen welzijn van paarden wil ik mijn hobby wel opofferen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:01

Nies_ schreef:
PvdD wilde perse het gebied uitbreiden. Waarbij ze niet in staat zijn om te bedenken dat dat het probleem enkel naar de toekomst verschuift. Het zijn dreinende kleuters die de gevolgen niet kunnen overzien.

Dat was ook de oorsprong van het plan. Alle gebieden zouden met elkaar verbonden worden/ zijn, tot aan Duitsland.
Maar toen kregen we een kabinet waar VVD en CDA aan het roer staan, en die zijn geïnteresseerd in geld, uitbuiten van onze kostbare grond en dieren, en geld, en geld, en korte termijn-visie, en geld, en ehm..... geld.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:04

Ik verwacht echt niet dat de PVDD nog fors gaat groeien. Eerder GroenLinks denk ik dan. Die hebben gelukkig niks tegen paardrijden :')

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:10

Magrathea schreef:
Rizette schreef:

Gejaagd? :') Hoe kom je daar nou weer bij.

Nee ik snap het wel hoor, als je per se iemand zwart wil maken vind je altijd wel iets (of het nu waar is of niet). Maar ik zal de vraag herhalen die hier al vaak gesteld is: wat heeft dit in vredesnaam van doen met paarden die nooit buiten komen / soortgenoten zien? Kunnen we nu niet meer opkomen voor de paarden omdat (iemand van) de PvdD zijn/haar handtekening eronder heeft gezet?

Even goed lezen, het heeft te maken met de geloofwaardigheid van de PVDD en die is er niet. Ja gejaagd, vraag het haar zelf als je het niet geloofd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:10

Ninx schreef:
Nies_ schreef:

Dat was ook de oorsprong van het plan. Alle gebieden zouden met elkaar verbonden worden/ zijn, tot aan Duitsland.
Maar toen kregen we een kabinet waar VVD en CDA aan het roer staan, en die zijn geïnteresseerd in geld, uitbuiten van onze kostbare grond en dieren, en geld, en geld, en korte termijn-visie, en geld, en ehm..... geld.

:j Klopt. Als je het hele politieke proces een beetje uitzoekt en niet alleen af gaat op wat de politiek leiders in de media verkondigen komt de ware aap uit de mouw (en daar hoef je niet eens ver voor te zoeken ;) )

Ben ik trouwens de enige die de OVP een beetje de Godwin van dit soort discussies begint te worden? Wat heeft dit te maken met eenzame paarden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:12

Rizette schreef:
Even goed lezen, het heeft te maken met de geloofwaardigheid van de PVDD en die is er niet. Ja gejaagd, vraag het haar zelf als je het niet geloofd.

Dus omdat de PvdD zegt dat er veel paarden nooit andere paarden zien (wat hier ook wordt bevestigd in dit topic door persoonlijke ervaringen van Bokkers) is het ineens niet meer waar? Wat nou als dit intiatief alleen door de andere drie organisaties was opgezet? Had je het dan wel goed gevonden?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:15

Rizette schreef:

Ik spreek haar weinig, dus wellicht kan jij het haar vragen? ;-)

Maar misschien heb je een bron ofzo? Of is het wellicht een gevalletje "het staat op internet, dus dan is het altijd waar"?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:21

Ninx schreef:
Rizette schreef:

Maar misschien heb je een bron ofzo? Of is het wellicht een gevalletje "het staat op internet, dus dan is het altijd waar"?

Zelfs op het internet kan ik het niet vinden :o

Ik ben verder een erg vergevingsgezind persoon, ik ben ook geen heilige en kon vroeger echt kilo's vlees wegwerken op de gourmet, doe ik nu ook niet meer.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:24

Magrathea schreef:

Ik ben verder een erg vergevingsgezind persoon, ik ben ook geen heilige en kon vroeger echt kilo's vlees wegwerken op de gourmet, doe ik nu ook niet meer.

Voortschrijdend inzicht....
Ook ik maak op allerlei gebieden elke dag weer stappen, maar als je die stappen maar maakt...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:10

Dus omdat ze vroeger gejaagd zou hebben (en nu blijkbaar er anders over denkt) is alles wat ze zeggen zware onzin?

Mijn paard stond vroeger ook op een manege waar ze in de winter in de buitenbak kwam als ik er was of vrienden van mij.

Inmiddels staan mijn paarden 24/7 buuten (met schuilstal en ruwvoer) maar omdat ik mijn paard vroeger op die manege had staan zou ik nu dus niet voor 24/7 buiten mogen zijn?

Ik zag ergens nog iets over dat de pvdd mensen en dieren gelijk stelt.
Officieel zijn we ook zoogdieren dus wat dat betreft ;)

Edit gevonden :
xMvGV schreef:
Mazida schreef:
Het stomste ter wereld als paardenliefhebbers op de PvdD stemmen :o . Deze partij wil uiteindelijk af van het dier als gebruiksdier en zal zich als de veehouderij is uitgeroeid onder meer toeleggen op het verbieden van paardrijden. Daar kun je nu om lachen, maar het is echt zo. Zij zijn tegen alles waarvoor een dier wordt gebruikt en zien een dier het liefste alleen in de natuur.

Can I get an amen? _/-\o_
Daar hoef je geen paardenliefhebber voor te zijn, ik als moderne varkenshoudster maak me enorme zorgen over de PvdD en al haar aanhangers. Het framen van hun interpretatie is vaak enorm opdringerig en per definitie al afkeurend. Hun wil is wet. Je kunt niet mét ze praten, enkel tegen ze, en dat hebben ze graag want door verhitte discussies die vervolgens ontstaan omdat de gemoederen hoog op lopen, zetten hun anderen neer als een dreigement. Helaas vergeten ze in de spiegel te kijken en beseffen ze daardoor niet dat hún zelf een bedreiging zijn...
Jammer, want an sich hebben ze met enige regelmaat goede standpunten en ik kan ook goed met ze meedenken in sommige moties, maar ben het merendeel niet met ze eens, ook vanwege hun nogal agressieve opstelling naar hun tegenstanders. Ik vind dat we samen krachten moeten bundelen en moeten kijken naar een gulden middenweg, dat we allemaal ergens tevreden mee kunnen zijn. Maar dat hoeft niet te koste te gaan van alles!

Ze mogen ons egoïstisch noemen omdat wij landbouwhuisdieren houden en vervolgens laten slachten voor de humane consumptie, of maar één paard in de weide houden, maar wat pas echt egoïstisch is, is dat zij op basis van hun voorgenomen idealen anderen afrekenen.

Dat geld ook zo voor de paarden: wil iemand één paard, prima! Wil iemand er meer, ook prima!
Misschien zorgt iemand die één paard in de wei heeft staan wel veel beter voor zijn/haar dier dan iemand die er meerdere heeft, wat tevens kan zorgen voor stress in een kudde en ongelukken of wanneer er verplicht meerdere in een weide moeten staan, de kosten zo hoog op lopen dat de eigenaar moet overwegen wat er gedaan moet worden, ten koste van je dierenwelzijn en gezondheid. Wat is dan diervriendelijker?!
Laat ik wel duidelijk zijn, dan welke misstanden er ook zijn bij dieren, dit ten allen tijde wel aangepakt mag worden, of dat nu in de veehouderij is of kleine huisdieren of de paarden...

Ik vind het vooral ook erg storend dat de PvdD altijd maar kijkt vanuit het perspectief dat een dier gelijkwaardig - of voor hun zelfs meer - is aan de mens. Als het twee gelijken waren, dan hadden wij ook wel dier geheten, of een dier een mens. Er is nu eenmaal een verschil, klaar. Wel moet er met de juiste verantwoording met je dier(en) worden omgegaan, maar ook dat: wat voor de één goed is, is voor de ander verre van perfect. En zolang we allemaal verschillend zijn, blijven we dat ook houden en kunnen we blijven discussiëren...

Moeten we ook allemaal verplicht gaan samenwonen als mens omdat dat nu eenmaal uit bepaalde onderzoeken is gebleken dat samenwonen ten goede komt voor ons welzijn? Uit ervaring weet ik dat het soms beter is als sommige mensen gewoon alleen zijn, niet omdat ze zielig zijn, maar wel omdat ze minder verplichtingen willen hebben, dat zelf graag zo hebben en zo gelukkiger zijn... :j

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:02

Magrathea schreef:
Ninx schreef:

Doe eens een linkje als je wilt? Ik kan er niets over vinden dat zij zelf gejaagd zou hebben namelijk.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:32

Het is ook niet op internet bevinden daar is wel voor gezorgd. Maar paarden horen niet alleen te staan daar hebben ze helemaal gelijk in. Zo geldt het voor bijna alle dieren. Honden horen ook samen of in een roedel en katten hebben ook graag kattengezelschap. En dan zijn we er nog niet want niet elke hond kat of paard gaan graag samen dus maten moeten met zorg uitgezocht worden. Op het gebied van dierenwelzijn kan er nog heel veel verbeteren maar al die jaren dat de PVDD al verkondigd dat de OVP uitgebreid moeten worden zijn er duizenden dieren een gruwelijke hongerdood gestorven en dan komt de PVDD met het standpunt dat het natuur is en dat ze niet gevoerd mogen worden. Wrede natuur als je ze achter een hek zet en dat de dieren helemaal uit moeten teren alvorens om te vallen/dood te gaan. Je reinste dierenmishandeling. Goedkeuren van inbreken in schuren, foto's gebruiken van stallen die al lang niet meer toegestaan zijn en in Nederland niet te vinden en dat alles om de vegaslagerij van haar exman een extra boost te geven, miljoenenbedrijf. Wel meeliften op de term slagerij. Dat dan weer wel.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:37

Rizette schreef:
Het is ook niet op internet bevinden daar is wel voor gezorgd.

Ok, geen betrouwbare bron voor die uitspraak dus? Dan is het gewoon Fake News.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:54

Moet even iets recht zetten. Het is haar man die een jachtakte heeft. Jaap. Inmiddels geloof ik al weer heer exman. Hij is het van de jachtakte niet zijzelf.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:55

Ze houdt overigens rustig zelf een kat alleen. . Met 2 maten meten noemen ze dat toch?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:58

Ja en ze zal ook best wel eens een spin, mier of wesp dood gemaakt hebben. :roll: