Even een kleine samenvatting van allerhande vragen van vandaag:
Cactusknuf schreef:Leuk ik volg mee! Mogen de deelneemers zelf een pony uitkiezen?

Ja, de deelnemers wisselen iedere 30/35km van paard op de Horsestations/Urtuu's (HS). Daar wordt tevens gecontroleerd op hartslag, locomotie en hydratatie. Indien niet goed binnen een vastgestelde tijd (Zie boktwiki) dan krijgen de ruiters een tijdstraf die ze ter plekke uit moeten zitten.
Rocamor schreef:Wat is de weight limit?
Zoals Frederique al aangaf: 85kg INCLUSIEF kleding; exclusief kleding en spullen in de zadeltas. Zadels komen overigens van Franco C Saddlery in Zuid Afrika vanaf 2014. Dit is een beetje endurancezadel meets Westernzadel en weeg een kilo of 3. Ik had zelf fenders mee genomen en had geen enkel probleem met het zadel, maar ik ben dan ook een enduranceruiter dus ben bekend met dit soort zadels.
Wijslander schreef:Volgens mij was zijn bagage niet aangekomen in Mongolië?
Dit gebeurt standaard iedere jaar wel bij een of twee mensen. Gelukkig een hechte community dus er is altijd wel een helpende ruiter die wat extra spullen heeft.
Marcella schreef:En volgens mij heeft er iemand een stuk afgesneden als ik de GPS mag geloven.
Waarschijnlijk niet: ik verwacht (en spreek uit ervaring) dat de Spottrackers niet altijd even goed werken. Waarschijnlijk heeft die persoon gereden met een die niet aan stond of waarvan de batterijen het niet deden. Is dus waarschijnlijk op de volgende HS wel goed aangezet waardoor je een rechte lijn krijgt naar het volgende meetpunt.
xFioon schreef:Begon zij [DH = Devan Horn] haar 2e derby niet ook zo fanatiek en viel toen uit? Alles is dus nog mogelijk

Klopt, zowel wat je zegt over haar uitval in 2016 als dat alles mogelijk is. Zelf reed ik op dag 3 of 4 ook helemaal achteraan vanwege navigatiefouten en finishte uiteindelijk in 8 dagen op de 11e plek.
mirriezz schreef:Heeft iemand zo de callsigns van de nederlandse deelnemers bij de hand?
Nog even voor de volledigheid: HW = Hinke van der Werg en RB = Rouke Bloemsma.
FCSA schreef:Chris komt er van jou ook nog n boek?

Misschien.
Vooralsnog zeg ik niets meer dan dat.
Nissima schreef:Devan gaat echt als een speer! Ik kan de Nederlanders niet meer vinden op de kaart trouwens, maar internet is hier ook onwijs traag dus de kaart loopt steeds vast

Ik volg Saif Noon trouwens ook graag, die jongen van 18 waarvan de bagage niet is aangekomen.
De eerste Pakistaan tijdens de MD ooit. Heeft in ieder geval een heftige eerste dag las ik. Volgens mij heeft hij trouwens een fietshelm op.
Anoniem schreef:NoeskaMoos schreef:Ik zie op Twitter een foto van een prachtige hengst met lange manen
Is dat toeval of is lang haar een "hengstenkapsel"?
Of misschien "deze is zo onhandelbaar dat ze zijn manen niet bijwerken"

In Kirgizïe was het een enorm taboe om manen en staart te knippen, dat werd echt echt niet gedaan. Gok dat dat in Mongolië een beetje hetzelfde is?
Wat Frederique al zegt: hengsten worden niet geknipt. 
Match schreef:Van werken komt niet veel, maar wat is het leuk om dit zo te volgen

Idem. 
Schuur_ schreef:Wat is gebeurd met die ene die van de start recht naar 2 is gereden?
Zie ergens hierboven een van mijn antwoorden.
Laatst bijgewerkt door Suikerspinda op 12-08-18 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Herkomst Saif aangepast