Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:11

rainbow8 wat een reactie zeg. Je vragen stellen bij het IQ van de meeste bokkers terwijl de meeste hier gewoon een normale discussie hebben zonder elkaar aan te vallen? :') Met inhoudelijke posts en onderbouwingen...

Zie de meeste mensen hier niet zeggen dat het goed is, enkel in twijfel trekken hoe goed het rijden dan eigenlijk wel is in principe. Want dat is wel normaal. Terwijl er genoeg paarden zijn zoals jouw merrie die allerlei 'vervelend gedrag' vertonen onder het zadel, in sommige gevallen wordt dat vriendelijk opgelost door het paard medisch te laten controleren maar in vele gevallen wordt het problematisch gedrag er gewoon uitgeslagen, want paard moet zich niet aanstellen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:12

Interessante discussie. :D

Hoe geeft een merrie in haar paardentaal toestemming? Een hoop gegil, een hoop gestamp en een hele hoop gepis.
Merries zijn geen vrouwen die knipoogjes in de strijd werpen, zover ontwikkeld zijn ze niet.

We mogen dus concluderen dat de merrie geen toestemming gegeven heeft.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:14

lovecappie schreef:
JustMe8484 schreef:
Ik ben het ook heel ver met je eens. Ik maak ook enkel de vergelijking om antwoord te krijgen op de vraag waar ligt de grens. Wanneer is het wel geoorloofd om dieren ergens toe te dwingen en wanneer niet meer. Waar ligt die grens? Mag het pas niet meer als het woord seksueel erbij komt kijken? Gaat het om de manier waarop je gedwongen wordt? Of met het resultaat. Mag het enkel als het dier er beter van wordt of ook als het voor ons genot is?
Maar school gaan doen we bv omdat een kind daar uiteindelijk beter van wordt.
Ik denk dat het juist goed is om daar eens bij stil te staan. Om niet alleen maar iemand te veroordelen maar ook eens stil te staan bij de reden waarom je het niet goed vind en dan eens te kijken naar je eigen handelen wat je met je paard doet. Zijn daar niet dezelfde tegenargumenten te vinden. En hoe ga je daar mee om. Doe je dat idd bv door je paard een zo natuurlijk mogelijk leven te geven?

Ik haak even in op het stukje dat we onze kinderen naar school sturen omdat ze daar uiteindelijk beter van worden, hier ben ik het absoluut mee eens en ik vind het ook terecht dat deze wet er is. Maar eerlijk is eerlijk, een paard wordt van een goede(!) training uiteindelijk ook beter, en dan met de nadruk op beweging natuurlijk. Maar wat heeft een seksuele penetratie voor toegevoegde waarde voor het paard? Oke hij ondervindt er niet perse schade van, maar het voegt ook niks toe aan wat goed voor haar is. Dat maakt het verschil voor mij denk ik tussen het (gedwongen) rijden en (gedwongen) seksuele handelingen. Al is dit natuurlijk wel kort door de bocht gezien, maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt. Vrijwel alle “gedwongen” handelingen die we het paard laten uitvoeren is direct of indirect ook goed voor het paard zelf en niet perse alleen voor ons als mensen omdat we het in eerste instantie uit eigen belang doen (althans, in de meeste gevallen natuurlijk. Ik doel hier vooral op de punten die in het topic zijn aangehaald, zoals het rijden en insemineren).

Ik denk dat dat voor mij de grens is, wanneer het paard er op geen enkele manier iets mee wint. Wedstrijden rijden vind ik persoonlijk om diezelfde rede ook zwaar overbodig, maar dat is een andere discussie.

Wordt een paard zelf daadwerkelijk beter van de training of is het beter voor zijn lijf in de dingen die wij 'm dwingen te doen. Heeft hij deze training ook nodig als hij puur zijn natuurlijk gedrag uit voert? Maar dan kom je ook nog eens op een punt wat is er nog natuurlijk aan een gedomestiseerd paard?
Ik denk ook dat er niet één antwoord is op de vraag waarom het één wel en het ander niet. Dat is voor iedereen anders. Maar dingen enkel goed of fout vinden omdat dat nou eenmaal binnen de algemene normen en waarden ligt is ook niet goed. Het is goed dat er regels zijn ter bescherming van mens en dier.
Maar dat wil niet zeggen dat je niet kritisch mag zijn. En dat je net zo ver hoeft de gaan als de grenzen opgelegd door die regels. Je kan ook ver binnen die grenzen blijven Omdat dat nog beter is. Bv ipv ik hou een paard 23u per dag op stal en rijdt er enkel een uur op want dat mag, ik zet mijn dag en nacht buiten in een kudde... En juist de discussie en de argumenten waar je nu mee komt was waar ik op uit was.... Jij staat duidelijk stil bij het waarom en hoe je dingen doen.
Maar voor mijn gevoel doet het grootste gros dat hier niet...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 28-07-18 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:15

Het topic: Vreemd...
De reacties er op: What. The. F.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:20

Ik heb niet alles meer gelezen. En ik ga me ook ontstippen. We missen het punt hier dat het paard het WEL erg vind...
De meeste merries moeten een praam ed om met opvoelen/ er zijn merries die zeer grote gedragsveranderingen hebben.

Maar ik wilde nog reageren op psycholoog. Sommige vonden dat agressief/persoonlijk (Wie maakt er dus eigenlijk een taboe van) het is niet persoonlijk. En ik denk oprecht dat je je moet laten onderzoeken/ in behandeling moet als je zon mega seksuele dwang heb dat er dan iets anders mis is. En dan hoop ik oprecht dat zon persoon wordt geholpen. Dus iedereen die dit gedrag heel mooi en normaal vind, hoop ik dat deze ook hulp kunnen krijgen. Aangezien het geen normale gezonde seksuele relatie is. (Gezond:2 gezond volwassen mensen die beide duidelijk toestemming hebben gegeven)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:20

Kunnen we gewoon afspreken onze geslachtsdelen uit dieren te houden, of dat beest het nou wel of niet leuk/fijn/rottig vindt? Please? :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:24

DezeNaam schreef:
rainbow8 wat een reactie zeg. Je vragen stellen bij het IQ van de meeste bokkers terwijl de meeste hier gewoon een normale discussie hebben zonder elkaar aan te vallen? :') Met inhoudelijke posts en onderbouwingen...

Zie de meeste mensen hier niet zeggen dat het goed is, enkel in twijfel trekken hoe goed het rijden dan eigenlijk wel is in principe. Want dat is wel normaal. Terwijl er genoeg paarden zijn zoals jouw merrie die allerlei 'vervelend gedrag' vertonen onder het zadel, in sommige gevallen wordt dat vriendelijk opgelost door het paard medisch te laten controleren maar in vele gevallen wordt het problematisch gedrag er gewoon uitgeslagen, want paard moet zich niet aanstellen.

Hier wil ik algemeen iets op toevoegen, niet specifiek op de situatie van rainbow want die ken ik niet. Maar geeft vervelend gedrag al niet aan dat dat waar het paard op dat moment toe gedwongen wordt, niet is wat binnen de wensen en keuzes van het dier ligt? Is dat niet precies hetzelfde als gedragsverandering nadat een merrie seksuele handelingen van een mens heeft mee gemaakt? En is het misschien niet zo dat uiteindelijke gedragsverbetering in die situatie enkel voortkomt uit het feit dat een paard dan maar accepteert dat het die handeling moet uitvoeren, simpelweg omdat het geen keus heeft?
Ik zeg niet dat het zo is he, lijkt me enkel stof om te overdenken
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 28-07-18 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:27

miesnaom schreef:
Ik heb niet alles meer gelezen. En ik ga me ook ontstippen. We missen het punt hier dat het paard het WEL erg vind...
De meeste merries moeten een praam ed om met opvoelen/ er zijn merries die zeer grote gedragsveranderingen hebben.

Maar ik wilde nog reageren op psycholoog. Sommige vonden dat agressief/persoonlijk (Wie maakt er dus eigenlijk een taboe van) het is niet persoonlijk. En ik denk oprecht dat je je moet laten onderzoeken/ in behandeling moet als je zon mega seksuele dwang heb dat er dan iets anders mis is. En dan hoop ik oprecht dat zon persoon wordt geholpen. Dus iedereen die dit gedrag heel mooi en normaal vind, hoop ik dat deze ook hulp kunnen krijgen. Aangezien het geen normale gezonde seksuele relatie is. (Gezond:2 gezond volwassen mensen die beide duidelijk toestemming hebben gegeven)

Volgens mij ging het over (een) bepaalde bokker(s) waarvan mensen zeiden dat die naar een psycholoog moet(en). Wat natuurlijk enorm op de man spelen is en naar mijn mening ook onterecht, omdat er over het algemeen met goede argumenten werd gewerkt.

En is er, nogmaals, helemaal nooit gezegd dat het gedrag van deze man mooi of normaal is. Ik ben wel benieuwd waar je dit dan leest.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:31

Gedverdemme. Hoe kan iemand dit nou goedkeuren? Niet alleen heeft diegene ingebroken en zit zonder toestemming aan een dier, maar gaat ook nog zulke rare dingen doen. Nee, het paard gaat aan een gewone mensen piemel zo niet kapot gelukkig.

Maar als het voor het beestje wél te ver gaat, als ze wel pijn heeft, kan ze nergens heen en nergens terecht met haar verhaal. Kan geen aangifte doen, verhuizen, whatever.
En dat maakt dat dieren op dat oogpunt net zo goed beschermt moeten worden als kinderen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:31

JustMe8484 schreef:
DezeNaam schreef:

Hier wil ik algemeen iets op toevoegen, niet specifiek op de situatie van rainbow want die ken ik niet. Maar geeft vervelend gedrag al niet aan dat dat waar het paard op dat moment toe gedwongen wordt, niet is wat binnen de wensen en keuzes van het dier ligt? Is dat niet precies hetzelfde als gedragsverandering nadat een merrie seksuele handelingen van een mens heeft mee gemaakt? En is het misschien niet zo dat uiteindelijke gedragsverbetering in die situatie enkel voortkomt uit het feit dat een paard dan maar accepteert dat het die handeling moet uitvoeren, simpelweg omdat het geen keus heeft?
Ik zeg niet dat het zo is he, lijkt me enkel stof om te overdenken

Dat klopt, ik zeg dan ook niet dat ik het goed vind dat mensen dieren seksueel gebruiken. Maar aangezien hier zoveel reacties op komen moeten mensen zich toch ook wel vragen gaan stellen bij andere dingen die we met paarden doen waar ze zich niet goed bij voelen. Ook al doen we die dingen zogezegd uit 'liefde' of 'voorzorg'. Al kan dat ook evengoed een excuus zijn om ons gedrag goed te praten...

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:39

Sheran schreef:
miesnaom schreef:

Volgens mij ging het over (een) bepaalde bokker(s) waarvan mensen zeiden dat die naar een psycholoog moet(en). Wat natuurlijk enorm op de man spelen is en naar mijn mening ook onterecht, omdat er over het algemeen met goede argumenten werd gewerkt.

En is er, nogmaals, helemaal nooit gezegd dat het gedrag van deze man mooi of normaal is. Ik ben wel benieuwd waar je dit dan leest.

Ik zei iets over een psycholoog. Maar dit was algemeen en niet persoonlijk, want dat vind ik niet oké( om persoonlijke aanvallen te plaatsen). Dat mensen het “normaal” of “mooi” vinden werd in het begin van het topic benoemt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:40

Nee nee. Ik zei dat ik de discussie mooi vond. Niet wat er gebeurde.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:45

Vjestagirl schreef:
Nee nee. Ik zei dat ik de discussie mooi vond. Niet wat er gebeurde.

Oké wauw. Ik dacht dat je bedoelde dat je het (de daad) soort van mooi vond.
Miscommunicatie dan. Ik begrijp dat je de discussie interessant vind. Maar dan (persoonlijk) niet op dit vlak, in de zin of we sex met dieren maar normaal moeten gaan vinden.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:55

Myfairytale schreef:
Helemaal mee eens.
En ik vind het echt schokkend om te lezen dat de wereld kennelijk al zó verziekt is dat hier überhaupt discussie over ontstaat en dat op een paardenforum!

Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn. Mensen die dit “mooi” vinden snap ik al helemaal niet. Ik vind het vies, smerig, ronduit goor! Bah!
De discussie waarbij rijden en “rijden” vergeleken wordt vind ik al helemaal raar. Als we gaan roeptoeteren “ja maar waarom is het slecht? Omdat wij vinden dat het slecht is?” Wat lost dat op. Er is ook een bepaalde moraal. Als we die allemaal los zouden laten dan is het einde zoek. Bepaalde dingen horen niet, al is dat vanuit een gevoel/moraal, het hoort niet!
Mensen die dit “mooi” durven te noemen vind ik onbegrijpelijk. Bah!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:58

Dovahkiin schreef:
Myfairytale schreef:
Helemaal mee eens.
En ik vind het echt schokkend om te lezen dat de wereld kennelijk al zó verziekt is dat hier überhaupt discussie over ontstaat en dat op een paardenforum!

Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn. Mensen die dit “mooi” vinden snap ik al helemaal niet. Ik vind het vies, smerig, ronduit goor! Bah!
De discussie waarbij rijden en “rijden” vergeleken wordt vind ik al helemaal raar. Als we gaan roeptoeteren “ja maar waarom is het slecht? Omdat wij vinden dat het slecht is?” Wat lost dat op. Er is ook een bepaalde moraal. Als we die allemaal los zouden laten dan is het einde zoek. Bepaalde dingen horen niet, al is dat vanuit een gevoel/moraal, het hoort niet!
Mensen die dit “mooi” durven te noemen vind ik onbegrijpelijk. Bah!

Nogmaals, ik heb de discussie mooi genoemd, niet de daad.

En ja, het lost wel dingen op. Er zijn mensen nu door de discussie al anders tegenaan gaan kijken, meer open minded en minder vast aan hun eigen cultureel stramien. Dat vind ik (ook) mooi. Wil niet zeggen dat het morgen legaal moet worden, maar een beetje openmindedness en je realiseren dat je eigen moraal niet perse de enige moraal is is best n goed idee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:05

nooit verwacht hier op bokt nog eens de normalisering van bestialiteit mee te gaan maken.

Ik blijf liever ouderwets :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:12

Volgens mij wordt de mening
- seks met dieren moet genormaliseerd worden

verward met de mening
- het is goed om te beseffen dat normen en waarden maar afspraken zijn en aan verandering onderhevig.

Seks met dieren wordt als voorbeeld genomen bij de tweede mening. Dat je geen seks hebt met dieren (of met kinderen) is een afspraak die we met elkaar hebben gemaakt, met een morele achtergrond. Maar dit soort dingen zijn slechts afspraken en kunnen veranderen als de inzichten bijvoorbeeld veranderen. Zo is het inzicht over homoseksualiteit ook veranderd in de loop van de jaren. Of het feit dat vrouwen stemrecht hebben gekregen. En Ook de opvattingen over seks met jongeren is veranderd: bij de Grieken was een relatie met een oudere man, zoals gezegd, normaal en zelfs positief (want je kon veel leren van een oudere man). Nu vinden we dat niet meer kunnen.

Als iemand zegt dat het slechts afspraken zijn, betekent dat niet dat iemand seks met dieren meteen goedkeurt. het betekent dat die persoon zegt dat hij beseft dat het iets cultureels is. Waar ik persoonlijk over val is het feit dat een bepaalde moraal die we nu met zijn allen hebben als een absolute waarheid wordt verkondigd en dat dingen die daarbuiten vallen onacceptabel zijn. Terwijl het, denk ik, juist goed is om kritisch te kijken naar wat er veranderd kan worden, anders kom je inderdaad nooit verder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:19

Vind je het okee om seks met dieren te hebben dan ben je duidelijk niet tof in je noot. Dat dit uberhaupt ter discussie staat, notabene op een platform voor dierenliefhebbers, kan ik in de verste verte niet begrijpen.

Dan maar ouderwets.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:20

Dat zegt hier ook niemand dus. Maar goed, dit heb ik al een aantal keer gezegd, misschien niet handig om het nog een keer te zeggen. Als je het ergens kunt vinden, dat iemand het hier goedkeurt, zou ik het graag zien. Ben dan wel benieuwd of ik ergens overheen hebt gelezen. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:21

Maar Mars, niemand zegt dat het ok is

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:34

Sheran schreef:
Dat zegt hier ook niemand dus. Maar goed, dit heb ik al een aantal keer gezegd, misschien niet handig om het nog een keer te zeggen. Als je het ergens kunt vinden, dat iemand het hier goedkeurt, zou ik het graag zien. Ben dan wel benieuwd of ik ergens overheen hebt gelezen. :)

Toen de vraag werd gesteld hoe iemand er over zou denken om zo’n kerel op stal te hebben rondlopen werd er geantwoord dat het liever niet gezien werd maar het paard waarschijnlijk beter verzorgd werd dan menig paard. In mijn ogen is dat goedkeuren van het gedrag zolang het niet zichtbaar is. Je kop ervoor wegdraaien vind ik dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:35

1 ding is iig geval duidelijk.
Het volgende "wat kan ik nog meer met mijn paard doen behalve rijden-topic" wordt alles behalve saai.
*Schrijft popcorn op de boodschappenlijst*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:36

Idd Choce en ik wil ook niet weten hoe de boktmeetings van sommigen uit dit topic eruit zien. Juk. :\

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:50

Mars schreef:
Idd Choce en ik wil ook niet weten hoe de boktmeetings van sommigen uit dit topic eruit zien. Juk. :\

Gevuld met theoretische discussies bedoel je? Want je bent niet echt bezig mensen hier te beschuldigen van illegaal gedrag op basis van een theoretische discussie, toch?

De mods hebben trouwens al een keer een hulk gedaan om te vragen of er op de bal gespeeld kan worden ipv op de man.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:56

Dovahkiin schreef:
Sheran schreef:

Toen de vraag werd gesteld hoe iemand er over zou denken om zo’n kerel op stal te hebben rondlopen werd er geantwoord dat het liever niet gezien werd maar het paard waarschijnlijk beter verzorgd werd dan menig paard. In mijn ogen is dat goedkeuren van het gedrag zolang het niet zichtbaar is. Je kop ervoor wegdraaien vind ik dat

Ik denk (weet) dat het er vooral om ging dat ik geen behoefte heb om de seks van andere mensen te zien. Niet van man met paard, niet van vrouw met chihuahua/rotweiler, niet van man met vrouw, niet van vrouw met vrouw, niet van alien met middelgrote rots.