@ GUSTIxBILL - bedankt, zo zie ik het ook.
Als ballonluchtvaarder probeer ik mijn best te doen om uit paarden- en trouwens ook veeweiden te blijven. Als mijn passagiers vragen om lager te vliegen (altijd fotogenieker) doe ik dat alleen als er geen dieren in de buurt zijn. Als ik hen dat uitleg en hen vraag het standpunt van de diereneigenaars in rekening te nemen, is dat ook nooit een probleem.
Al kan ik hier nu ook niet gaan beloven dat het in de toekomst niet eens mis kan gaan. Een ballon is nu eenmaal onbestuurbaar. Ik kan enkel de hoogte kiezen. Na een uur zoek ik een landing. Ik heb gas voor 1,5 uur à 1 uur drie kwartier en op het einde moet die ballon ergens toch tegen de grond. Maar inderdaad, we hebben kaarten en we weten in welke richting we vliegen dus met een beetje goede wil hoeven wij in principe geen dieren te hinderen.
Ik heb nog nooit (of toch zeker niet voor zover ik weet) een wild (laat staan een gewond of dood) paard (een wilde hond is wel al gebeurd,

)op mijn geweten gehad. Maar ik let erop.
Nu, ik heb bewust een beetje een provocerende toon gebruikt in een forum waar ik eigenlijk niet helemaal thuishoor om gewoon verschillende kanten van de medaille te laten zien.
Er zijn ook ballonfora waar mensen klagen over de inschikkelijkheid van weiliefhebbers en vee-eigenaars maar daar vertel ik dan ook dat nu eenmaal niet iedereen een ballonmens is, net zoals niet iedereen een paardenmens is.
We moeten proberen elkaar te respecteren en het probleem is soms (bij elke sport / hobby / liefhebberij) dat er individuen zijn die dat niet doen en die doen alsof alles rond hen draait. En dat is jammer voor de mensen die wel volgens de regels van het spel (proberen te) spelen ook al gaat er soms eens iets mis. Een goede paardrijder zal ook eens kunnen vallen of een paardenkar kan ook betrokken raken in een ongeval.
Veel succes met de paardenliefhebberij ! Ik ga dit forum niet echt volgen maar ik wens jullie met jullie hobby echt het allerbeste !