GabberGill schreef:Wat voor risico? Jij kent de hond niet en ik wel. Iedere hond kan wat doen. Zo kreeg hij altijd zijn nachtkustje en ging hij nog even met haar kroelen.
Ik snap niet waarom je daar de kriebels van krijgt. Ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat dit type hond het makkelijkste aan te voelen is. Ze happen nooit direct, staan veel van ons toe, eigenaar en gezin is alles voor ze en ze hebben een geweldige en duidelijke uitdrukking.
Neem de herder of kleine kefferts. Happen vaak uit het niets en zie je niks aan voordat ze wat gaan doen. Ik vertrouwde hem volledig, maar zou mijn kleine nooit alleen bij hem achterlaten ofzo.
Het mag de liefste, betrouwbare hond zijn, het blijft een hond. Het is voor beide partijen een risico, want als er onbedoeld iets gebeurt is het met een beetje pech einde hond.
En WAAROM?? Is het ergens voor nodig buiten een soort bewijsdrang van de baas "kijk eens hoe lief mijn hond is"?
De hond is toch net zo lief en betrouwbaar als hij niet zijn ligplaats deelt met een peuter?
Edit: dit soort honden zijn idd uiterst loyaal en tolerant naar het eigen gezin. Dat betekent imo niet dat je die loyaliteit op deze manier de proef moet stellen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 12-05-17 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt