Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:00

kiwiwitje schreef:
Waarom zou mijn hond dan niet meer gebeten kunnen worden?
En ik heb dus net gemeten mijn beide honden zitten onder de 40 cm...

Je leest echt niet...als alle honden gemuilkorfd zouden moeten worden, kan jouw hond ook niet gebeten worden.
En die 40 cm was een voorbeeld, zei ik ook toch. Mag voor mijn part ook 30 cm zijn, whatever.
We kunnen ook gewoon niets doen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 12-05-17 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:01

DatBenIkNou schreef:
kiwiwitje schreef:
Dat mag je vinden. Ik zeg niet dat het met een gedragstest op te lossen is. Maar dat is eerder iets waar ik aan mee ga werken dan aal een muilkorfplicht vanaf zoveel cm.
De agressieve staffords die ik ken zijn namelijk allemaal gebeten. No way dat ik het risico ga lopen dat mijn hond gebeten word en niets terug kan doen. Eerder in het topic was ik een verantwoord baasje en nu ik zeg dat als er een muilkorfplicht komt ik het daar niet mee eens ben ben ik ineens verre van een verantwoord baasje.
Geweldig!

Dus de agressie van Pitbulls komt komt doordat ze ooit gebeten zijn volgens jouw?! Mocht er een muilkorfplicht komen, dan zouden hr honden alleen nog door honden met minder kaakkracht gebeten kunnen worden, dat is uiteraard ook vreselijk maar richt minder schade aan elk geval. Laat is ieder bijtincident er 1 teveel uiteraard.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat de enige agressieve staffords,zoals eerder te lezen bedoel ik daar de engelse stafford mee, die ik ken, gebeten zijn. Dat is het enige wat ik zeg.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:18

chevax schreef:
GabberGill schreef:
Wat voor risico? Jij kent de hond niet en ik wel. Iedere hond kan wat doen. Zo kreeg hij altijd zijn nachtkustje en ging hij nog even met haar kroelen.

Ik snap niet waarom je daar de kriebels van krijgt. Ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat dit type hond het makkelijkste aan te voelen is. Ze happen nooit direct, staan veel van ons toe, eigenaar en gezin is alles voor ze en ze hebben een geweldige en duidelijke uitdrukking.

Neem de herder of kleine kefferts. Happen vaak uit het niets en zie je niks aan voordat ze wat gaan doen. Ik vertrouwde hem volledig, maar zou mijn kleine nooit alleen bij hem achterlaten ofzo.

Nu ken ik je hond niet maar ik vind 'm er toch niet ontspannen bijliggen.

Dan ken je idd mijn hond niet.
Afbeelding
Hij paste zich altijd aan haar aan

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:27

Ik vind hem er wel ontspannen bij liggen, op de eerste foto met het kindje.
Maar die kleine zo op zijn plek te laten kruipen, vind ik echt fout. Niet zozeer omdat jouw hond wat doet, maar omdat het kindje echt moet weten dat het respect moet hebben voor de ruimte van de hond. Dit is een schoolvoorbeeld van hoe het zo ver kan komen dat honden mensen gaan bijten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:33

GabberGill schreef:
Wat voor risico? Jij kent de hond niet en ik wel. Iedere hond kan wat doen. Zo kreeg hij altijd zijn nachtkustje en ging hij nog even met haar kroelen.

Ik snap niet waarom je daar de kriebels van krijgt. Ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat dit type hond het makkelijkste aan te voelen is. Ze happen nooit direct, staan veel van ons toe, eigenaar en gezin is alles voor ze en ze hebben een geweldige en duidelijke uitdrukking.

Neem de herder of kleine kefferts. Happen vaak uit het niets en zie je niks aan voordat ze wat gaan doen. Ik vertrouwde hem volledig, maar zou mijn kleine nooit alleen bij hem achterlaten ofzo.

Het mag de liefste, betrouwbare hond zijn, het blijft een hond. Het is voor beide partijen een risico, want als er onbedoeld iets gebeurt is het met een beetje pech einde hond.
En WAAROM?? Is het ergens voor nodig buiten een soort bewijsdrang van de baas "kijk eens hoe lief mijn hond is"?
De hond is toch net zo lief en betrouwbaar als hij niet zijn ligplaats deelt met een peuter?

Edit: dit soort honden zijn idd uiterst loyaal en tolerant naar het eigen gezin. Dat betekent imo niet dat je die loyaliteit op deze manier de proef moet stellen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 12-05-17 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:34

Wij leerden vroeger dat de hond zijn plaats afblijven was.
Zodat hij ergens een plek had waar wij niet met onze plakhandjes bij konden.
Ik krijg dus ook de kriebels van deze foto's.

En ja dan hap en dan is het janken en hij deed het nooit niet.
Maar wel een kind met schade.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:39

Ik ga nu lachen. Mijn kleine wordt duidelijk opgevoed met wat wel en niet kan. Daarbij was dat haar speelmatrasje maar mocht de hond haar even later vergezellen en werd ingestopt op haar speelplek. Mijn beesten en kind hoef ik niet te laten zien hoe lief en leuk en dit en dat. Het waren gewoon leuke momenten van ons. Hem een prinsesje maken en in bed stoppen wat zowel hij als zij leuk vonden. Als hij sliep mocht ze ook niet bij hem komen en dat wist ze maar al te goed. Kroelen is altijd toegestaan. Als hij geen zin had liep hij weg en waarschuwde ik haar ook zeker als ze naar hem toe wilde. Dit was dus de kind haat plek om te liggen voor de tv of gewoon over de grond te rollen met der kleden en speelgoed. De hond is betrokken in het speel verhaal en had dus ook nog een plek voor hemzelf.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:42

Ik wil hier geen discussie over opvoeding aangaan, maar ik zou mijn kind nooit toestaan om van de hond een soort speelding te maken.

GabberGill

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:44

Dat is jouw ding daarom is het ook jouw kind en jouw mening en jouw opvoeding.

Maar een te gekke zonnebril op je hond zijn kop zetten is dan zeker ook verboden.

Er wordt hier gedaan alsof hij fulltime kindervermaker was

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:47

GabberGill schreef:
Dat is jouw ding daarom is het ook jouw kind en jouw mening en jouw opvoeding.

Maar een te gekke zonnebril op je hond zijn kop zetten is dan zeker ook verboden.

Er wordt hier gedaan alsof hij fulltime kindervermaker was

Nee, want als jij dat als volwassene doet, moet je dat zelf maar weten. Ik zou, maar dat is mijn mening en die is niet zaligmakend, een hond niet in een situatie brengen waar hij feitelijk in gedwongen wordt. Ik vind het wel belangrijk dat kinderen met dieren opgroeien en heb ok een grote hond. Heel lief enzo, maar met kleine kinderen steek ik er niet mijn hand voor in het vuur.

Maar nu dwalen we/ik beetje af van de oorspronkelijke discussie.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:50

Omg idd stop hem maar, want ik voel mezelf nu bijna slecht.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:03

Weet je wel ras het meeste bijtwonden veroorzaakt?. Daar is pasgeleden onderzoek naar geweest....

De Golden retriever en labrador staan bovenaan....

ja hehe die 2 rassen staan samen met de duitse herder ook in de top gefokte honden, hoe meer dat je er hebt hoe groter het aantal bijtincidenten wordt.

10.000 labradors waar er 300 van bijten of 2000 pitbulachtige/staffords waar er 300 van bijten is nogal appels met peren vergelijken

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:07

Ze hebben voor dit soort gevallen een heel effectieve oplossing. Is een soort implantaat met daarin een kleine hoeveelheid lood. Gericht ingebracht geeft het vrijwel direct effect en er is dan nauwelijks kans op recidive. Zouden ze bij dergelijke serieuze bijtincidenten veel vaker in moeten zetten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:08

Dat zijn vooral de geregistreerde honden. Hoeveel wordt er wel niet.met dit type hond door de huis tuin en keukenfokker gefokt? Deze worden dus niet geregistreerd maar wel opgeslagen als er een bijt incident volgt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:23

oomens schreef:
Ze hebben voor dit soort gevallen een heel effectieve oplossing. Is een soort implantaat met daarin een kleine hoeveelheid lood. Gericht ingebracht geeft het vrijwel direct effect en er is dan nauwelijks kans op recidive. Zouden ze bij dergelijke serieuze bijtincidenten veel vaker in moeten zetten.

Ik moest toch even serieus twee keer lezen voordat ik hem snapte. Hoe erg is dat :') :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:20

Knuppel in het hoenderhok, dan maar gewoon alles muilkorven ongeacht maat, aangezien anders net het 3 cm kleinere exemplaar zonder muilkorfplicht net het 3 cm grotere met muilkorf aanvliegt die zich dan niet kan verdedigen. En dat probleem hou je ongeacht de grens die je neemt, dus alles muilkorf van Chihuahua tot Ierse Wolfshond.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:30

Sjolvir schreef:
Knuppel in het hoenderhok, dan maar gewoon alles muilkorven ongeacht maat, aangezien anders net het 3 cm kleinere exemplaar zonder muilkorfplicht net het 3 cm grotere met muilkorf aanvliegt die zich dan niet kan verdedigen. En dat probleem hou je ongeacht de grens die je neemt, dus alles muilkorf van Chihuahua tot Ierse Wolfshond.

Wat een onzinnig idee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 01:05

Ben benieuwd

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:05

speurneusc schreef:
Weet je wel ras het meeste bijtwonden veroorzaakt?. Daar is pasgeleden onderzoek naar geweest....

De Golden retriever en labrador staan bovenaan....

ja hehe die 2 rassen staan samen met de duitse herder ook in de top gefokte honden, hoe meer dat je er hebt hoe groter het aantal bijtincidenten wordt.

10.000 labradors waar er 300 van bijten of 2000 pitbulachtige/staffords waar er 300 van bijten is nogal appels met peren vergelijken

Alle pitbullachtigen/kruisingen zijn inderdaad niet meegerekend in het onderzoek wat jij bedoeld. Hierbij zijn namelijk alleen rashonden geteld, daarmee geef je een totaal vertekend beeld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:10

Kuggur volgens mij is er geen maatje Chihuahua muilkorf hahaha.

Zag dit filmpje op FB,dit zou ik dus nooit doen. Als de baby een beweging maakt of wat dan ook? de hond schrikt wakker en bijten is zijn verdediging nu eenmaal.
Dít vind ik nou link.
http://likemag.com/nl/wat-liggen-ze-lie ... oed/433711

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:44

gohya schreef:
Kuggur volgens mij is er geen maatje Chihuahua muilkorf hahaha.

Zag dit filmpje op FB,dit zou ik dus nooit doen. Als de baby een beweging maakt of wat dan ook? de hond schrikt wakker en bijten is zijn verdediging nu eenmaal.
Dít vind ik nou link.
http://likemag.com/nl/wat-liggen-ze-lie ... oed/433711

zijn er wel als je naar Oostenrijk gaat moet je muilkorven voor je honden bij hebben (blijkt later pas dat dat alleen was voor honden boven de knie)en ik had een chihuahua dus ook daarvoor 1 tje gekocht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:58

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:50

ik heb chihuahua's vaker zien bijten dan Staffordshires of pitbulls. Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik vooral pitbulls maar ook herders een beetje eng vind.

Alle honden korven is echt geen optie. Dat is toch weer een beperking in het sociaal gedrag: honden likken bijvoorbeeld elkaars wang ten teken van onderdanigheid. Zou ik heel sneu vinden voor onze dames.

Als je t mij vraagt is t een kwestie van goed opletten. Foto's maken en aangifte doen.

Andere optie is het verplicht korven van bepaalde rassen tenzij hond en eigenaar cursus/gedragstest/ oid doorstaan heeft

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:08

Sjolvir schreef:

Inderdaad ben ik het top op zekere hoogte mee eens. Wat ik niet snap is dat we allemaal onze hond kennen neem ik aan.

Dan neem je daar zelf toch maatregelen voor.

Ik heb nu 2 kleine honden en beide supersociaal. Moet eerlijk zeggen dat mijn angst tot aangevallen worden best is toegenomen. Met die grote had ik dat toch niet zo erg. Als hij aangevallen zou worden dan zou ik weten dat hij zich redelijk kan redden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:11

GabberGill schreef:
Sjolvir schreef:

Inderdaad ben ik het top op zekere hoogte mee eens. Wat ik niet snap is dat we allemaal onze hond kennen neem ik aan.

Dan neem je daar zelf toch maatregelen voor.

Ik heb nu 2 kleine honden en beide supersociaal. Moet eerlijk zeggen dat mijn angst tot aangevallen worden best is toegenomen. Met die grote had ik dat toch niet zo erg. Als hij aangevallen zou worden dan zou ik weten dat hij zich redelijk kan redden.

Daar ligt dan ook het grootste probleem, als je eigenaren hebt zoals die die de eigenaresse van de hond tegen kwam met haar paard ben je echt kansloos....