Hollandsche Manege wil dierenwelzijn verbeteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:05

Sleeper schreef:
ff_stud schreef:
er liepen voorheen toch ook paarden en koeien in t vondelpark?? ruimte zat daar

Ruimte zat daar? Met 3 miljoen bezoekers per jaar is er geen normaal plekje meer te vinden.

er zijn daar anders wel stukken waar vee loopt

Sleeper

Re: Hollandsche Manege wil dierenwelzijn verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 08:35

Kan je me vertellen waar ff_stud? Want mijn neiging is om te zeggen Niet. Aangezien ik er veel kom en nooit vee gezien heb. Maar misschien mis ik ze door de hordes mensen die er lopen ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 08:57

Jennyj01 schreef:
KellyK men wist toe ze er in kwamen dat het pand al niet echt geschikt was om paarden in te huisvesten. En in de toekomst ook niet meer. Andere stallen die verbouwd moesten worden hebben deze kosten ook zelf moeten dragen. Als ik in mijn bedrijfspand iets moet veranderen omdat er nieuwe normen zijn mbt mijn werk moet ik ook zelf de portemonnee trekken.

Bij een monument is het idd normaal om subsidie te krijgen hoor. Dat gebeurd echt wel meer. Dat Vincent dat probeert vind ik niet zo vreemd. Nee heb je, ja kun je krijgen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:49

http://www.parool.nl/amsterdam/vondelst ... ~a4455898/

Ik maak uit de tekst op dat dit een ander stuk weiland betreft waar ze voorheen liepen, dat ligt precies in het midden van het park. Ondanks dat ik 18 jaar in Amsterdam heb gewoond en wekelijks in het Vondelpark en op de manege kwam heb ik geen idee over welk stuk grond ze nu spreken. Wordt vervolgd!

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:05

Sleeper schreef:
Kan je me vertellen waar ff_stud? Want mijn neiging is om te zeggen Niet. Aangezien ik er veel kom en nooit vee gezien heb. Maar misschien mis ik ze door de hordes mensen die er lopen ;)

Ik heb t vondelpark enkele jaren gemaaid, maar dat is wel n jaar of 8 terug voor t laatst moet ik zeggen, dit was langs het stuk als je vanaf de amstelveenscheweg het park inging ri stadhouderkade, na binnenkomst vh park ongerveer na 300 mtr ad linkerkant

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:10

bruceandnoon schreef:
http://www.parool.nl/amsterdam/vondelst ... ~a4455898/

Ik maak uit de tekst op dat dit een ander stuk weiland betreft waar ze voorheen liepen, dat ligt precies in het midden van het park. Ondanks dat ik 18 jaar in Amsterdam heb gewoond en wekelijks in het Vondelpark en op de manege kwam heb ik geen idee over welk stuk grond ze nu spreken. Wordt vervolgd!

Wat een zeikerd die buurman -O-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:53

Dat stuk wei waar het in het parool over gaat, is dat dan in het vondelpark of ergens anders? Kan me echt niet bedenken waar het dan zou zijn namelijk..

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:27

Ik vraag me dat ook af. Ik weet dat er wel ergens anders langs het park een groot huis is met een gigantische stuk grond waar ook een paardje staat ( die rijdt wel eens door het park en lijkt een paso oid) Als het het stuk weiland betreft midden in het Vondelpark waar ze vroeger stonden lijkt mij het heel sterk dat daar een buurman over kan klagen. Genoeg andere overlast in het Vondelpark ( barbecues, harde muziek noem maar op)

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:26

Gaat het niet om een of twee van de eilanden die er liggen? Je kan daar nu mee ik niet op. De oostelijke sowieso niet. Dat zijn prima plaatsen voor paarden. Er kunnen namelijk geen bezoekers van het park bij; alleen via de toegangspoort kom je op het eiland.