mirriezz schreef:Ik wil wel even een vertaling doen van de Twitter van het laatste uur.
De snelsten lopen binnen op uurtu 17 (moet wss 18 zijn). (Rond half 8 plaatselijke tijd). Een serie van 6 ruiters zitten dicht bij elkaar, het is dus nek aan nek.
De dierenarts rapporteert dat Shanna n not ook weer snel vertrekt vanaf uurtu 17, zij is dus nog niet uit de race.
Vanavond zal er niemand verder rijden zodra ze een uurtu hebben bereikt,zodat de medische teams zichzelf op orde kunnen krijgen.
De ruiters die nog onderweg zijn en eventueel buiten slapen, worden niet binnen geroepen, er is geen communicatie mogelijk met hen.
Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar er zijn vandaag zeker 3 ruiters in de problemen geraakt op medisch vlak, maar misschien ook wel meer. Ik kan me voorstellen dat dit veel is voor de medische staf.
Goede vertaling!
Waarschijnlijk is het veld nu zo ver uit elkaar dat ze de veiligheid niet kunnen waarborgen. Oftewel: ze kunnen niet snel genoeg bij de ruiters zijn in geval van een ongeluk. Dus door de voorste ruiters te laten wachten, wordt het veld weer wat dichter op elkaar. Overigens wordt die wachttijd achteraf wel weer verrekend in de klassering.
Het lastige met die tweets is ook dat er namen van mensen die je niet kent in staan: 'Coz' is namelijk Cozzy en een van de dierenartsen. Maar het zou ook iets heel anders kunnen betekenen inderdaad. Zoiets als 'because' ofzo..