Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 13:37

mirriezz schreef:
Ik wil wel even een vertaling doen van de Twitter van het laatste uur.

De snelsten lopen binnen op uurtu 17 (moet wss 18 zijn). (Rond half 8 plaatselijke tijd). Een serie van 6 ruiters zitten dicht bij elkaar, het is dus nek aan nek.
De dierenarts rapporteert dat Shanna n not ook weer snel vertrekt vanaf uurtu 17, zij is dus nog niet uit de race.

Vanavond zal er niemand verder rijden zodra ze een uurtu hebben bereikt,zodat de medische teams zichzelf op orde kunnen krijgen.

De ruiters die nog onderweg zijn en eventueel buiten slapen, worden niet binnen geroepen, er is geen communicatie mogelijk met hen.

Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar er zijn vandaag zeker 3 ruiters in de problemen geraakt op medisch vlak, maar misschien ook wel meer. Ik kan me voorstellen dat dit veel is voor de medische staf.

Goede vertaling!

Waarschijnlijk is het veld nu zo ver uit elkaar dat ze de veiligheid niet kunnen waarborgen. Oftewel: ze kunnen niet snel genoeg bij de ruiters zijn in geval van een ongeluk. Dus door de voorste ruiters te laten wachten, wordt het veld weer wat dichter op elkaar. Overigens wordt die wachttijd achteraf wel weer verrekend in de klassering.

Het lastige met die tweets is ook dat er namen van mensen die je niet kent in staan: 'Coz' is namelijk Cozzy en een van de dierenartsen. Maar het zou ook iets heel anders kunnen betekenen inderdaad. Zoiets als 'because' ofzo.. ;) Tweets lezen voor gevorderden denk ik. Heeft mij ook enkele jaren gekost.

Anoniem

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:35

Bedankt voor de vertaling!
Gebeurt dat wel vaker, dat ze mensen laten wachten?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:39

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:47

Dat weet ik nog heel goed Chris. Heb hier zelf toen ook zo van gebaald en kon me goed voorstellen dat jij er ook zo van baalde. Josefien kon ik zonet niet vinden, waar hangt ze nu uit? Is ze nog steeds zo goed geëindigd als vanochtend toen ze opeens als een speer ging.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:50

Ze staat op U14 zag ik net :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:58

Graag gedaan. Vraag er gerust nog eens om.

Ik moet zeggen dat na vorig jaar gevolgd te hebben, leest de Twitter dit jaar al makkelijker.
Wat ik vooral ook doe is het negeren van alle afkortingen die niet staan voor uurtu/horse station. De afkortingen van de ruiters kan ik toch niet onthouden. Heb wel die van Babs en josefien in mijn hoofd geprent natuurlijk

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:02

Omdat ze nu eerder moeten stoppen krijgen ze dan ook meer tijd om hem op tijd uit te rijden ?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:13

Nee dat niet. En volgens mij is het alleen zo dat de voorste ruiters moeten wachten, zodat de achterste bij kunnen komen. Ben benieuwd of ze morgenochtend direct verder mogen of dat ze een halve dag moeten wachten.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:28

Zou jij dat juist fijn hebben gevonden als je even had kunnen uitrusten Chris? Of juist absoluut niet, omdat je dan de vermoeidheid en spierpijn meer voelt bijv. en liever blijft rijden dan stil zitten wachten?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:08

xFioon schreef:
Zou jij dat juist fijn hebben gevonden als je even had kunnen uitrusten Chris? Of juist absoluut niet, omdat je dan de vermoeidheid en spierpijn meer voelt bijv. en liever blijft rijden dan stil zitten wachten?

Novalues schreef:
Hm. Jawel. In mijn jaar hebben ze dat ook gedaan. Vorig naar volgens mij niet.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5685474243
\

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:51

ah bedankt voor de link, dat berichtje had ik even gemist :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:35

Fijn de update van vandaag. Wat uitgebreid weer beschreven.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:54

pien_2010 schreef:
Fijn de update van vandaag. Wat uitgebreid weer beschreven.

Helemaal mee eens!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:27

Volgens de twitterberichten starten ze in de volgorde en met behoud van het tijdsverschil zoals de situatie gisteren was toen de race voortijdig werd stop gezet. Met daaromheen een heel verhaal, de uitleg en dat het nu eenmaal is, zoals het is. 3 mensen zijn momenteel in het ZH/naar het ZH vervoerd.

De teller van Josefine loopt alweer, succes!! Ze rijd samen met Hanna (zo lijkt het) en de anderen van 14 zijn nog op het station.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 07:08

Nog meer uitvallers dan we gister op konden maken uit de Twitterfeed. Kreeg dit via de mail:

In the back of the field, Day 5 saw some retirements. Babs Ketelaar was retired on medical grounds after showing no improvement on yesterday. Chase Becker is also out. She had a tricky fifth day chasing after an escapee horse at Urtuu 11, but a troublesome ankle injury has worsened. Fahad Al Thani has retired. He's received two carry forwards, each have a 3 hour penalty meaning he's well out of the running for the Race Class. After a bruising fall today, he has decided to call time on his Derby at Urtuu 11.

Day 5 has proved to be exceptionally unlucky, as a further three riders are retiring on medical grounds. Household Cavalry team-member Tom Alden is out after a fall near Urtuu 11. He's been evacuated for assessment in hospital in Ulaanbataar. Adam Casey has retired at Urtuu 12. He endured three brutal falls yesterday and after a short ride today, he's also on his way to UB this evening for a thorough medical evaluation. Finally, Veteran jockey, Chips Broughton has also retired. 20kms after Urtuu 14 he suffered a crunching fall and sought shelter in a local house. He's been assessed by Derby medical teams and he's unfit to ride onwards.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:42

Boel valpartijen zo zeg... Echt veel mensen die gisteren hebben moeten stoppen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:52

Tatiana en venetia hebben de vaart erin zeg!
Staat nu beide dat ze 19 km/h gaan

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:54

Ik snap nu ook waarom de Twitter het even niet deed. Duidelijk andere prioriteiten en kan me voorstellen dat het medische team dit niet aan kan. Zoveel medische attentie op 1 dag was vorig jaar echt niet nodig.

Toen waren er alleen veel mensen uitgedroogd en onderkoeld, maar dat werd behandeld op de uurtus, waardoor 1 dokter natuurlijk makkelijk 5 ruiters kan verzorgen.

Jammer dat er zoveel uitvallers zijn dit jaar, maar duidelijk met goede redenen. Absoluut bikkels!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:02

Jeetje, wat veel uitvallers zeg! En vooral veel valpartijen. Josfine doet het goed dan. Nul penalty's, nul vallen. Keurig!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 08:16

Milkberry schreef:
Jeetje, wat veel uitvallers zeg! En vooral veel valpartijen. Josfine doet het goed dan. Nul penalty's, nul vallen. Keurig!

Ze is in ieder geval niet gevallen dat wij weten. Kan natuurlijk ook zijn dat ze gevallen is, maar dat het niets erg was waardoor het niet vermeld wordt. :)

Voorste ruiters gaan trouwens echt als een speer. Zullen wel een hoop nieuwe energie hebben opgedaan gistermiddag/avond!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:25

Josefine gaat ook weer erg lekker, ze heeft er alweer 80 km op zitten *\o/* .

En nog twee uitvallers, Julia door een door een val en ze gaat voor controle naar UB. Chetta omdat het gewoon klaar is.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 08:35

Jeutje. Gaat lekker daar.. Heb de Twitter nog niet durven openen vanmorgen, haha. Bang voor een overload aan info.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:53

Ohh deze keer lossen ze de "hold" dus anders op... begrijpelijk inderdaad na al die "ongelukken"

en inderdaad ik denk ook dat ze echt niet elke val zullen melden denk alleen als t hard gaat of echt veel tijd heeft kost...

Josefine nog steeds goed bezig +:)+ wel jammer eigenlijk dat ze verder niet echt "opvalt" voor de crew dat je weinig over haar leest... weet nog bij Chris dat de snelle stukken ook echt opgemerkt werden en dus op twitter te lezen waren 8-) maar misschien is het verschil dat toen ook echt richting Top 10 ging?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:02

Zo, wat een hoop valpartijen. Volgens mij nu zo'n 10 afvallers in totaal dan tot nu toe?

Josefien gaat nog goed gelukkig. Inderdaad jammer dat we weinig over haar horen op Twitter. Ze is wel helemaal alleen zag ik op de kaart, geen idee of ze dat prettig vind of juist niet natuurlijk.

Ik heb wel bewondering voor die Venetia en Tatiana. Ontzettend knap dat ze steeds samen op kop liggen, en een van hen zonder tijdstraffen dacht ik.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:04

In voorgaande jaren hebben mensen wel eens tweets naar ze gestuurd of er een update kon komen van een bepaald persoon. Nou heb ik zelf geen twitter, maar iemand zou eventueel naar Josefine kunnen vragen? :)