Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:44

Ik ben daarna gestopt met kijken...maar heb je die duif nu wel gezien of neem je me niet serieus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:45

Ik heb die duif gezien ja maar iets later doet ie het nog erger en dan is er geen duif te bespeuren. Ook in volgende proeven op andere wedstrijden vertikte Gribaldi te piafferen. Toen is ie een flinke tijd "uit de running geweest" en vervolgens is ie na 1 of 2 kleine wedstrijden op pensioen gegaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:50

Ayasha schreef:
Ik heb die duif gezien ja maar iets later doet ie het nog erger en dan is er geen duif te bespeuren. Ook in volgende proeven op andere wedstrijden vertikte Gribaldi te piafferen. Toen is ie een flinke tijd "uit de running geweest" en vervolgens is ie na 1 of 2 kleine wedstrijden op pensioen gegaan.

Ik heb de 2e piaff ook gezien...en ik zeg : een mol in de bak :P

Gooi de eerste piaff op de duif, paard rent daar ook van weg...die andere stakende piaff's ...tja misschien heb je wel een punt. Ik heb al dat andere ook nooit gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:58

En wat was er bij Totilas aan de hand dan? :) Ook last van mollen?

Ik vind het jammer, volgens mij kan hij op een veel mooiere manier minstens zoveel uit die paarden halen, zonder al die druk waar ze vroeg of laat een keer tegen in komen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:05

Ayasha schreef:
En de volgende piaffe gebeurt er helemaal niks en gaat ie nog harder in de staak. :)

En in indoor Brabant hadden ze in 2010 ook duiven losgelaten dan want daar ging Totilas ook in de staak (dusdanig dat ie de piaffe zo goed als weg liet uit z'n kür toen die gereden werd.)

LBLGypsyCobs: _O- Rijd je langs 'm door, "Succe.... Wacht, wat?!" _O-

Vindt je zelf nu ook niet dat je een beetje doorslaat? Dat je het niets vindt is nu ondertussen wel duidelijk gewoon niet meer reageren is ook een optie...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:08

Goed voorbeeld doet goed volgen Genja

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:16

Ayasha schreef:
En wat was er bij Totilas aan de hand dan? :) Ook last van mollen?

Ik vind het jammer, volgens mij kan hij op een veel mooiere manier minstens zoveel uit die paarden halen, zonder al die druk waar ze vroeg of laat een keer tegen in komen.

Nee zandvlooien :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:19

Dat kan ook nog. Krengen zijn het ook, die zandvlooien. :j :') En geen anti-insecten-middel dat er tegen werkt.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:58

Als je topsporter bent, welke sport dan ook dan ga je tot het randje. Dit om het maximale uit je paard en of jezelf te halen. Maar de grens tot over het randje is natuurlijk minimaal, en daar kan je heel snel overheen gaan. Waardoor je resultaten krijgt zoals nu bij EG en Undercover. Dat wil niet zeggen dat het helemaal verkeerd is , en ja natuurlijk is er spanning bij het paard. Maar dat is nog geen dierenmishandeling. Zolang je maar concequent blijft. Een paard in de natuur is ook niet helemaal vrij van spanning en het zijn ook niet voor niks vluchtdieren. Dus zogauw de situatie voor het paard moeilijk word krijg je dit soort taferelen. Ik hoop dat het goedkomt met deze combi. En ik vind het waardeloos hoe sommige mensen het beter denken te kunnen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:41

Ayasha schreef:
Dat kan ook nog. Krengen zijn het ook, die zandvlooien. :j :') En geen anti-insecten-middel dat er tegen werkt.

Daar gaan ze juist goed van piafferen. Dat kriebelt namelijk aan de poten. ...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar video's van thuistrainingen. Of van het inrijden. Of hij daar ook zo strak gehouden wordt / moet worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:47

Rocamor schreef:
Ayasha schreef:

Daar gaan ze juist goed van piafferen. Dat kriebelt namelijk aan de poten. ...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar video's van thuistrainingen. Of van het inrijden. Of hij daar ook zo strak gehouden wordt / moet worden.

Natuurlijk!! Daarom die actie in de benen ook natuurlijk.... :)) dus als ik thuis ook zo'n actie in de benen wil moet ik gewoon van die vlooien halen... :))

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:50

Undercover oogt doorgaans erg aangespannen, op het randje. Lijkt wel dat als je erin prikt zo'n paard ontploft als een ballon. Dat is misschien ook nodig om die benen zo hoog de lucht in te krijgen. Bij een wellicht wat nerveuzer paard krijg je dan dit soort gedrag en bij een flegmatiekere/zelfverzekerdere wat meer dat staken. 3,2, 1 daar komt de piaffe. Geen zin in, handdoek in de ring.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:57

mimp3 schreef:
Als je topsporter bent, welke sport dan ook dan ga je tot het randje. Dit om het maximale uit je paard en of jezelf te halen. Maar de grens tot over het randje is natuurlijk minimaal, en daar kan je heel snel overheen gaan. Waardoor je resultaten krijgt zoals nu bij EG en Undercover. Dat wil niet zeggen dat het helemaal verkeerd is , en ja natuurlijk is er spanning bij het paard. Maar dat is nog geen dierenmishandeling. Zolang je maar concequent blijft. Een paard in de natuur is ook niet helemaal vrij van spanning en het zijn ook niet voor niks vluchtdieren. Dus zogauw de situatie voor het paard moeilijk word krijg je dit soort taferelen. Ik hoop dat het goedkomt met deze combi. En ik vind het waardeloos hoe sommige mensen het beter denken te kunnen.

mooi verwoord! Ben het er 100% mee eens. Vind het sowieso hypocriet dat sommige ruiters denken dat er maar één manier is om 'diervriendelijk' te rijden. Wil je diervriendelijk zijn? Gooi t paard lekker in een mega grote wei met soortgenootjes en ga d'r nooit meer op zitten of grondwerken of wat dan ook. Dat is pas diervriendelijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:03

Ik vind het knap, Ik had afgelopen zondag een paard met Undercover gedrag :+ maar gelukkig ligt daar niemand wakker van :P
Maar ik ben helaas geen Gal die er dan nog 70% uit weet te rijden,
Gelukkig nog wel 62% en werd de spanning overal terecht afgestraft...
Maar manmanman wat is dat survivellen in een proef zeg! Echt geen pretje!
Dus respect voor EG, want dit vergt extra stuurmanskunsten om dan zo nog de proef door te komen....

Jammer dat het bij Gal nu 2 x achter elkaar is gebeurd!
Hoop voor hem dat hij & Undercover uit deze vicieuze circel komen :)
Goed paard en goede ruiter, dus zou jammer zijn als de handdoek in de ring gegooid wordt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:43

Ayasha schreef:
Kijk je wel even vreemd op als Edward Gal Undercover de L proef in stuurt na jou... :')

Sterker nog, het gaat een B proef worden. Rex_Rolfo heeft namelijk nog niet genoeg WP voor de L :+

Gelukkig is het niet Voice die een ontstress kuurtje nodig heeft, dan hadden de knikkers namelijk roet in het eten gegooid. UC echter heeft een leeg zakkie :D

Rex_Rolfo schreef:
vilheide schreef:
Soms kan een andere ruiter dan net de oplossing zijn.

Amen.

Lintje erom en bij RR Stables zetten 8-)

Wacht nog steeds met ongeduld tot de fragwaggel UC komt brengen :=

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:38

Moderatoropmerking:
Wederom het verzoek om ontopic te reageren. Kletsen over zandvlooien is leuk, maar dat hoort meer op de HK thuis