Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PaardjeNH schreef:Verschrikkelijk zeg lees wel dat haar klasgenootjes een mooie kist hebben gemaakt http://www.rtvnh.nl/nieuws/180653/klasg ... e-krissy-9
Emmaa_ schreef:PaardjeNH schreef:Verschrikkelijk zeg lees wel dat haar klasgenootjes een mooie kist hebben gemaakt http://www.rtvnh.nl/nieuws/180653/klasg ... e-krissy-9
Ik heb de manegeeigenaar slechts zelden zo aangeslagen gezien, het feit dat ze de manege gelijk op slot hebben gegooid zegt ook wel iets over hoe erg ze hier zelf van ondersteboven zijn. Ik kan niet namens hun spreken maar ik ben ervan overtuigd dat alle mogelijke maatregelen om zoiets in de toekomst te voorkomen genomen worden..
geerke schreef:Het is gewoon heel triest dit...maar wat ik niet begrijp, met afstappen heb ik altijd geleerd beide voeten uit de beugels te halen.Ik dacht dat dat gebruikelijk was?
geerke schreef:Het is gewoon heel triest dit...maar wat ik niet begrijp, met afstappen heb ik altijd geleerd beide voeten uit de beugels te halen.Ik dacht dat dat gebruikelijk was?
Brainless schreef:geerke schreef:Het is gewoon heel triest dit...maar wat ik niet begrijp, met afstappen heb ik altijd geleerd beide voeten uit de beugels te halen.Ik dacht dat dat gebruikelijk was?
Er wordt aangeleerd;
Eerst rechter voet uit de beugel, over het zadel;
2 benen links van het paard, je met 2 handen/armen opgedrukt boven het zadel houden;
linker voet uit de beugel; naar beneden zakken/afspringen.
R12312 schreef:Die beugels zijn het probleem niet, maar als zeer ervaren manege instructeur zeg ik wel, wat deden ze in die grote buitenbaan in februari, iedereen weet dat manegepaarden met dit zonnige weer zeer fris zijn en blij dat ze buiten mogen. Dat doe je de eerste paar keren altijd met de meest ervaren pubers in je les en niet met 9 jarige meisjes en zeker niet in een baan die zo enorm groot zijn. Daar zou ik eens over nadenken ipv over die veiligheidsbeugels.
Ik wil niemand schuld toe kennen, maar vind dit wel een geval wat zeker bespreekbaar gemaakt moet worden omdat veel maneges te beroerd zijn om ervaren instructeurs in te zetten omdat die duurder zijn en daarom staan er vaak 18 jarige meisjes zonder enig overwicht les te geven die totaal geen gevoel voor veiligheid hebben.
Brainless schreef:geerke schreef:Het is gewoon heel triest dit...maar wat ik niet begrijp, met afstappen heb ik altijd geleerd beide voeten uit de beugels te halen.Ik dacht dat dat gebruikelijk was?
Er wordt aangeleerd;
Eerst rechter voet uit de beugel, over het zadel;
2 benen links van het paard, je met 2 handen/armen opgedrukt boven het zadel houden;
linker voet uit de beugel; naar beneden zakken/afspringen.
Celine_Famke schreef:Het was een eigen pony, van de nicht van het slachtoffer. Meisje mocht uitstappen. Werd vastgehouden.
Ga verder niet alle details hier in het openbaar neer zetten, vind ik niet respectvol naar de nabestaande etc.
Bij deze manege is de veiligheid trouwens enorm goed hoor.. Juist heel goed. Instructeurs zijn ook top en goed opgeleid. Maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje.. Pff, zo vreselijk. Blijf er maar aan denken! De overlijdings-advertentie liet weer de rillingen over mijn rug gaan! Bah.