Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:56

Ik ben ook benieuwd!

Is hanentred erfelijk overigens?

In het artikel wordt benoemd dat Anniek met haar paard die ook van Johnson afstamt, bij de fysio was. Wat willen ze daarmee insinueren? Doet die afstamming ertoe?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:00

Dat willen ze wel bewijzen :j in hoeverre dat mogelijk is? ik heb geen idee

Janine1990

Je hebt PB GJ9, het antwoord op je vraag staat hierin :) Er wordt namelijk wel degelijk op een erfelijk component gezinspeeld.

Sammie

Ik ga het later vandaag lezen...

Er is een insinuatie dat Johnson dit mogelijk vererft.. Er is ook een verwijzing naar Jack Sparrow. Deze (kleine) discussie staat een paar pagina's terug.; Het doet er dus in een bepaalde mate voor de rechtbank (of de aanklager iig) wel toe.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:30

ik heb ook een johnson nu gekregen van iemand en heeft ook hanetred, zie t bij meerdere inderdaad, maar moet je dat ergens kenbaar maken dan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:49

fanta2 schreef:
ik heb ook een johnson nu gekregen van iemand en heeft ook hanetred, zie t bij meerdere inderdaad, maar moet je dat ergens kenbaar maken dan?

Ik zou zeggen meldt je bij de Noorse Kristin Andresen :D zij zal er zeker blij mee zijn....

Moet je dan wel notarieel vast laten leggen en de kans bestaat dat je door de mediaslijk gaat :7

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:53

Of het gewoon in koeienletters op bokt zetten, dan word je misschien wel benaderd :+

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:54

nou ik weet niet maar omdat ze dat onderzoeken lees ik nu net, toevallig staan er meerdere johnsons te koop die inderdaad ook hanetred hebben , dus ja t ken ook door een ongeluk komen, maar goed, t feit blijft wel dat je inderdaad er meer over leest

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:58

fanta2 schreef:
nou ik weet niet maar omdat ze dat onderzoeken lees ik nu net, toevallig staan er meerdere johnsons te koop die inderdaad ook hanetred hebben , dus ja t ken ook door een ongeluk komen, maar goed, t feit blijft wel dat je inderdaad er meer over leest

Wat Andresen wil met dit gegeven bij de rechtbank, is een onderzoek laten plaatsvinden om uit te sluiten dat het genetisch bepaald is. Of juist niet...

Maar als het niet genetisch bepaald is, komen de kosten van het onderzoek volgens mij voor de rekening van Andresen... Dus dan ben je toch wel redelijk zeker van je zaak. En ach, tenslotte hebben ze er al bijna een jaar voorbereiding in zitten.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:14

Ik ken ook een Johnson met hanentred, en nee, ga niet zeggen welke en van wie ;)
Maar wel opvallend ja, ik ken verder überhaupt geen enkel paard met een hanentred.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:18

t is inderdaad wel bijzonder ja, maar ik kwam daarachter omdat ik aan het uitzoeken was wat ik met die hanetred moest, en toen zag ik meerdere van diezelfde afstamming met dit probleem maar verder niet uitgezocht

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:22

fanta2 en GJ9 worden zeker benaderd :+ pas maar op wat je hier zegt....

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:24

ha ha door wie dan? ik denk dat als menig iemand op hanetred zoekt er inderdaad dat ook wel tegen komt, zeg toch geen namen? net als meerdere mensen zeggen dat wel opvalt

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:26

Tja lastige dingen zijn dat. De meeste mensen zwijgen natuurlijk over de gebreken van hun paard, maar mocht er echt sprake zijn van een erfelijke component dan komt die zo moeilijk aan het licht.
Ik kan me verder ook niet uitlaten over het paard van een ander.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:32

fanta2 schreef:
ha ha door wie dan? ik denk dat als menig iemand op hanetred zoekt er inderdaad dat ook wel tegen komt, zeg toch geen namen? net als meerdere mensen zeggen dat wel opvalt

Door de Noorse club, heb je de OP niet gelezen...

Een andere Bokker heeft wat geroepen op Bokt, is benaderd, notarieel vastgelegd,
en is nu de pispaal in deze zaak en de media :7 dus verwacht maar dat ze contact met je zoeken na je uitspraak hier!

En zij noemde op Bokt ook geen namen....

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:35

heb t niet goed gelezen idd maar ook niet t topic gevolgd maar alleen gereageerd op de mensen die dus daarmee kwamen, dus dacht hey wat toevallig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:36

Nou, in mijn ogen is zij iig niet de pispaal :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:36

Wat een onzin listinglistje..

alsof je nu niks meer mag zeggen over de situatie. Je word niet zomaar gelijk door het slijk gehaald zoals eerder gebeurd bij de "bokker".

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:41

ik reageer eigenlijk alleen maar heel onschuldig met dit, want ik zocht een manier om te zien wat ik er aan kon doen want het is gewoon een probleem natuurlijk

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:41

SteffiiY schreef:

alsof je nu niks meer mag zeggen over de situatie. Je word niet zomaar gelijk door het slijk gehaald zoals eerder gebeurd bij de "bokker".

Hoezo onzin...ze is toch door het slijk gehaald?
Ze wordt weg gezet als fantast en leugenaar... niet alleen in de zaak zelf maar ook in de media (kletskoek van DWR)

Zij riep ook onschuldig op Bokt dat ze "het"gehoord had op de HK van iemand.....
Is dus niet gek dat als je hier neer zet dat je nakomelingen van Johnson kent met Hanentred, dat je benaderd wordt!
Daar gooien ze het immers op in de zaak, erfelijkheid...dus hoe meer zieltjes ze kunnen verzamelen, des te sterker ze staan!
Zou ik ook doen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:51

Uit het stuk van de papieren PK blijkt nu (beter/duidelijker) dat Utrecht na vaststellen van de gebreken het paard heeft onderzocht. Het is alleen ook wel getouwtrek over dit wel of niet als bindend onderzoek werd gezien. Dat sms'je uit de VK ontbreekt hier.. Ik denk dat deze artikelen elkaar wel aanvullen.

Maar ik snap het protest tegen de groot aantal getuigen zoals de groom niet zo? Even een paar wedervragen stellen en je kan als tegenpartij ook je 'gelijk' halen. Zeker als je daarvan zelf ook overtuigd ben.

diemth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:55

Ik denk echter ookal zouden ze een erfelijke component kunnen bewijzen, zolang ze niet kunnen bewijzen dat er opzettelijk is geknoeid met het paard tijdens de verkoop (in de zin van de hanetred maskeren), ze geen zaak hebben. Ookal is het deels erfelijk, het is niet zo dat iedere johnson hanentred heeft of krijgt. Dus dan blijft het kopen van zo'n paard een gok, die je wel of niet durft te nemen. Wil je meer weten over die risico's moet je je dan op voorhand in afstammingen van johnson gaan verdiepen. Het enige wat het kwpn dan had kunnen doen (als de erfelijkheid bewezen is of kan worden) is het bij nakomelingen van de hengst vermelden. Ik kan me alleen voorstellen dat de hengstenhouder en de fokkers daar niet erg blij van worden.

Bovendien, als hij het al had (aannemend dat er niets was gemaskeerd) was het ook de kopers taak om het op te merken en er geen 300.000 euro voor neer te leggen. Andere mensen hebben blijkbaar ook iets bemerkt als je ze moet geloven, dus waarom zij dan niet?

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:59

ik zou weleens willen weten hoe je er van af kunt komen ha ha want dat valt nog niet mee denk ik

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:06

Knap dat sommigen hier op dat filmpje hanentred zagen, ik zag geen jota op dat filmpje waar ie amper fatsoenlijk draafde om nog maar te zwijgen over het onduidelijke beeld. :)

ben benieuwd naar hoe deze zaak gaat aflopen. Ik zou niet graag rechter zijn in deze.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:22

listiglistje schreef:
SteffiiY schreef:

Hoezo onzin...ze is toch door het slijk gehaald?
Ze wordt weg gezet als fantast en leugenaar... niet alleen in de zaak zelf maar ook in de media (kletskoek van DWR)

Zij riep ook onschuldig op Bokt dat ze "het"gehoord had op de HK van iemand.....
Is dus niet gek dat als je hier neer zet dat je nakomelingen van Johnson kent met Hanentred, dat je benaderd wordt!
Daar gooien ze het immers op in de zaak, erfelijkheid...dus hoe meer zieltjes ze kunnen verzamelen, des te sterker ze staan!
Zou ik ook doen ;)

Op di manier, sorry had je verkeerd begrepen :)
Ben het inderdaad met je eens maar is logisch dat ze zieltjes winnen.