Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Maar weet je wat zo krom is,het is verplicht van de dieren bescherming dat er op een weiland schuilmogelijkheden zijn.Dan kan je zeggen:ik heb heel veel bomen als schuil gelegenheid.Ja zolang er blad aan de bomen zit wel ja.Maar in de Herfst/Winter en Voorjaar zijn de bomen kaal en heb je geen schuil mogelijkheden voor je paard.Je bent dan eigenlijk verplicht om een afdak neer te zetten,volgens de dieren bescherming.
Ik vind die regel natuurlijk heel goed,maar die regel kan alleen niet werken als de gemeente's tegen werken.
Je kan toch iets niet verplichten als het van de ander niet mag?
bruintje123 schreef:Een tijger is ook maar een kat hoor.
Maar nog de vraag. Waarom wel "schoppen" tegen de wet dat niet op elk veldje een schuilstal mag staan.
Maar het wel normaal vinden dat per wet geregeld is dat een giraffe niet mag.
Ik zou zeggen trek de wet met paarden eens door.
ZE zijn allemaal gechipt.
Hoppa controle systeem verplichten bij de uitgang/ paddock.
De chip moet 4 uur buiten zijn geweest.
De paddock voldoet aan verplichte schaduw en bodem.
Schuilstal is verplicht bij bouwblok. Daarbuiten mag het niet. Duidelijk.
Ook daar regels aan bodem gesteldheid.
Bovenstaande stelt de Wet dat gemeentes daar gehoor aan geven. Uiteraard in vooraf bepaalde regels.
Kan een eigenaar daar niet aan voldoen komen er hoge boetes voor het overtreden van welzijn.
Net zo dat ik ook geen giraffe mag houden.
Een dier is een dier. Ook een paard verdient welzijn.
Dat welzijn is geen gemeente taak.
safina schreef:Van korfbal wordt een mens ook heel gelukkig hoor! En dan is er in ieder geval geen paard de dupe.
bruintje123 schreef:Desiree
Nog even terug komend op jou zin over mensen in de randstad.
Jij bent naar Twente verhuisd om ook je paarden aan huis te hebben.
Zo ben ik ook verhuisd.
We maken allemaal keuzes.
Zo wil ik uit Nederland weg.
Mijn vriend niet.
Allemaal keuzes.
En daar hoort bij dat daar gevolgen aan zitten.
Desiree schreef:Er zijn te veel regels in dit overvolle land. Deze regels beperken de vrijheid.
bruintje123 schreef:"Veel mensen hebben niet de keuze om weg te gaan uit de randstad. Ze moeten daar blijven omdat ze daar werk hebben en dat elders niet kunnen vinden.
Het is geen keuze, het is een moetje"
Maar geen moetje een paard te willen.
Als je niet de keuze maakt te verhuizen zitten daar consequenties aan.
Een kan zijn geen paarden houden.
Mijn consequentie is dat wandelen aan zee niet meer zo makkelijk is. Kost meteen 1,5 uur rijden.
Allemaal keuzes.
Desiree schreef:bruintje123 schreef:"Veel mensen hebben niet de keuze om weg te gaan uit de randstad. Ze moeten daar blijven omdat ze daar werk hebben en dat elders niet kunnen vinden.
Het is geen keuze, het is een moetje"
Maar geen moetje een paard te willen.
Als je niet de keuze maakt te verhuizen zitten daar consequenties aan.
Een kan zijn geen paarden houden.
Mijn consequentie is dat wandelen aan zee niet meer zo makkelijk is. Kost meteen 1,5 uur rijden.
Allemaal keuzes.
Het is geen keuze om naar een paard te verlangen en het niet te kunnen omdat je in de randstad woont omdat je nu eenmaal MOET werken om jezelf te onderhouden. Een mens leeft niet voor het betalen van rekeningen alleen.
safina schreef:In antwoord op de vraag of ik vind dat mensen in Nederland teveel keuzes hebben? Nee, dat vind ik niet. Maar ik vind mensen wel hopeloos verwend. Mensen vinden tegenwoordig dat je maar op vanalles recht hebt. Dat iedereen alles moet kunnen krijgen wat hij zich wenst. En die mentaliteit, daar hou ik niet van.
bruintje123 schreef:Maar dat vind ik algemeen het probleem in Nederland en daarom wil ik er ook weg.
Klaplopers wordt te weinig verplicht en de harde werker steeds zwaarder belast.
Misschien dat mensen met hoge lonen dat niet merken.
Maar wij zeker wel.
Onze keuze is dus nu niet uit Nederland te vertrekken en dan zal ik moeten accepteren dat de staat ons uitmelkt.
Keuzes en hun gevolgen.
Desiree schreef:safina schreef:In antwoord op de vraag of ik vind dat mensen in Nederland teveel keuzes hebben? Nee, dat vind ik niet. Maar ik vind mensen wel hopeloos verwend. Mensen vinden tegenwoordig dat je maar op vanalles recht hebt. Dat iedereen alles moet kunnen krijgen wat hij zich wenst. En die mentaliteit, daar hou ik niet van.
Hier ben ik het overigens wel mee eens hoor. Maar als je een fulltime werkweek hebt en je rekeningen braaf betaalt, moet er toch wel wát mogelijk zijn.
spatter schreef:Desiree thats live!
Als ik was blijven wonen in de buurt van mijn familie , had ik nooit een paard gehad.
Natuurlijk was het een gok om te verhuizen, maar als je maar graag genoeg wilt is er altijd een weg.
spatter schreef:Nee, dat heet economisch vluchteling![]()
Wij konden geen paarden -aan -huis betalen in Nederland, in Belgie wel.
safina schreef:En zijn die mogelijkheden er in jouw buurt niet....begin er dan niet aan! Ik had ook geen paarden genomen als ik ze nergens fatsoenlijk kon huisvesten. Een paard hebben is geen recht hè? Maar als je ervoor kiest heb je wel de plicht om er goed voor te zorgen.