Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:Nikki,
vrijwel geen mensen hebben hier gezegd dat er geen misstanden waren..
maar dat het eerste filmpje geen misstanden laat zien, anders dan opdringerigheid..
topic ging ook niet over misstanden, maar over de bedreiging die zogenaamde journalisten die zogenaamd zelf niets deden naar zich toe kregen. waarbij ook op het filmpje niets te zien was anders dan handelaren die het zat waren dat makers zich bleven opdringen en hun voor de voeten bleven lopen..
elenaMM77 schreef:Dat zeg ik nergens Plants..
Het filmpje dat als bewijs moest dienen, deugde van geen kant.. en dat is waar mensen hier over vielen..
een filmpje van een omgeschopte bloempot bewijst ook niet dat er inspecteurs werden aangevallen..
net zo min als het eerste filmpje..
het filmpje van nikki, toont misstanden aan, niet het eerste filmpje..
Maar het topic gaat niet over de misstanden (open daarover een topic en ik sta geheel aan de kant van mensen die zeggen: houd het strakker in de gaten), maar over het zogenaamd aanvallen om helemaal niets van 'journalisten' om helemaal niets.. Misstanden op de paardenmarkt is een hele andere discussie.. dus leg mij geen label op, als je niet voldoende leest aub.
elenaMM77 schreef:Ze werden in het eerste filmpje niet aangevallen.
je kunt ook stellen dat ze de handelaren aanvielen.
als je blokkeren van mensen aanvallen wilt noemen plants, is dat geheel jouw zaak
opnieuw leg mij niets in de mond, of plak mij geen labels op.
ik praat niets goed, ik zeg dat er net zoveel bewijs in het eerste filmpje zit, als in een filmpje over een omgeschopte bloempot..
ik ga geen mensen op blauwe ogen geloven die een filmpje neerzetten met een bericht eronder dat niet overeen komt met de inhoud van het filmpje..
niets met goedpraten te maken
Happinez schreef:Het is maar net hoe je het opvat Nikki, het was van mij een oprechte vraag.
Zeker gezien we inmiddels in 2016 zitten , de markt is geweest dit jaar en die markt totaal anders was opgezet.
Ik snap het punt wat je wilde maken , door dit filmpje te laten zien.
en ook ik vind dat dat schoppen/ trekken e.d. moet stoppen, maar ik zie ook veel punten die worden aangedikt of inmiddels niet meer aan de orde zijn.
PlantsTho schreef:Joh, je blijft alleen maar naar het eerste filmpje verwijzen. Dat tweede filpje ontkracht toch alles?
Citaat:Er gebeurd niks joh
Citaat:Verder weinig te zien op het filmpje aan dierenleed.
Citaat:Belachelijk filmpje, geen mishandeling te bekennen.
Citaat:Piepen om niks..
Citaat:Ik zie verder ook geen direct dierenleed of mishandeling op het filmpje
Citaat:Ik zie niets wat op leed wijst.
Citaat:Het leed waar het om gaat is dat er teveel dieren in een trailer stonden. Heb de trailer niet gezien dus heb ook geen idee of het werkelijk leed is geweest
Citaat:Ik heb geen misstanden gezien in dit filmpje
NikkiDeKerf schreef:Ik zou graag dit oude topic updaten met beeldmateriaal dat is vastgelegd, voor de mensen die destijds beweerden dat er geen misstanden werden vastgelegd. Ik vind zelf wel dat deze beelden de stress bij de paarden, de harde omgang en de dieren in een te kleine ruimte goed weergeven: https://vimeo.com/144885471 (wel helemaal uitkijken want het materiaal wordt tussen de tekst door vaak gedeeld, niet alleen aan het begin of einde)
Musiess schreef:Wat een onzin griet.
Er gebeurd niks joh. Ja die kleintjes willen niet mee lopen.
Tsja dat gebeurd vaker.
Als we op alle slakken zout gaan leggen krijgt de politie het druk met al die koekenbakkers die hier hun eigen privee paard een trailer in rossen.
De handelaren hoeven zeker niet zo te reageren dat praat ik niet goed. Maar die muts die zich bemoeid met die zaken. (Waar geen dierenleed aan te pas komt. Mbt slaan enz.) Moet maar is op de gemiddelde manege rondlopen tijdens de beginners lessen die leren hun pony naar voren te slaan met een zweepje.
Of op concours waar elke anky zijn/haar paard de trailer in bonjourd.
spatter schreef:Natuurlijk ontzettend stom als je je niet kan legitimeren als nieuwszender of jounalist.
Verder weinig te zien op het filmpje aan dierenleed.
haan schreef:Belachelijk filmpje, geen mishandeling te bekennen.
Dit zijn penny meisjes genaamd 'journalisten' die op zoek zijn naar de 'stoute-niet-paarden-lievende-handelaar-die-al-zijn-beesten-vreselijk-mishandeld'
Ik kan me de reactie van de handelaar goed voorstellen, hij doet niks verkeerd.
terpentijn schreef:Zeer amateuristisch om geen visitekaartje of andere PERS/MEDIA-legitimatie te hebben. Daar werd wel om gevraagd... hadden ze niet... nou dan word je ook niet zo direct serieus genomen natuurlijk....
Die handelaren zijn natuurlijk ook helemaal fout bezig, die zijn hoogstwaarschijnlijk op de Markt voortaan met zo'n houding niet meer welkom en bezorgen "de handelaar" an sich zo wel een onnodig nadelig stigma.
Ik zie verder ook geen direct dierenleed of mishandeling op het filmpje, dus kan mede irritatie van de handelaren na opmerking van verslaggeefster wel enigszins indenken, want dat is een beetje spijkers op laag water zoeken. Die handelaren weten hoogstwaarschijnlijk maar al te goed dat me er op uit is om heel die Zuidlaardermarkt (en alle andere paardenmarkten) te verbieden, dus worden ze agressief als er een onduidelijk iemand vermeende misstanden staat te filmen..... Alleen niet handig aangepakt van ze.
ardo_iggy schreef:NikkiDeKerf schreef:Ik zou graag dit oude topic updaten met beeldmateriaal dat is vastgelegd, voor de mensen die destijds beweerden dat er geen misstanden werden vastgelegd. Ik vind zelf wel dat deze beelden de stress bij de paarden, de harde omgang en de dieren in een te kleine ruimte goed weergeven: https://vimeo.com/144885471 (wel helemaal uitkijken want het materiaal wordt tussen de tekst door vaak gedeeld, niet alleen aan het begin of einde)
Waarom na bijna anderhalf jaar dit nog eens plaatsten???