Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik zie een bodempje muesli in het filmpje.. maar dat paard heeft gewoon meerdere volle emmers goede slobber nodig op een dag..
En wie weet krijgt het beestje wel slobber maar ook dat hebben ze niet laten zien.Judass schreef:Maar wat als dat niet genoeg is? Kennelijk krijgt dit paard veel liefde en goede zorg. Toch ziet ie er zo uit, vel over been. Wanneer is het dan een keer genoeg? Hier had naar mijn mening al veel eerder de stekker uit getrokken moeten worden..
Maar nee, als ie maar ouder wordt, daar lijkt het om te gaan. Maar de manier waarop..
anneliesdj schreef:Oef zeg, het is dat ze nog zo helder uit de ogen kijkt maar anders zou ik echt bang zijn dat ze ter plekke om zou vallen.
Maar ik zie op het filmpje muesli en ze lijkt ermee te knoeien, als ik deze mensen een tip mag geven; voer haar eens 3x daags geweekte bietenpulp met een halve schep maismeel. Daar móét ze dikker van worden. En als haar tanden recent niet bekeken zijn zou ik dat eerst doen, bij een paard op deze leeftijd moet dat minimaal eens per jaar.
elenaMM77 schreef:hebben alle mensen die ervan uitgaan dat er dus het verkeerde voer of dus niet genoeg gevoerd wordt inmiddels contact met de man opgenomen?
want zoals hij zelf meerdere malen aangeeft.. vraag het dan gewoon.
Janine1990 schreef:anneliesdj schreef:Oef zeg, het is dat ze nog zo helder uit de ogen kijkt maar anders zou ik echt bang zijn dat ze ter plekke om zou vallen.
Maar ik zie op het filmpje muesli en ze lijkt ermee te knoeien, als ik deze mensen een tip mag geven; voer haar eens 3x daags geweekte bietenpulp met een halve schep maismeel. Daar móét ze dikker van worden. En als haar tanden recent niet bekeken zijn zou ik dat eerst doen, bij een paard op deze leeftijd moet dat minimaal eens per jaar.
In theorie is het allemaal makkelijk. Zelfde advies gegeven voor een 12 jarige Friese merrie die om onverklaarbare redenen ineens dun werd. Meerdere onderzoeken wezen geen oorzaak aan.
En van bovenstaand advies kwam ze niet aan.
Als theorie en praktijk nu één op een gelijk waren... maar daarin moet ik jullie toch echt teleur stellen.
Ik gok weinig.... Boer123 schreef:Graag wil ik even reageren op de reacties en vragen. Ik ken Lady heel goed.
De tandarts komt 3 keer per jaar!!! Geen haken op de kiezen!!
Krijgt medicijnen voor cushing!!!
Krijgt een kilo bietenpulp per dag
Krijgt 4 kilo slobber pavo 18+ is speciaal geschikt voor paarden met cushing!!!!
In de zomer een vliegendeken, en in de winter een lekker warme stal en een deken!!
Boer123 schreef:Graag wil ik even reageren op de reacties en vragen. Ik ken Lady heel goed.
De tandarts komt 3 keer per jaar!!! Geen haken op de kiezen!!
Krijgt medicijnen voor cushing!!!
Krijgt een kilo bietenpulp per dag
Krijgt 4 kilo slobber pavo 18+ is speciaal geschikt voor paarden met cushing!!!!
In de zomer een vliegendeken, en in de winter een lekker warme stal en een deken!!