PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:21

Peta...? :')
Die maakten zich toch ook druk om goudvissen in ronde kommen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:33

MiniMouse schreef:

Ten eerste is dat heel zielig dus ik snap de grap niet. Ten tweede is het goed dat tenminste iemand eens deze problemen serieus aankaart..

Gnome

Re: PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:41

Ik snap echt niet wat het uit maakt wie het aankaart. Hartstikke goed dat het aangekaart wordt!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:44

Peta is een aandachtstrekker!
Die willen overal alleen maar publiciteit vandaan halen, grijpen alles aan waarbij ze zien dat het dit moment leeft onder de mensen.
Ik neem Peta al lang niet meer serieus sorry. En ik ben niet de enige.
De gene die hier werk van moet maken is de FEI zelf! En evt. de bondscoaches/ruiters van alle deelnemende landen, die dit als een probleem zien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:15

En als ze dat niet doen?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:17

ingedebruijn schreef:
En als ze dat niet doen?

en wie doet het als de PETA het niet doet?

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:37

De FEI/organisator zelf is verantwoordelijk voor de deelnemende combinaties.

Dus ik zou dan als PETA zijnde mij daarop richten.
Als je daadwerkelijk Rolkur wil verbannen, dan moet je daar beginnen wat mij betreft

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:41

Sonador schreef:
De FEI/organisator zelf is verantwoordelijk voor de deelnemende combinaties.

Dus ik zou dan als PETA zijnde mij daarop richten.
Als je daadwerkelijk Rolkur wil verbannen, dan moet je daar beginnen.

Wat heeft PETA trouwens voor elkaar gekregen in de afgelopen jaren?
Ik kan daar weinig over vinden...

Dat bedoel ik

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:48

Ik vind het jammer dat we het EK niet nog eens over kunnen doen. Ben namelijk enorm benieuwd wat er voor discussie was losgebarsten op de social media als Undercover net niet op zijn tong had gebeten, maar Edward, met een hypothetische score van ergens royaal in de 70% op het scorebord, had afgegroet omdat hij voelde dat Undercover spanning had :+ Volgens mij was het grootste deel van de mensen dan net zo hard gaan roepen om het feit dat hij dat gedaan had...

Met een paard met pijn de ring in rijden vind ik not done, maar om een combinatie op spanning te veroordelen (zeker bij de huidige populatie dressuurpaarden!) gaat me echt te ver.
Als we paardensport accepteren als maatschappij dan zullen er altijd financieele en andere belangen meespelen, aan de overkoepelende organisaties zoals de FEI de moeilijke taak om het dierenwelzijn in het oog te houden en fair play te faciliteren. En binnen die handhavende functie hoort spanning er bij mij echt niet bij, dat hebben sommige paarden ook als de dierenarts moet komen of als ze vanuit de opfok op transport moeten naar de kliniek, moeten we dat dan ook maar niet meer doen?

Ik hoop dat Edward vanuit Glock en de KNHS de benodigde ondersteuning krijgt als PETA dit daadwerkelijk door gaat zetten. Zelfs al wordt het uiteindelijk als niet gegrond afgegeven dan geeft het nog enorm veel rompslomp :=

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:51

Ik wil best geloven dat PETA uit aandachtstrekkers bestaat. Maar hee, dat is ook een beetje hun baan he. Die club is niet opgericht met het idee: we gaan eens grondig nergens aandacht voor vragen.

Natuurlijk kun je eenvoudig stellen: ze spannen die zaak alleen aan om donateurs te werven!

Tja, als dat zo is, nou en? Een ander goed doel bouwt waterputten in een arm droog land en doet dat misschien ook met het idee meer donateurs te krijgen, maar als dat meer waterputten oplevert zou toch iedereen blij moeten zijn?

Zo zie ik het ook met PETA. Als er echt helemaal geen wolkje aan de lucht is en alles perfect geregeld is op het gebied van welzijn, dan is deze aanklacht toch niks om je druk om te maken? En als er wel wat aan de hand is, dan kan dit ertoe leiden dat de situatie verbetert.

Dus óf er gebeurt niks óf het welzijn verbetert. Niet iets waar ik me heel boos over kan maken eigenlijk.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:56

gomir schreef:
Ik vind het jammer dat we het EK niet nog eens over kunnen doen. Ben namelijk enorm benieuwd wat er voor discussie was losgebarsten op de social media als Undercover net niet op zijn tong had gebeten, maar Edward, met een hypothetische score van ergens royaal in de 70% op het scorebord, had afgegroet omdat hij voelde dat Undercover spanning had :+ Volgens mij was het grootste deel van de mensen dan net zo hard gaan roepen om het feit dat hij dat gedaan had...

Met een paard met pijn de ring in rijden vind ik not done, maar om een combinatie op spanning te veroordelen (zeker bij de huidige populatie dressuurpaarden!) gaat me echt te ver.
Als we paardensport accepteren als maatschappij dan zullen er altijd financieele en andere belangen meespelen, aan de overkoepelende organisaties zoals de FEI de moeilijke taak om het dierenwelzijn in het oog te houden en fair play te faciliteren. En binnen die handhavende functie hoort spanning er bij mij echt niet bij, dat hebben sommige paarden ook als de dierenarts moet komen of als ze vanuit de opfok op transport moeten naar de kliniek, moeten we dat dan ook maar niet meer doen?

Ik hoop dat Edward vanuit Glock en de KNHS de benodigde ondersteuning krijgt als PETA dit daadwerkelijk door gaat zetten. Zelfs al wordt het uiteindelijk als niet gegrond afgegeven dan geeft het nog enorm veel rompslomp :=

Amen!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:58

gomir schreef:

Mooi gezegd!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:02

Laatst bijgewerkt door FCSA op 20-08-15 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:09

Nachocheese schreef:
ingedebruijn schreef:
Thesserd geeft hierboven al uitleg over haar eerdere opmerking.

Dan nog is het een hele slechte vergelijking :D

Thesserd schreef:
Daarom had het ook een onserieuze ondertoon :')

Sorry dat ik het zeg Thesserd, maar de misdaden van IS zijn zo gruwelijk dat ik de "humor" van de vergelijking ook niet kan inzien. (Terwijl je bij mij echt wel een scherpe grap kunt maken)[/quote]

Grappen maken over de Isis is sowieso not done. En mensen die voor dieren opkomen daarmee vergelijken? Ik weet niet of je weet wat de Isis allemaal op hun naam hebben staan.
Maar ik neem aan dat je dat niet weet, anders praat je er niet zo over ;)[/quote]

Ik maak groeperingen als IS graag belachelijk en op die manier bedoel ik het ook. Ik vind PETA soms ook te extreem en daarbij hun doel voorbijstrevend en vind dat dus ook een soort van belachelijk. Tuurlijk zijn hun (IS) acties niet grappig. En ik weet zeker wel wat zij allemaal uitspoken. Sterker nog, ik verdiep mij daar zelfs vrij veel in.

Extremisme is altijd fout. Of het nou om een stichting of groepering of geloof gaat :D

Gevalletje iets wat verkeerd over komt op het internet denk ik. Daarvoor excuses :j

Mocht iemand hier nog op willen reageren, doe dat dan ff via PB.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:39

Als de PETA serieus Edward gaat aanklagen omdat Undercover op zijn lip/ tong beet dan kunnen ze net zo goed heel de paardrijdende wereld aan klagen. Ga eens kijken op gewone spring- dressuurwedstrijd hoe er op die ruggen gebonkt word... Om maar een voorbeeld te noemen.
Ga niet de publiciteit op zoeken met zoiets als Edward en Undercover. Doe dan iets wat serieus opgevat word en wat echt nodig is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:43

Sannnn schreef:
Als de PETA serieus Edward gaat aanklagen omdat Undercover op zijn lip/ tong beet dan kunnen ze net zo goed heel de paardrijdende wereld aan klagen. Ga eens kijken op gewone spring- dressuurwedstrijd hoe er op die ruggen gebonkt word... Om maar een voorbeeld te noemen.
Ga niet de publiciteit op zoeken met zoiets als Edward en Undercover. Doe dan iets wat serieus opgevat word en wat echt nodig is.

Als het aan PETA ligt schaffen ze paardrijden sowieso af. Het is een dier gebruiken voor je eigen plezier en daar zien zij niks in.

Dus ik denk altijd: Be carefull what you wish for. Nu steun je de campagne tegen Gal en over 5 jaar willen ze jou van je paard af hebben .

Extremisten zijn het.... En in welke vorm dan ook, mensen die zo zwart-wit denken zijn gevaarlijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:46

ruitje schreef:
Sannnn schreef:

Als het aan PETA ligt schaffen ze paardrijden sowieso af. Het is een dier gebruiken voor je eigen plezier en daar zien zij niks in.

Dus ik denk altijd: Be carefull what you wish for. Nu steun je de campagne tegen Gal en over 5 jaar willen ze jou van je paard af hebben .

Extremisten zijn het.... En in welke vorm dan ook, mensen die zo zwart-wit denken zijn gevaarlijk.

ach...ik zit toch al niet op mijn paarden,daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt ;)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:50

MiniMouse schreef:

En terecht.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:55

gomir schreef:

Vergelijk je nu werkelijk de noodzaak van medische hulp met een wedstrijd waarvoor geen enkele noodzaak is? Heb je werkelijk niet door hoe krom die vergelijking is?

Als Gal had afgegroet had hij van mij erg veel respect gekregen, iemand die met zulke prestatie druk nog steeds kiest voor welzijn is best een held in mijn ogen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:03

Prestatie druk voor welzijn kiezen vind ik niet echt het geval bij Edward. Dier is fit zat en bijt alleen op zijn tong/ lip, kan altijd gebeuren helaas. Medische hulp is voor zoiets ook niet nodig...
Afgroeten is wel heel extreem in zo'n geval, helemaal op een EK. Spanning kan ook afvloeien. :) Daarnaast zijn de punten dan misschien niet top maar is het wel een goed leer moment.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:07

Enige die aanklacht verdienen zijn dierenartsen die Totilas gekeurd hadden 3n gezegd hebben dat die fit was

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:41

Citaat:
ach...ik zit toch al niet op mijn paarden,daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt ;)

Niks in onze wereld word nog gebruikt waar het voor gemaakt is. Dat heet evolutie :D

Gekkigheid, maar zo is het wel, bomen zijn niet gemaakt om te kappen, mensen niet om uren binnen te werken en paarden niet om op enige manier met mensen in contact te komen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:45

Volgens mij is het doel al bereikt. Facebook staat er vol mee, en niet alleen in Nderland. Er worden petities gestart etc. Als iedereen zich samen groot maakt kan de FEI niet anders dan er iets mee doen.
Dat is het enige wat werkt, een massale boycot van de rollkur/ dressuur zoals het niet hoort.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:49

https://www.youtube.com/watch?v=YODFSUs8_zw

Vinden jullie dit dan geen dierenmishandeling?
Dit is wat er nu nog enkel achter de gesloten deuren gebeurt, vroeger kon het nog in het openbaar.
Dit is toch enkel trekken aan de teugels, achterover gaan zitten, benen naar voren.... Dit paard is gewoon in paniek en denkt te moeten rennen voor zijn leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 04:14

Niets mis met dierenrechten organisaties die een probleem aankaarten en in dialoog gaan met de tegenpartij om tot een oplossing te komen. Maar aub geen PETA, dat is een bende extremistische overdrijvers die alles naar hun ideaalbeeld willen omvormen en het woord compromis totaal niet kennen. Hun doel is niet een meer gebalanceerde samenwerking tussen ruiter en paard, maar wel gewoon totaal rijverbod. En als ze dat hebben, dan zullen ze het houden van paarden op een wei not done vinden en gaan ze daar weer campagne tegen voeren (op een wei kan een paard zich ook blesseren door het toedoen van de mens, gewild of niet). Voor mij is dat een organisatie met een verzameling gekken die niet voor rede vatbaar zijn en waar je niet mee kan communiceren.