Die maakten zich toch ook druk om goudvissen in ronde kommen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonador schreef:De FEI/organisator zelf is verantwoordelijk voor de deelnemende combinaties.
Dus ik zou dan als PETA zijnde mij daarop richten.
Als je daadwerkelijk Rolkur wil verbannen, dan moet je daar beginnen.
Wat heeft PETA trouwens voor elkaar gekregen in de afgelopen jaren?
Ik kan daar weinig over vinden...
Volgens mij was het grootste deel van de mensen dan net zo hard gaan roepen om het feit dat hij dat gedaan had...
gomir schreef:Ik vind het jammer dat we het EK niet nog eens over kunnen doen. Ben namelijk enorm benieuwd wat er voor discussie was losgebarsten op de social media als Undercover net niet op zijn tong had gebeten, maar Edward, met een hypothetische score van ergens royaal in de 70% op het scorebord, had afgegroet omdat hij voelde dat Undercover spanning hadVolgens mij was het grootste deel van de mensen dan net zo hard gaan roepen om het feit dat hij dat gedaan had...
Met een paard met pijn de ring in rijden vind ik not done, maar om een combinatie op spanning te veroordelen (zeker bij de huidige populatie dressuurpaarden!) gaat me echt te ver.
Als we paardensport accepteren als maatschappij dan zullen er altijd financieele en andere belangen meespelen, aan de overkoepelende organisaties zoals de FEI de moeilijke taak om het dierenwelzijn in het oog te houden en fair play te faciliteren. En binnen die handhavende functie hoort spanning er bij mij echt niet bij, dat hebben sommige paarden ook als de dierenarts moet komen of als ze vanuit de opfok op transport moeten naar de kliniek, moeten we dat dan ook maar niet meer doen?
Ik hoop dat Edward vanuit Glock en de KNHS de benodigde ondersteuning krijgt als PETA dit daadwerkelijk door gaat zetten. Zelfs al wordt het uiteindelijk als niet gegrond afgegeven dan geeft het nog enorm veel rompslomp
gomir schreef:Ik vind het jammer dat we het EK niet nog eens over kunnen doen. Ben namelijk enorm benieuwd wat er voor discussie was losgebarsten op de social media als Undercover net niet op zijn tong had gebeten, maar Edward, met een hypothetische score van ergens royaal in de 70% op het scorebord, had afgegroet omdat hij voelde dat Undercover spanning hadVolgens mij was het grootste deel van de mensen dan net zo hard gaan roepen om het feit dat hij dat gedaan had...
Met een paard met pijn de ring in rijden vind ik not done, maar om een combinatie op spanning te veroordelen (zeker bij de huidige populatie dressuurpaarden!) gaat me echt te ver.
Als we paardensport accepteren als maatschappij dan zullen er altijd financieele en andere belangen meespelen, aan de overkoepelende organisaties zoals de FEI de moeilijke taak om het dierenwelzijn in het oog te houden en fair play te faciliteren. En binnen die handhavende functie hoort spanning er bij mij echt niet bij, dat hebben sommige paarden ook als de dierenarts moet komen of als ze vanuit de opfok op transport moeten naar de kliniek, moeten we dat dan ook maar niet meer doen?
Ik hoop dat Edward vanuit Glock en de KNHS de benodigde ondersteuning krijgt als PETA dit daadwerkelijk door gaat zetten. Zelfs al wordt het uiteindelijk als niet gegrond afgegeven dan geeft het nog enorm veel rompslomp
Nachocheese schreef:ingedebruijn schreef:Thesserd geeft hierboven al uitleg over haar eerdere opmerking.
Dan nog is het een hele slechte vergelijking
Thesserd schreef:Daarom had het ook een onserieuze ondertoon
[/quote]

Sannnn schreef:Als de PETA serieus Edward gaat aanklagen omdat Undercover op zijn lip/ tong beet dan kunnen ze net zo goed heel de paardrijdende wereld aan klagen. Ga eens kijken op gewone spring- dressuurwedstrijd hoe er op die ruggen gebonkt word... Om maar een voorbeeld te noemen.
Ga niet de publiciteit op zoeken met zoiets als Edward en Undercover. Doe dan iets wat serieus opgevat word en wat echt nodig is.
ruitje schreef:Sannnn schreef:Als de PETA serieus Edward gaat aanklagen omdat Undercover op zijn lip/ tong beet dan kunnen ze net zo goed heel de paardrijdende wereld aan klagen. Ga eens kijken op gewone spring- dressuurwedstrijd hoe er op die ruggen gebonkt word... Om maar een voorbeeld te noemen.
Ga niet de publiciteit op zoeken met zoiets als Edward en Undercover. Doe dan iets wat serieus opgevat word en wat echt nodig is.
Als het aan PETA ligt schaffen ze paardrijden sowieso af. Het is een dier gebruiken voor je eigen plezier en daar zien zij niks in.
Dus ik denk altijd: Be carefull what you wish for. Nu steun je de campagne tegen Gal en over 5 jaar willen ze jou van je paard af hebben .
Extremisten zijn het.... En in welke vorm dan ook, mensen die zo zwart-wit denken zijn gevaarlijk.
Daarnaast zijn de punten dan misschien niet top maar is het wel een goed leer moment. Citaat:ach...ik zit toch al niet op mijn paarden,daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt