Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:jij, maar dan loop je de kans dat je een keer een proef verpest als ie 't niet leert dus daar heb je alleen jezelf mee.
M_D_H schreef:Allereerst, western rijden is geen garantie voor een braaf paard die nergens van schrikt.
Verder zou je er van uit mogen gaan dat iedereen ruiter of eigenaar genoeg horsemanship in zijn eigen vakkenpakket heeft zitten om zijn paard zelf het beste te kunnen helpen.
En ja, helaas schort het daar bij sommige mensen aan.
Verder, is het niet belachelijk dat dressuur is bedacht om je paard zo goed mogelijk voor de strijd te trainen, maar dat al die fijne tere paardjes tegenwoordig nog niet eens tegen een parapluutje kunnen?
Als je nu plaatst neemt op de ring van een concours mag je pas op staan of gaan zitten als de proef ten einde is en liggen er overal van die briefjes met daarop : stilte er wordt nu een dressyurpref gereden...
Tjah, in mijn opinie moeten die paarden daar maar gewoon tegen kunnen hoor. Ze zouden zo gefocust moeten zijn dat je nergens last van hebt. Bij het springen mag je immers ook gewoon op staan of gaan zitten en praten![]()
Het zou mooi zijn als ze iets aan de rillerigheid van Undercover konden doen, maar naar mijn mening moet je misschien niet iets aan het paard doen, maar eerder aan de mentaliteit van alle ruiters
Ik heb ook zo'n draak op stal staan die vind dat alles wat hij ziet eng is... en alles wat hij nog een keer ziet eng kan zijn... en alles wat hij misschien wel voor de 30ste keer ziet ook in eens gevaarlijk kan worden. Maar zijne keizerlijke hoogheid heeft vette pech en moet er dan gewoon zonder zich aan te stellen langs. Die drama altijd om een verkeerd liggend grassprietje en al die ruiters die dan gaan liggen huilen omdat ze nu hun proef niet kunnen rijden.
Ga eens een fijne cross rijden, daarna piepen de meeste ruiters en paarden wel anders.
(En ja, ik spreek uit ervaring, hoewel ik sowieso niet van die spontane 'help,-we-worden-aangevallen-en-moeten-nu-zo-snel-mogelijk-maken-dat-we-weg-komen-want-anders-gaan-we-dood-acties hou zonder dat er wat is, is mijn paard echt een heel stuk kalmer in zijn koppie geworden sinds meneer over alles heen springt in de cross... Het kan hem niet gek genoeg zijn en hoe gekker Hoe beter... Dus in de dressuur heeft meneer dat ook zeker geen reden om in eens de witte hekjes eng te vinden. En sinds we dat doen vind hij alles ook gewoon een stuk minder eng![]()
)
Tendance schreef:Ik ga er vanuit dat de meeste mensen tijdens een wedstrijd een beetje verstand van paarden hebben en dus niet een ware twirl show met paraplu weg zullen gevenDie parasol staat stil. Daar wordt niet zo'n beetje mee gejongleerd, wat sommige mensen er allemaal niet mee kunnen....
Maar zoals ik al zei. Ik kan hem zelfs boven mijn hoofd houden in galop als ik op mijn paard zit, maar toch vind ik het niet prettig. Ook omdat ik die mensen niet ken en dus niet weet wat zij gaan doen.
Freggle_Edge schreef:M_D_H schreef:Allereerst, western rijden is geen garantie voor een braaf paard die nergens van schrikt.
Verder zou je er van uit mogen gaan dat iedereen ruiter of eigenaar genoeg horsemanship in zijn eigen vakkenpakket heeft zitten om zijn paard zelf het beste te kunnen helpen.
En ja, helaas schort het daar bij sommige mensen aan.
Verder, is het niet belachelijk dat dressuur is bedacht om je paard zo goed mogelijk voor de strijd te trainen, maar dat al die fijne tere paardjes tegenwoordig nog niet eens tegen een parapluutje kunnen?
Als je nu plaatst neemt op de ring van een concours mag je pas op staan of gaan zitten als de proef ten einde is en liggen er overal van die briefjes met daarop : stilte er wordt nu een dressyurpref gereden...
Tjah, in mijn opinie moeten die paarden daar maar gewoon tegen kunnen hoor. Ze zouden zo gefocust moeten zijn dat je nergens last van hebt. Bij het springen mag je immers ook gewoon op staan of gaan zitten en praten![]()
Het zou mooi zijn als ze iets aan de rillerigheid van Undercover konden doen, maar naar mijn mening moet je misschien niet iets aan het paard doen, maar eerder aan de mentaliteit van alle ruiters
Ik heb ook zo'n draak op stal staan die vind dat alles wat hij ziet eng is... en alles wat hij nog een keer ziet eng kan zijn... en alles wat hij misschien wel voor de 30ste keer ziet ook in eens gevaarlijk kan worden. Maar zijne keizerlijke hoogheid heeft vette pech en moet er dan gewoon zonder zich aan te stellen langs. Die drama altijd om een verkeerd liggend grassprietje en al die ruiters die dan gaan liggen huilen omdat ze nu hun proef niet kunnen rijden.
Ga eens een fijne cross rijden, daarna piepen de meeste ruiters en paarden wel anders.
(En ja, ik spreek uit ervaring, hoewel ik sowieso niet van die spontane 'help,-we-worden-aangevallen-en-moeten-nu-zo-snel-mogelijk-maken-dat-we-weg-komen-want-anders-gaan-we-dood-acties hou zonder dat er wat is, is mijn paard echt een heel stuk kalmer in zijn koppie geworden sinds meneer over alles heen springt in de cross... Het kan hem niet gek genoeg zijn en hoe gekker Hoe beter... Dus in de dressuur heeft meneer dat ook zeker geen reden om in eens de witte hekjes eng te vinden. En sinds we dat doen vind hij alles ook gewoon een stuk minder eng![]()
)
Zou mooi zijn als het zo werkte, maar ik cross toch met grote regelmaat en paardlief is stoer zat om over rare dingen heen te springen. Maar de juryauto langs een dressuurbaan blijft spannend, de start en finishpaaltjes in de springring worden panisch gepasseerd en een prijsuitrijking staat garant voor een circusact. En bij de start van een cross moet je vooral niet denken hem even te aaien, want je hebt een paar benen in je nek. Ik heb er ooit een gedragstherapeut bij gehad die binnen no time allerlei spannende voorwerpen langs en over hem heen kon halen. En volgen deed hij fantastisch. Bij die hectische paarden los je gewoon niet alles op met grondwerk en pennypraat.
Deal with it en niet meer meenemen naar een prijsuitijking als die de volgende dag nog moet presteren zou ik zeggen.
Neemt niet weg dat ik voorstander ben om paarden af en toe uit te laten razen, lekker naar bos of strand om zinnen te verzetten doet ze altijd goed tussen de oren.
Electra63 schreef:Ik lig hier werkelijk dubbel om Bokkers die hun paarden en wedstrijden en omstandigheden vergelijken met de wereldtop dressuurruiters en paarden en de omstandigheden waaronder zij presteren.![]()
![]()
Ibbel schreef:Ik denk dat een heel groot verschil met Western is, dat Quarters en aanverwante rassen toch écht op 'cool' worden gefokt. Tja, en dressuurpaarden nou eenmaal op 'heet'. En die twee vergelijken is niet helemaal fair.
Ayasha schreef:Electra63 schreef:Ik lig hier werkelijk dubbel om Bokkers die hun paarden en wedstrijden en omstandigheden vergelijken met de wereldtop dressuurruiters en paarden en de omstandigheden waaronder zij presteren.![]()
![]()
Ja joh want je moet minstens halfgod zijn om in die godsgruwelijke omstandigheden te rijden met die draken.