EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Givisa

Re: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:16

Wat zonde!

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:24

LadyMadonna schreef:
Waarom mag een mening toch nooit afwijken van de standaard. Waarom ben je dan gelijk een azijnpisser?
Vind het sneu voor de combinatie, maar verder is het mijn ding niet. Dan kan ik hier een heel verhaal gaan typen waarin ik uitleg hoe of wat, maar dan ben ik een azijnpisser... Dus die moeite bespaar ik mezelf.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom

Omdat iedereen altijd een mening heeft en nog nooit zelf met dit soort paarden gewerkt hebben. Dit zijn niet het soort paarden die wij in de wei hebben staan.

De topsporters in bijvoorbeeld de gymnastiek of turnen rekken en strekken ook en niet omdast ze het lekker vinden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:24

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:26

Dus om een mening te hebben moet je ervaring hebben? Dan kunnen de politieke topics ook wel van bokt verdwijnen _O-
Ik zou zelf nooit op dit nivo wíllen rijden, dus dan mag ik behalve ja en amen ook geen mening hebben begrijp ik?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:27

Sammie schreef:

Dat er achteraf toch een ander paard ingezet had mogen worden voor de uitreikingen maakt het alleen nog maar zuurder, lijkt mij.. Erg sneu, maar nogmaals erg sportief en correct hoe hij het oppakt en het vertaalt richting alle media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:27

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:28

Een mening hebben is iets anders dan altijd een ander afzijken en alles beter weten.

Nu heb ik het niet over iemand persoonlijk maar over veel mensen hier op bokt.

Anoniem

Ja zo'n prijsuitreiking is dan niet wat voor zo'n paard.. Zonde..

EmptyWords

ook gal geeft toe dat de aanleuning er niet beter op werd, dus ja, het bijten kan komen door teveel druk, geeft gal ook duidelijk toe.

respect. ik heb met open mond zitten kijken hoe hij dat paard rondstuurde. hij kon er neit met zijn ben aankomen, handen muisstil, en toch liet hij hele mooie stukken zien

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:30

Emmaa_ schreef:
Sammie schreef:

Knap en erg goed van hem dat hij hier in het midden laat of hij op zijn tong heeft gebeten of dat het wel degelijk aan de spanning en dus het strak houden lag.

Echt respect voor die man, hij geeft zelf toe dat hij inderdaad te veel druk zetten door de spanning en Undercover daarom waarschijnlijk op zijn tong beed, maarja wat doe je anders met een paard wat zo de jury hokjes aan kan vallen! :Y)

Als ik erop had gezeten had ik daar tussen de mensen op de tribune gezeten en Undercover was helemaal overstuur rondjes aan het rennen.. :(:)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:31

friendly schreef:
Gelukkig hoef ik mij niet te verantwoorden over Edward's rijstijl dus ik laat mij niet lokken in die discussie. Maar wel weer erg jammer dat dat in een topic gegooid wordt om iets wat puur pech hebben is.

_/-\o_

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:34

Groot respect hoe Gal het eerste deel van de proef doorkwam met zo'n heet paard. Jammer dat die op zijn tong heeft gebeten en nog zuurder dat er met de prijsuitreiking een ander paard gebruikt mocht worden en dat ze dat te laat door kregen. Dat had ws veel leed bespaard.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:36

Ik moet ineens denken aan een uitspraak van Carl Hester: bij een lui paard, hou je je been er af, bij een heet paard, je been er aan.
Tja klote voor Gal.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:37

vur schreef:
Ik moet ineens denken aan een uitspraak van Carl Hester: bij een lui paard, hou je je been er af, bij een heet paard, je been er aan.
Tja klote voor Gal.

Nou dat heeft ie gedaan ook! :j +:)+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:41

wallance schreef:
LadyMadonna schreef:
Waarom mag een mening toch nooit afwijken van de standaard. Waarom ben je dan gelijk een azijnpisser?
Vind het sneu voor de combinatie, maar verder is het mijn ding niet. Dan kan ik hier een heel verhaal gaan typen waarin ik uitleg hoe of wat, maar dan ben ik een azijnpisser... Dus die moeite bespaar ik mezelf.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom

Omdat iedereen altijd een mening heeft en nog nooit zelf met dit soort paarden gewerkt hebben. Dit zijn niet het soort paarden die wij in de wei hebben staan.

De topsporters in bijvoorbeeld de gymnastiek of turnen rekken en strekken ook en niet omdast ze het lekker vinden.

Een mening hebben over iets staat los van het feit of je topruiter bent of niet. En topsporters kiezen zelf, voor een paard wordt gekozen en besloten. Toch net even anders. Paarden zijn emotie dat sowieso.

Silkwood

Re: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

>;)

Buffelduke

Respect voor hem en voor zijn enorme positieve reactie ook naar HP toe. Sportman op alle fronten.

Ik heb het hele topic doorgelezen en de meningen zijn erg verdeeld. Ik heb zelf te weinig kennis om er überhaupt iets over te zeggen. Ik vind het alleen niet respectvol naar de ruiter toe, hij doet ook zijn best. Als je zelf in zo'n situatie zat probeer je ook het beste en zou je het ook niet leuk vinden zulke reacties te lezen.

Ik vind het in ieder geval een nutteloze discussie want eens zullen beide partijen het nooit worden. Je kan beter kijken naar de dingen die wél goed gingen in plaats van de nadruk op de slechte dingen te leggen.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:46

omg wat een azijnpisser zijn sommige,

Waarom houden we ons niet gewoon lekker bezig met onze eigen trainingsmethodes. Wedden dat er wel bij iedereen wat aan te merken is wat niet diervriendelijk is of in lijn streef met behoefte en gevoel van het paard?
Verbeter de wereld begin bij jezelf!!

Jammer voor Ed dat het paar zo gespannen was en op de tong gebeten heeft. Kop op en volgende keer beter.

Maar kap eens met dat eeuwig gezever over rollkur trainingen bla bla. Wanneer gaan we nou een accepteren dat in de topsport vooral de prestatie en het geld een rol spelen. En daarna pas het welzijn van het paard (gelukkig zijn er wel nog uitzonderingen op deze regel). Ik geef credits voor Ed omdat die sportief reageert
hier op. Er zijn ook ruiter die heel blij zijn na een proef en als ze de punten horen hun paard dumpen bij de groom omdat ze niet aan staat!!.

Ik weet wat ik dan toch liever zie.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:50

Toch vreemd dat men zo streng is op bloed met het oog op dierenwelzijn (imo geheel terecht overigens), maar onregelmatigheid nauwelijks bestraft wordt. In mijn ogen is onregelmatigheid een grotere uiting van pijn dan bloed. Hoeft niet per se natuurlijk, maar is meestal wel zo. Dat een jury niet uit mag bellen vanwege (zware) onregelmatigheid kan ik nog begrijpen, maar geef dan tenminste echt lage punten. Wat mij betreft enen.

Vanmiddag was er ook weer een Spaans paard dat imo behoorlijk onregelmatig was.

Weet iemand misschien hoe zo'n veterinaire keuring gaat? Moeten ze dan alleen voordraven of ook echt oefeningen laten zien? Want het kan natuurlijk heel goed dat een paard zijn pijn alleen toont in de zwaardere oefeningen, en dus zonder problemen de keuring doorkomt, maar in de proef toch onregelmatigheid laat zien. En dan durft de jury dat niet af te straffen want 'de dierenartsen hebben gezegd dat hij goed was.'

Hier ligt toch echt wel wat werk voor de FEI. Ze zouden inderdaad een voorbeeld moeten nemen aan het turnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:54

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-15 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:55

Emmaa_
Hij heeft op facebook al aangegeven, dat Undercover op zijn tong heeft gebeten hoor, dus dit had hij al aangegeven.

Je ziet bij A aan de los/vast aanleuning, dat er pijn is. Hij "gooit" dan ook een keer met zijn hoofd.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:56

Julia schreef:
Sammie schreef:

Dat er achteraf toch een ander paard ingezet had mogen worden voor de uitreikingen maakt het alleen nog maar zuurder, lijkt mij.. Erg sneu, maar nogmaals erg sportief en correct hoe hij het oppakt en het vertaalt richting alle media.

Inderdaad. Dan had die waarschijnlijk wel voice kunnen pakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:56

Heeft hij dit zelf op Facebook gezet of is dat door Glock geplaatst? Ik dacht dat alleen Glock dat had gezegd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:57

Hoezo mogen ze niet uitbellen bij onregelmatigheid?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:00

vur schreef:
Hoezo mogen ze niet uitbellen bij onregelmatigheid?

Volgens mij omdat juryleden geen dierenartsen zijn en dus ook niet mogen zeggen of een paard wel of niet kreupel loopt. Dat is aan dierenartsen om te bepalen.