Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:50

Niniane schreef:
Denk dat we kunnen stellen dat Totilas op het goede moment is verkocht.

Maar mijn god, wat een zonde van deze prachthengst. Het Totilas-tijdperk is echt te kort geweest. Ik geloof niet dat hij nog terugkomt.

Eens

liespr

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:52

Inderdaad enkel verliezers. Een gemis voor de sport, alhoewel de discussie (jureren, veterinaire keuring) een goede aanleiding is voor vernieuwing binnen de dressuur. Laat het wat dat betreft niet voor niks zijn....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:03

liespr schreef:
Inderdaad enkel verliezers. Een gemis voor de sport, alhoewel de discussie (jureren, veterinaire keuring) een goede aanleiding is voor vernieuwing binnen de dressuur. Laat het wat dat betreft niet voor niks zijn....

Dat zou geweldig zijn, maar ik denk dat zelfs een veterinair rapport wat keihard zou bewijzen dat de blessures door de hedendaagse dressuurmethodes komen, nog weinig zou uitmaken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:14

LBLGypsyCobs schreef:
liespr schreef:

Dat zou geweldig zijn, maar ik denk dat zelfs een veterinair rapport wat keihard zou bewijzen dat de blessures door de hedendaagse dressuurmethodes komen, nog weinig zou uitmaken.

Wat dacht je ervan dat paarden goed op hun voeten horen te staan, ipv bekant op blok hoeven te lopen ondergeschoven hielen hoefijzers etc etc

Been problemen ontstaan ook doordat paarden gewoon slecht op de voeten staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:18

Suzanne F. schreef:
Dit zag je wel aankomen natuurlijk. Was al langer te voorspellen dat het hem niet meer ging worden.
Toch wel heel erg triest. Dier had met Edward alles kunnen winnen wat er te winnen viel. Valegro als eeuwige 2e.

Dat is ook maar speculatie, wellicht was ie dan evenzeer kreupel geraakt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:19

Zit net te denken dat het eigenlijk ook best opvallend is dat PS helemaal niet aanwezig was.
Normaal zie je hem altijd wel mee huppelen als Toot op concours is.
Zou er voor het EK al wat gespeeld hebben? Zou PS Toot wel al direct na de twijfeldende vetcheck terug getrokken hebben?

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:20

Ik doelde eigenlijk meer op vernieuwing van het jureringssysteem. Dat Totilas niet goed loopt zal niet voorkomen dat dat met andere paarden niet gebeurt. Het kan er wel voor zorgen dat het systeem onder de loep wordt genomen. Mensen hebben zitten slapen, en dat kan ECHT niet. Hopelijk wordt men nu wakker

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:20

eefj33 schreef:
Het valt met wel op dat Totilas blessure na blessure krijgt nadat hij verhuist is naar Duitsland. Zou dit niet al in een beginnende fase zijn geweest toen hij verkocht werd? Dat de vorige eigenaren dit zagen aankomen en hem liever voor een flinke prijs wilden verkopen dan om zelf het risico te lopen Totilas op korte termijn uit de sport te moeten halen? Het is maar speculatie, maar ik vroeg me af of dit meer mensen opgevallen was.

Dat zullen we nooit weten. Net als dat we nooit zullen weten wat er was gebeurd als MAR de tijd had genomen om het paard opnieuw op te leiden zonder dat nare LDR. Want MAR kan best leuk rondsturen. Maar gezien de vele belangen is er gekozen voor een quickfix en Sjef in te vliegen. Hoe dat paard gereden werd, kan biomechanisch gewoon niet gezond zijn. Het blijf allemaal speculeren.

Eeuwig zonde en de grote verliezer is het paard. En dan nog gewoon braaf een proef rijden terwijl je gewoon ziet dat hij dat been ontlast. Ik hoop dat hij nog een pijnvrij leventje temoet gaat en dat hij gewoon nog lekker bereden kan worden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:32

Het schijnt nog niet makkelijk te zijn om een LDR gereden paard weer naar het klassieke systeem te krijgen.

Gerd Heuschmann heeft zich er ooit lelijk aan gebrand, door op een LDR gereden paard te gaan zitten en na veel proberen alleen door te kunnen dringen door hem LDR te rijden.
Helaas waren daar camera's bij en nemen heel veel mensen zijn boeken en DVD's niet meer serieus.
Terwijl wat daar van te leren valt over LDR rijden en het effect op het paardenlijf, zeker waardevol is.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:43

Weet niet of mensen de documantaire over toot gezien hebben Maar als je zag hoe de smid er aan had zitten corrigeren kan ik me goed voorstellen dat het paard daar wat aan over heeft gehouden

Het was maar minimaal maar paard was idd gwn niet Rath

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:45

Oh is dat de smoes van Gerd!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:45

liespr schreef:

Dat zou geweldig zijn, maar ik denk dat zelfs een veterinair rapport wat keihard zou bewijzen dat de blessures door de hedendaagse dressuurmethodes komen, nog weinig zou uitmaken.[/quote]

Wat dacht je ervan dat paarden goed op hun voeten horen te staan, ipv bekant op blok hoeven te lopen ondergeschoven hielen hoefijzers etc etc

Been problemen ontstaan ook doordat paarden gewoon slecht op de voeten staan.[/quote]

ik denk ook dat de ijzers er af moeten en dat hij volgens een bepaalde NB methode bekapt moet worden...dan kan hij zo de ring weer in. :+

Trouwens...toot is misschien niet vaak op wedstrijden gezien de laatste jaren maar de training gaat gewoon door hoor.(als hij geen blessures had)en dat is gewoon iedere dag het hele riedeltje,de zwakke punten nog effe langer. ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:46

nicolanca schreef:
Oh is dat de smoes van Gerd!

Misschien had ie wel gewoon zin om LDR te rijden weet jij veel :+

Maar dat wil nog niet zeggen dat zijn boeken en DVD's onzin zijn of wel?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:47

Nee geerke als we Totilas NB laten bekappen, gaat er natuurlijk ook geen bit meer in en dan mag ie niet meer starten op dat niveau.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:53

Dit doet me weer denken aan een opmerking van mijn vader vorig jaar :') (heb ik toen ook in een topic geplaatst geloof ik)

"Gal heeft gewoon een voodoopop van Totilas, telkens als ze kans hebben op mooie punten prikt hij er even in!"

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:57

Toch is het apart dat het met edward allemaal zo goed ging en nu hij in duitsland staat alle ellende is begonnen met het paard, zonde!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:59

banditlove schreef:
Toch is het apart dat het met edward allemaal zo goed ging en nu hij in duitsland staat alle ellende is begonnen met het paard, zonde!

Misschien gewoon op tijd verkocht ;) wie zal het zeggen.......

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:59

dresjoepie schreef:
Het was maar minimaal maar paard was idd gwn niet Rath

:')

Triest einde van het verhaal. Hoop dat Totilas met pensioen mag en alleen nog als dekhengst gebruikt gaat worden. Ik vraag me toch af wat meneer Gal denkt als hij zulke berichten leest.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:03

Echt kut. Kut voor de eigenaren, kut voor de sport, kut voor zoveel.
Verdomd jammer van die knol.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:04

Als Totilas echt zo stuk was bij verkoop had de familie Glock niet geprobeerd hem voor een enorm bedrag voor Gal terug te kopen... Of in die mate dat ze wisten hoe ze hem heel konden houden...

Naath86 schreef:
Maar is het ook niet gewoon geweest dat ze het niet wilden zien? Tuurlijk het is niet goed te praten, maar kennen we allemaal het gevoel niet dat je lekker op weg bent, herstellende van een blessure, maar je wil weer verder. Je bent net weer lekker op weg, dan onderdruk je gevoel van: Hé, er klopt iets niet. Tuurlijk op dit niveau had het wel gemoeten, maar onder hoeveel druk staat hij wel niet! Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet dat hij het heeft gevoeld, gezien zijn vreugde met afgroeten en zijn verbazing van de punten.

Ja, hij had het moeten voelen. Maar falen op het EK, als er zoveel van je verwacht wordt, dat wil je niet. En dan zal hij de eerste zijn geweest die afgroet op zo'n groot concours, omdat zijn paard niet lekker loopt. Ik denk dat de druk waaronder hij moet presteren hier een hele grote rol onder heeft gespeeld.

En tsjah, we kunnen het hem niet kwalijk nemen, wie weet hoe hij bij Gal had gelopen. Totilas presteerde al zo op zo'n hoog niveau op zo'n jonge leeftijd, misschien dat nu wel blijkt dat ie gewoon kapot is gereden. En ja, wie dat dan geweest is, Gal of Rath... Bij Gal was hij inderdaad ook niet altijd even rad..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:06

tsja, ze wisten toch dat ze hem niet gingen krijgen. Dat had PS en co meer dan duidelijk gemaakt.
en zieltjes winnen kan glock als geen ander.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:07

We kunnen er denkelijk wel van uit gaan dat Gal een klein steekje in zijn hart voelt en NIET blij is. Hij had een zwak voor dat paard.
Maar das war einmal. De man is een prof, bovendien heeft hijnook een perecntage van de verkoop gekregen, Zo gaat het nu eenmaal in de topsport-regionen.
Hij heeft een telg van Totilas in zijn beheer, dat kan wellicht een pleister op de wonde zijn.

Capri Sonne werd ook verkocht, was Dinja van Liere ook stuk van, maar je weet van te voren dat dat kan en waarschijnlijk ook gaat gebeuren als je paarden die niet van jou zelf zijn de prijzen in rijdt.

Krijgt iedere prof ruiter mee te maken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:08

Sizzle schreef:
Zo te horen maken bokkers nooit een inschattingsfoutje......
Vraag me af waarom er dan zo veel topics zijn als: mijn paard buigt niet, is hij stout of is er toch wat mis.

Ik snap heel goed dat ze hem het voordeel van de twijfel hebben gegeven.
Als hij niet gestart was dan was het probleem hooguit verlegd omdat er nog altijd geen duidelijkheid was.
Iedereen inkl. eigenaar heeft nu kunnen oordelen dat het toch te veel was en ze nemen nu correcte stappen.

Ik geef open en eerlijk toe dat ik ook ooit ergens gestart ben wat ik achteraf niet had moeten doen. Maar door de druk van de wedstrijd zag ik ik daarna eindelijk pas heel duidelijk wat het paard precies mankeerde, daarvoor was er alsmaar niet duidelijk de vinger op te leggen.

Kan het hier alleen maar mee eens zijn. Ontzettend zonde wel voor alle betrokkenen, en vooral het paard.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:11

Ze hebben ook London gekocht terwijl ze wisten van zijn blessures en ook hoe hij gemanaged moest worden aangezien ze de ruiter ook gelijk gingen sponsoren. Denk dat die mensen meer meeleven met hun paarden dan je denkt. Meedoen in de wereldtop en mooie wedstrijdaccomodatie bouwen en topruiters en trainers inhuren is voor hun een HOBBY...

Net als dat voor de Stiefmoeder van Rath paarden Hobby is...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:13

easygoing schreef:
Zit net te denken dat het eigenlijk ook best opvallend is dat PS helemaal niet aanwezig was.
Normaal zie je hem altijd wel mee huppelen als Toot op concours is.
Zou er voor het EK al wat gespeeld hebben? Zou PS Toot wel al direct na de twijfeldende vetcheck terug getrokken hebben?

Speculatie waar je je denk ik niet aan moet wagen.