Niniane schreef:Denk dat we kunnen stellen dat Totilas op het goede moment is verkocht.
Maar mijn god, wat een zonde van deze prachthengst. Het Totilas-tijdperk is echt te kort geweest. Ik geloof niet dat hij nog terugkomt.
Eens
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liespr schreef:Inderdaad enkel verliezers. Een gemis voor de sport, alhoewel de discussie (jureren, veterinaire keuring) een goede aanleiding is voor vernieuwing binnen de dressuur. Laat het wat dat betreft niet voor niks zijn....
LBLGypsyCobs schreef:liespr schreef:Inderdaad enkel verliezers. Een gemis voor de sport, alhoewel de discussie (jureren, veterinaire keuring) een goede aanleiding is voor vernieuwing binnen de dressuur. Laat het wat dat betreft niet voor niks zijn....
Dat zou geweldig zijn, maar ik denk dat zelfs een veterinair rapport wat keihard zou bewijzen dat de blessures door de hedendaagse dressuurmethodes komen, nog weinig zou uitmaken.
Suzanne F. schreef:Dit zag je wel aankomen natuurlijk. Was al langer te voorspellen dat het hem niet meer ging worden.
Toch wel heel erg triest. Dier had met Edward alles kunnen winnen wat er te winnen viel. Valegro als eeuwige 2e.

eefj33 schreef:Het valt met wel op dat Totilas blessure na blessure krijgt nadat hij verhuist is naar Duitsland. Zou dit niet al in een beginnende fase zijn geweest toen hij verkocht werd? Dat de vorige eigenaren dit zagen aankomen en hem liever voor een flinke prijs wilden verkopen dan om zelf het risico te lopen Totilas op korte termijn uit de sport te moeten halen? Het is maar speculatie, maar ik vroeg me af of dit meer mensen opgevallen was.
liespr schreef:Inderdaad enkel verliezers. Een gemis voor de sport, alhoewel de discussie (jureren, veterinaire keuring) een goede aanleiding is voor vernieuwing binnen de dressuur. Laat het wat dat betreft niet voor niks zijn....
Naath86 schreef:Maar is het ook niet gewoon geweest dat ze het niet wilden zien? Tuurlijk het is niet goed te praten, maar kennen we allemaal het gevoel niet dat je lekker op weg bent, herstellende van een blessure, maar je wil weer verder. Je bent net weer lekker op weg, dan onderdruk je gevoel van: Hé, er klopt iets niet. Tuurlijk op dit niveau had het wel gemoeten, maar onder hoeveel druk staat hij wel niet! Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet dat hij het heeft gevoeld, gezien zijn vreugde met afgroeten en zijn verbazing van de punten.
Ja, hij had het moeten voelen. Maar falen op het EK, als er zoveel van je verwacht wordt, dat wil je niet. En dan zal hij de eerste zijn geweest die afgroet op zo'n groot concours, omdat zijn paard niet lekker loopt. Ik denk dat de druk waaronder hij moet presteren hier een hele grote rol onder heeft gespeeld.
En tsjah, we kunnen het hem niet kwalijk nemen, wie weet hoe hij bij Gal had gelopen. Totilas presteerde al zo op zo'n hoog niveau op zo'n jonge leeftijd, misschien dat nu wel blijkt dat ie gewoon kapot is gereden. En ja, wie dat dan geweest is, Gal of Rath... Bij Gal was hij inderdaad ook niet altijd even rad..
Sizzle schreef:Zo te horen maken bokkers nooit een inschattingsfoutje......
Vraag me af waarom er dan zo veel topics zijn als: mijn paard buigt niet, is hij stout of is er toch wat mis.
Ik snap heel goed dat ze hem het voordeel van de twijfel hebben gegeven.
Als hij niet gestart was dan was het probleem hooguit verlegd omdat er nog altijd geen duidelijkheid was.
Iedereen inkl. eigenaar heeft nu kunnen oordelen dat het toch te veel was en ze nemen nu correcte stappen.
Ik geef open en eerlijk toe dat ik ook ooit ergens gestart ben wat ik achteraf niet had moeten doen. Maar door de druk van de wedstrijd zag ik ik daarna eindelijk pas heel duidelijk wat het paard precies mankeerde, daarvoor was er alsmaar niet duidelijk de vinger op te leggen.
easygoing schreef:Zit net te denken dat het eigenlijk ook best opvallend is dat PS helemaal niet aanwezig was.
Normaal zie je hem altijd wel mee huppelen als Toot op concours is.
Zou er voor het EK al wat gespeeld hebben? Zou PS Toot wel al direct na de twijfeldende vetcheck terug getrokken hebben?