EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:49

Gruis

manic schreef:
Ik kan me zomaar voorstellen dat je een beetje een roze bril op kan hebben als je op het EK rijdt, je je droompaard eindelijk weer de ring in rijdt voor thuispubliek notabene, er een hoop dingen goed gaan met een tikkeltje onregelmatig. En dat je dan door die roze bril dat onregelmatige een beetje minder zwaar mee laat wegen dan het euforische gevoel daar te rijden en je proef af te hebben... En dat dan als de jury je de harde waarheid verkondigd dat nogal hard aan kan komen.

Maar ja, Schockemöhle is ook niet achterlijk natuurlijk en mede eigenaar. Een dag later en na een paar keer de proef nog eens bekijken snapt MAR zelf ook echt wel dat dat paard gewoon niet regelmatig was.

Ik vind het eigenlijk gewoon echt supersneu voor hem, zijn familie en het paard... Oh en ook voor al die mensen die Totilas in zijn toptijd bijgestaan hebben. Moet best pijn doen om hem zo terug te zien...

Denk dat het voor iedereen beter is als er gewoon een punt achter gezet wordt. Heel sneu als je voor zoveel geld een veelbelovende verwachting koopt trouwens.

Ik vind het ook sneu voor Rath en de rest van de mensen die met het paard te maken hebben. En ook voor het paard zelf... Jammer dat het zo afloopt, had hem meer successen gegund met dit dier, 't lijkt me een beste jongen.

germie

Resistance schreef:
Het zal weer eens niet zo zijn, Totilas is afgevoerd naar een kliniek waar hij nu onderzocht wordt.

ja ik las het ook al. Ik kon gisteren niet zeggen dat ie geheel regelmatig was, maar het hoeft niet meteen kreupelheid te zijn. Het afgroeten was echter duidelijk op 3 benen en daar zou ik me wel zorgen om maken.
Ik vond de proef gisteren ook met een slecht orenspel. De proef een paar weken terug was veel beter. Jammer van het paard, maar de Duitsers spreken al over Tortilas :+
Echter, als het een kleinigheidje is, dan hoeft het paard nog niet direct met pensioen. Wij weten niet waardoor het dier nu weer kreupel is, misschien is het niets bijzonders. Qua leeftijd kan het paard nog wel even mee.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:50

guppekop, dit zijn geen tactfouten, paard zakt door zijn linkerachterbeen. Kijk, als je het over tactfouten hebt, dan maakte Desperados die in de passage. Totilas is gewoon niet goed op dat achterbeen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:55

Citaat:
Voor de Grand Prix werd er al getwijfeld over de gezondheid van de hengst. Keuringsdierenartsen vonden het linker achterbeen niet in orde. Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."

Onbegrijpelijk :(

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:55

manic schreef:
PS heeft al een hoop centjes gekregen voor de sportrechten.

Inderdaad. Totilas heeft al lang voor meer inkomen gezorgd.
We hoeven in dat opzicht geen seconde aan de portemonnee en de handelsgeest van PS te twijfelen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:00

damian23 schreef:
Citaat:
Voor de Grand Prix werd er al getwijfeld over de gezondheid van de hengst. Keuringsdierenartsen vonden het linker achterbeen niet in orde. Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."

Onbegrijpelijk :(

Nouja, niet onbegrijpelijk. Zo'n dier waar zo veel overgesproken word en waar zoveel mensen kaartjes voor gekocht hebben en voor komen kijken keur je niet zo maar af.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:04

listiglistje schreef:
Cowgirl schreef:
Paard is nu gewoon echt stuk en ik heb zomaar het idee dat Mattias dat gister al wist. Zo happy keek hij niet bij de prijsuitrijking. En eigenlijk mocht hij best blij zijn met zijn bronzen plak.

Ik vind het eigenlijk gewoon heel sneu voor het paard, voor de rijder en voor de ex-rijder.

Ik denk niet dat hij het wist, want hij was nogal happy na zijn proef en verbaasd over zijn punten :o

Ik denk ook dat hij het niet wilde zien.. Ik heb het met mijn eigen pony gehad. Weer herstellende van een koliekoperatie, weer net begonnen met trainen en toen liep ze kreupel van een val. Ik heb het heel lang "niet gezien", domweg omdat ik het niet wilde zien. Ik wilde gewoon weer lekker trainen! Ik denk dat hij dit ook had, het gevoel onderdrukken. Hij was echt heel blij met afgroeten en aan de ene kant terecht. Na al die druk die hem is opgelegd, snap ik zijn gevoel dat hij gisteren een prima proef had neergezet. Oke, onregelmatig, maar hij heeft zijn best gedaan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:05

Fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring? Krijgen ze dan ook een medaille omgehangen? Wat een bijzondere uitspraak...
Ik kijk er niet van op dat hij niet meer mee doet maar ik had nog graag meer mooie proeven gezien.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:06

manic schreef:
Ik kan me zomaar voorstellen dat je een beetje een roze bril op kan hebben als je op het EK rijdt, je je droompaard eindelijk weer de ring in rijdt voor thuispubliek notabene, er een hoop dingen goed gaan met een tikkeltje onregelmatig. En dat je dan door die roze bril dat onregelmatige een beetje minder zwaar mee laat wegen dan het euforische gevoel daar te rijden en je proef af te hebben... En dat dan als de jury je de harde waarheid verkondigd dat nogal hard aan kan komen.

Maar ja, Schockemöhle is ook niet achterlijk natuurlijk en mede eigenaar. Een dag later en na een paar keer de proef nog eens bekijken snapt MAR zelf ook echt wel dat dat paard gewoon niet regelmatig was.

Ik vind het eigenlijk gewoon echt supersneu voor hem, zijn familie en het paard... Oh en ook voor al die mensen die Totilas in zijn toptijd bijgestaan hebben. Moet best pijn doen om hem zo terug te zien...

Denk dat het voor iedereen beter is als er gewoon een punt achter gezet wordt. Heel sneu als je voor zoveel geld een veelbelovende verwachting koopt trouwens.

Helemaal mee eens. Zo bedoelde ik het ook, dat roze bril-effect!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:10

karijn schreef:
Fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring? Krijgen ze dan ook een medaille omgehangen? Wat een bijzondere uitspraak...
Ik kijk er niet van op dat hij niet meer mee doet maar ik had nog graag meer mooie proeven gezien.

Wat ongelukkig vertaald van fit to compete denk ik.

karijn

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:12

Ik lees ook maar even snel een voorgaande post. Maar het doet niets af aan het feit dat er tijdens de keuring al twijfels waren.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:16

Het verbaast me niet. Hij liep in die proef gewoon kreupel, ik blijf het zeggen. En als PS nu al roept dat het misschien wel einde sport is, dan hebben vast meer mensen die mening.
Toot heeft gister op wilskracht de proef uitgelopen, niet omdat ie zo goed in zn veel zit.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:16

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:17

cjb schreef:
Reactie van Sjef na de proef zegt genoeg!

Hij had beter kunnen reageren voor de proef..........

cjb

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:18

Idd. maar kan me voorstellen dat de druk om te starten heeeeeeeel groot was.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:20

grappig dat veel bokkers al zagen dat hij niet goed liep(ik heb het filmpje niet gekeken...ben een beetje circus moe)
En de jury zag het niet?En dat roepen dat het nivo van Bokt zo laag is ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:22

Ik vind het op zich best wel "grappig" (lees: lichtelijk naief) om te lezen hoe veel mensen zijn die denken dat een onregelmatigheidje en een beetje dierenwelzijn bij dit soort evenementen zwaarder meeweegt dan de enorme commerciele belangen die hier aan alle kanten aanwezig zijn.

Zo zou het moeten zijn, maar zo is het gewoon niet.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:26

geerke schreef:
grappig dat veel bokkers al zagen dat hij niet goed liep(ik heb het filmpje niet gekeken...ben een beetje circus moe)

Geerke, dit kon je gewoon niet zien. Ik ben zelf niet goed in het herkennen van onregelmatigheden (vraag het altijd aan mijn man als ik twijfel) maar dat dit paard niet goed was en dat linker achterbeen niet wilde belasten kon ik zelf (duidelijk!) zien. De dierenarts zag het ook, maar dan komt er een ander component om de hoek kijken en wordt er niet gekozen voor het welzijn van het dier :(

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:27

geerke schreef:

Wie zegt dat ze zelf ook niet wisten dat hij niet goed was?
Ik denk alleen niet dat je het niveau van Bokt kan vergelijken met het niveau van de jury en dierenartsen daar. Totaal andere werelden waaruit hun dingen bekijken en waaruit de mensen hier op bokt dingen bekijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:29

Sannnn schreef:
geerke schreef:

Wie zegt dat ze zelf ook niet wisten dat hij niet goed was?
Ik denk alleen niet dat je het niveau van Bokt kan vergelijken met het niveau van de jury en dierenartsen daar. Totaal andere werelden waaruit hun dingen bekijken en waaruit de mensen hier op bokt dingen bekijken.

bokkers hebben geen economische belangen.....die andere paardenwereld is heel eng en heeft weinig meer met het dier ''paard'' te maken.Grenst bijna aan dierenmishandeling.Een ordinaire circusact.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:35

cjb schreef:
Reactie van Sjef na de proef zegt genoeg!

Die reactie zegt mij niets, hij kan zoveel bedoelen met die reactie.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:36

Op zich ook wel weer grappig/naief om te zien hoeveel paardenmensen gerust bij de basissport de ring in willen rijden met een half kreupel/onregelmatig paard of dat zelfs niet eens zien/voelen... En dat dan -zonder- al die economische belangen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:43

manic schreef:
Op zich ook wel weer grappig/naief om te zien hoeveel paardenmensen gerust bij de basissport de ring in willen rijden met een half kreupel/onregelmatig paard of dat zelfs niet eens zien/voelen... En dat dan -zonder- al die economische belangen.

De andere kant: al die keren dat een optreden van Rath en Totilas niet doorging, was er héél wat commentaar op van Bokkers dat het wel héél toevallig was dat Toot nèt kreupel was als er een wedstrijd was waarbij Totilas door de mand zou kunnen vallen als minder goed presterend dan bij Gal...
Bij deze denk ik dus dat we veilig aan kunnen nemen dat Toot al die keren ècht kreupel was en dat het dus geen smoesje was, zoals sommige Bokkers insinueerden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:47

manic schreef:

De mijne heeft af en toe een slag in het wiel :+ (ataxie/wobbler) maar hij heeft absoluut geen pijn...
neurologisch is er alleen af en toe kortsluiting en komen signalen niet door of later aan :P

Paard vindt het echt leuk om op concours te gaan en ik geniet om dat hij er zo van geniet!
Dus zolang we er allebei van genieten en de jury blijft hem waarderen gaan we maar....