Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manic schreef:Ik kan me zomaar voorstellen dat je een beetje een roze bril op kan hebben als je op het EK rijdt, je je droompaard eindelijk weer de ring in rijdt voor thuispubliek notabene, er een hoop dingen goed gaan met een tikkeltje onregelmatig. En dat je dan door die roze bril dat onregelmatige een beetje minder zwaar mee laat wegen dan het euforische gevoel daar te rijden en je proef af te hebben... En dat dan als de jury je de harde waarheid verkondigd dat nogal hard aan kan komen.
Maar ja, Schockemöhle is ook niet achterlijk natuurlijk en mede eigenaar. Een dag later en na een paar keer de proef nog eens bekijken snapt MAR zelf ook echt wel dat dat paard gewoon niet regelmatig was.
Ik vind het eigenlijk gewoon echt supersneu voor hem, zijn familie en het paard... Oh en ook voor al die mensen die Totilas in zijn toptijd bijgestaan hebben. Moet best pijn doen om hem zo terug te zien...
Denk dat het voor iedereen beter is als er gewoon een punt achter gezet wordt. Heel sneu als je voor zoveel geld een veelbelovende verwachting koopt trouwens.
Resistance schreef:Het zal weer eens niet zo zijn, Totilas is afgevoerd naar een kliniek waar hij nu onderzocht wordt.

Citaat:Voor de Grand Prix werd er al getwijfeld over de gezondheid van de hengst. Keuringsdierenartsen vonden het linker achterbeen niet in orde. Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."
damian23 schreef:Citaat:Voor de Grand Prix werd er al getwijfeld over de gezondheid van de hengst. Keuringsdierenartsen vonden het linker achterbeen niet in orde. Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."
Onbegrijpelijk
listiglistje schreef:Cowgirl schreef:Paard is nu gewoon echt stuk en ik heb zomaar het idee dat Mattias dat gister al wist. Zo happy keek hij niet bij de prijsuitrijking. En eigenlijk mocht hij best blij zijn met zijn bronzen plak.
Ik vind het eigenlijk gewoon heel sneu voor het paard, voor de rijder en voor de ex-rijder.
Ik denk niet dat hij het wist, want hij was nogal happy na zijn proef en verbaasd over zijn punten
manic schreef:Ik kan me zomaar voorstellen dat je een beetje een roze bril op kan hebben als je op het EK rijdt, je je droompaard eindelijk weer de ring in rijdt voor thuispubliek notabene, er een hoop dingen goed gaan met een tikkeltje onregelmatig. En dat je dan door die roze bril dat onregelmatige een beetje minder zwaar mee laat wegen dan het euforische gevoel daar te rijden en je proef af te hebben... En dat dan als de jury je de harde waarheid verkondigd dat nogal hard aan kan komen.
Maar ja, Schockemöhle is ook niet achterlijk natuurlijk en mede eigenaar. Een dag later en na een paar keer de proef nog eens bekijken snapt MAR zelf ook echt wel dat dat paard gewoon niet regelmatig was.
Ik vind het eigenlijk gewoon echt supersneu voor hem, zijn familie en het paard... Oh en ook voor al die mensen die Totilas in zijn toptijd bijgestaan hebben. Moet best pijn doen om hem zo terug te zien...
Denk dat het voor iedereen beter is als er gewoon een punt achter gezet wordt. Heel sneu als je voor zoveel geld een veelbelovende verwachting koopt trouwens.
geerke schreef:grappig dat veel bokkers al zagen dat hij niet goed liep(ik heb het filmpje niet gekeken...ben een beetje circus moe)
En de jury zag het niet?En dat roepen dat het nivo van Bokt zo laag is
geerke schreef:grappig dat veel bokkers al zagen dat hij niet goed liep(ik heb het filmpje niet gekeken...ben een beetje circus moe)
Sannnn schreef:geerke schreef:grappig dat veel bokkers al zagen dat hij niet goed liep(ik heb het filmpje niet gekeken...ben een beetje circus moe)
Wie zegt dat ze zelf ook niet wisten dat hij niet goed was?
Ik denk alleen niet dat je het niveau van Bokt kan vergelijken met het niveau van de jury en dierenartsen daar. Totaal andere werelden waaruit hun dingen bekijken en waaruit de mensen hier op bokt dingen bekijken.
manic schreef:Op zich ook wel weer grappig/naief om te zien hoeveel paardenmensen gerust bij de basissport de ring in willen rijden met een half kreupel/onregelmatig paard of dat zelfs niet eens zien/voelen... En dat dan -zonder- al die economische belangen.
manic schreef:Op zich ook wel weer grappig/naief om te zien hoeveel paardenmensen gerust bij de basissport de ring in willen rijden met een half kreupel/onregelmatig paard of dat zelfs niet eens zien/voelen... En dat dan -zonder- al die economische belangen.
(ataxie/wobbler) maar hij heeft absoluut geen pijn...