Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:36

kimmie261 schreef:
ja daar gaat het ook niet om,zucht....

nog een poging, ik begrijp 1000% dat de eigenaren van de pony heel blij zijn dat de hond dood is,zou ik ook zijn als mijn pony dood gebeten zou worden,maar van mij mag elke kat die mijn valkparkiet vermoord net zo hard dan dat spuitje krijgen

wat is het verschil tussen de hond die een pony van iemand vermoord en de kat die hier mijn valkparkiet vermoord,waarom mag de kat een minuut na zijn slachting zijn moordtocht voortzetten en moet de hond maar meteen dood??

En voor wie was deze opmerking bedoeld?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:45

Froukje schreef:
Toch nog even een vraag aan iedereen die de honden zo loopt te verdedigen; Hier in het dorp loopt er een hond rond die nu al meerdere dode hondjes op zijn kerfstok heeft staan. Let wel, hondjes die gewoon AANGELIJND op de OPENBARE weg liepen terwijl HIJ op EIGEN TERREIN bezig was. Ook bij mensen vertrouw ik hem voor geen meter.
Heeft zo'n hond ook nog het recht op leven? Als hij jouw hond doodbijt, wens je die hond dan echt niet rechtstreeks richting hel?

Zeker, vind ik wel. Echter moet er gewoon voor gezorgd worden dat hij niet bij hondjes kan komen. Zo hebben wij dat bij onze hond ook gedaan. Dat was 'maar' een engelse bulldog, wel een killer voor zijn ras, hield het uit tegen grote vechthonden. En het was zo'n grote lieverd, vooral bij kinderen, 100% betrouwbaar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:52

Froukje schreef:
kimmie261 schreef:
ja daar gaat het ook niet om,zucht....

nog een poging, ik begrijp 1000% dat de eigenaren van de pony heel blij zijn dat de hond dood is,zou ik ook zijn als mijn pony dood gebeten zou worden,maar van mij mag elke kat die mijn valkparkiet vermoord net zo hard dan dat spuitje krijgen

wat is het verschil tussen de hond die een pony van iemand vermoord en de kat die hier mijn valkparkiet vermoord,waarom mag de kat een minuut na zijn slachting zijn moordtocht voortzetten en moet de hond maar meteen dood??

En voor wie was deze opmerking bedoeld?

op alle antwoorden die ik net lees waarvan mensen denken dat dit een anti kat topic is en er niets mee te maken heeft...

mijn vraag is en blijft,waarom mag een kat alles vermoorden van andere mensen ( nogmaals huisdieren dus,geen muizen en ander ongedierte welke van niemand zijn) zonder dat daar een doodstraf aan hangt en een hond meteen mag gaan hemelen bij zo'n zelfde soort misdaad.

alleen krijg er geen antwoordt op,alleen maar domme plaatjes...

Froukje
Forever young

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:56

Dan heb je duidelijk mijn reactie op die van Ayasha niet gelezen.. Dat bedoel ik dus met niet alles lezen of maar half lezen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:57

MuppetvSS schreef:
Duhelo schreef:
Dit is zo jammerlijk voor alle partijen ...

Ik moet eerlijk zijn dat ik er mijn hond ook niet voor zou afmaken. Jagen is gewoon hun instinct, dat kan je er niet altijd uit halen ...
Ik weet echter dat mijn hond een behoorlijk hoge jachtdrift heeft (ze,springt vaak bij mijn cavies in en doet ze op zich geen kwaad, maar als ze de kans krijgt gaat ze wel achter vee of wild aan. Zou ze pakken om te moorden, ik denk het niet. Maar ik geef haar de kans niet. Hond is ten allen tijde aangelijnd...)
Als je weet dat je hond jaagt hou je hem aan de leiband. Echter moet er altijd een eerste keer zijn voor dat je het weet. Wie weet stond deze hond normaal onder appél, maar was ze nu net te laat ...

Een "echte" jachthond bijt zijn prooi niet dood.

.

ik heb nergens gezegd dat mijn hond een jachthond is ;)
wel dat ze jaagdrift heeft (een het is een wolfhond, wolven jagen meestal wel om te doden)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:03

Zoe_97 schreef:
iedereen die de hond hier verdedigd wil ik weleens horen als het paard aan stukken gescheurd wordt... Erg veel sterkte aan de eigenaar!!

Als het míjn hond zou zijn die zo te keer gaat, mag een jachtopziener of ieder ander met een geweer in handen, hem gerust doodschieten van me, zéker om het leven van de pony daarmee te redden.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:04

Zoe_97 schreef:
ja dat is zo, maar als jouw paard dood is zeg je dan ook "ach hond kan r niets aan doen, zo is ie nu eenmaal, jammer van mijn paard."?

Ik zou niet willen dat die hond zomaar gedood wordt. Zou willen dat die een heropvoeding kreeg.

Wraakgevoelens zullen je dier niet terugbrengen, er zal alleen maar meer dood zijn. Nutteloze dood waarbij beide dieren het slachtoffer zijn van de mens die zijn/haar hond in toom had moeten houden.
Ik zou willen dat er naar dat mens gekeken wordt, niet dat de hond maar afgemaakt wordt.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 06-08-15 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:05

Froukje schreef:
Dan heb je duidelijk mijn reactie op die van Ayasha niet gelezen.. Dat bedoel ik dus met niet alles lezen of maar half lezen.

oww ik zal er dan specifiek bij moeten zetten geldt niet voor : Froukje en ayasha, je moet je misschien niet zo persoonlijk aangesproken voelen ofzo??

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:07

kimmie261 schreef:
Froukje schreef:

oww ik zal er dan specifiek bij moeten zetten geldt niet voor : Froukje en ayasha, je moet je misschien niet zo persoonlijk aangesproken voelen ofzo??

JIJ bent de gene die zo aanvallend is hoor, ik niet. Jij roept nu al 3x dat je geen antwoord op je vraag krijgt terwijl ik die nu al 2x heb beantwoord.. Lees dan eerst alle reacties voor je gaat lopen schreeuwen dat je geen antwoord krijgt ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:08

eldango schreef:
Voor de dierenliefhebbers..
https://youtu.be/5HF_gk7g8OU

Hou jij het droog bij het zien van dit filmpje?

Ja hoor, gewoon een huilebuilfilmpje van een niet al te slimme Sjonnie die zijn/haar hond schoonpraat... iemand die gelooft dat een hond een heilige is die nóóit fouten kan maken, en als ie ze maakt kan ie er niks aan doen, wordt verkeerd begrepen. Een degelijke honderiem en deze hond was nóóit in beslaggenomen bijvoorbeeld. Oftewel: domme eigenaar had hond beter onder controle moeten houden.

Heeft totaal niets met dit onderwerp te maken. Het incident in dit topic is niet gekomen door inbeslagneming.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:10

Misschien als je er geen antwoord op krijgt Kimmie een ander topic openen en niet blijven drammen over katten in dit topic?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:10

kimmie261 schreef:

Ik durf zomaar te beweren dat als een hond een valkparkiet pakt hij ook niet wordt afgemaakt. Ik ken een boel honden die net als katten gewoon knaagdieren en vogeltjes pakken (of proberen te pakken) zonder dat iemand zich daar druk om maakt. Knaagdieren en vogeltjes zijn gewoon niet zo interessant in de moord hierachie :)* . Als katten ponies of kleuters gaan vangen denk ik zomaar dat mensen moeilijker gaan doen :Y)

Het hele punt van een kat is trouwens toch dat ie moordzuchtig is, daarom hebben we toch katten, tegen muizen. Wat moet je anders met zo'n lui type met arrogante kop in je huis :o?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:18

Zoolgangster schreef:
eldango schreef:
Voor de dierenliefhebbers..
https://youtu.be/5HF_gk7g8OU

Hou jij het droog bij het zien van dit filmpje?

Ja hoor, gewoon een huilebuilfilmpje van een niet al te slimme Sjonnie die zijn/haar hond schoonpraat... iemand die gelooft dat een hond een heilige is die nóóit fouten kan maken, en als ie ze maakt kan ie er niks aan doen, wordt verkeerd begrepen. Een degelijke honderiem en deze hond was nóóit in beslaggenomen bijvoorbeeld. Oftewel: domme eigenaar had hond beter onder controle moeten houden.

Heeft totaal niets met dit onderwerp te maken. Het incident in dit topic is niet gekomen door inbeslagneming.

Aan de ene kant moet ik je gelijk geven.
Maar deze honden hebben door een verkeerde opvoeding / kennis een grote misser gemaakt. De honden moeten niet gestraft worden maar de eigenaar.

Wat ik wil zeggen de gebeten hond is dood, maar de eigenaar kan gewoon ongestraft een nieuwe vechthond aanschaffen zonder training,kennis of verantwoordelijkheids gevoel.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:25

De hond is dood, en ja, de eigenaar kan zó maar een nieuwe hond aanschaffen... alleen: deze eigenaar nam zèlf de verantwoordelijkheid om de hond af te laten maken, en ik vermoed dat ze genoeg verantwoordelijkheidsgevoel heeft om niet zomaar een nieuwe hond aan te schaffen, en dezelfde fout opnieuw te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:26

He kimmie, ik ben het met je eens hoor! :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:31

Froukje schreef:
En waarom heeft zo'n hond nog recht op leven?
Gedragsdeskundigen geloof ik niet zo in trouwens, geloof er ook niets van dat die nog veel zal kunnen uithalen bij dit beest. Die is al veel te verknipt voor dat soort dingen.

Simpelweg omdat mensen veel te veel kansen krijgen, dan verdienen dieren er ook minstens méér dan een. Bovendien is deze hond niet eens verantwoordelijk voor z'n daden maar zijn baas die 'm dit heeft aangeleerd(onbewust). Vaak gaat het maar om iets stoms en ik heb zelf met honden getraind die zo'n soortgelijk gedrag vertoonde en vaak is het gewoon maar een kwestie van 2 maanden die-hard oefenen. Geen een hond is slecht van aard. Daarom verdient deze hond zijn leven. Het leven van een dier is evenveel waard als die van een mens, het ontnemen van iemands leven: of dat nou een dier of een mens is, is een serieuze zaak(geldt ook voor de pony).

Net zoals die vos die iemand 'aangevallen' had en meteen afgemaakt is. De vos voelde zich bedreigd en verdedigde zich, zeer natuurlijk gedrag. Het beest is niet agressief of slecht van aard, maar word afgemaakt omdat zijn natuurlijk gedrag even slecht uitkwam. En als gevolg van roekeloos zo'n roofdier af te maken(want dit gebeurt veel meer) kunnen bijvoorbeeld konijnen zich weer verder voorplanten waardoor weer onnodig extra konijnen moeten worden afgeschoten.

Mensen moeten leren dat alles in de natuur in verbinding staat met elkaar en dat je niet zomaar een schakel kan beïnvloeden zonder dat 't een ander ook beïnvloed. We staan veel te ver af van de natuur. Compassie voor dierenlevens is echt essentieel, dat is een andere reden waarom deze hond gespaard zou moeten worden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:34

Tillie20 schreef:
Froukje schreef:
Gedragsdeskundigen geloof ik niet zo in trouwens, geloof er ook niets van dat die nog veel zal kunnen uithalen bij dit beest. Die is al veel te verknipt voor dat soort dingen.

Simpelweg omdat mensen veel te veel kansen krijgen, dan verdienen dieren er ook minstens méér dan een. Bovendien is deze hond niet eens verantwoordelijk voor z'n daden maar zijn baas die 'm dit heeft aangeleerd(onbewust). Vaak gaat het maar om iets stoms en ik heb zelf met honden getraind die zo'n soortgelijk gedrag vertoonde en vaak is het gewoon maar een kwestie van 2 maanden die-hard oefenen. Geen een hond is slecht van aard. Daarom verdient deze hond zijn leven. Het leven van een dier is evenveel waard als die van een mens, het ontnemen van iemands leven: of dat nou een dier of een mens is, is een serieuze zaak(geldt ook voor de pony).

Net zoals die vos die iemand 'aangevallen' had en meteen afgemaakt is. De vos voelde zich bedreigd en verdedigde zich, zeer natuurlijk gedrag. Het beest is niet agressief of slecht van aard, maar word afgemaakt omdat zijn natuurlijk gedrag even slecht uitkwam. En als gevolg van roekeloos zo'n roofdier af te maken(want dit gebeurt veel meer) kunnen bijvoorbeeld konijnen zich weer verder voorplanten waardoor weer onnodig extra konijnen moeten worden afgeschoten.

Mensen moeten leren dat alles in de natuur in verbinding staat met elkaar en dat je niet zomaar een schakel kan beïnvloeden zonder dat 't een ander ook beïnvloed. We staan veel te ver af van de natuur. Compassie voor dierenlevens is echt essentieel, dat is een andere reden waarom deze hond gespaard zou moeten worden.

Deze hond heeft er al minstens 3!! vermoord, kansen genoeg IMO. Mensen die anderen van plan zijn te vermoorden horen ook geen 2de kans te krijgen. Dus wat dat betreft staan ze inderdaan gelijk wat mij betreft.
Gelukkig mogen we honden nog laten inslapen als ze agressief zijn, voor mensen hebben ze de doodstraf afgeschaft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:37

Tillie20 schreef:
Froukje schreef:

je kunt een vos...een wild dier,toch niet vergelijken met een huishond?Honden die ''killen''horen niet in de samenleving thuis.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:38

Froukje schreef:
Deze hond heeft er al minstens 3!! vermoord, kansen genoeg IMO. Mensen die anderen van plan zijn te vermoorden horen ook geen 2de kans te krijgen. Dus wat dat betreft staan ze inderdaan gelijk wat mij betreft.
Gelukkig mogen we honden nog laten inslapen als ze agressief zijn, voor mensen hebben ze de doodstraf afgeschaft.

Ik was er niet van op de hoogte dat deze hond meerdere incidenten heeft gehad. In dat geval ben ik het met je eens, al vind ik wel dat je als eigenaar minstens gedragstherapie als optie moet overwegen vóór euthanasie. Al zou het dan best goed kunnen dat deze eigenaar dat al geprobeerd heeft. Hoe dan ook heb je zeker gelijk in dit geval, excuses ;)

@Geerke, nee je kunt die inderdaad niet vergelijken. Baasje is verantwoordelijk voor de daden en opvoeding van de hond. De vos is voor 'zichzelf' verantwoordelijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:38

Geryon schreef:
Wat verschrikkelijk, het zou je pony of hond maar zijn :(

Onwijs knap van de eigenaar dat ze haar verantwoordelijk heeft genomen door de hond te laten inslapen. Ik denk dat er best wat honden zijn die andere honden, schapen, pony's oid zouden vermoorden als het kan. Zelf zou ik er een dier niet voor laten inslapen.

Prima hoor dat je het niet erom in laat slapen, maar dan er wel 100% ervoor kunnen zorgen dat anderen en andere dieren geen gevaar lopen dankzij jou en dat kun je onmogelijk doen. Dat kan ik je wel vertellen. ER is altijd een kans............en dat is heel onverantwoordelijk van jou naar anderen toe.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:41

Froukje schreef:
Gelukkig mogen we honden nog laten inslapen als ze agressief zijn, voor mensen hebben ze de doodstraf afgeschaft

Ehm... Ik heb niet het idee dat mensen elkaar vermoorden door hun jachtinstinct, bovendien kunnen mensen veel meer nadenken over hun daden dan dat een hond dat kan. Deze vergelijking is dan ook een beetje ver gezocht, denk je niet?

Edit: mijn quote doet raar
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 06-08-15 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:42

ik vind over het algemeen dat mensen die mensen vermoorden niet echt nadenken...maar goed.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:44

StableDoor schreef:
Froukje schreef:
Gelukkig mogen we honden nog laten inslapen als ze agressief zijn, voor mensen hebben ze de doodstraf afgeschaft

Ehm... Ik heb niet het idee dat mensen elkaar vermoorden door hun jachtinstinct, bovendien kunnen mensen veel meer nadenken over hun daden dan dat een hond dat kan. Deze vergelijking is dan ook een beetje ver gezocht, denk je niet?

Edit: mijn quote doet raar

En hond die andere honden van de openbare weg graait doet dat ook niet uit jachtinstinct.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:44

geerke schreef:
ik vind over het algemeen dat mensen die mensen vermoorden niet echt nadenken...maar goed.

Ze denken echt wel na, ze denken meestal alleen anders dan de gemiddelde mens.

Edit: @Froukje: een hond die een andere hond pakt doet dat meestal als verdediging. Een mens begrijpt/ziet dat vaak niet, maar voor een hond is er vrijwel altijd een aanleiding. Moorden uit het niets/zonder aanleiding gebeurt eigenlijk alleen bij honden met bijv. een tumor in de hersenen.
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 06-08-15 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:45

Froukje schreef:
JIJ bent de gene die zo aanvallend is hoor, ik niet. Jij roept nu al 3x dat je geen antwoord op je vraag krijgt terwijl ik die nu al 2x heb beantwoord.. Lees dan eerst alle reacties voor je gaat lopen schreeuwen dat je geen antwoord krijgt ;)

oh joh sorry ,ik had niet begrepen dat je uit monde sprak van alle katten bezitters :o? := ..

liedje89 schreef:
Ik durf zomaar te beweren dat als een hond een valkparkiet pakt hij ook niet wordt afgemaakt. Ik ken een boel honden die net als katten gewoon knaagdieren en vogeltjes pakken (of proberen te pakken) zonder dat iemand zich daar druk om maakt. Knaagdieren en vogeltjes zijn gewoon niet zo interessant in de moord hierachie :)* .

ik vrees dat menig koikarper bezitter waar vissen van 100den misschien wel 1000den euro's uit de vijver gevist worden er net íetsjes anders over denken of mensen die hun hele hebben en houden in volièrevogels stoppen enzo...