Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:24

Het verschil met dressuur en springen is dat wij al jaren genoeg ruiters hebben die mee willen en kunnen doen op EK en/of WK en OS.
Daar ontbreekt het dus aan bij de westernsport. En misschien wil de coach liever 4 ruiters meenemen voor als er 1 vd 3 toppers uitvalt door blessures of ziekte.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:59

Ik denk dat het voor de engelse ruiters een stuk duidelijker wordt als er inplaats van reining springen zou staan.

Als de bondscoach van de springafdeling een ruiter in het team zou zetten wat M springt, vraagt iedereen zich af of die man wel wijs is.

Zo is het nu wel bij de reining gegaan.
Vraag is of je wel een team moet sturen als je niet aan 4 top ruiters kunt komen.

De reiningruiters weten nog hoe het Anky verging op de WEG waar ze ook door dezelfde bondscoach aan mee mocht doen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:23

Dat Anky niet de top is op het gebied van reining, weet iedereen hier, maar dat is niet de discussie...

Zolang de andere topruiters bedanken (of niet kunnen of geen selecties rijden) voor deze 2e rangswedstrijd,
waar alleen eer te behalen is ipv geld... tja dan "nie mauwen en piepen" als ze met 2e rangs ruiters op de proppen komen :7

Als je al prof wil dat je sport goed voor de dag komt, moet je maar zelf op zulke wedstrijden verschijnen en laten zien wat topwaardig is.

Equisa

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:29

De andere drie deelnemers zijn geen 2e rangs ruiters. (lezen blijft moeilijk he)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:31

Narobi schreef:
De andere drie deelnemers zijn geen 2e rangs ruiters. (lezen blijft moeilijk he)

Dan is Anky dus gewoon het streep resultaat?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:31

Narobi schreef:

Maar 4 toppers selecteren schijnt niet mogelijk te zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:33

Als je geen 4 topruiters kunt verzamelen, moet je niet gaan!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:36

Narobi schreef:

Dat zeg ik toch ook niet, ik noem Anky een 2e rangs (reining)ruiter...(lees wat je wil lezen!)
en 1 mindere ruiter is helemaal niet erg als de rest echt top is (zo werkt het bij Dressuur en Springen ook)
Ze zal toch wel het streepresultaat zijn :)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 27-07-15 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:40

spatter schreef:
Als je geen 4 topruiters kunt verzamelen, moet je niet gaan!

Moet het dan goud zijn :? zilver of brons kan ook mooi zijn hoor...

Bij dressuur start nu ook het minste team in jaren, wordt geen goud of zilver, moeten ze dan maar thuisblijven...
dan hoeft 95% van de deelnemers niet eens aan de start te verschijnen :+ er moet ook ringvulling zijn...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:43

en ze kunnen toch ook een 4e ruiter meenemen, zodat die ervaring op kan doen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:45

Moderatoropmerking:
Er is hier intussen een deels flink offtopic discussie aan de gang. Ik wil jullie vragen om vanaf nu ontopic verder te discussiëren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:41

@Warboel:

Wat is aan deze discussie precies FLINK offtopic? Er wordt over Anky gesproken en over waarom zij gekozen is. Ik weet niet wat hieraan offtopic is ?

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:45

Koekeroekus schreef:
Ik ben echt een leek op gebied van reining maar lijkt me vrij logisch dat ze niet geselecteerd zou worden als ze er niks van bakte. In de paardensport kom je nou eenmaal een stuk verder als je geld heb. Als ik een paard koop van pakweg 20.000 zit ik ook zo in het Z en hoger. Daar heb ik het geld niet voor dus zal ik met het huidige paard waars niet eens verder komen in de B.

Ben hier voorzichtig mee ... Ik noem Totilas. Lijkt me toch dat hij eea duidelijk heeft gemaakt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:46

want.... totilas en Rath bakken er niks van? :?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:47

saral schreef:
Koekeroekus schreef:
Ik ben echt een leek op gebied van reining maar lijkt me vrij logisch dat ze niet geselecteerd zou worden als ze er niks van bakte. In de paardensport kom je nou eenmaal een stuk verder als je geld heb. Als ik een paard koop van pakweg 20.000 zit ik ook zo in het Z en hoger. Daar heb ik het geld niet voor dus zal ik met het huidige paard waars niet eens verder komen in de B.

Ben hier voorzichtig mee ... Ik noem Totilas. Lijkt me toch dat hij eea duidelijk heeft gemaakt...

Nou leg dat maar eens uit wat jij daar mee bedoelt, want blijkbaar ben je totaal niet op de hoogte.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:48

Nou leg dat maar eens uit wat jij daar mee bedoelt, want blijkbaar ben je totaal niet op de hoogte.[/quote]

Het enige dat ik bedoel is dat niet alles te koop is voor geld en Anky er ongtwijfeld hard voor heeft gewerkt....
De kansen worden groter als je geld hebt, toch heeft dat absoluut grenzen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:51

saral schreef:
Het enige dat ik bedoel is dat niet alles te koop is voor geld en Anky er ongtwijfeld hard voor heeft gewerkt....
De kansen worden groter als je geld hebt, toch heeft dat absoluut grenzen.

Rath heeft hoger gescoord in de GP proef dan Gal met totilas. Paard heeft veel blessures gehad, maar dat is dikke pech. Rath is niet geselecteerd op naam, maar heeft netjes de kwalificaties gereden en serieus goed gescoord.

Jouw opmerking slaat dus helemaal nergens op.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:52

Ayasha schreef:
want.... totilas en Rath bakken er niks van? :?

o jee ;) Nee, nee, zo bedoel ik het niet. Het enige dat ik bedoelde is dat succes niet zomaar te koop is.
Dat heeft hij wel duidelijk gemaakt. Niet meer en niet minder. Verder heb ik respect voor het feit dat Rath zijn eigen weg blijft zoeken met dit paard.

Let's get back to Anky :)

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:33

PowerReiner schreef:
Wat ik jammer vind is dat de western ruiters afgezeken worden omdat de Engelse ruiters op hun pik zijn getrapt omdat ze "denken" dat er een slecht woord over Anky wordt gesproken.
Ik zie een hele hoop nare posten voorbij komen van jawel; de Engelse ruiters ...

Er wordt geen slecht woord gesproken over Anky.

Dit is ook mijn gevoel.

Bij ons Belgen zijn er zeker genoeg fantastische reining ruiters. Maar blijkbaar zijn er geen 4 ruiters die én goed genoeg zijn én willen mee gaan. Dus sturen we geen team. Prima toch?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:57

Er wordt geschreven; moet het dan goud zijn? zilver of brons is ook mooi. Joh wordt eens wakker! De afgelopen jaren is het reining team uitgezonden en niet in de top 10 beland. Nog erger, vorig jaar op de WEG was Nederland allerlaatste van de 4 ruiter teams.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:04

Gisela schreef:
Er wordt geschreven; moet het dan goud zijn? zilver of brons is ook mooi. Joh wordt eens wakker! De afgelopen jaren is het reining team uitgezonden en niet in de top 10 beland. Nog erger, vorig jaar op de WEG was Nederland allerlaatste van de 4 ruiter teams.

Was dat met of zonder Anky?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:04

Gisela schreef:

Dat zegt toch wat over het nivo in Nederland. En dan is het met jullie sport toch dieptriest gesteld dat je Anky mee moet nemen omdat niemand anders wil?

Ik heb op een westernstal gestaan en ken er wat van dichtbij. De sfeer is om te janken bij alle stallen, dat is geen vergelijking met de afgunst in de dressuursport.

Jullie moeten je als westernruiters schamen dat er niemand in de topsport bereid is om naar een EK te gaan. Waardeloze mentaliteit, en dan gaan janken dat een Anky wordt uitgezonden. Onbegrijpelijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:13

dat zegt niks over het niveau in Nederland.
als je had opgelet heb ik in een eerdere post 3 nederlanders gemeld die afgelopen maand EUROPEES KAMPIOEN zijn geworden bij het NRHA EK. een ek waar je je trouwens ook voor moet kwalificeren en de top van europa komt.
wat schijnbaar nog steeds niet doordringt, is dat de FEI in de reiningwereld niet de belangrijkste organisatie is, dat is de NRHA.
en daarmee hebben de NRHA bij veel ruiters meer aanzien en een hogere prioriteit dan de FEI wedstrijd, en als je keuzes moet maken (want tja, dat moet iedereen nu eenmaal) wordt er door de meesten eerder gekozen voor de NRHA (grootste organisatie) dan voor de FEI. schijnbaar niet alleen in nederland, maar dus ook in Belgie (die trouwens steeds een podiumplaats hebben behaald), waar de top 3 ruiters er alle 3 voor hebben bedankt deze keer, omdat het oa niet past binnen hun NRHA showprogramma.

en nogmaals, niks tegen de andere 3 ruiters. zeker niet. ik train zelf bij een van hun.
dit is alleen de uitleg waarom de FEI geen prio krijgt bij vele NRHA ruiters (dus niet alleen nederland, maar heel europa, heel de wereld zelfs).

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:22

R12312, je zou ook kunnen zeggen dat blijkbaar de weg die de KNHS gekozen heeft voor de reiners, blijkbaar niet werkt als er na al die jaren nog geen resultaat is. Of dat nou gaat over de manier waarop gekwalificeerd moet worden of iets anders.....
En sfeer om te janken, weet niet waar je hebt gestaan maar vooralsnog weet ik dat het in Nederland op de DRHA reining wedstrijden een uitstekende sfeer heeft en ook op het NRHA EK in Le Pin was het een zeer hechte groep.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:23

En inderdaad, lees voorgaande berichten ook even, er staan best een aantal nuttige tussen (zoals die van ReiseReise).