Leprycorn schreef:_pauline_ schreef:Wedstrijd van a.s. zaterdag is toch afgelast. Klasse!
Gelukkig maar! Waar had jij anders wedstrijd gehad gezien je in dezelfde kring zit?
Waddinxveen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_i_R schreef:'Bij een spiertemperatuur van 43 °C. spreekt het dan ook voor zich dat het paard hieronder lijdt. Afbraak van lichaamseigen proteïnen begint. Verlaagde bloeddruk, koliek en nierstoornissen kunnen gevolgen zijn van (langdurige) oververhitting.
Dat paarden gevoeliger zijn voor hitte ligt voor al aan het hogere aandeel ‘actieve spieren’ die gedurende de training nog meer warme genereren. Om af te koelen zweet het paard. Dit varieert van 20 liter per uur bij minimale luchtvochtigheid en extreme hitte tot 30 liter / uur bij vochtige hitte. Lang niet zo effectief dus als de mens.'
Via dierpraktijk-beest.nl
Sizzle schreef:Als je de link leest dan staat daar ook dat bij 30 graden en 30% luchtvochtigheid dit als warm ervaren wordt. Bij 30 graden en 70% luchtvochtigheid krijgen ze hitte stress. Nou, haha, ik krijg dan ook hittestress ik bang![]()
Hoge luchtvochtigheid is voor iedereen killing volgens mij....
R12312 schreef:Er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar de topsportpaarden lopen ook vaak met dit soort temperaturen. En die hebben die problemen ook niet. Uiteraard wordt daar ook op getraind. Maar toch....
Mando schreef:Da’s fijn, maar dan zit dat park absoluut niet vol.. Of gooien ze de vertrekkende gasten er dan al om 06:00 uur uit?Zo ook een vakantiepark bij ons in de buurt die aan gaf dat de mensen vrijdag en zaterdag niet vanaf zoals normaal 15.00 uur welkom waren maar al om 9 uur welkom waren zodat ze niet met de hitte hoefde te reizen
Vond ik ook netjes geregeld
EmmaxxxChica schreef:Mijn selectiewedstrijd is ook niet afgelast maar hebben wel maatregelen getroffen.
BB afgelast en mensen die het B en L (2 aparte parcoursen) willen rijden kunnen dit doen tussen 7.00 en 9.30
De rest van de rubrieken zijn op vrijdag en zondag.
Voor mij dus geen concour dit weekend, is voor mijzelf en vooral het paard veeel te warm.