Tcm62 schreef:Als je als burger aangesproken wordt door een agent, dan heb je gewoon netjes te luisteren en de orders op te volgen, dan toon je repect, ook al is alles clean sound and safe..
Ik vraag mij af of mensen die moord en brand schreeuwen, zich ordinair scheldend en niet meewerkend gedragen, ook zo tegen hun chef doen? Ook dat is gezag en ook daar worden soms wel eens iets anders beoordeeld waardoor je misschien een excuus zou moeten krijgen?
Bij een simpele controle hoort geen excuus als je als burger roept dat je niets grdaan hebt en dat je geen crimineel bent, maw dus niet mee wil werken en dan achteraf een excuus wil omdat alles in orde is?
Geweld bij aanhouding zou niet hoeven als men gewoon mee werkt..als blijkt dat alles in orde is, dan sta je zo weer buiten, is dat niet het geval, heb je pech...bij een simpele aanhouding horen procedurs en die volg je gewoon op, dan gebeurd er niets vervelends.
Ik begrijp het excuus niet....ook de grote monden niet.
Lisxanne, ik ben van mening als je je zelf bent, niet in discussie gaat, rustig blijft en uitlegt, de persoon een keuze geeft om mee te werken of zich af te laten gaan op straat...kortom vrije keuze geeft om zich normaal te gedragen je heel veel medewerking krijgt...het kost wat meer tijd omdat je moet babbelen, maar 9van de 10 keer krijg je met veel rust veel gedaan.
Leer je van de collega's die het jonge vrouwelijke collega wel even zal laten zien hoe stoer en cordaat hij is, dan leer je verkeed...zoek je goede en sociale collega's uit en leer hoe makkelijk je de ongehoorzame burger ol je hand krijgt...dat is een uitdaging waard, echt geloof mij...met manipulatie en gespeelde begrip en rust en vriendelijkheid, krij je iedereen mee..ook de psychoten, de tatoe van 2 meter, en ook dat pestjong vanuit de hangcultuur...
Emoties projecteren gaan spatten, jij hebt immers de macht hoe je het ook keert, jij zult nl altijd jouw zin krijgen...en dat weten ze...dus gaan ze je uitdagen...en daar is iedereen op jonge leeftijd gevoelig voor ...die voelen zich uitgetest en dat verlies je altijd.
Een leuke is bv de dramadriehoek, maar er zijn tal van andere sociale valkuilen , zeker het projecteren...
Overdracht en tegen overdracht....
Je hebt een mooi vak, maar blijf bij je gevoel. Weten wat je zegt vanuit rolmodellen in kaders van bewezen sociale gesprekstechnieken zullen je altijd redden...want die burger met emotie zit in zijn eigen valkuil en als jij precies zo reageert om er zelf niet in te gaan staan en haal je hem er ook uit.
Euh... De jongere collega's leren van mij als coach zijnde
mij dat terzijde. Van de zijlijn is het altijd makkelijk praten maar er zijn en blijven altijd burgers die oostindisch doof zijn en alleen maar horen wat hun willen horen. Die kijken naar het politiepak in zijn algemeen en niet naar de persoon die hem aan heeft. Ben het met je eens dat je soms wt langer moet praten om iemand rustig te houden maar er is een grens en sommige mensen hebben een plaat voor hun kop!