Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:01

Volgensmij zijn dit allemaal aannames..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:37

Volgens jou.. is ook een aanname :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:46

Niemand weet de waarheid dus gaan vitten op zowel MAR als Gal/Visser heeft helemaal geen zin. De waarheid zal ergens in het midden liggen en zullen wij nooit te weten komen ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:53

Lekker doorgaan en elkaar op woorden proberen te vangen :roll:

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:03

Yvank_ schreef:
Dat wordt helemaal niet gezegd Heleennn.. Heb hem net nog gezien.

Dat kan ik mij anders wel herinneren. Heb hem ook nog op de recorder staan, ga morgen eens kijken :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:04

Celine_Famke schreef:
Yvank_ schreef:
Dat wordt helemaal niet gezegd Heleennn.. Heb hem net nog gezien.

Dat wordt zeker wel gezegd, ik hem hem laatst ook nog een keer (2e keer) gekeken. Er wordt gezegd dat ze de vaste hoefsmid van Totilas het best konden behouden, maar dat dat niet gebeurd was..

Ja precies, dacht ik wel! :D Hij bleek ook volledig anders bekapt en beslagen te zijn bij MAR, erg lang en smal vanachter en kort en rond vanvoor als ik het me goed herinner terwijl dat volgens de smid bij Glock absoluut overbodig was en het paard volledig uit balans bracht.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:08

Dat staat mij inderdaad ook nog bij, dat er gezegd werd dat Totilas heel anders beslagen was met grote verschillen enz. Nadat de oude smid meerdere keren had aangeboden om alles uit te leggen hoe hij hem altijd besloeg. En toen de oude hoefsmid hem uiteindelijk een keer mocht beslaan en hij het liet zien aan de hoefsmid van Paul Schockemöhle heeft die ook nog gezegd dat hij het van hem wel mocht bijven doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:17

Maar dat is wat anders dan wat eerder gesuggereerd wordt dat PS die smid absoluut niet wilde :) , dat het met de eigen smid niet zo ging staat niet gelijk aan wij willen absoluut geen NL smid.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:12

mirtedl schreef:
Dat staat mij inderdaad ook nog bij, dat er gezegd werd dat Totilas heel anders beslagen was met grote verschillen enz. Nadat de oude smid meerdere keren had aangeboden om alles uit te leggen hoe hij hem altijd besloeg. En toen de oude hoefsmid hem uiteindelijk een keer mocht beslaan en hij het liet zien aan de hoefsmid van Paul Schockemöhle heeft die ook nog gezegd dat hij het van hem wel mocht bijven doen

Je haalt het wat door elkaar heen. De smid verteld in de docu ( die overigens ook gekleurd is ivm het achteraf opnemen) dat hij bij verkoop door Schockemohle gevraagd is om de smid te laten zien hoe hij hem besloeg, niet achteraf! Dat is vooraf gebeurd. Daarna is die smid zelf zijn eigen ding gaan doen en toen dat niet goed ging, toen werd Renirie wederom gebeld.

Want even heel eerlijk, hoeveel paarden behouden bij verkoop hun eigen smid?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:28

Dacht dat ik zoiets echt had gehoord Yvank_ sorry..
best alweer even geleden dat ik de docu gezien heb.
Ik hou het er maar bij dat ik het zonde vind dat Toot naar MAR gegaan is, of hij nou over the top gereden werd of niet wat genoemd werd. Ik vond het met Gal een pracht combi en vind het echt ontzettend jammer dat we daar niet meer naar kunnen kijken

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 03:02

Heeft iemand een linkje naar de docu voor mij? Of is het "the taming of Totilas" (geloof dat dat er stond) op Youtube?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 03:18

Is het niet de documentaire van de npo?
Terug te vinden bij uitzending gemist met zoekwoord totilas?

Mijn idee. Totilas zat al over zijn grens. Hij is verkocht voordat hij ook bij Gal minder zou gaan presteren.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:35

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:31

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:33

Toch leuk om te zien hoe topics over Totilas altijd uitlopen in een wellesnietesspelletje.
Totilas was inderdaad een slechte investering, no way dat Paul nog het geld eruit gaat halen wat hij erin gestoken heeft. En volgens mij is dat over het algemeen wel het doel van een investering :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:45

PS wist vantevoren al wel dat het een riskante investering was. Zijn doel was de zege voor Duitsland op de OS en dat is jammerlijk mislukt. Was dat wel gelukt dat waren er ook veel meer dekkingen geweest.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:16

Ik vind 15 miljoen sowieso geen investering eerlijk gezegd... PS weet de risico's van het houden van paarden maar al te goed. De medaille op de OS zal wellicht een nog grotere trigger zijn geweest om dit dier te kopen, want eer hij winst gaat maken met dekken zijn we tig jaar verder.
En voor het zelfde geld ligt ie morgen dood in z'n stal.
Dat word een extra vriezer aanschaffen voor alle rietjes ;-)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:27

Tja.. maar wie wil dan al die rietjes als het paard niks presteert? Want zo werkt het toch, de meeste mensen vallen als een blok voor 'kampioenen' en niet omdat ergens een baasje het dier zo lief vindt. Roem verbleekt snel en in dit geval kun je zelfs nog denken aan een uitzonderlijk goede paard+ruiter combinatie die het zo'n topper heeft gemaakt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:29

different1 schreef:
Ik vind 15 miljoen sowieso geen investering eerlijk gezegd... PS weet de risico's van het houden van paarden maar al te goed. De medaille op de OS zal wellicht een nog grotere trigger zijn geweest om dit dier te kopen, want eer hij winst gaat maken met dekken zijn we tig jaar verder.
En voor het zelfde geld ligt ie morgen dood in z'n stal.
Dat word een extra vriezer aanschaffen voor alle rietjes ;-)

:+ bakken met vloeibaar stikstof

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:48

Jannepauli schreef:
Tja.. maar wie wil dan al die rietjes als het paard niks presteert? Want zo werkt het toch, de meeste mensen vallen als een blok voor 'kampioenen' en niet omdat ergens een baasje het dier zo lief vindt. Roem verbleekt snel en in dit geval kun je zelfs nog denken aan een uitzonderlijk goede paard+ruiter combinatie die het zo'n topper heeft gemaakt.

Ja dat is waar, maar in feiten heeft Totilas al gepresteerd. Typ Totilas in op YouTube en je komt de filmpjes van hem en Edward Gal tegen. Mensen hebben al kunnen zien wat die allemaal kon. Vind het wel jammer dat Totilas al zo lang niet meer in de ring is verschenen. Vond het best een degelijke ruiter.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:52

Maar je zult met me eens zijn dat het dier ná Gal ondermaats gepresteerd heeft en de éne ná de andere blessure had/heeft. Op een enkel concours heeft Rath wel gescoord maar ik ben er van overtuigd
dat dit meer de resultaten waren van de hype en reputatie van dit 'wonderpaard' dan een reële weergave van de gereden dressuur. Wil een serieuze fokker daar mee verder?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:56

geerke, dat van die extra vriezer was een grapje..
Inderdaad, de meesten lopen achter een kampioen aan en dat is Toot niet meer.
Misschien straks, als hij dood is(sorry), dat men weer het sprookjespaard herinnerd er dan volop willen insemineren.
Voor nu is het niet eens een slechte investering, maar geen investering.
Immers bij een investering verwacht je winst (of naamsbekendheid etc) te kunnen maken, en dat is op 15 miljoen voorlopig zeker niet aan de orde.

Gegokt en verloren. Iets wat je van PS en Rath/Linsenhoff toch niet direct zou verwachten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 06:00

Jannepauli schreef:
Maar je zult met me eens zijn dat het dier ná Gal ondermaats gepresteerd heeft en de éne ná de andere blessure had/heeft. Op een enkel concours heeft Rath wel gescoord maar ik ben er van overtuigd
dat dit meer de resultaten waren van de hype en reputatie van dit 'wonderpaard' dan een reële weergave van de gereden dressuur. Wil een serieuze fokker daar mee verder?

Ben ik niet met je eens.
Ik zou het erg dom vinden om een goede hengst te laten staan omdat hij niet meer presteert onder een ander. De hengst heeft zich echt al wel bewezen. Die reputatie wonderpaard krijg je ook niet door wat geschoffel in de nationale LT natuurlijk.

Stel dat, ik noem maar iets, Morgan Barbacon niet overweg had gekunnen met Painted Black, dan zijn toch niet de resultaten in het verleden minder waard? Of het model en de bewegingen die je hoopt dat hij vererft in je veulen?

Ik ben ervan overtuigd dat het mindere aantal dekkingen vooral te maken heeft met de belachelijk hoge prijs. Misschien heb je voor dat geld een kruk van een veulen, want fokken is gokken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:35

Ach het eerste kleinkind van Totilas is inmiddels al op de wereld gezet dus wie weet rent iedereen straks achter Toto jr. aan. Dat dekgeld zal ook aanzienlijk lager liggen heb ik het idee :+

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:33

Aranel schreef:
Ach het eerste kleinkind van Totilas is inmiddels al op de wereld gezet dus

Kleinkind?? Dat gaat wel heel snel zeg. :D :D