Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Celine_Famke schreef:Yvank_ schreef:Dat wordt helemaal niet gezegd Heleennn.. Heb hem net nog gezien.
Dat wordt zeker wel gezegd, ik hem hem laatst ook nog een keer (2e keer) gekeken. Er wordt gezegd dat ze de vaste hoefsmid van Totilas het best konden behouden, maar dat dat niet gebeurd was..
mirtedl schreef:Dat staat mij inderdaad ook nog bij, dat er gezegd werd dat Totilas heel anders beslagen was met grote verschillen enz. Nadat de oude smid meerdere keren had aangeboden om alles uit te leggen hoe hij hem altijd besloeg. En toen de oude hoefsmid hem uiteindelijk een keer mocht beslaan en hij het liet zien aan de hoefsmid van Paul Schockemöhle heeft die ook nog gezegd dat hij het van hem wel mocht bijven doen
different1 schreef:Ik vind 15 miljoen sowieso geen investering eerlijk gezegd... PS weet de risico's van het houden van paarden maar al te goed. De medaille op de OS zal wellicht een nog grotere trigger zijn geweest om dit dier te kopen, want eer hij winst gaat maken met dekken zijn we tig jaar verder.
En voor het zelfde geld ligt ie morgen dood in z'n stal.
Dat word een extra vriezer aanschaffen voor alle rietjes
Jannepauli schreef:Tja.. maar wie wil dan al die rietjes als het paard niks presteert? Want zo werkt het toch, de meeste mensen vallen als een blok voor 'kampioenen' en niet omdat ergens een baasje het dier zo lief vindt. Roem verbleekt snel en in dit geval kun je zelfs nog denken aan een uitzonderlijk goede paard+ruiter combinatie die het zo'n topper heeft gemaakt.
Jannepauli schreef:Maar je zult met me eens zijn dat het dier ná Gal ondermaats gepresteerd heeft en de éne ná de andere blessure had/heeft. Op een enkel concours heeft Rath wel gescoord maar ik ben er van overtuigd
dat dit meer de resultaten waren van de hype en reputatie van dit 'wonderpaard' dan een reële weergave van de gereden dressuur. Wil een serieuze fokker daar mee verder?