Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:57

Niniane schreef:
Joman schreef:
Laat me raden: in de telegraaf?
Ik denk dat de rechter dit wel kan vaststellen en niet een aantal op sensatie beluste journalisten.

Er staat duidelijk het ED. Oftewel, het Eindhovens Dagblad.

Lezen is weer erg moeilijk voor Joman :+ de bron stond er nota bene achter!

Stuk was trouwens onpartijdig geschreven, gewoon het verhaal met wat feiten, 2 volle pagina's!
Maar goed L. Engel is een bekende Eindhovense en de Fam. Bartels zijn hier in de omgeving ook geen onbekende.
Dus niet raar dat een lokale krant er 2 volle pagina's aan wijd.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:04

Ik kan voorstellen dat mensen (ED) niet direct herkennen. Ik had er nog nooit van gehoord.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:08

Furrow schreef:
Ik kan voorstellen dat mensen (ED) niet direct herkennen. Ik had er nog nooit van gehoord.

Gelukkig is Google your best friend..... ED intikken en je bent er al, meteen bovenaan.

Geeft niet hoor, Eindhoven is maar de 4e grootste stad van Nederland en niet zo vaak in het nieuws :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:10

listiglistje schreef:
Furrow schreef:

Gelukkig is Google your best friend..... ED intikken en je bent er al, meteen bovenaan.

Geeft niet hoor, Eindhoven is maar de 4e grootste stad van Nederland en niet zo vaak in het nieuws :D

Ik vind je op een negatieve manier aanwezig in dit topic. Vooral betweterig en negatief naar anderen toe.
Als je zelf precies weet hoe de vork in de steel zit, zou ik even contact opnemen met Bartels en Koot. Scheelt ze een hoop proceskosten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:16

listiglistje schreef:
Furrow schreef:

Wat plaats je toch steeds onderbouwde en motiverende berichten, well done ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:22

Thesserd

Re: Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:32

Even een dingetje hè, naast de vraag of de mond nou wel of niet écht ernstig beschadigd is, hoe moet het wel niet voelen voor een paard? Wanneer iets pijn doet hoeft dat niet per se voor een beschadiging te zorgen en wanneer iets beschadigd is, weet je zeker dat het pijn gedaan heeft. Dus, ook al is het maar een beetje beschadigd, feit is dat het paard dus pijn heeft geleden dankzij het bit lijkt mij. Verantwoord hoor, op die manier rijden met stand en trens... Dat het paard geen weerstand biedt zegt helemaal niks.

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:36

In het expertiseverslag van dr. U. Thiel staat dat de trainingsmethode van stal Bartels reeds in een boek in 2006 wordt beschreven. De eigenaresse van U2 had dus redelijkerwijs op de hoogte kunnen (moeten!) zijn van deze manier van trainen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je pas na vier jaar merkt dat er iets mis is met je paard.
Ik vraag me trouwens af hoe andere paarden die in de top lopen zouden worden beoordeeld door de universiteit van Gent......

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:37

Maar stel dat ze niet liegt en dat de professor echt vastgesteld heeft dat de beschadiging chronisch is dan moet er toch meer aan de hand zijn.
Misschien hebben ze een tegen expertise en geven ze het niet vrij natuurlijk.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:39

Lijkt me niet dat ze gaat liegen? Is dat niet strafbaar in deze situatie? :+

Eens met Bora2013 trouwens, maar denk dat dat ook een stukje onwetendheid is. Het ziet er allemaal prachtig uit en de resultaten zijn goed. Dikke prima toch? Dat denk je dan lijkt me.
Ik vraag me af of er misschien bijv. vooral het laatste jaar of half jaar anders/strenger getraind is en dat er daarom zichtbare problemen ontstonden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:49

Bora2013 schreef:
In het expertiseverslag van dr. U. Thiel staat dat de trainingsmethode van stal Bartels reeds in een boek in 2006 wordt beschreven. De eigenaresse van U2 had dus redelijkerwijs op de hoogte kunnen (moeten!) zijn van deze manier van trainen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je pas na vier jaar merkt dat er iets mis is met je paard.
Ik vraag me trouwens af hoe andere paarden die in de top lopen zouden worden beoordeeld door de universiteit van Gent......

Allée ik weet ook al jaren hoe er getraind wordt in NL. Ik ben daar helemaal niet zo positief over.
Maar ik ga er toch van uit dat dit geen kapot gereden kaken laat zien. Vind dat echt niet normaal, ook niet voor moderne dressuur, LDR en allerlei andere namen die daaraan gegeven worden.
Vandaar dat ik zeer nieuwsgierig ben, of het verhaal klopt, of dat letsel van die foto's inderdaad veroorzaakt is door paardrijden of iets anders. En als het veroorzaakt is door het rijden, door wie dan en door welke manier van rijden.
Dus als Mevrouw E enthousiast was, want zeg zelf er wordt hoge punten gereden met die manier van rijden, wil dat niet zeggen dat ze dus had kunnen weten dat haar paard na zoveel jaar zo zou worden afgeleverd, als het al dus met die manier van trainen te maken heeft.

Wat ik hoop is gewoon dat het verhaal schuldig/ onschuldig echt bewezen duidelijk zal worden. Hoe wat waar en door wie.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:58

Alleen gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen....dat is de pest in zulke zaken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:59

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:05

Uit het artikel heb ik echt het gevoel dat het moeilijk gaat worden voor stal Bartels. Maar ik heb hier natuurlijk nul gerechtelijke kennis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:20

listiglistje schreef:
Alleen gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen....dat is de pest in zulke zaken!

Dat is ook mijn angst listiglistje. Ik ga voor de waarheid. Of deze nu voor of tegen Stal B. of mevrouw E is.
Ik beleef deze zaak als een zeer belangrijke zaak voor de dressuur sport. En daarom hoop ik dat er gerechtigheid gesproken gaat worden gebaseerd op feiten. Op zo'n manier dat er ook geen discussie meer mogelijk is.

En als stal B fout zou zijn geweest en dat het letsel daar is veroorzaakt :Y)
Maar idem als mevrouw E. haar verhaal niet zou kloppen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:22

pien_2010 schreef:
listiglistje schreef:

Dat is ook mijn angst listiglistje. Ik ga voor de waarheid. Of deze nu voor of tegen Stal B. of mevrouw E is.
Ik beleef deze zaak als een zeer belangrijke zaak voor de dressuur sport. En daarom hoop ik dat er gerechtigheid gesproken gaat worden gebaseerd op feiten. Op zo'n manier dat er ook geen discussie meer mogelijk is.

En als stal B fout zou zijn geweest en dat het letsel daar is veroorzaakt :Y)
Maar idem als mevrouw E. haar verhaal niet zou kloppen.

:j

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:23

Ik lees dat er reeds eerder een zaak is geweest tussen LE en MK, heeft er iemand een linkje naar meer info?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:35

"Engel: ‘Ik heb in januari nog een zaak gehad tegen mevrouw Koot over een ander paard, dat we samen hadden en waar ook verwondingen in de mond zijn geconstateerd. Die zaak is aan mij toegewezen.’ Koot: ‘Dat is flauwekul. Die zaak is geschikt. Het ging me allemaal teveel kosten en daarom wilde ik daar een einde aan."

Oei oei oei. jaja geschikt.... staat gelijk aan niet winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:37

Babootje schreef:
"Engel: ‘Ik heb in januari nog een zaak gehad tegen mevrouw Koot over een ander paard, dat we samen hadden en waar ook verwondingen in de mond zijn geconstateerd. Die zaak is aan mij toegewezen.’ Koot: ‘Dat is flauwekul. Die zaak is geschikt. Het ging me allemaal teveel kosten en daarom wilde ik daar een einde aan."

En evenmin aan verliezen. ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:03

Babootje schreef:

Als ze al eerder een zaak tegen haar heeft gehad, waarom laat je het paard daar dan staan? Of was dit nadat het paard daar weg is gehaald?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:17

N0a schreef:
Babootje schreef:

Als ze al eerder een zaak tegen haar heeft gehad, waarom laat je het paard daar dan staan? Of was dit nadat het paard daar weg is gehaald?

Het gaat over een ander paard :) maar als je inderdaad al met een ander paard zulke ervaringen hebt ga je toch wel twijfelen over je eigen paard die ook door haar getraind wordt toch?
Dan zou ik toch even een snelle check laten doen door de DA of er bij dat paard precies hetzelfde is of niet.

Edit: volgens mij las ik ergens dat ze in januari wel haar paard daar had weggehaald, dus misschien wel als gevolg van deze eerdere zaak?

xJasmijnw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:57

Ik vind het lastig.. Ik heb zelf 1.5 maand meegelopen bij Bartels maar als er een stal is die zacht voor zijn dieren is qua verzorging en rijden vindt ik dat eigenlijk wel daar. Maar dat is natuurlijk een indruk die je krijgt! Ben benieuwd wat de rechter beslist.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:13

Cayenne schreef:
Weet niet of de link al voorbij gekomen is: http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... ak-u2.html

Ik vind de manier waarop hier alles naar Danielle ( die ook nog eens voor amateur wordt uitgemaakt door haar eigen baas) geschoven wordt ook niet heel kies geloof ik....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:24

Hmmm ja de paardenwereld is gewoon hard en oneerlijk. Het ene moment kun je de hemel in geprezen worden, het andere moment word je de grond in getrapt.

Mensen zijn tot veel in staat als het om geld of hun eigen hachje gaat. Wil niemand aanwijzen en in deze specifieke zaak is het ook absoluut niet aan ons om te gaan oordelen, maar het weerspiegelt toch wel aardig hoe de sport (in het bijzonder de dressuursport) in elkaar zit.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:26