Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sjoert schreef:Wat zonde!
De WEG had wel wat meer spanning kunnen gebruiken.
Dallista schreef:Maar ik vind het echt diep triest voor Rath. Ik ben maar een simpele ziel met absoluut geen wedstrijd ambities e.d., en ik vind het al zo erg. Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen hoe Rath en co. zich nu voelen, als je zo naar de WEG hebt toegewerkt, dit is waar je dagelijks leven zo'n beetje om draait, lijkt me, trainen trainen trainen, en je *hebt* Valegro al verslagen, dus je weet dat het kan, die gouden medaille... en dan poef. Voorbij.
R12312 schreef:Citaat:Digitale discussie
GISELLA BARTELS 3 19 AUGUSTUS 2014
Kennen jullie het gezegde ‘De beste stuurlui’ staan aan wal? Ik merk dat dat in de paardensport vaak het geval is. In dit geval staan ze echter niet aan wal, maar veelal achter de computer, laptop of iPad. Internet,en de social media specifiek, blijken een uitstekend platform voor jan en alleman om zijn of haar mening te geven. Daar is op zich niets mis mee. Ik doe zelf middels deze blog eigenlijk niets anders.
Ik probeer het echter altijd weldoordacht, onderbouwd en met zoveel mogelijk respect voor anderen te doen. En niet mijn mening te geven over zaken waar ik de ins en outs niet van ken. Er zijn echter veel ‘paardenliefhebbers’ die andere normen en waarden hanteren. Onder een pseudoniem, schuilnaam of hoe je het ook wilt noemen (denk aan namen als Schimmeltje92, Ponylover of Shadow) geven deze mensen hun mening over allerlei zaken. Zo worden over tal van serieuze zaken meningen en adviezen gegeven, zonder dat de lezer weet of de afzender wel deskundig is of de juiste bedoelingen heeft. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand die op een forum waar diverse paardenonderwerpen worden bediscussieerd schrijft dat Matthias Rath het helemaal verkeerd doet met Totilas, dat het paard ongelukkig is en dat deze ruiter ‘niet kan rijden’ dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Zeker als ik vervolgens als onderschrift lees ‘ Yes! Viper B+10, L-startgerechtigd’.
Ik wil en kan niet oordelen over deze persoon, maar hetzelfde geldt voor Totitas en Rath. Wat weten wij er nou van? We kennen toch niet alle details? Het verbaast me ook hoeveel reacties er waren toen het niet goed ging met deze combinatie. Iedereen had er wel iets over te zeggen. Nu ze een prachtige comeback hebben gemaakt, wordt er beduidend minder gereageerd. Waarom zwijgen al die ‘stuurlui aan wal’ nu ze wel heel goed presteren? Wat mij betreft mogen er sowieso wat meer positieve geluiden ‘gepost’ worden. Met opbouwende kritiek is op zich ook niets mis, maar dan alleen door diegenen die het aandurven met naam en toenaam vermeld te worden. Als daar dan ook nog een stukje respect en onderbouwing bij komt wordt de paardenwereld een stuk leuker, denken jullie ook niet?
IngridM schreef:Jee wat een azijnpissers hier zeg.
Nee, Totilas komt niet meer terug. Leg je erbij neer. Kom op zeg, lijkt wel of hij nationaal bezit was in Nl.....
Rath zijn stiefmoeder heeft meer gepresteerd in de ruitersport dan VELEN van jullie hier dus om haar nu weg te zetten als een recreatie typje doet haar geen recht.
IngridM schreef:Jee wat een azijnpissers hier zeg.
Nee, Totilas komt niet meer terug. Leg je erbij neer. Kom op zeg, lijkt wel of hij nationaal bezit was in Nl.....
Rath zijn stiefmoeder heeft meer gepresteerd in de ruitersport dan VELEN van jullie hier dus om haar nu weg te zetten als een recreatie typje doet haar geen recht.
Ik vind het bijzonder sneu voor Rath. Mijn hemel, de hele wereld speculeert mee al jaren. Laat ze nou.
gewoon eens.
Jolliegirl schreef:Mja bewezen.... Aan wie hadden ze dat te danken?
Het is gewoon geen team, maar da's mijn mening..
Dr is elke x wel wat met dat dier.. En dat is toevallig sinds hij verkocht is..
Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen hoor....
Ayla_4Ever schreef:Wat ontzettend jammer en sneu voor Rath én Totilas.
Wat jammer dat de strijd tussen de wereldtoppers zonder Totilas gevoerd moet worden.
Offtopic:
Waarom hebben wij Bokkers het recht om zo over Totilas te oordelen? Weten wij alles tot in de details?
Liggen wij soms 24/7 voor het stallencomplex waar Totilas staat? In mijn ogen niet. Minstens 95% van de Bokkers zal niet eens het niveau Grand-Prix halen en scores daar boven de 80% rijden. Wij kunnen wel onze mening uiten, maar wat heeft de wereld er aan? Wat heeft Rath daar überhaupt aan? Volgt het team rondom Rath alle topics hier op Bokt? Nee, maar de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Natuurlijk is het ontzettend jammer dat Gal en Totilas gescheiden zijn, maar ik begrijp de keuze van de familie Visser wel. Want als Totilas zijn been breekt is hij niet die miljoenen meer waard, dan kunnen ze hem laten slachten of laten inslapen. Zo'n paard aanhouden is dan te risicovol. Wij kunnen altijd wel laten weten dat Totilas weer terug moet naar Gal, maar dat doen ze echt niet. En dat weet iedereen ook wel. Is het tevens tegenover Totilas eerlijk om wéér uit zijn omgeving weggerukt te worden en weer in Harskamp gestald te worden? Voor Totilas zit er niks anders op dan zijn dagen slijten in Duitsland.