Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:13

Kan mij helemaal vinden in het stuk van Gisella Bartels.

Vreselijk dat mensen het allemaal schijnen te weten terwijl ze nooit bij Rath of Gal op stal zijn geweest!
Persoonlijk vind ik het ontzettend sneu voor Rath en Totilas. Ik hoop dat de blessure meevalt en ze samen nog veel zullen schitteren in de ring.

Sjoert

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:17

Wat zonde!

De WEG had wel wat meer spanning kunnen gebruiken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:22

Jee wat een azijnpissers hier zeg.

Nee, Totilas komt niet meer terug. Leg je erbij neer. Kom op zeg, lijkt wel of hij nationaal bezit was in Nl.....

Rath zijn stiefmoeder heeft meer gepresteerd in de ruitersport dan VELEN van jullie hier dus om haar nu weg te zetten als een recreatie typje doet haar geen recht.

Ik vind het bijzonder sneu voor Rath. Mijn hemel, de hele wereld speculeert mee al jaren. Laat ze nou.
gewoon eens.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:24

Dit komt niet echt als een verrassing imo.. Arme Toot :(:)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:25

Sjoert schreef:
Wat zonde!
De WEG had wel wat meer spanning kunnen gebruiken.

Nou, dit dus ook. Voor mij is de spanning er toch wel een beetje vanaf. Het had toch een mooie strijd moeten worden, aangenomen dat Valegro weer in topvorm zou zijn. :(

Maar ik vind het echt diep triest voor Rath. Ik ben maar een simpele ziel met absoluut geen wedstrijd ambities e.d., en ik vind het al zo erg. Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen hoe Rath en co. zich nu voelen, als je zo naar de WEG hebt toegewerkt, dit is waar je dagelijks leven zo'n beetje om draait, lijkt me, trainen trainen trainen, en je *hebt* Valegro al verslagen, dus je weet dat het kan, die gouden medaille... en dan poef. Voorbij. |(

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:25

Air schreef:
Splinterz schreef:
Karma is a bitch. Never change a winning team.

Als karma een bitch is dan krijgen een hele hoop mensen hier de komende tijd heel veel pech.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:28

Dallista schreef:
Maar ik vind het echt diep triest voor Rath. Ik ben maar een simpele ziel met absoluut geen wedstrijd ambities e.d., en ik vind het al zo erg. Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen hoe Rath en co. zich nu voelen, als je zo naar de WEG hebt toegewerkt, dit is waar je dagelijks leven zo'n beetje om draait, lijkt me, trainen trainen trainen, en je *hebt* Valegro al verslagen, dus je weet dat het kan, die gouden medaille... en dan poef. Voorbij. |(

Zo denk ik er ook over. Vreselijk voor die jongen. En respect dat ze dat paard direct terugtrekken.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:29

R12312 schreef:
Citaat:
Digitale discussie

GISELLA BARTELS 3 19 AUGUSTUS 2014
Kennen jullie het gezegde ‘De beste stuurlui’ staan aan wal? Ik merk dat dat in de paardensport vaak het geval is. In dit geval staan ze echter niet aan wal, maar veelal achter de computer, laptop of iPad. Internet,en de social media specifiek, blijken een uitstekend platform voor jan en alleman om zijn of haar mening te geven. Daar is op zich niets mis mee. Ik doe zelf middels deze blog eigenlijk niets anders.

Ik probeer het echter altijd weldoordacht, onderbouwd en met zoveel mogelijk respect voor anderen te doen. En niet mijn mening te geven over zaken waar ik de ins en outs niet van ken. Er zijn echter veel ‘paardenliefhebbers’ die andere normen en waarden hanteren. Onder een pseudoniem, schuilnaam of hoe je het ook wilt noemen (denk aan namen als Schimmeltje92, Ponylover of Shadow) geven deze mensen hun mening over allerlei zaken. Zo worden over tal van serieuze zaken meningen en adviezen gegeven, zonder dat de lezer weet of de afzender wel deskundig is of de juiste bedoelingen heeft. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand die op een forum waar diverse paardenonderwerpen worden bediscussieerd schrijft dat Matthias Rath het helemaal verkeerd doet met Totilas, dat het paard ongelukkig is en dat deze ruiter ‘niet kan rijden’ dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Zeker als ik vervolgens als onderschrift lees ‘ Yes! Viper B+10, L-startgerechtigd’.

Ik wil en kan niet oordelen over deze persoon, maar hetzelfde geldt voor Totitas en Rath. Wat weten wij er nou van? We kennen toch niet alle details? Het verbaast me ook hoeveel reacties er waren toen het niet goed ging met deze combinatie. Iedereen had er wel iets over te zeggen. Nu ze een prachtige comeback hebben gemaakt, wordt er beduidend minder gereageerd. Waarom zwijgen al die ‘stuurlui aan wal’ nu ze wel heel goed presteren? Wat mij betreft mogen er sowieso wat meer positieve geluiden ‘gepost’ worden. Met opbouwende kritiek is op zich ook niets mis, maar dan alleen door diegenen die het aandurven met naam en toenaam vermeld te worden. Als daar dan ook nog een stukje respect en onderbouwing bij komt wordt de paardenwereld een stuk leuker, denken jullie ook niet?

Yes, _/-\o_

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:29

Ik vind het nog het ergste voor Totilas. In de documentaire zeiden ze ook dit paard graag wilde werken en hij ongelukkig was tijdend de periodes dat hij geblesseerd was en op stal moest blijven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:30

IngridM schreef:

Nee, Totilas komt niet meer terug. Leg je erbij neer. Kom op zeg, lijkt wel of hij nationaal bezit was in Nl.....

Rath zijn stiefmoeder heeft meer gepresteerd in de ruitersport dan VELEN van jullie hier dus om haar nu weg te zetten als een recreatie typje doet haar geen recht.

Hee ho, als iemand een opmerking maakt en iemand anders vind die opmerking leuk dan hoeft dat nog niet te betekenen dat die 2de persoon beter rijdt dan het lijdend voorwerp in de opmerking :?
Wat een vergelijking zeg.

Het maakt mij niks meer uit waar Toot heen gaat, mi kunnen ze hem beter uit de sport terugtrekken of iig geen grote toernooien rijden. (oh wacht dat deed hij toch al niet)
Wie denkt dat Toot nog naar Gal gaat is niet van deze wereld. Totaal onlogisch.

Ja ik ben een recreatieruiter, sterker nog ik heb 0,0 ambitie om ooit de dressuursport te gaan beoefenen. Mag ik daardoor niks meer over de situatie zeggen? Geen mening hebben?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:31

Wat ontzettend jammer dat we ze niet zien tijdens de WEG ;(
Ik hoop toch wel dat het meevalt en dat ze nu toch wel eens in de benen blijven +:)+
Zo ontzettend slecht is het team (Rath en Toot) niet hoor >;)
Wat zal ik me klote voelen als je de weg naar de WEG toe gewerkt hebt en nu dit :(:)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:33

IngridM schreef:

Ik vind het bijzonder sneu voor Rath. Mijn hemel, de hele wereld speculeert mee al jaren. Laat ze nou.
gewoon eens.

Niemand zegt toch dat de stiefmoeder van Rath niet kan rijden of een recreatietypje is? Die opmerking die ik maakte over dat stiefmoeder nu wel weer haar rondjes op Toto zal mogen rijden is met een knipoog naar de documentaire over Totilas. Waarin zij aangaf vaker te willen rijden op Toto omdat ze het een geweldig paard vindt, maar er alleen op mag als die blessures heeft...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:35

Onali haalt me de woorden uit de mond.

Als je het zelf niet kan dan ook geen mening over de hele situatie?
Dan mag bijna niemand dus een mening hebben. En de meeste hebben toch geen mening over zijn rijden? Ik sta hem niet te verbeteren op zn rijden.

Het stuk van Gisella vind ik nogal een open deur. Maar goed wel waar.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:40

Enorm zonde.
Dit is simpelweg erg voor alle betrokkenen. Had hem graag gezien tijdens de WEG.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:52

En de knappe hengst is weer terug in het nieuws.
Niet te geloven dat hij alleen maar problemen heeft gehad sinds hij in Duitsland staat en toen Edward hem reed hij niks mankeerde....
Haal hem toch terug familie Visser...

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:55

Ahhhh neeeeee! Wat jammer!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:58

Jolliegirl schreef:
Mja bewezen.... Aan wie hadden ze dat te danken?
Het is gewoon geen team, maar da's mijn mening..

Dr is elke x wel wat met dat dier.. En dat is toevallig sinds hij verkocht is..
Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen hoor....

Had hij de slechte wedstrijden ook aan die persoon te danken dan?

Zonde, heel erg zonde. 'kvind jammer voor Totilas en Rath... Wat moet dit kl*te zijn.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:08

Ontzettend jammer voor MAR en ontzettend jammer voor de WEG. Ik had graag willen meemaken hoe Totilas zich mengde in het strijdgewoel op de WEG. Jammer, jammer, jammer.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:11

Jullie begrijpen mijn reactie niet goed :-)
Ik quote niemand, ik val niemand persoonlijk aan en ik zeg al helemaal niet dat mensen geen mening mogen hebben. Dat je je blijkbaar aangesproken voelt kan ik niets aan doen :-)

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:11

Wat jammer voor dat beestje, gaat niet al te smooth de laatste jaren. Gewoon lekker werken, dat zou Toot het liefste hebben denk ik :j

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:13

Jolliegirl schreef:
Ja natuurlijk....Alweer zichzelf aangetikt?
T is wat met dat dier....

Laatst die documentaire ook al..Allemaal vol met smoezen.. T hele boek gaat open..

Maar voor Toot gaat het boek dicht... Triest...

En zo is dat !

Arme totilas is er de dupe van :n

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:18

Wat ontzettend jammer en sneu voor Rath én Totilas.
Wat jammer dat de strijd tussen de wereldtoppers zonder Totilas gevoerd moet worden.

Offtopic:
Waarom hebben wij Bokkers het recht om zo over Totilas te oordelen? Weten wij alles tot in de details?
Liggen wij soms 24/7 voor het stallencomplex waar Totilas staat? In mijn ogen niet. Minstens 95% van de Bokkers zal niet eens het niveau Grand-Prix halen en scores daar boven de 80% rijden. Wij kunnen wel onze mening uiten, maar wat heeft de wereld er aan? Wat heeft Rath daar überhaupt aan? Volgt het team rondom Rath alle topics hier op Bokt? Nee, maar de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Natuurlijk is het ontzettend jammer dat Gal en Totilas gescheiden zijn, maar ik begrijp de keuze van de familie Visser wel. Want als Totilas zijn been breekt is hij niet die miljoenen meer waard, dan kunnen ze hem laten slachten of laten inslapen. Zo'n paard aanhouden is dan te risicovol. Wij kunnen altijd wel laten weten dat Totilas weer terug moet naar Gal, maar dat doen ze echt niet. En dat weet iedereen ook wel. Is het tevens tegenover Totilas eerlijk om wéér uit zijn omgeving weggerukt te worden en weer in Harskamp gestald te worden? Voor Totilas zit er niks anders op dan zijn dagen slijten in Duitsland.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:20

Ayla_4Ever schreef:
Wat ontzettend jammer en sneu voor Rath én Totilas.
Wat jammer dat de strijd tussen de wereldtoppers zonder Totilas gevoerd moet worden.

Offtopic:
Waarom hebben wij Bokkers het recht om zo over Totilas te oordelen? Weten wij alles tot in de details?
Liggen wij soms 24/7 voor het stallencomplex waar Totilas staat? In mijn ogen niet. Minstens 95% van de Bokkers zal niet eens het niveau Grand-Prix halen en scores daar boven de 80% rijden. Wij kunnen wel onze mening uiten, maar wat heeft de wereld er aan? Wat heeft Rath daar überhaupt aan? Volgt het team rondom Rath alle topics hier op Bokt? Nee, maar de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Natuurlijk is het ontzettend jammer dat Gal en Totilas gescheiden zijn, maar ik begrijp de keuze van de familie Visser wel. Want als Totilas zijn been breekt is hij niet die miljoenen meer waard, dan kunnen ze hem laten slachten of laten inslapen. Zo'n paard aanhouden is dan te risicovol. Wij kunnen altijd wel laten weten dat Totilas weer terug moet naar Gal, maar dat doen ze echt niet. En dat weet iedereen ook wel. Is het tevens tegenover Totilas eerlijk om wéér uit zijn omgeving weggerukt te worden en weer in Harskamp gestald te worden? Voor Totilas zit er niks anders op dan zijn dagen slijten in Duitsland.

Denk dat die discussie niet alleen hier op bokt wordt gevoerd. Maar ook in alle landen om ons heen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:33

Ach het is toch wat met dit dier,wat een pech.
En wat jammer dat hij niet mee doet.

Heb vorige week toch wel weer genoten van de mooie (oude) fragmenten van "onze" Toot.
Had gehoopt ze op de WEG weer te zien.

En we hebben weer 16 (of zijn het er inmiddels 17) miljoen meningen over het reilen en zeilen van Totilas met Rath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:37

2 dingen valt mij op.

*Geen van mijn paarden heeft ooit kreupel gelopen wanneer ze een schieffel op liepen. Been is warm en dik maar nooit kreupelheden geconstateerd.

* Totilas wordt altijd in de bandages getraint, dus dat aantikken tijdens de training lijkt mij onmogelijk.