Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:Jiska vertelde dat ze geen aandeel heeft gekregen van het bedrag wat voor Totilas is betaald. Het enige wat ze kreeg was €15 per keer dat ze Totilas reed.
Jolien87 schreef:Je zag Rath daar inderdaad heel erg twijfelen toen OS 2012 ter sprake kwam.
Volgens mij is zijn stiefmoeder echt wel een leuk mens, maar wel een echte zakenvrouw. En wat er ook werd gezegd: ze heeft geld zat, ze zit echt niet te wachten op nog meer geld om Totilas vervolgens weer te zien vertrekken. Ik geef d'r geen ongelijk.
R12312 schreef:Jolien87 schreef:Jiska vertelde dat ze geen aandeel heeft gekregen van het bedrag wat voor Totilas is betaald. Het enige wat ze kreeg was €15 per keer dat ze Totilas reed.
En ze vertelde dat ze bij verkoop 10% zou krijgen, wat ze nooit heeft gekregen omdat het paard naar Gal was gegaan.
En aangezien dat altijd mondelinge overeenkomsten zijn...
joyce B schreef:hmm, ik vond juist dat ze, zeker op het eind, heel duidelijk maakten dat Totilas voor de familie Rath, zeer zeker geen product is... Voor geen geld te koop! Meerdere biedingen van Glock afgeslagen en het verhaal van een bokker over verkeerd beslaan was dus ook waar. We hebben het nu uit de mond van zijn ode, en nu opnieuw gevraagde hoefsmid gehoord... Een paard is geen machine en het hele management er omheen moet kloppen om een paard heel te houden was een duidelijke boodschap.
Ik vond het echt een goede reportage/documentaire, en dat op Nederland 1 om half negen! Heb geboeid zitten kijken en luisteren. Ze hebben de emoties er omheen ook heel goed in beeld gebracht... Wegrijden, geen commentaar willen geven enz.
Wat ik wel sneu vond dat de fokkers van Totilas Jiska vd Akker echt helemaal geen % gegund hebben... Ze hadden van die 800.000 toch minstens een kleine bonus kunnen geven op dat trainingsgeld van 15 euro per keer... Ze heeft hem wel in the picture gereden op die WK jonge paarden.
R12312 schreef:Bommeltje_ schreef:Helemaal mee eens kreeg er echt een naar gevoel van in mijn buik toen ik er naar keek. en terwijl het niet eens mijn paard is en ik niets met dressuur en dit soort paarden heb kreeg ik een verdrietig gevoel..
Wat de media je wel niet kan doen geloven he!
dat zal het ook wel zijn. Ik word al kriegelig als ik telkens van die ingepakte beentjes voorbij zag komen en die kleine stalletjes
joyce B schreef:Wat ik wel sneu vond dat de fokkers van Totilas Jiska vd Akker echt helemaal geen % gegund hebben... Ze hadden van die 800.000 toch minstens een kleine bonus kunnen geven op dat trainingsgeld van 15 euro per keer... Ze heeft hem wel in the picture gereden op die WK jonge paarden.
Zij komt uit een goede, belangrijke paardenfamilie en zij heeft zelf haar sporen ruimschoots verdiend. Wel lijkt het mij erg moeilijk voor Rath, die stond onder onmenselijke druk, toen. Het verwachtingspatroon was te hoog. Daar had stiefma hem wel voor moeten behoeden, als ouder.
R12312 schreef:wallance schreef:Ik kon het er niet uithalen dat Gal al in Kentucky wist dat Totilas verkocht was voor dat hij de ring in ging.
Misschien raar gedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat je dan zo rond kan sturen als je weet dat je beste vriend net verkocht is. En had hij niet liever dat paard gehouden dan die 10%?
Ja voor Kentucky was hij verkocht, dat was toch wel duidelijk.
Sterretje90 schreef:Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD? Het lijkt tegenwoordig wel alsof we het over een robot hebben, als het over Totilas gaat. Het is een levend dier met gevoelens en emoties en het recht om een betere band met de ene ruiter te hebben dan met de andere. Edward en Totilas hadden nooit uit elkaar gehaald moeten worden. Tuurlijk gaat het om de sport, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van ruiter en/of paard. Dat wordt te vaak vergeten, vind ik.
, het feit dat menig topruiter in Dld heeft gezegt ik stap er niet op bewijst voor mij genoeg. Het is oh zo makkelijk om Rath af te vallen dat hij het waardeloos gedaan heeft. Maargoed hij is ook geen Edward. Ik denk wel dat ze zich verkeken hebben op het stalmanagement rondom Totilas en welke impact dat zou hebben om het paard.Aranel schreef:Ik vond het een leuke en boeiende docu! Ze hebben imo alle partijen aan het woord gelaten, maar als die mensen zelf niet willen praten houdt het op (bvb mevrouw Linsenhoff in de tijd dat het minder ging met Totilas). Je zag duidelijk dat Rath zijn antwoord moest verzinnen toen hem naar de os 2012 gevraagd werd. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je er niet klaar voor was.
En wat een vreselijk mens is die stiefmoeder zeg
R12312 schreef:Jolien87 schreef:Je zag Rath daar inderdaad heel erg twijfelen toen OS 2012 ter sprake kwam.
Volgens mij is zijn stiefmoeder echt wel een leuk mens, maar wel een echte zakenvrouw. En wat er ook werd gezegd: ze heeft geld zat, ze zit echt niet te wachten op nog meer geld om Totilas vervolgens weer te zien vertrekken. Ik geef d'r geen ongelijk.
Volgens mij hebben zij nog nooit een paard verkocht. Er staan daar ook veel pensionado's van haarzelf.