Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunnysoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:19

Ik vond het geweldig! Documentaire van een SUPERSTAR. Haha. Kippenvel, gevoelens toedichten aan het paard. Happy, unhappy, het is een heerlijk paard die weer door een toegewijde groom vertroeteld wordt. En als je het geld hebt, doe je deze SUPERSTAR toch nooit meer weg, toch? Ik wil naar Caen!!!
.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:19

Jiska vertelde dat ze geen aandeel heeft gekregen van het bedrag wat voor Totilas is betaald. Het enige wat ze kreeg was €15 per keer dat ze Totilas reed.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:20

Jolien87 schreef:
Jiska vertelde dat ze geen aandeel heeft gekregen van het bedrag wat voor Totilas is betaald. Het enige wat ze kreeg was €15 per keer dat ze Totilas reed.

En ze vertelde dat ze bij verkoop 10% zou krijgen, wat ze nooit heeft gekregen omdat het paard naar Gal was gegaan.

En aangezien dat altijd mondelinge overeenkomsten zijn...

Jolien87

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:22

Precies. Dat ja. Niet onbelangrijk om erbij te vermelden.
Wel heel zuur voor haar. Het ironische is dat zij in eerste instantie €80.000 bood voor Totilas terwijl dat uiteindelijk hetzelfde bedrag was geweest als ze wel die 10% had gekregen. Immers, Visser had €800.000 voor Totilas betaald.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:23

Ik vond het een leuke en boeiende docu! Ze hebben imo alle partijen aan het woord gelaten, maar als die mensen zelf niet willen praten houdt het op (bvb mevrouw Linsenhoff in de tijd dat het minder ging met Totilas). Je zag duidelijk dat Rath zijn antwoord moest verzinnen toen hem naar de os 2012 gevraagd werd. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je er niet klaar voor was.
En wat een vreselijk mens is die stiefmoeder zeg :+

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:24

Ik heb genoten van deze docu! Prachtig om het allemaal vanaf het eerste begin te zien. Wat is dat dier gegroeid zeg! En ook hard gevallen... Leuk om alle betrokkenen te horen van hoefsmid tot fokker tot ruiter.

Ik ben ontzettend blij dat Toot het weer "doet". Dat hij eindelijk zijn draai een beetje heeft gevonden. En dat hij nooit meer verkocht word vind ik ook fantastisch. Anders moet dat arme paard weer helemaal omschakelen en wennen.

Ik vond de stiefmoeder juist enthousiast! Die is hardstikke gek op dat paard en geeft haar stiefzoon fantastische kansen!

2 dingen vond ik jammer:
Ik miste Edward in deze documantaire. Ook al begrijp ik heel goed dat er nog behoorlijke scherpe randen aan zitten voor hem..

En ik vind het jammer dat Rath zo'n kans krijgt en eigenlijk enthousiaster is over Bretton Woods.. Zo'n paard voelt dat natuurlijk ook. Maarja die klik is er of die is er niet... En dat maakt toch echt het verschil.
Maar wat heeft die kerel leuke paarden onder zich!

Wil Ann Katrin niet mijn stiefmoeder worden?! Of schoonmoeder... I don't care!
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 14-08-14 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:25

hmm, ik vond juist dat ze, zeker op het eind, heel duidelijk maakten dat Totilas voor de familie Rath, zeer zeker geen product is... Voor geen geld te koop! Meerdere biedingen van Glock afgeslagen en het verhaal van een bokker over verkeerd beslaan was dus ook waar. We hebben het nu uit de mond van zijn ode, en nu opnieuw gevraagde hoefsmid gehoord... Een paard is geen machine en het hele management er omheen moet kloppen om een paard heel te houden was een duidelijke boodschap.

Ik vond het echt een goede reportage/documentaire, en dat op Nederland 1 om half negen! Heb geboeid zitten kijken en luisteren. Ze hebben de emoties er omheen ook heel goed in beeld gebracht... Wegrijden, geen commentaar willen geven enz.

Wat ik wel sneu vond dat de fokkers van Totilas Jiska vd Akker echt helemaal geen % gegund hebben... Ze hadden van die 800.000 toch minstens een kleine bonus kunnen geven op dat trainingsgeld van 15 euro per keer... Ze heeft hem wel in the picture gereden op die WK jonge paarden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:26

Je zag Rath daar inderdaad heel erg twijfelen toen OS 2012 ter sprake kwam.

Volgens mij is zijn stiefmoeder echt wel een leuk mens, maar wel een echte zakenvrouw. En wat er ook werd gezegd: ze heeft geld zat, ze zit echt niet te wachten op nog meer geld om Totilas vervolgens weer te zien vertrekken. Ik geef d'r geen ongelijk.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:27

Jolien87 schreef:

Volgens mij is zijn stiefmoeder echt wel een leuk mens, maar wel een echte zakenvrouw. En wat er ook werd gezegd: ze heeft geld zat, ze zit echt niet te wachten op nog meer geld om Totilas vervolgens weer te zien vertrekken. Ik geef d'r geen ongelijk.

Volgens mij hebben zij nog nooit een paard verkocht. Er staan daar ook veel pensionado's van haarzelf.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:28

R12312 schreef:
Jolien87 schreef:

En ze vertelde dat ze bij verkoop 10% zou krijgen, wat ze nooit heeft gekregen omdat het paard naar Gal was gegaan.

En aangezien dat altijd mondelinge overeenkomsten zijn...

Nee, het lag iets anders. Het ging om de ruiter bij verkoop, als ik het goed heb onthouden. En dat was Edward. Terwijl hij bij Edward in training was is hij verkocht.
Ook mondelinge overeenkomsten kunnen overigens rechtsgeldig zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:29

joyce B schreef:
hmm, ik vond juist dat ze, zeker op het eind, heel duidelijk maakten dat Totilas voor de familie Rath, zeer zeker geen product is... Voor geen geld te koop! Meerdere biedingen van Glock afgeslagen en het verhaal van een bokker over verkeerd beslaan was dus ook waar. We hebben het nu uit de mond van zijn ode, en nu opnieuw gevraagde hoefsmid gehoord... Een paard is geen machine en het hele management er omheen moet kloppen om een paard heel te houden was een duidelijke boodschap.

Ik vond het echt een goede reportage/documentaire, en dat op Nederland 1 om half negen! Heb geboeid zitten kijken en luisteren. Ze hebben de emoties er omheen ook heel goed in beeld gebracht... Wegrijden, geen commentaar willen geven enz.

Wat ik wel sneu vond dat de fokkers van Totilas Jiska vd Akker echt helemaal geen % gegund hebben... Ze hadden van die 800.000 toch minstens een kleine bonus kunnen geven op dat trainingsgeld van 15 euro per keer... Ze heeft hem wel in the picture gereden op die WK jonge paarden.

Met deze hele post kan ik het alleen maar eens zijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:29

ze doet toch iets verkeerd als ze maar 15 euro per keer krijgt, hier vragen ze minimaal het dubbele

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:30

R12312 schreef:
Bommeltje_ schreef:
Helemaal mee eens kreeg er echt een naar gevoel van in mijn buik toen ik er naar keek. en terwijl het niet eens mijn paard is en ik niets met dressuur en dit soort paarden heb kreeg ik een verdrietig gevoel.. :(

Wat de media je wel niet kan doen geloven he!

Ja maar heb sowieso helemaal niks met dressuur en al het gedoe eromheen. vind het een mooi paard om te zien meer niet ;) dat zal het ook wel zijn. Ik word al kriegelig als ik telkens van die ingepakte beentjes voorbij zag komen en die kleine stalletjes ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:31

Dat geloof ik graag. Was het niet Sjef die zei dat Totilas daar ook ongetwijfeld tot zijn dood blijft en vervolgens een standbeeld en al krijgt?
Die mensen zijn duidelijk gek met hun dieren. Als je dan hoort hoeveel troetel-aandacht er aan Totilas wordt gegeven. Ook toppaarden hebben regelmatig een portie "penny" nodig en dat zit daar volgens mij wel goed. Het was duidelijk te zien als je Rath en zijn schoonmoeder erover zag praten, vol genot en plezier.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:31

joyce B schreef:

Nou inderdaad! Wat een stelletje gieren!

En de Familie Visser die haatmail en doodsbedreigingen kregen.. Zich nooit meer op een wedstrijd terrein kunnen laten zien... Dat vind ik echt heftig hoor!

Stel dat Toot en Ed wel bij elkaar waren gebleven.. Dan hadden ze zeker Olympisch goud gewonnen, maar wat was er daarna gebeurd? Wat moet je dan nog bereiken? Waar zou het plafond van hun prestaties hebben gezeten? Veel beter kon hij toch niet meer lopen dan dat?

Electra63

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:33

Ik vond stiefma ook wel meevallen, behalve haar uitspraak over de OS 2012 :D Zij komt uit een goede, belangrijke paardenfamilie en zij heeft zelf haar sporen ruimschoots verdiend. Wel lijkt het mij erg moeilijk voor Rath, die stond onder onmenselijke druk, toen. Het verwachtingspatroon was te hoog. Daar had stiefma hem wel voor moeten behoeden, als ouder.

Maar voor mij, was Sjef de held. Ik hou van mensen, die gewoon zeggen hoe ze ergens over denken, zonder zich iets aan te trekken van de rest van de wereld. En heerlijk, als je zo overtuigd bent van jezelf en gelijk heeft hij, Sjef hoeft zich niet meer te bewijzen, als trainer heeft hij alles gewonnen, wat er te winnen viel. Die laat zich niet gek maken. Sterker nog, die geniet met volle tuigen, dat de Duitsers zijn hulp hebben ingeroepen :D :D

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:34

R12312 schreef:
wallance schreef:
Ik kon het er niet uithalen dat Gal al in Kentucky wist dat Totilas verkocht was voor dat hij de ring in ging.

Misschien raar gedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat je dan zo rond kan sturen als je weet dat je beste vriend net verkocht is. En had hij niet liever dat paard gehouden dan die 10%?

Ja voor Kentucky was hij verkocht, dat was toch wel duidelijk.

Maar wist Edward Gal dit?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:37

Sterretje90 schreef:
Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD? Het lijkt tegenwoordig wel alsof we het over een robot hebben, als het over Totilas gaat. Het is een levend dier met gevoelens en emoties en het recht om een betere band met de ene ruiter te hebben dan met de andere. Edward en Totilas hadden nooit uit elkaar gehaald moeten worden. Tuurlijk gaat het om de sport, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van ruiter en/of paard. Dat wordt te vaak vergeten, vind ik.

Wat wou je dan? Hem op een bank leggen en vragen wat is je gevoel daarbij?

Ik moet zeggen dat ik het heel schokkend vind dat de fam Visser bedreigingen etc ontvangen heeft over de verkoop van Totilas. Ik bedoel wie zijn wij hier in NL om te beoordelen of zij een paard wel of niet mogen verkopen? Er staan er 1000en op marktplaats, geen haan die daar naar kraait. Maar ohwee als het eens gaat om 10 miljoen (of meer) dan is het ineens zielig of word het gezien als de tegenpartij naar de winst helpen? Pff ik zou niet graag in hun schoenen hebben gestaan onder de druk die zij hebben gehad voor dit paard.

Het lijkt me als ruiter erg zuur dat je zon geweldig paard hebt om te rijden, maar zoals iemand eerder hier ook zei hij is wel een internationaal ruiter die onder andere hiermee ook zijn boterham verdient, tsja thats life, wil niet zeggen dat dit makkelijk is maar soms is het niet anders.

Ik kan alleen maar voor Rath zeggen _/-\o_ , het feit dat menig topruiter in Dld heeft gezegt ik stap er niet op bewijst voor mij genoeg. Het is oh zo makkelijk om Rath af te vallen dat hij het waardeloos gedaan heeft. Maargoed hij is ook geen Edward. Ik denk wel dat ze zich verkeken hebben op het stalmanagement rondom Totilas en welke impact dat zou hebben om het paard.
Wij Nederlanders kunnen het dan ook eens met andere ogen zien dat we er trots op kunnen zijn dat ze toch (ookal is het na +/-2 jaar) de hulp van de Nederlanders hebben ingeschakeld (oa trainer en hoefsmid).
Ach en zijn stiefmoeder, wie zou niet blij zijn als ze zon toppaard op stal zou krijgen? Welliswaar was ze misschien een beetje voorbarig maargoed blijdschap doet soms gekke dingen..

Ik kan alleen zeggen dat ik ze suc6 wens en dat we de combinatie hopelijk nog vaak met suc6 in de ring mogen zien en dat ze nog meer naar elkaar toegroeien en een topcombinatie worden!

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:39

Aranel schreef:
Ik vond het een leuke en boeiende docu! Ze hebben imo alle partijen aan het woord gelaten, maar als die mensen zelf niet willen praten houdt het op (bvb mevrouw Linsenhoff in de tijd dat het minder ging met Totilas). Je zag duidelijk dat Rath zijn antwoord moest verzinnen toen hem naar de os 2012 gevraagd werd. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je er niet klaar voor was.
En wat een vreselijk mens is die stiefmoeder zeg :+

Precies dit dus!! Ik dacht: man man man, jij zit een antwoord uit je duim te zuigen zeg!!

Maar ik vond het een mooie docu... Het blijft een prachtig paard!

Hopelijk zien we Edward Gal over een poosje met Toto jr.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:40

Ik vind het een walgelijk wereldje en ik zag vaak een paard dat ongelukkig uit zijn ogen keek. Meneer Rath is geen briljante ruiter.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:42

R12312 schreef:
Jolien87 schreef:

Volgens mij hebben zij nog nooit een paard verkocht. Er staan daar ook veel pensionado's van haarzelf.

Zeker wel, Triviant-Unicef is verkocht.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:43

wallance schreef:

Paul Schockemöhle zei heel duidelijk dat hij met Nicole al voor de Wereldruiterspelen had gesproken over de verkoop van Totilas en dat dus ook Edward Gal op de hoogte was.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:46

harbourlight schreef:
wallance schreef:

Paul Schockemöhle zei heel duidelijk dat hij met Nicole al voor de Wereldruiterspelen had gesproken over de verkoop van Totilas en dat dus ook Edward Gal op de hoogte was.

kan gelogen zijn. Er zijn wel meer dingen gelogen in de docu.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:47

Wat een top paard en respect voor rath , het zal vast niet mee gevallen zijn al dat commentaar van iedereen. Blij dat ze terug zijn en dat we nog van totilas kunnen genieten. We hebben niet meer het beste paard maar wel beste trainer. Sjef doet me altijd een beetje denken aan Louis van gaal :D .