Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:05

Balen zeg.... Dat zal even een domper zijn.
Hopelijk gebruikt ze de tijd nu om even bij te tanken. Morgen weer vlot verder

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:08

volgens mij heb ik haar een keer kort gesproken bij bever. Leuk, had toen geen idee dat ze dit ging doen, daar had ik wel meer over willen weten. Ga dit eens volgen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:40

verography schreef:
Lijkt mij dat zijn dan 4,5 uur moeten wachten voor ze uberhaupt mogen starten de volgende ochtend. Dat is het eerlijkst.

Nou, dat denk ik niet. Want dan hoef je de boel toch niet stil te leggen? Dan heb je morgen weer dezelfde verschillen die ze nu dus niet willen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:58

Machie schreef:
verography schreef:
Lijkt mij dat zijn dan 4,5 uur moeten wachten voor ze uberhaupt mogen starten de volgende ochtend. Dat is het eerlijkst.

Nou, dat denk ik niet. Want dan hoef je de boel toch niet stil te leggen? Dan heb je morgen weer dezelfde verschillen die ze nu dus niet willen ;)

Ik denk idd ook dat ze gewoon "tegelijk" vertrekken. Misschien dat ze aan het eind tijd eraf halen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:00

Als het verrekent wordt vermoed ik dat het pas op het einde zal gebeuren. Daar worden ook de laatste penalty's uitgezeten/erbij geteld. Vind het erg jammer dat ze vast worden gehouden.. Chris was alweer lekker op weg om weer 4 stations te doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:08

Inderdaad want dat is het doel van deze beslissing .... de groep meer bij elkaar brengen.

Het lijkt mij bijna niet anders kunnen dan dat de tijd die een ruiter 'gedwongen' in het HS moet doorbrengen er later af wordt gehaald.
Anders zou iemand die nu op de valreep voor zonsondergang de HS haalt er ineens net zo voor staan als iemand die al verplicht 5 uur op de HS moet wachten.
Een time penalty is 'slechts' 2 uur, dan kan het bijna niet anders dan dat de verplichte wachttijden in het HS aan het einde van de rit van de totaal gereden tijd afgetrokken zullen worden.
Bij sommige gaat het echt om 4 / 4,5 uur tijdsverlies.

Wel zal het dan ook na het finishen nog spannend zijn gok ik, wie er nu echt volgens tijd gewonnen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:12

Delphi schreef:
Inderdaad want dat is het doel van deze beslissing .... de groep meer bij elkaar brengen.

Het lijkt mij bijna niet anders kunnen dan dat de tijd die een ruiter 'gedwongen' in het HS moet doorbrengen er later af wordt gehaald.
Anders zou iemand die nu op de valreep voor zonsondergang de HS haalt er ineens net zo voor staan als iemand die al verplicht 5 uur op de HS moet wachten.
Een time penalty is 'slechts' 2 uur, dan kan het bijna niet anders dan dat de verplichte wachttijden in het HS aan het einde van de rit van de totaal gereden tijd afgetrokken zullen worden.
Bij sommige gaat het echt om 4 / 4,5 uur tijdsverlies.

Wel zal het dan ook na het finishen nog spannend zijn gok ik, wie er nu echt volgens tijd gewonnen heeft.

Helaas lees ik op twitter nog niks over een compensatie. Er zijn trouwens meerdere volgers die het niet eerlijk vinden.

Heb zojuist dan ook getwittert of het niet mogelijk is om aan het eind det tijd eraf te halen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:13

Ja, hier met manlief ook heftige discussies want volgens hem maakt het helemaal niets uit en volgens mij is het wel nadelig met name voor Chris en Sam Jones. Ondanks de tijd penalty's waar wij wel vanuit gaan dat die gegeven worden, iedereen kan nu herstellen (Sam en Chris ook) maar Chris haar conditie was en is volgens mij zo goed dat ze anders vandaag weer opgeschoven zou zijn na veel KM rijden. Enfin het is zoals het is. Morgen is iedereen weer hersteld van de rust en dat wordt het lastiger volgens mij om weer een tik of tikje uit te delen.
Tja het is niet anders.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:27

Het grote probleem van de organisatie is kennelijk dat er niet eens genoeg paarden (en organisatie) op de volgende stations zijn... kennelijk gaat het veel harder dan het andere jaren is gegaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:31

Precies wat ik al verwachtte Evelijn, het is een organisatorisch probleem.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:32

Maar als de ruiters op het verste station 4,5 uur moeten wachten voor vertrek komt toch ook de groep meer bij elkaar :)* (miscommunicatie :) )

Doelde op de kopruiters die nu ver weg staan. Als HS 18 de tijd krijgt om te rijden terwijl de kopruiters stil staan komen ze weer dichter bij elkaar.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:40

En dat voor meer dan 7000 pond per persoon :P

Maar verography, niet alle voorste ruiters hebben kunnen doorrijden tot zonsondergang, dus waarom zouden zij als enige een tijdpenalty krijgen? Net echt fair voor hun.

Ht probleem is niet dat de groepen ver uit elkaar liggen, maar dat er ruiters over het hele veld verspreid zitten. Er kunnen best twee (of drie) verschillende groepen zijn, maar blijkbaar zijn ze er niet op voorbereid dat er mensen over het veld verspreid staan.

Edit: even de twitter doorgelezen, de voorste groep kan simpelweg niet weg omdat er nog geen urtuus voor ze zijn om naartoe te rijden, en de achterste groep wordt tegengehouden zodat de voorste groep hun lead niet verliest. Logisch, maar voor Chris die een inhaalslag aan het doen was erg oneerlijk. Ze hadden haar en de andere ruiter die net bij 18 was nog naar 19 of 20 moeten laten gaan. Apparently vertrekken de ruiters op 22 morgen in intervals zodat de onderlinge voorsprongen in de kopgroep niet verdwijnen. Niks over of dat op 18 ook gebeurt.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:56

Jeetje wat een enorme misser van de organisatie zeg... Hoop dat ze er mentaal een beetje mee om kan gaan. Ik zou zelf echt enorm pissed zijn denk ik...

Het is wel het eerste jaar dat ze zoveel ruiters tegelijk hebben in de race. Denk dat ze een beetje onderschat hebben wat het extra met zich meebrengt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:12

Wat is het twitteaccount?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:13

Djilna schreef:
Wat is het twitteaccount?

mongolderbylive

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:15

Ik ken haar verder niet, maar volgens de indruk die ik van haar heb gaat ze zich morgen ontzettend kwaad maken en gaat ze er weer als een speer vandoor. Als ze morgen dan maar niet weer wordt tegengehouden.

Ik vind het echt zo jammer van de hele wedstrijd! Het is een tocht waarbij je bent overgeleverd aan de elementen en je op jezelf bent aangewezen. En dan nu zo'n bureaucratische regel van bovenaf opgelegd... Daar gaat de hele romantiek van de tocht. Het is verdorie geen potje cricket!

Zouden ze zijn geschrokken van die overval op Heather Russell?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:16

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:18

Er kwam al een paar dagen op de blog dat het moeilijk werd om alle ruiters tijdig hulp te kunnen bieden in geval van nood door de spreiding. Ook voor die overval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:24

LindyH schreef:
Ik ken haar verder niet, maar volgens de indruk die ik van haar heb gaat ze zich morgen ontzettend kwaad maken en gaat ze er weer als een speer vandoor. Als ze morgen dan maar niet weer wordt tegengehouden.

Ik vind het echt zo jammer van de hele wedstrijd! Het is een tocht waarbij je bent overgeleverd aan de elementen en je op jezelf bent aangewezen. En dan nu zo'n bureaucratische regel van bovenaf opgelegd... Daar gaat de hele romantiek van de tocht. Het is verdorie geen potje cricket!

Zouden ze zijn geschrokken van die overval op Heather Russell?

Ze zal zich iig gaan bewijzen morgen! Kwaad zal ze wel even zijn, maar zich daar wss ook weer snel bij neerleggen. Chris is niet iemand die zich van het pad laat brengen door zoiets.

Ook denk ik dat de organisatie niet blij is dat ze dit hebben moeten doen.
En op twitter zijn andere volgers ook not amused..
https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 1420416000

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:26

tja maar als er nog geen hulp op de volgende posten zijn dan houdt het ook op toch. Daar hebben de ruiters ook niks aan en de paarden nog minder.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:28

Ze zullen heus wel iets met de tijd gaan doen hoor. De wachttijd aftrekken van de gereden tijd. Dan hou je de afstand tussen de ruiters in het klassement, maar ligt het veld wel dichter bij elkaar voor de organisatie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:29

Goed getwittert Nini_roosje! Goed gedaan! Ben benieuwd naar het antwoord.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:29

Overval??

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:31

Proficiat Ladybird met je verjaardag. Wat bedoel je met je vraag overval? Heb ik iets gemist?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:33

Ik denk het, op dag 3 is er iemand bijna overvallen door een groep locals.. Dankzij haar paard kon ze wegkomen en een vriendelijke herder heeft haar iets verderop opgepikt en is naar het volgende HS meegereden.