Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:34

Succes met het redden van alle dieren op de wereld of beperk je je eerst tot alleen nederland?

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:00

xSogno schreef:
YOURLOVER schreef:

Hier wil ik even mijn mening over geven.
Vleesvarkens en -koeien worden over het algemeen geproduceerd voor
de vleesproductie. Paarden daarin tegen zijn, zo ver als ik begrijp, hobbydieren.

Hierin zit een groot onderscheid, dus ik vind jou mening onterecht.

En die norm bepaal jij? Je weet dat er ook paarden gefokt worden voor vlees? Er zijn ook zoveel mensen die koeien en varkens voor de hobby houden. Wat maakt het ene dier meer waard dan het andere dan? Dat jij je kont op een paard parkeert?

Als je goed leest, heb ik geschreven dat het om vleesvarkens en - koeien gaat!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:59

friendly schreef:
Ja ze vragen een donatie om de castratie ed te kunnen betalen. Omdat Benice het van den bruiloftpotje gehaald heeft. Tja..apart vind ik het wel..

Vreemd, zoveel mensen die een dier moeten verkopen en of geen dierenarts kunnen betalen, die kregen geen geld uit donatie's.........

Het was toch haar eigen keuze om het dier te kopen?
Als men het niet betalen kan dan moet men ook geen paard gaan kopen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-08-14 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:04

Altijd fijn als er maar naar 1 persoon gekeken wordt ipv naar alle overige bokkers die dezelfde mening hebben als ik. Want ik ben hier niet alleen in. En zoals ik het facebookbericht begrepen had werd er om donaties gevraagd omdat het potje waaruit de aanschaf en castratie betaald wordt niet hiervoor bedoelt was en ze geld terug wilden om het alsnog naar de juiste plek te laten gaan. En ik - niet alleen - vinden dat niet kunnen. TOP dat dit paard gered is, dat vind ik ook oprecht, maar vervolgens geld vragen omdat dit niet de planning was kan ik minder makkelijk begrijpen. En dan kàn ik het verkeerd begrepen hebben, ik ben ook niet onfeilbaar, maar tot op heden draag ik deze mening.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:11

Ik ook!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:07

Nou dat is raar, plaats een uur geleden een reactie en die is nu foetsie....

hmm dubieus, anyway, ik ben het met Friendly eens.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:20

saskiaojan schreef:
Nou dat is raar, plaats een uur geleden een reactie en die is nu foetsie....

hmm dubieus, anyway, ik ben het met Friendly eens.

Die is waarschijnlijk verwijderd door een modje omdat er alleen "+1" stond. Ik had t ook gezien. En dank je wel.

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:39

Django is overgezet!!!! Ging fantastisch!!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:41

Wat fijn! Hoop dat hij nu een mooie toekomst tegemoet gaat.
Heel veel succes.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:00

Ging het makkelijk? Met geduld kan je best een eind komen. Succes verder met Django.

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:27

Het ging makkelijk! We hebben niks met trailer gedaan! Hebben eigen paarden meegenomen en paar dagen in oude wei gedaan en steeds rondjes gereden en ja hoor hij volgt...kuddedier natuurlijk. De politie heeft weg voor ons afgezet en zo konden via de weg met eigen paarden naar ons huis en de hengst volgde los. Zonder traumas dus! Super blij! Gaat super met hem!!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:59

Geweldig, ik hoop dat je hier ook blijft posten, ik heb geen fb namelijk.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:37

Over heel de discussie van het zogenaamde redden laat ik me maar niet uit. Ik vond het allemaal al erg Penny, maar dat ik nu vervolgens op FB foto's voorbij zie komen waarbij de hengst LOS achter een stel paarden over de openbare weg vervoerd wordt... waar zit jullie verstand?!

nathaliek18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:50

Het is inderdaad een risico, maargoed in het leven moet je nu eenmaal af en toe risico,s nemen. Ook is dit allemaal in overleg gegaan en is het allemaal vooraf gepland, je weet nooit of van te voren of iets goed uitpakt of niet, maargoed volgens mij is dit topic niet opgestart voor zo,n discussie maar om te volgen hoe het met Django gaat...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:56

Ja. Niemand mag wat zeggen, alleen ja en amen.
Jeetje, wat compleet onverantwoord... En wat een dooddoener, "in het leven moet je soms risico's nemen". Wat onprofessioneel voor een bedrijf, schokkend...

nathaliek18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:58

Ik hoor niet bij het bedrijf hoor, maargoed het maakt ook niet meer uit het is goed gegaan , en daar gaat het om! ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:00

Utixo: waar zie jij foto's dan? Heb gezocht.. Kon niks vinden. Maar je hebt wel gelijk. Het is enorm gevaarlijk. Gelukkig is het goed gegaan.

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:01

De hele weg was afgesloten door politie en kon geen kant op behalve rechtdoor. Dus ga lekker weg met die oordelen weer ik stop met posten hier heb er geen zin meer in!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:05

Op haar facebook pagina benice celik, friendly!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:05

Wow even rustig hoor... We vallen je niet aan. Tenminste...ik niet. Zeg gewoon dat het gevaarlijk is in principe máár dat het gelukkig goed ging. Dat is toch positief? Wel een kleine kanttekening... Beslis maar even of je wel of niet gaat reageren überhaupt op bokt want bij elk tegenwoord reageer je overdreven fel en stop je met posten. Welkom op bokt. Niet iedereen is het altijd met je eens, dat hoeft ook niet. Maar dat betekent niet dat we alleen maar oh en ah hoeven te roepen.

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:17

Sorry maar ik ben er wel klaar mee dat geoordeel. Weet eerst t hele verhaal aub heb geen zin steeds te verantwoorden. Er zzijn namelijk wel hele erge dingen gezegt over hele forum. En inderdaad ik stop ermee. Lees ff die reactie waar me verstand is sorry maar tis maar wat je normaal vind. Hele forum lang kom ik niet alleen meningen tegen maar ook beledigingen en zogenaamde feiten die de neus ingedrukt worden. Ik stop er ook inderdaad mee!

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:31

haha vind het grappig dat iedereen valt over een donatie, ik kan ook op facebook een donatie starten omdat ik een auto wil. dat mag gewoon als mensen willen doneren doen ze dat toch, maakt toch niet uit of ik van het geld dat normaal naar de auto ging een telefoon haal en dan zeggen oh geen geld meer voor de auto ik vraag voor donaties, mag ik gewoon doen. het is maar wat de gek er voor geeft. dat hier mensen gedoneerd hebben is toch niet erg. de meeste mensen vragen toch ook eens geld aan de ouders, dat is toch ook een donatie :+ . maar dat is normaal, nu dat iemand anders voor haar trouw en paard geld vraagt (eigenlijk vraagt iemand anders het voor haar) is het slecht... en dat het onprofessioneel staat als er iets voor een bedrijf staat van donaties, nee vind ik niet. ik lees toch duidelijk dat iemand anders vraagt voor een donatie te doen, dat geeft een goed beeld van het bedrijf want meerdere mensen zijn er mee begaan en willen dat dit bedrijf blijft bestaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:57

Da's al de 2e keer inmiddels dat je er klaar mee bent.
't zal met ie wildheid ook wel dik meevallen als je dit met hem kon. Of ie nu minder stress gehad heeft dan wanneer ie gewoon verdoofd op een trailer gezet zou zijn betwijfel ik. Om over veiligheid nog maar te zwijgen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:30

Ik lees nu al een tijdje mee en ik geloof dat er een paar enorm jaloers zijn of wat steekjes los, lezen kunnen ze in ieder geval niet, dat is duidelijk, of ze willen niet!

"Wilde hengst" stond in een wei tegenover het bedrijf van Benice
Ze is dus eigenlijk ook gewoon een buurtbewoner die wel wat zag in het beestje en er zelfs een leuk bedrag voor over had, dus heeft ze hem overgekocht.
Van de wei naar haar bedrijf is duidelijk een klein stukje en met behulp van politie en wat eigen paarden is het beestje stressvrij oververhuist.

Nou zou heel bokt HIEP HIEP HOEREE moeten roepen maar blijkbaar zitten in dit topic geen penny's maar azijnpissers.

Benice succes met de africhting en een geweldige bruiloft gewenst!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:33

Ik begrijp de link 'niet eens zijn' met 'jaloezie' niet. Waar zou men jaloers op moeten zijn?