Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:17

Er zijn intussen al 4 sponsoren gestopt met hem of ze nemen de zaak onder de loep!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:18

San zoiets las ik maar kon het niet helemaal duidelijk krijgen voor mezelf, vandaar het vraagteken :P
Maar hoeveel sponsors heeft Andreas? Of beter; hoeveel heeft hij er nog over?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:20

anneliesdj schreef:
San zoiets las ik maar kon het niet helemaal duidelijk krijgen voor mezelf, vandaar het vraagteken :P
Maar hoeveel sponsors heeft Andreas? Of beter; hoeveel heeft hij er nog over?

Nou... Er is vast een reden dat het kopje Sponsors op zijn website een witte pagina geeft :+.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:20

HAHHA OMG _/-\o_ _/-\o_ :')

anneliesdj

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:21

Heeft ie straks nog een serieus probleem ook.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:22

Ik ben nu wel benieuwd wat voor conclusies er getrokken worden wanneer er meerdere paarden op hoog niveau worden nagekeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:23

De foto's die Femke liet zien laat ook weinig te raden over... Als blauwe tongen meer regel dan uitzondering blijken te zijn (ik hoop natuurlijk van harte dat dit niet zo is), dan moeten we ons met z'n allen toch wel op het hoofd krabben voor wat betreft waar we mee bezig zijn met z'n allen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:28

Elisa2 schreef:
Of de paardvriendelijke ruiters kunnen geen potje breken rijtechnisch gezien en geven daarom extra af op de wedstrijdruiters???
Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen al het geweld en het misbruik wat er gemaakt wordt van het paard..maar het valt me wel op dat het vooral bij een bepaalde rijstijl voorkomt.
Er zijn ook genoeg fijne ruiters in de top!

Ik kan je zo al 4 a 5 nederlandse (oud) top ruiters , die de handdoek in de ring gegooid hebben.
Niet omdat ze niet presteerde, maar omdat én publiek, en jury zich NIET houden aan de FEI reglementen tijdens jureren.
Het extreme voorbeengezwaai en gehang in paardenmonden staat er namelijk nergens in vermeld.
Happy Atlete?
waar? Ik kan ze bijna niet meer vinden in de top.
Ik vind nog veel gevoelsruiters opduiken in andere disciplines als WE .
Op de OS zie je zeker nog zeer goede ruiters en zeer goed gereden correcte proeven. Alleen geen voorbeen spektakel. Tja, en dat wordt nu eenmaal hoog gejureerd.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:28

Ik ben al lang blij dat er eindelijk een lichtje op gaat en dat zowel sponsoren als ruiters/trainers/coaches/grooms/noem maar wat eens bij zichzelf te rade gaan. Of dit nou is om het imago/geld of om het welzijn van het dier (je hoopt natuurlijk op de laatste), maar er wordt eindelijk eens aandacht aan besteed. Ik hoop van harte dat dit tot oplossingen leidt.

En als andere paarden al niet nagekeken worden, hoop ik dat dit de ruiters en hun teams in ieder geval flink wakker schudt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:31

nombrado schreef:
Molfre schreef:
Zo'n controle zouden ze eigenlijk moeten krijgen bij binnenkomst van de arena heel simpel. De groom mag de neusriem opnieuw vastmaken, onder toezicht van de DA en vervolgens mag er niet meer aangezeten worden. En misschien moeten we ze ook maar gaan verplichten met teugeldruk meters te gaan rijden met een automatisch alarm in het jury hokje :Y) 3x alarm = diskwalificatie :D

Als het toch eens zou kunnen, maar eigenlijk is het gewoon zielig dat zoiets nodig is...

haha, leuk idee.
Maar als goed jurylid (en helemaal in deze klasse) kan je het zien (en al zeker aan de beweging van het dier) Daar moeten ze eens strenger op selecteren.
De jury's die GP jureren die zich aan alle bestaande FEI reglementen houden, worden vaak niet uitgenodigd , anders komen een Anky, Bartels en andere bekende Nederlandse ruiters niet.
Zo werkt het.

Het erge vind ik. Deze ruiters hebben een voorbeeld functie voor rijdend Nederland. (bijna) Iedereen denkt dus dat het zo hoort.
Er hebben nog nooit zoveel paarden met rugklachten , peesblessures en andere onverklaarbare klachten in klinieken gestaan.

En op welke feiten baseer jij dat? Even terzijde dat Anky en Tineke niet veel meer in de wedstrijdring komen. Misschien is het je ontgaan, dit topic gaat over een Deense ruiter, wil je het groter trekken, betrek dan de gehele paardensport erbij en niet alleen de Nederlandse ruiters, die met deze foto's niets te maken hebben.

Verder zie ik ook graag de officiële cijfers van jouw laatste zin? Hebben alleen sportpaarden gezondheidsproblemen? Is de oorzaak onderzocht? Wat is het verschil met vroeger? Is daar onderzoek naar gedaan? Heeft het misschien te maken met het feit dat tegenwoordig veel (dure) sportpaarden verzekerd zijn voor o.a. ziektekosten?

Ik mis altijd de feitelijke onderbouwing in jouw geklaag, met name naar de Nederlandse sport toe.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:37

nombrado schreef:
Gister nog een filmpje gezien over Tineke Bartels en gewauwel over een mens is voor een paard een roofdier en zij zijn prooidieren. Maw. Je moet ze temmen? wat een ouwerwets ge-oh zeg!

Dan heb je het filmpje anders begrepen dan ik
Ik heb nl begrepen dat je rekening moet houden dat een paard een vluchtdier is en een mens een roofdier, en dat bijv onze reactie op schrikken vanuit het roofdier zijn, anders zijn als de reacties van het paard vanuit het vluchtdier zijn. Dus dat je rekenng moet houden met het vluchtdier heeft geen moer met temmen te maken maar alles met een begripvolle omgang met het paard.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:40

Billy schreef:
nombrado schreef:
Gister nog een filmpje gezien over Tineke Bartels en gewauwel over een mens is voor een paard een roofdier en zij zijn prooidieren. Maw. Je moet ze temmen? wat een ouwerwets ge-oh zeg!

Ik heb nl begrepen dat je rekening moet houden dat een paard een vluchtdier is en een mens een roofdier, en dat bijv onze reactie op schrikken vanuit het roofdier zijn, anders zijn als de reacties van het paard vanuit het vluchtdier zijn. Dus dat je rekenng moet houden met het vluchtdier heeft geen moer met temmen te maken maar alles met een begripvolle omgang met het paard.

Jouw uitleg aan Nombrado is verspilde moeite, Billy ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:54

Electra63 schreef:
En op welke feiten baseer jij dat? Even terzijde dat Anky en Tineke niet veel meer in de wedstrijdring komen. Misschien is het je ontgaan, dit topic gaat over een Deense ruiter, wil je het groter trekken, betrek dan de gehele paardensport erbij en niet alleen de Nederlandse ruiters, die met deze foto's niets te maken hebben.

Verder zie ik ook graag de officiële cijfers van jouw laatste zin? Hebben alleen sportpaarden gezondheidsproblemen? Is de oorzaak onderzocht? Wat is het verschil met vroeger? Is daar onderzoek naar gedaan? Heeft het misschien te maken met het feit dat tegenwoordig veel (dure) sportpaarden verzekerd zijn voor o.a. ziektekosten?

Ik mis altijd de feitelijke onderbouwing in jouw geklaag, met name naar de Nederlandse sport toe.

Ik betrek ook zeker de hele ruitersport erbij! 1 ding alleen niet vergeten. Het merendeel van de buitenlanders zijn zo gaan rijden als de winnende Nederlandse ruiters, die hoog scoorde en kampioen werden met hun manier van rijden. Het gaat over wereldwijd! Niet alleen Nederlanders. Ook jury's , publiek, en aanhangers. Het is goed dat dit soort nieuws eens openbaar wordt....overigens zijn er heel veel van dit soort foto's van topruiters te vinden.
wb de nederlandse (oud) gp ruiters? Daar heeft er 1 van nu ook een rechtzaak aan de broek, vanwege dit soort praktijken. Zij hebben een Ruiterschool/is bondscoach van het jong talententeam? wat wil je nog meer horen?
Het gaat om een ieder (en helemaal de voorbeeldfuncties op dit nivo) die dit soort praktijken als "normale"omgang met een paard beschouwen! Het is complete dierenmishandeling.

wb de klinieken en hun paarden?
Vraag maar eens na.welke kliniek dan ook..het is beduidend erger dan 30 jaar geleden. Vraag de da maar na. Zij moeten deze paarden "draaiende" houden voor deze topsport!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:55

Kan iemand me uitleggen hoe we ineens van de blauwe tong van het paard van Andreas Helgstrand uitkomen op een filmpje van Tineke Bartels :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:56

Urielle schreef:
Kan iemand me uitleggen hoe we ineens van de blauwe tong van het paard van Andreas Helgstrand uitkomen op een filmpje van Tineke Bartels :?

Nombrada :D ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:57

nombrado schreef:
Electra63 schreef:

Ik betrek ook zeker de hele ruitersport erbij! 1 ding alleen niet vergeten. Het merendeel van de buitenlanders zijn zo gaan rijden als de winnende Nederlandse ruiters, die hoog scoorde en kampioen werden met hun manier van rijden. Het gaat over wereldwijd! Niet alleen Nederlanders. Ook jury's , publiek, en aanhangers. Het is goed dat dit soort nieuws eens openbaar wordt....overigens zijn er heel veel van dit soort foto's van topruiters te vinden.
wb de nederlandse (oud) gp ruiters? Daar heeft er 1 van nu ook een rechtzaak aan de broek, vanwege dit soort praktijken. Zij hebben een Ruiterschool/is bondscoach van het jong talententeam? wat wil je nog meer horen?
Het gaat om een ieder (en helemaal de voorbeeldfuncties op dit nivo) die dit soort praktijken als "normale"omgang met een paard beschouwen! Het is complete dierenmishandeling.

Vraag maar eens na.welke kliniek dan ook..het is beduidend erger dan 30 jaar geleden. Vraag de da maar na. Zij moeten deze paarden "draaiende" houden voor deze topsport!

Misschien kan je een nieuw topic openen, je vervuilt dit topic, zoals gewoonlijk........

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:04

Billy schreef:
nombrado schreef:

een paard is een vlucht dier...in de natuur
geen paard die al jaren afhankelijk zijn van ons als mens (verzorging/voeding)
Dat maakt ons geen roofdier! Maar een leider (in de positieve zin van het woord)
Zo zal een paard die volledig vertrouwen heeft in de mens, geen vluchtpogingen doen.
Wel doen ze dat, als ze iets gevraagd worden door diegene die ze vertrouwen wat hen pijn doet!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:09

Slechte kliniek die praat over zijn klanten als je daar om zou vragen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:16

nombrado schreef:
Dat maakt ons geen roofdier! Maar een leider (in de positieve zin van het woord)
Zo zal een paard die volledig vertrouwen heeft in de mens, geen vluchtpogingen doen.
Wel doen ze dat, als ze iets gevraagd worden door diegene die ze vertrouwen wat hen pijn doet!

Jij snapt het fenomeen paard echt niet he? Als je paard je zgn volledig vertrouwt en er vliegt een eend uit de sloot, zal die toch echt schrikken hoor... Dat is gewoon zijn natuur. Dat hij niet in Verweggistan eindigt omdat hij bij je blijft, is ws een kwestie van goede reflexen, maar niet van het feit dat een paard geen vluchtdier is...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:26

Electra63 schreef:

1 staat momenteel in de kliniek, vanwege blijvende kaakschade. Niks klagen, wel feiten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:27

nombrado schreef:
Electra63 schreef:

1 staat momenteel in de kliniek, vanwege blijvende kaakschade. Niks klagen, wel feiten

wie staat er in de kliniek, een van jouw paarden?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:30

Billy schreef:
wie staat er in de kliniek, een van jouw paarden?

Nee, wel die van een hele goede kennis!
Maar het gaat hier in het topic over het gebruik van deze manier van bitten, rijden en handgebruik en de gevolgen die het zal hebben voor het paard.
Niet voor niets hebben sponsors zich al teruggetrokken....
Ik hoop echt dat het nu voor veel ruiters een ommekeer zal worden naar een meer harmonieus paardvriendelijke manier van rijden.
Laatst bijgewerkt door nombrado op 22-04-14 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:30

nombrado schreef:

Daar gaat het niet om, het gaat om de basic, volledig los van elkaar is paard een vluchtdier en mens een roofdier.
En daarom zijn onze reactie's anders en begrijpen we ons paard niet altijd.
We moeten ons zien te verplaatsen in zijn denkwereld.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:33

anneliesdj schreef:
Daar gaat het niet om, het gaat om de basic, volledig los van elkaar is paard een vluchtdier en mens een roofdier.
En daarom zijn onze reactie's anders en begrijpen we ons paard niet altijd.
We moeten ons zien te verplaatsen in zijn denkwereld.

Precies, zijn denkwereld is niet met een bebloede mond een leuk rondje dressuren met pijn en een boel lawaai. Vluchten kan niet meer.....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:33

nombrado schreef:
Electra63 schreef:

Omdat, en dat klinkt heel bijdehand van een 22 jarige :') , 30 jaar geleden de verrotte paarden veel sneller naar de slager gingen dan tegenwoordig. Er werd lang niet zoveel aan gedokterd als dat nu gebeurd. "Vroeger" kocht je meestal 1 zadel (en niet eens op maat gemaakt :oo ) en die legde je op elk paard dat je had of reed. Als ik een aantal mensen (die die tijd meegemaakt hebben) mag geloven dan was je soms al blij als je een zadel had.
Nombrado, ik denk dat het tijd is dat de discussie weer over Andres Helgstrand gaat. Niet over paarden die jij kent en op een kliniek staan.