Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:43

Knakker schreef:
absoluut, bekijk de top10 van de winnaars van een wereldbeker wedstrijd maar eens, als er 1 of 2 door een keuring komen is het veel....

KUL ..hoe kan je nou zoiets rondbazuinen zonder zelf op hun keuring erbij te zijn als kopende of verkopende partij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:45

_San87_ schreef:
Ketaki schreef:
ik denk dat ze hippozorg bedoeld, paardenverzekering :)

Waar is die punt dan voor :')? Google vindt het bericht hoe dan ook.

Omdat ze dat niet weten. Krijg altijd mijn twijfels als die punten gebruikt worden, Als het waarheid is waarom zou het dan niet gevonden mogen worden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:45

Knakker schreef:
absoluut, bekijk de top10 van de winnaars van een wereldbeker wedstrijd maar eens, als er 1 of 2 door een keuring komen is het veel....

Over welke keuring hebben we het dan? Een keuring voor de verzekering, of een veterinaire aankoopkeuring, of een gewone veterinaire keuring?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:05

Topsport is niet gezond. Niet voor mensen en niet voor dieren. Een voetballer bijvoorbeeld is op zijn top en aan het eind van het carrière echt versleten. Zijn medische staf is dan vooral bezig met hoe houden we hem aan de gang. En bij paarden is dat niet anders.

anneliesdj

Re: Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:40

Jullie zijn toch niet serieus zo naief om te denken dat alle 12-16 jarige GP paarden, op een kleinigheidje na, gewoon helemaal gezond zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:11

Eens effe zien:
-verkeerd soms in trance door irritaties, versleten en op.
-rug- en knie-problemen waarvoor hij wekelijks behandeld moet worden en nog nierproblemen ook.
-nog meer knie en rug problemen.
-gat in de kniebanden...

Als dat in jouw mening kleinigheidjes zijn...... Zal ik eens een topic openen dat mijn paard met rug en knie-problemen toch nog mee op wedstrijd moet? (en die zijn niet half zo zwaar als de wedstrijden die deze paarden moeten lopen) maar dat met wat spuiten hij het best goed doet. :j
Citaat:
Volgens dit document zou de inmiddels 15-jarige ruin New Orléans (v. Colbert), die een startbod van een half miljoen euro kent, last hebben van allergieën: "Kampt met zeer ernstige vorm van allergie waardoor hij overal op het lichaam irritaties krijgt die hij kapot wil bijten. Hierdoor verkeerd het paard soms in een trance. Het paard is in versleten en op en zou voor het winterseizoen van 2014 met pensioen gaan. New Orleans heeft al jaren rug- en knieproblemen en moet soms wekelijks medisch behandeld worden. Daarnaast moet hij een keer per kwartaal naar de kliniek om zijn nieren te laten spoelen."

De 20-jarige dekhengst Berlin (v. Cassini I), welke ook aangeboden wordt, zou verminderd spermakwaliteit hebben.

De hengst London zou vanaf medio 2011 regelmatig last hebben gehad van stress, en daardoor een zeer wisselend bloedbeeld hebben. In het gezondheidsrapport staat: "De knieën van London kennen slijtage en worden regelmatig behandeld. De manier waarop London springt en het overmatige kracht gebruik tijdens de sprong geven telkens weer problemen met de rug in combinatie met de kniëen. London is beperkt inzetbaar voor zwaardere wedstrijden door deze problematiek. London is nu twaalf jaar en kan nog twee seizoenen op een hoog niveau presteren en zal daarna als dekhengst kunnen worden ingezet."

Volgens het rapport zou London al sinds eind 2013 op rust staan wegens gezondheidsproblemen, maar dit klopt niet. De hengst wist in december nog een derde en een vierde plaats te veroveren in de Grote Prijzen van Parijs en Genève.

Diverse paarden zijn inmiddels op leeftijd en daarom met pensioen. Een aantal andere paarden zijn niet of beperkt inzetbaar in de sport. Een aantal paarden zijn volgens Visser gewoon gezond. Visser is van mening dat de Rabobank en de curatoren de paarden niet 'as it is' kunnen verkopen.

Inmiddels is van bijna elk paard het openingsbod bekend gemaakt. Bieden op London kan vanaf 4 miljoen euro. New Orléans mag vanaf 500.000 euro mee naar huis. Cleveland (v. Quite Easy), een paard dat volgens de brief van Visser niet te herstellen ongezond is heeft een openingsbod van 100.000 euro. Vingino (v. Voltaire) heeft recent een gat in zijn kniebanden gehad en heeft volgens Visser chronische kloven in de kootholtes waardoor de hengst regelmatig weken op rust moet. Dit paard heeft een openingsbod van 300.000 euro. Berlin heeft een openingsbod van 100.000 euro.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:13

Je leest mijn bericht totaal verkeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:16

Ik heb het bericht nog eens een paar keer gelezen, maar ik zie niet hoe ik het anders kan lezen. :)
Mijn bericht ging om die beschrijving van de heer Visser.
ALS die paarden er werkelijk zo slecht aan toe zijn. (again; ALS!!) en de beste man bleef ze de ring in sturen, ja, dan mag die daar van mij ook ineens voor gestraft worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:17

anneliesdj schreef:
Jullie zijn toch niet serieus zo naief om te denken dat alle 12-16 jarige GP paarden, op een kleinigheidje na, gewoon helemaal gezond zijn?

Wie komt er zo naïef over, dan?

Ik denk al lang niet meer dat die paarden gewoon gezond zijn. Neemt niet weg dat ik het wel triest vind.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:27

Ayasha schreef:
Ik heb het bericht nog eens een paar keer gelezen, maar ik zie niet hoe ik het anders kan lezen. :)
Mijn bericht ging om die beschrijving van de heer Visser.
ALS die paarden er werkelijk zo slecht aan toe zijn. (again; ALS!!) en de beste man bleef ze de ring in sturen, ja, dan mag die daar van mij ook ineens voor gestraft worden.

Blijft de vraag of dat 'slecht' echt zo slecht is.
Dus stel ik jou de vraag; denk jij dat de meeste GP paarden gewoon gezond zijn?

Een topsporter kan best medische problemen hebben, dat wil niet zeggen dat ze met de juiste behandeling niet gewoon kunnen presteren. En in praktijk zullen er niet veel topsporters zijn die nooit ergens last van hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:32

Nee hoor, ik ben niet zo "naief" zoals je zelf zo mooi zei... Ik denk dat een boel paarden, zeker springers (die op een andere manier belast worden en ik denk meer "klappen" moeten opvangen bij het neerkomen dan het gemiddelde dressuurpaard) niet gezond zijn.
Ik ben ook niet gezond en ik sport ook (goed, geen topsport maar je snapt mijn punt vast wel.) maar dit zijn geen kleinigheidjes meer... Dit zijn geen stijve spieren meer.. Is het eerlijk om een dier, dat daar niet zelf voor kiest (wat mensen wel doen) gewoon op te lappen en door te doen gaan?
Verder stuk te maken?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:44

besita schreef:
Knakker schreef:

KUL ..hoe kan je nou zoiets rondbazuinen zonder zelf op hun keuring erbij te zijn als kopende of verkopende partij

omdat ik uit eigen ervaring spreek, niets KUL dus!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:02

Het verhaal van Visser is sowieso aangedikt. Volgens hem zouden bijvoorbeeld de prestaties van London tegenvallen en is hij daarom eind november op rust gezet. Als je de resultaten bij de FEI checkt, dan zie je dat hij in november In Doha en Lyon nul en met 1 fout is gefinished in 1.50m en 1.60m proeven, dus dat viel niet echt tegen. En vervolgens heeft hij in december in de 1.60m GP's van Parijs en Geneve foutloos gesprongen en was hij 3e en 4e. Op rust is hij dus ook niet gegaan.
In februari heeft hij trouwens ook nog foutloos gesprongen in lichtere proeven in Valencia, dus ook toen stond hij nog niet op rust.
https://data.fei.org/Horse/Performance. ... 1008AED679

Mindere of slechte foto's wil lang niet alles zeggen. Bovendien is het een beetje subjectief, wat de ene arts een slechte foto vindt, kan de andere prima acceptabel vinden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:13

Ik vermoed dat Visser de veiling wil saboteren op deze wijze en iemand die dat op deze manier doet, mag daar gerust op gepakt worden van mij. :) Kijken hoe snel ie toe geeft dat het aangedikt is, als dat zo is, als er nog eens een boete bij komt voor mishandeling. :D (hoewel, de boetes n straffen voor het sabboteren van een faillissements-veiling zal niet veel beter zijn... :+)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-03-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:14

helemaal mee eens!

Ik ben toch wel erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en wie de kopers zullen worden (of ze überhaupt wel verkocht worden...)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:15

Ik vind het ook nogal typisch dat de prijzen gewijzigd zijn.....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:17

ja, vreemd, inderdaad

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:40

Schoentje schreef:
Het verhaal van Visser is sowieso aangedikt. Volgens hem zouden bijvoorbeeld de prestaties van London tegenvallen en is hij daarom eind november op rust gezet. Als je de resultaten bij de FEI checkt, dan zie je dat hij in november In Doha en Lyon nul en met 1 fout is gefinished in 1.50m en 1.60m proeven, dus dat viel niet echt tegen. En vervolgens heeft hij in december in de 1.60m GP's van Parijs en Geneve foutloos gesprongen en was hij 3e en 4e. Op rust is hij dus ook niet gegaan.
In februari heeft hij trouwens ook nog foutloos gesprongen in lichtere proeven in Valencia, dus ook toen stond hij nog niet op rust.
https://data.fei.org/Horse/Performance. ... 1008AED679

Mindere of slechte foto's wil lang niet alles zeggen. Bovendien is het een beetje subjectief, wat de ene arts een slechte foto vindt, kan de andere prima acceptabel vinden

_/-\o_ _/-\o_

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:42

Knakker schreef:
omdat ik uit eigen ervaring spreek, niets KUL dus!

dus jij hebt de top 10 winnaars WB op stal staan en kan de RX opnames tonen ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:45

Ayasha schreef:
Ik vermoed dat Visser de veiling wil saboteren op deze wijze en iemand die dat op deze manier doet, mag daar gerust op gepakt worden van mij. :) Kijken hoe snel ie toe geeft dat het aangedikt is, als dat zo is, als er nog eens een boete bij komt voor mishandeling. :D (hoewel, de boetes n straffen voor het sabboteren van een faillissements-veiling zal niet veel beter zijn... :+)

saboteren ?
volgens mij hebben de curatoren en de veiling die informatie erbij gezet ..denk niet dat iemand hen daartoe verplicht heeft , ze hadden het ook kunnen negeren
maar blijkt hoe weinig ze van paarden en sport weten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:48

Omdat Visser zegt dat de medische rapporten er niet bij zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:03

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:18

Dat word een soap...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:56

besita schreef:
Ayasha schreef:

saboteren ?
volgens mij hebben de curatoren en de veiling die informatie erbij gezet ..denk niet dat iemand hen daartoe verplicht heeft , ze hadden het ook kunnen negeren
maar blijkt hoe weinig ze van paarden en sport weten

Ja zeker wel. Visser heeft de curatoren aangeven wat de paarden allemaal zouden mankeren. Dan zijn zij verplicht om dit ook te melden bij verkoop.

Daarnaast wat betreft slechte foto's ed/ Het klinisch beeld is nog steeds het belangrijkst. Als het paard gewoon rijdbaar is en een parcours springt is er niks aan de hand. Voor verkoop word natuurlijk vaak een keuring gedaan maar wanneer je het hebt over exeptionele paarden die proeven kunnen winnen dan worden rontgenfoto's en andere kwaaltjes minder belangrijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:01

Ayasha schreef:
Ik ben ook niet gezond en ik sport ook (goed, geen topsport maar je snapt mijn punt vast wel.) maar dit zijn geen kleinigheidjes meer... Dit zijn geen stijve spieren meer.. Is het eerlijk om een dier, dat daar niet zelf voor kiest (wat mensen wel doen) gewoon op te lappen en door te doen gaan?
Verder stuk te maken?

Jij bent ook niet gezond en je sport ook, dat is precies wat ik bedoel.
Van de paar regels die ik gelezen heb kan ik niet bepalen of het nu ernstig is of niet, alleen dat er wel het een en ander mankeert aan die paarden en dat ze daarvoor regelmatig behandeld moeten worden. Tjah, dat verbaasd mij niets, zo gaat dat nu eenmaal in topsport. En ik ken paarden die rontgenologisch top zijn en hun hele leven nog geen pas zuiver hebben gezet en paarden met een rapport vol 3en en 4en die doorlopen alsof ze 3 jaar en vers uit het land zijn.
De vraag die je stelt is een morele kwestie, daar kan niemand een duidelijk antwoord op geven.
Het gaat hier wel om mensen die er hun geld mee moeten verdienen, dus ligt iets genuanceerder dan het doorsnee hobbypaard. Daarbij denk ik dat het per paard verschillend is, de ene heeft er meer plezier in dan een ander. Uiteindelijk wreekt het zich vanzelf als het over de rug van het paard gaat, je kunt een paard niet dwingen een parcour van 1,60 foutloos te springen.