Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klaas15

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:59

Ik kan mij niet indenken dat Fam Bartels zo iets zou doen, als er iemand vriendelijk met paarden omgaan zijn zei het wel !
Mijn in denkens is dat Lonneke gewoon geld wil zien en aangezien ze topmodel is een betere advocaat kan betalen.
Meschien is haar baan ten einde en probeert ze zo iets maar dat is speculeren.
Ik walg er wel van dat een top stal zo door de zeik wordt gehaald,eerst zwart op wit bewijzen zien en dan pas melding maken !

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:03

Ik denk wel dat het paard de betreffende verwondingen heeft. DA geeft ook aan dat deze verwondingen niet in een paar weken gemaakt zijn.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen, hopelijk kunnen ze precies achterhalen wat er wanneer gebeurd is.

1 ding is zeker, fam Bartels is niet schuldig.. die hebben het paard niet gereden. Op stal/in de wei kan van alles gebeuren, maar als mijn paard nu dood neervalt op stal is mijn stalling ook niet verantwoordelijk. In dit geval naar mijn idee hetzelfde verhaal. Mischa Koot of die andere amazone lijken mij logischer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:22

N0a schreef:
Ik denk wel dat het paard de betreffende verwondingen heeft. DA geeft ook aan dat deze verwondingen niet in een paar weken gemaakt zijn.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen, hopelijk kunnen ze precies achterhalen wat er wanneer gebeurd is.

1 ding is zeker, fam Bartels is niet schuldig.. die hebben het paard niet gereden. Op stal/in de wei kan van alles gebeuren, maar als mijn paard nu dood neervalt op stal is mijn stalling ook niet verantwoordelijk. In dit geval naar mijn idee hetzelfde verhaal. Mischa Koot of die andere amazone lijken mij logischer.

:Y) Oke mevrouw de rechter.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:26

Rowdine schreef:
N0a schreef:

:Y) Oke mevrouw de rechter.

:') ja klinkt een beetje raar. Maar bedoel meer te zeggen; hoe kunnen ze schuldig of aansprakelijk worden gesteld als zij zelf het paard niet hebben gereden? en de verwondingen overduidelijk veroorzaakt waren door een bit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:31

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:35

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een ruiter een hele paardenkaak kan ontwrichten of breken met een bit of een stang en trens combi... eerder zou ik dan denken dat dat paard met zijn kanis tussen de tralies van de box is blijven hangen.

Met een stang en/of trens kun je uiteraard wel de lagen verwonden in de mond, eventueel het verhemelte en de tong, maar meer niet. Of het paard heeft de ruiter eraf gegooid, ging aan de kletter en trapte op zijn eigen teugels, maar dan nog heb ik in zulke gevallen gezien dat de teugels en/of hoofdstel dan braken en met de schade aan het paard zelf viel het mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:36

N0a schreef:
:') ja klinkt een beetje raar. Maar bedoel meer te zeggen; hoe kunnen ze schuldig of aansprakelijk worden gesteld als zij zelf het paard niet hebben gereden? en de verwondingen overduidelijk veroorzaakt waren door een bit.

Hoe weet jij nu of zij dat paard nooit hebben gereden? En wie wanneer waar in dienst was bijvoorbeeld?
Niemand van ons heeft denk iedere dag langs de zijlijn gestaan om te kijken wie dat paard daadwerkelijk reed, ofwel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:38

Ik ga hierna niet meer reageren in dit topic, maar het valt me echt ontzettend op dat iedereen hier, jong of oud (uitzonderingen daargelaten) ineens dierenarts of rechter is.
Wat heeft het voor zin om plaatjes/video's erbij te pakken of om te zeggen dat je zeker weet dat een der partijen niet schuldig is?
Aantijgingen, maar ook verweren komen heus niet uit de lucht vallen. Dus ben allemaal wat neutraler, en laat de rechter dit gewoon oplossen aan de hand van de feiten en de bewijzen. Velen hier laten zich echt wel kennen zeg!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:39

Tsja, mocht dit uiteindelijk wel voor de rechter komen dan kan je precies hetzelfde aankaarten.
De rechter was er niet bij, dus hoe kan die nou een goed oordeel geven hierover?
Dat het iemand zn beroep is zegt wat dat betreft nog weinig, daar worden nog genoeg fouten voor gemaakt, ook door rechters ;)

Maar goed, het lijkt mij voor een deel onzin.
Die breuk zal er vast zijn, maar als die alleen op de röntgen te zien was, kunnen ze vast ook zien hoe oud die breuk is? (is bij mensen in ieder geval wel het geval).
Daar zouden ze al veel meer mee kunnen neem ik aan.

Neemt niet weg dat ik een beetje het idee krijg, dat mevrouw het model in een lastige periode zit, en a la America maar eens denkt een grote naam aan te klagen om geld te vangen.
(wat verklaard waarom ze Fam.Bartels erbij betrekt en niet alleen de bij-rijdster).
Volgens haar is de carrière van het paard nu voorbij vanwege de verwondingen.
Lijkt mij eerder dat het paard niet zo talentvol was als ze had gehoopt en het nu op Bartels probeert te schuiven :')
Knap dat ze überhaupt weet hoe talentvol haar paard is, als ze het paard zelf zo weinig heeft gezien. :roll:

Ik ben in ieder geval benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren met deze situatie.
Vanavond zal ik Boulevard eens terug kijken, vraag me af hoe ze daar worden neergezet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:41

YamaSaki schreef:
Tsja, mocht dit uiteindelijk wel voor de rechter komen dan kan je precies hetzelfde aankaarten.
De rechter was er niet bij, dus hoe kan die nou een goed oordeel geven hierover?
Dat het iemand zn beroep is zegt wat dat betreft nog weinig, daar worden nog genoeg fouten voor gemaakt, ook door rechters ;)

Die breuk zal er vast zijn, maar als die alleen op de röntgen te zien was, kunnen ze vast ook zien hoe oud die breuk is? (is bij mensen in ieder geval wel het geval).

Neemt niet weg dat ik een beetje het idee krijg, dat mevrouw het model in een lastige periode zit, en a la America maar eens denkt een grote naam aan te klagen om geld te vangen.
(wat verklaard waarom ze Fam.Bartels erbij betrekt en niet alleen de bij-rijdster).
Lijkt mij eerder dat het paard niet zo talentvol was als ze had gehoopt en het nu op Bartels probeert te schuiven :')
Knap dat ze überhaupt weet hoe talentvol haar paard is, als ze het paard zelf zo weinig heeft gezien. :roll:

Vanavond zal ik Boulevard eens terug kijken, vraag me af hoe ze daar worden neergezet.

De rechter krijgt toch wel wat meer (zeg maar heel wat meer) informatie dan wij hier, hé :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:42

YamaSaki schreef:

Seriously? Ooit van bewijs gehoord? :(:)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:43

Geloof me, ik heb wel van bewijzen etc gehoord, maak je maar daar niet druk om ;)
Maar bewijs is ook mee te sjoemelen :P
Als je dan toch wil speculeren, kan je meteen alle hekken opengooien en valse rapporten e.d laten zien =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:44

YamaSaki schreef:
Geloof me, ik heb wel van bewijzen etc gehoord, maak je maar daar niet druk om ;)
Als je dan toch wil speculeren, kan je meteen alle hekken opengooien en valse rapporten e.d laten zien =:)

:7 Ja, laten we hier maar helemaal niet op in gaan. (ooit gehoord van onder ede staan?) Wat een geneuzel en iets met weinig kaas gegeten van....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:45

YamaSaki schreef:

Wauw, zo te lezen ben jij vrij recent nog in de rechtszaal geweest :+.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:45

Klinkt nogal ongeloofwaardig, ik denk dat ze graag geld wil.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:46

YamaSaki schreef:

Persoonlijk denk ik niet dat ze een wereldberoemde universiteit gaan gebruiken om een vals rapport te creëren. :brr:

YamaSaki

Ach zolang we maar niet alles geloven wat er in de kranten staat en op de tv wordt verteld ;)
En uhm, kaas gegeten, ja best wel :)
Ooit gehoord van, iets niet serieus neerzetten/humor, of mag dat niet in dit topic :roll:

Anoniem

_San87_ schreef:
YamaSaki schreef:

Wauw, zo te lezen ben jij vrij recent nog in de rechtszaal geweest :+.

hihi :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:47

Dressuurpaarden die jaren op stang en trens gereden zijn zijn weleens op de foto gezet en vertoonden vaak schade aan het onderste kaakbot. Waar het bit komt te liggen. Als jaren lang dagelijks druk op dat botlaagje komt kun je reactie gaan krijgen. Ik kan me voorstellen dat het ene paard er gevoeliger op reageert dan een andere. Als de boel gaat ontsteken of er komt een botsplintertje los dan dat fistels gaan geven en andere ontstekingen. Mss dat dit hier ook het geval is. Maar dat is een proces van jaren. Het is niet iets wat je een paard moedwillig aandoet. Daarbij heeft eigenaar ervoor gekozen hem de dressuursport in te zetten, je kunt niet verwachten dat die mond er zonder slijtage uitkomt. Is maar goed dat paarden aan het eind van hun carriere niet standaard op de foto gezet worden. Ik ben er niet bijgeweest maar kan me wel voor stellen dat zoiets hier het geval is.

Anoniem

YamaSaki schreef:
Ach zolang we maar niet alles geloven wat er in de kranten staat en op de tv wordt verteld ;)
En uhm, kaas gegeten, ja best wel :)
Ooit gehoord van, iets niet serieus neerzetten/humor, of mag dat niet in dit topic :roll:

Sorry ik kan echt geen humor ontdekken in je posts.

YamaSaki

Niemand leest hier goed he?
Ik heb het over een rechter in het algemeen...een rechtszaak in het algemeen, man oh man, brilletje lenen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:48

Hoe dan ook, hopelijk komt de waarheid aan het licht... en worden er geen mensen vals beschuldigd.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:49

Dat hoop ik ook Zoolgangster :j

Ik ga maar weer onder de meeleessteen, wat een serieuze snorren zitten hier zeg, omg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:49

YamaSaki schreef:
Niemand leest hier goed he?
Ik heb het over een rechter in het algemeen...een rechtszaak in het algemeen, man oh man, brilletje lenen?

In een rechtszaak in het algemeen wordt niet met bewijs gesjoemeld. En een rechter oordeelt aan de hand van feiten en bewijzen. Dat is in het algemeen zo en in deze zaak dus ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:50

YamaSaki schreef:
Dat hoop ik ook Zoolgangster :j

Ik ga maar weer onder de meeleessteen, wat een serieuze snorren zitten hier zeg, omg

Heb getemd op je bericht. Wij weerleggen gewoon iets wat jij zegt. Niks serieuze snorren aan. Hetgeen je hier verkondigd slaat gewoon kant noch wal. Dus wel iets met kaas.