Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:00

Frenka schreef:
5. Het trainen van een merrie zorgt ook voor een tienvoudige verbetering van je onderhandelingsvaardigheden, waardoor een hele nieuwe wereld voor je open zal gaan aan carrière mogelijkheden: van mediator tot vredes gezant bij de Verenigde Naties.

:') dit is maar al te waar

Bij mijne ook hahaha.
Die van mij is echt een "pismerrie'
Maar lang al die dingen die hier tussen staan kloppen niet.
Owja bij punt 2, die van mij springt er gewoon vrolijk midden in. Weigeren is ze dan veel te eigenwijs voor...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:53

geweldig hahaha! ik herken mijn merrie echt in bijna alle punten :') :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:54

ja nee ja...klopt zeg maar als een bus...Voor mij ook echt wel merries boven alles <3

Lianne86

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:58

Allemaal redenen om voor mij een ruin te nemen :S ik heb serieus niets met merries (heel stom misschien, maar al de paarden waar ik wel iets mee had, zijn ruintjes :'))

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:06

Mijn merrie had vast een ruin moeten worden... :+
Ze rolt in modder, is een varken op stal en kwijlt me altijd onder :Y). Ohja, mijn jassen kan ze ook nog open maken, en ze gaat ook door sloten/draden!

Maar ondanks dat ze een draakje is is ze m'n beste vriendinnetje hihi.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:14

De mijne lijkt precies op de beschrijving die super omschreven is. :')

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:27

De paarden waar ik écht iets mee gepresteerd heb in de sport waren allemaal merrie's.. de ruinen die ik reed waren vaak wat nuchterder, en waren niet echt bereid om hun allerbeste beentje voort te zetten op het moment dat dat moest.
Mijn merrie's hadden enorm veel doorzettingsvermogen, maar je moest er inderdaad lief voor blijven, ik herken ook veel uit het stukje.
Ben dus heel blij met mijn merrie, maarrrrrr toch stiekem heel blij dat er dit jaar een hengstveulentje uit geboren is.. ;) :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:50

He bah, mijn paspoort klopt niet... Heb ik blijkbaar toch een ruin ipv een merrie :?

Snap wel niet wat mensen tegen merries hebben (hoewel ik het wel vaker hoor). Of ik heb een droommerrie of al de rest heeft gewoon steeds slechte merries tegen gekomen... Oké, ze kan soms haar dagen hebben, maar die komen zelden voor :) Zelda is een lieve schat, voor mij sowieso de liefste <3 (iedereen die haar heeft ontmoet is het met mij eens :D Ze denken dat ik een schoothondje heb, ipv een paard :+ )

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:56

Ik heb alleen maar merries ... oehoe. Ben ook erg fan van ze.
Handle with care.. doe ik met alle liefde!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:07

xLIESSSx schreef:
He bah, mijn paspoort klopt niet... Heb ik blijkbaar toch een ruin ipv een merrie :?

Snap wel niet wat mensen tegen merries hebben (hoewel ik het wel vaker hoor). Of ik heb een droommerrie of al de rest heeft gewoon steeds slechte merries tegen gekomen... Oké, ze kan soms haar dagen hebben, maar die komen zelden voor :) Zelda is een lieve schat, voor mij sowieso de liefste <3 (iedereen die haar heeft ontmoet is het met mij eens :D Ze denken dat ik een schoothondje heb, ipv een paard :+ )

Nee, wat die "tegenstanders" doen is het ongewenste/onaangename gedrag van het individu projecteren op de hele populatie. Omdat ze twee merries kennen waar ze niet mee door de bocht kunnen, deugt geen enkele merrie.

Als je niet met een merrie om kunt gaan, kun je dan wel met je eigen hormonale nukken omgaan?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:14

Ondanks dat ik ontzettend fijne ruinen ken ben ik toch echt n merrie mens.
En heb idd leren onderhandelen, en het is heel goed om mn geduld te leren bewaren,
maar als t echt moet, dan is ze er.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:16

Ik ben benieuwd wanneer het ruinenoffensief wordt geschreven!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:36

ikke schreef:
Nee, wat die "tegenstanders" doen is het ongewenste/onaangename gedrag van het individu projecteren op de hele populatie. Omdat ze twee merries kennen waar ze niet mee door de bocht kunnen, deugt geen enkele merrie.

Als je niet met een merrie om kunt gaan, kun je dan wel met je eigen hormonale nukken omgaan?

En dat is een geheel normale reactie waar iedereen ( ja echt) zich schuldig aan maakt.. ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:37

Focussed schreef:
5. Het trainen van een merrie zorgt ook voor een tienvoudige verbetering van je onderhandelingsvaardigheden, waardoor een hele nieuwe wereld voor je open zal gaan aan carrière mogelijkheden: van mediator tot vredes gezant bij de Verenigde Naties.

:') _/-\o_
Bij mij komt er echt geen ruin in, ben echt gek op merries :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:52

Ik heb voldoende ruinen waar ik geen klik mee had... Maar dat wil nog niet zeggen dat ik daarom geen ruin meer wil :P
Ik ga af op het paard, niet op het geslacht. Is de klik er? Dan gaat hij/zij mee naar huis :j

En zoals er bij een bepaalde regel staat "uit je favo ruin kan je geen veulen fokken", dat speelt bij mij toch een beetje. Ik zou namelijk erg graag een veulen hebben van mijn merrie, dsu is het handig dat ze een merrie is, nietwaar ?? :+

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:17

ik verkies ook echt een ruin boven een merrie.
Ik houd van dat constante gedrag, geen pieken geen dalen.

en over het hormonale van hierboven??
Ik haat het dat ik als vrouw menstruatie moet doorstaan, dus nee ik denk dat ik niet goed kan omgaan met hormoonschommelingen.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:24

Citaat:
4. Het trainen van een merrie leert je dat je, in eerste instantie, veel beter iets aardig kunt vragen in plaats van er vanuit gaan dat je krijgt wat je eist. Een belangrijke les die je kunt gebruiken in alle aspecten van het leven.

Ik wacht alleen nog altijd op een compromis met de prinses, lijkt erop dat ik meestal degene ben die moet toeleggen. :+ Ben meestal afhankelijk van de goodwill van madame...

Haha, maar ik hou er wel van, stukje extra dynamiek in de omgang. Elke keer is ze weer anders.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:39

Yay voor merries! *\o/* *\o/* *\o/* :D

Citaat:
ik hou er wel van, stukje extra dynamiek in de omgang. Elke keer is ze weer anders
Inderdaad, veel afwisselender!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:47

Na dit te lezen vraag ik mij af of mijn merrie niet stiekem een ruin is. :') :') :') :') :') :') :')

ciclidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:55

het is zeker afwisselender, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn eigen hoofd er niet altijd naar staat: het blijft onderhandelen met de dames, al is het, als je eenmaal goed de grenzen hebt gelegd, echt wel mogelijk om hier en daar af en toe privileges te verschaffen. bijvoorbeeld lekker tegen je aan schuren na het rijden, maar pas NADAT het hoofdstel af is... maar zoals hierboven ook gezegd wordt: het is bijna net als met horoscopen: bijna iedereen herkent er wel iets in of ziet iets wat op zijn/haar merrie slaat, of dicht zijn/haar ruin/hengst ineens vrouwelijke eigenschappen toe en andersom. Misschien moeten we gewoon eens stoppen met het man-vrouw / ruin-hengst-merrie onderscheid als het gaat van het benoemen van karaktereigenschappen die mannelijk danwel vrouwelijk zouden zijn (let op: ik ben het er niet perse mee eens dat vrouwen gelijk zijn aan mannen of andersom - en heb dus niet gezegd dat ze niet gelijkWAARDIG zijn want dat is natuurlijk wel zo!) : karaktereigenschappen komen in een leuke mix in iedereen / ieder paard voor in combinaties van (meer of mindere mate van) uitersten op dezelfde schaal (bijv. sloddervos - netjes en alles daartussenin)..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:25

merrieeeeees *\o/* <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:45

Een merrie rulez gewoon. Daar had ik geen artikel voor nodig :-) <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:52

ilovebonny schreef:
Ik vrees dat mijn merrie dan geen echte merrie is.. :(:)
Zo hebben wij toch echt in de sloot gezeten vanwege een tractor, bijt ze in alles wat ze tegenkomt, word ik altijd flink onder gekwijld en is ze altijd in voor een knuffel. En ik heb zo mijn vermoedens dat als zij de leiding zou nemen alles 1 groot chaos word, de kneus! _O-

hier nog zo eentje, ook zo'n knuffelmerrie die ook absoluut de leiding niet moet nemen! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:07

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:16

Wat een geweldig stuk!

Maar ook ik heb alleen maar ruinen... :D