Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:51

cavaletti schreef:
We hebben bij ons plaats genoeg om er een stuk of wat op te vangen maar helaas is het transport niet te doen financieel want dat kost honderden euro´s per paard. Had graag een aantal ezels of paarden een nieuwe kans gegeven en opgepept. Ik denk dat als er iemand goedkoop een aantal paarden kan transporteren er een heleboel mensen zijn die graag iets willen opvangen. Wij in ieder geval wel.

Als ik kijk op de site worden de herplaatsers aangeboden incl transport, papieren, entingen etc. Misschien toch eens nagaan wat de mogelijkheden zijn??

Bob_de_Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:52

Cayenne schreef:
Bob_de_Bos schreef:
De keuze waarover ik eerder sprak.

Uhh, dit is je eerste post op een account dat vandaag gemaakt is. Welke eerdere post? :)

En respect heb ik zeker voor haar inzet, maar je kunt ook te ver doorslaan.

Ik schreef niet "de keuze waarover ik sprak in een eerdere post" dus, "de keuze waarover ik eerder sprak in mijn post"

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:56

Fransje_70 schreef:
O wat makkelijk getypt allemaal, breng ze naar het slachthuis, laat ze afmaken, laat ze het daar maar zelf uitzoeken. Totdat je er midden inzit en al die levende lijken ziet staan.
Misschien worden er niet altijd verstandige keuzes gemaakt door de stichting gemaakt, maar ik denk dat ik zelf kostmisselijk zou worden van alle ellende die je daar tegenkomt. Vanuit hieruit wat brullen is echt heel makkelijk.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:00

Netje schreef:
cavaletti schreef:
We hebben bij ons plaats genoeg om er een stuk of wat op te vangen maar helaas is het transport niet te doen financieel want dat kost honderden euro´s per paard. Had graag een aantal ezels of paarden een nieuwe kans gegeven en opgepept. Ik denk dat als er iemand goedkoop een aantal paarden kan transporteren er een heleboel mensen zijn die graag iets willen opvangen. Wij in ieder geval wel.

Als ik kijk op de site worden de herplaatsers aangeboden incl transport, papieren, entingen etc. Misschien toch eens nagaan wat de mogelijkheden zijn??

Ohh waar zie je dat dan?. Het gaat natuurlijk wel om transport van Spanje naar Duitsland en ik begreep dat ze wel willen maar dat het 700 euro per paard kost. Zou mooi zijn als het kan.

Bob_de_Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:19

upendo schreef:
Hee Netje, al eens afgevraagd hoe ze hun levensonderhoud betalen als ze geen baan ernaast hebben?

Dat is net zo goed zelfverreiking hoor.

Je hebt wel een mooi idealistisch beeld. Dat wel.

Sorry upendo, maar uw reactie is onjuist en onterecht. Alle donaties gaan voor 100% naar de te redden paarden. Er is wel degelijk een inkomen buiten de stichting om.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:20

Bob_de_Bos schreef:
Een ding is zeker en blijkt ook uit het aantal reacties hier en de enorme groei van "Likers" via Facebook:
Laura heeft iets bespreekbaar gemaakt waar velen van ons niets van af wisten. Wederom de keuze, je kunt er je ogen voor sluiten en schouders ophalen of er iets meedoen.
De stichting kiest ervoor om er iets mee te doen en is aan een organisatorische inhaalslag bezig.

Ik heb daar respect voor, jullie ook?

Zó mee eens! Ieder zijn eigen mening, al vind ik het van sommige bokkers wel heel erg makkelijk gezegd. Als je er midden in staat, zal de situatie wel anders zijn. Ik denk dat ik er ook liever iets meedoe, al ben ik ook van mening dat je niet álles kan blijven redden. Maar dat is ook zo met de hongersnood van mensen in verschillende landen, en dat word toch ook niet opgegeven? (beetje een kromme vergelijking, maar ik snap dat mensen dat gevoel ook houden voor dieren die in nood zijn, en ze ook liever opgeknapt en gelukkig zien na alle ellende in plaats van het leven maar te beeindigen omdat er toch zoveel van zijn)

Wel erger ik me mateloos aan mensen die wel even een ''veulentje fokken'' wat daarna verkocht gaat worden. Het is even leuk ja, maar door dit soort dingen loopt het uit de hand. Hetzelfde is zo met hondjes en katjes, zo'n nestje vinden we allemaal wel heel leuk en schattig, maar ze moeten er altijd weer uit, en de asielen lopen vol met dieren die geen baasjes vinden omdat iedereen wel zo'n schattige pup wilt (die uiteindelijk ook weer in het asiel kan belanden). Dát moet eerst maar is stoppen. Een diertje fokken voor jezelf prima, maar die thuisfok en verkopen moet maar is afgelopen zijn.. Hoeveel gezonde paarden eindigen nu bij de slacht omdat ze niet meer verkocht worden?

Ik vind dat deze organisatie/stichting wel een respect verdiend, er zijn maar weinig mensen die zich er zo voor willen in zetten in plaats van de ogen te sluiten. Het zal enorm zwaar werk zijn, met alleen maar goede bedoelingen. Vind dat van die hengst ook een heel sneu verhaal, kreeg tranen in mijn ogen toen ik las hoe hij zo lang opgesloten heeft gezeten, en dan snap ik ook zeker dat ze er trots op zijn dat hij nu alsnog lekker van het zonnetje en het rond draven in de paddock kan genieten. Ik heb ze zelf nooit opgezocht, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze het goed bedoelen, en denk dat ze ook wel kunnen inschatten wanneer ze er goed aan doen of niet. Hoop in ieder geval dat er nog zoveel als mogelijk paarden gered kunnen worden, door middel van mensen die doneren of meehelpen. En wanneer dat niet mogelijk is, dat ze uit hun lijden worden verlost.

lady62

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:31

Ik heb even de moeite genomen om op de site te kijken en moet zeggen ziet er niet verkeerd uit.
Ongetwijfeld mensen met een goed hart.
Er is maar 1 ding en dat is dat ik merk dat ze er emotioneel zo bij betrokken zijn dat ik me afvraag hoe houd je het vol.
Voor de herplaatsers zie ik bedragen staan die ik meer dan redelijk vind.
Maar zoals ik al eerder heb opgemerkt in mijn geval gaan de Nederlandse paardjes voor maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:12

Citaat:
En wat ik begrijp van deze stichting is dat ze de echt slechte paarden die niet meer te redden zijn ook uit hun lijden verlossen. Het is gewoon zo dat die verrekte spanjaarden hun paarden laten verkommeren, verstoppen en een vreselijke lijdensweg bezorgen en als ik of, iemand anders of de stichting zoiets kan voorkomen dan help ik graag

Daar kan ik dan weer niet tegen de meeste Spanjaarden zijn gewoon goed voor hun paarden in elk land loopt er gajes rond en als je zulke mensen door laat gaan met deze handel is net zo slecht.
De wetten tegen mishandeling moeten gewoon veranderen

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:16

jus schreef:
Citaat:
En wat ik begrijp van deze stichting is dat ze de echt slechte paarden die niet meer te redden zijn ook uit hun lijden verlossen. Het is gewoon zo dat die verrekte spanjaarden hun paarden laten verkommeren, verstoppen en een vreselijke lijdensweg bezorgen en als ik of, iemand anders of de stichting zoiets kan voorkomen dan help ik graag

Daar kan ik dan weer niet tegen de meeste Spanjaarden zijn gewoon goed voor hun paarden in elk land loopt er gajes rond en als je zulke mensen door laat gaan met deze handel is net zo slecht.

Precies. Maar als er nu geen geld meer is, de slachthuizen lopen vol, en stichtingen hebben ook het geld niet om je paard mee te nemen, wat doe je dan? Ik ben het er 100% mee eens dat de straffen tegen mishandeling hoger moeten, maar ik denk dat er in dit geval gewoon zo'n crisis gaande is daar, en er maar veulentjes blijven komen, dat het niet meer te overzien is..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:33

De goede fokkers en handelstallen verkopen nog gewoon , niet voor prijzen zoals voor de crisis maar er Word nog steeds veel geexporteerd naar andere europese landen en ook naar Zuid en Noord Amerika en naar nieuwe markten zoals Rusland of China en de Arabische landen. Het schorum die paarden verwaarlozen moet harder aangepakt worden maar helaas word daar weinig aan gedaan dus alles gaat gewoon door .

Zitten hier ook meerdere stichtingen Spaanse , Engelse en deze Nederlandse stichting die op zich goed werk doen daar ben ik ook niet tegen maar probleem word er niet mee opgelost , ze kopen een paard en met het geld wat ze er aan verdienen kopen ze weer 2 terug om ook weer in de handel te gooien.

Bob_de_Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:41

felineepino schreef:
Bob_de_Bos schreef:
Een ding is zeker en blijkt ook uit het aantal reacties hier en de enorme groei van "Likers" via Facebook:
Laura heeft iets bespreekbaar gemaakt waar velen van ons niets van af wisten. Wederom de keuze, je kunt er je ogen voor sluiten en schouders ophalen of er iets meedoen.
De stichting kiest ervoor om er iets mee te doen en is aan een organisatorische inhaalslag bezig.

Ik heb daar respect voor, jullie ook?

Zó mee eens! Ieder zijn eigen mening, al vind ik het van sommige bokkers wel heel erg makkelijk gezegd. Als je er midden in staat, zal de situatie wel anders zijn. Ik denk dat ik er ook liever iets meedoe, al ben ik ook van mening dat je niet álles kan blijven redden. Maar dat is ook zo met de hongersnood van mensen in verschillende landen, en dat word toch ook niet opgegeven? (beetje een kromme vergelijking, maar ik snap dat mensen dat gevoel ook houden voor dieren die in nood zijn, en ze ook liever opgeknapt en gelukkig zien na alle ellende in plaats van het leven maar te beeindigen omdat er toch zoveel van zijn)

Wel erger ik me mateloos aan mensen die wel even een ''veulentje fokken'' wat daarna verkocht gaat worden. Het is even leuk ja, maar door dit soort dingen loopt het uit de hand. Hetzelfde is zo met hondjes en katjes, zo'n nestje vinden we allemaal wel heel leuk en schattig, maar ze moeten er altijd weer uit, en de asielen lopen vol met dieren die geen baasjes vinden omdat iedereen wel zo'n schattige pup wilt (die uiteindelijk ook weer in het asiel kan belanden). Dát moet eerst maar is stoppen. Een diertje fokken voor jezelf prima, maar die thuisfok en verkopen moet maar is afgelopen zijn.. Hoeveel gezonde paarden eindigen nu bij de slacht omdat ze niet meer verkocht worden?

Ik vind dat deze organisatie/stichting wel een respect verdiend, er zijn maar weinig mensen die zich er zo voor willen in zetten in plaats van de ogen te sluiten. Het zal enorm zwaar werk zijn, met alleen maar goede bedoelingen. Vind dat van die hengst ook een heel sneu verhaal, kreeg tranen in mijn ogen toen ik las hoe hij zo lang opgesloten heeft gezeten, en dan snap ik ook zeker dat ze er trots op zijn dat hij nu alsnog lekker van het zonnetje en het rond draven in de paddock kan genieten. Ik heb ze zelf nooit opgezocht, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze het goed bedoelen, en denk dat ze ook wel kunnen inschatten wanneer ze er goed aan doen of niet. Hoop in ieder geval dat er nog zoveel als mogelijk paarden gered kunnen worden, door middel van mensen die doneren of meehelpen. En wanneer dat niet mogelijk is, dat ze uit hun lijden worden verlost.

Bedankt voor deze positieve reactie.
Iedereen is welkom bij de stichting. Zo kun je dan zelf aanschouwen wat er gaande is en hoe er gewerkt wordt.

Bob_de_Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:43

lady62 schreef:
Ik heb even de moeite genomen om op de site te kijken en moet zeggen ziet er niet verkeerd uit.
Ongetwijfeld mensen met een goed hart.
Er is maar 1 ding en dat is dat ik merk dat ze er emotioneel zo bij betrokken zijn dat ik me afvraag hoe houd je het vol.
Voor de herplaatsers zie ik bedragen staan die ik meer dan redelijk vind.
Maar zoals ik al eerder heb opgemerkt in mijn geval gaan de Nederlandse paardjes voor maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Bedankt Lady62
Daar kan ik me helemaal in vinden. Dat is uw keuze die gerespecteerd moet worden.
Goed ook te zien dat er mensen zijn die zich eerst even verdiepen alvorens met een oordeel klaar te staan.

Bob_de_Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:47

jus schreef:
Citaat:

Dat klopt helemaal. Om die reden is het van belang aandacht te krijgen. Positieve aandacht. Daardoor worden misstanden als deze aan de kaak gesteld.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:38

Bob_de_Bos schreef:
upendo schreef:
Hee Netje, al eens afgevraagd hoe ze hun levensonderhoud betalen als ze geen baan ernaast hebben?

Dat is net zo goed zelfverreiking hoor.

Je hebt wel een mooi idealistisch beeld. Dat wel.

Sorry upendo, maar uw reactie is onjuist en onterecht. Alle donaties gaan voor 100% naar de te redden paarden. Er is wel degelijk een inkomen buiten de stichting om.

Geef mij maar openheid dan. ;)

En Netje, als ze geld nodig hebben voor die paarden is het ze dus duidelijk boven het hoofd gegroeid.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:44

Ik snap niet waarom we paarden redden terwijl er elke secomde baby's en kinderen sterven
Sommige zeggen dat ze liever de dieren redden dan de mensen, omdat de mens egoistisch is, maar ik zie het anders. Ik stop liever mn geld in donaties voor kinderen uit afrika etc dan voor paarden in spanje. Die kinderen in afrika zij juist degene die niet egoistisch zijn.. En er zijn genoeg zielige paarden in nl. Ik help liever de zielige paarden in nl. Maar dat is mijn mening. :)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:11

jus schreef:
Citaat:

Het gaat ook niet om "alle" Spanjaarden. Dit topic speelt zich af in Spanje dus vandaar "verrekte Spanjaarden". Je moet het dus lezen als "alle spanjaarden die hun paarden zo behandelen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:25

Upendo, waarom zo een negatieve houding?

Als je de facebookpagina volgt, dan zie je dat ze heel open is hoe het geld wordt besteedt. Het werk wat ze verricht samen met de vrijwilligers wordt echt niet betaald door de sponsoring. Her is geen verriijking voor haarzelf, ze leeft daar niet in luxe....
Ze hebben er naast ook nog commerciele inkomsten.

Verder schat ik Laura als een grote dierenvriend met het hart op de juiste plaats in en een grote dosis idealisme, mens en diervriendelijkheid.

Als ik iemand aan de deur krijg met een dier in nood, smijt ik ook de deur niet dicht en ik denk stiekem meerdere bokkers die niet voor penny gezien willen worden, maar het dan toch wel even zijn. En als er daarna nog een dier in nood komt, ga ik weer kijken wat ik kan doen.

Als je dan de pech hebt dat je heel erg veel ruimte hebt, zoals in Spanje, heb je snel een vrachtwagen vol die je " even " neerzet...toch wil redden....en als je dan ziet dat ze na een week goed voer zienderogen op knappen....wat moet je dan? Om draaien en weglopen?

Het zijn inderdaad keuzes.....maar om dan te praten over via sponsoring wordt haar hobby gefinancierd, ze verrijkt zichzelf.....alsof ze het voor haar zelf doet om er beter van te worden...en daar geloof ik nu juist niet in.......

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:35

Ik snap echt niet dat je paarden opkoopt als ze eigenlijk niet gered kunnen worden. Dat je ze wil redden, a la, maar zo werk je de handel juist in de hand. Zelfde idee als dat hele schandaal met de SPIN bij die executieveiling.

Mensen schijnen maar niet in te zien dat ze daardoor juist alleen maar meer geld neer moeten leggen in de toekomst en ik vind het een raar idee dat donaties daar gebruikt voor worden.

Ook vraag ik me ten zeerste af of die trektochten dermate lonend zijn door het jaar heen om al het onderhoud van jezelf en je 'privepaarden' te onderhouden.

Geen negatieve houding, maar ik zie dus geen openheid van zaken op die facebookpagina's.

Eerder leuzen als 'blabla is nog open voor adoptie! Voor slechts zoveel euro per maand word je op de hoogte gehouden!'

En 'Het is zover, ook onze blabla is klaar om naar Nederland te vertrekken voor 1500 euro inclusief transport!'

Ik zie wel veel fotos voorbij komen van onwijs veel gesponsorde zakken voer en andere dingen waardoor ik me afvraag hoeveel geld er daadwerkelijk nog nodig is. Voor hooi, stro en water.. En verder? Dierenartskosten, maar daarop zeg ik dat je realistisch moet gaan kijken naar wat haalbaar is qua opknapprojectjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:41

Upendo, sorry, ik kan je gewoon niet volgen....

Je geeft mij het gevoel dat je bewust negatief bericht....

En waarom, want dit hele topic geeft haar alleen maar tegenslag en is dat wat sommige bokkers nu willen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:45

Ah, nu is de rampspoed de schuld van de mensen die in dit topic kritisch zijn? :D

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:52

Jadeleigh263 schreef:
Ik snap niet waarom we paarden redden terwijl er elke secomde baby's en kinderen sterven
Sommige zeggen dat ze liever de dieren redden dan de mensen, omdat de mens egoistisch is, maar ik zie het anders. Ik stop liever mn geld in donaties voor kinderen uit afrika etc dan voor paarden in spanje. Die kinderen in afrika zij juist degene die niet egoistisch zijn.. En er zijn genoeg zielige paarden in nl. Ik help liever de zielige paarden in nl. Maar dat is mijn mening. :)

Vind dit een beetje een vage reactie. Soort van ''Ik snap niet dat we zwerfhondjes helpen terwijl er schapen worden mishandeld in Australie''. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. En ja, ik haal het liefst ook alle ondervoede kindjes uit Afrika, maar dat betekend niet dat ik mishandelde of verwaarloosde dieren maar niet moet willen helpen omdat er in Afrika ook kindjes zitten..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:59

russel schreef:
Upendo, sorry, ik kan je gewoon niet volgen....

Je geeft mij het gevoel dat je bewust negatief bericht....

En waarom, want dit hele topic geeft haar alleen maar tegenslag en is dat wat sommige bokkers nu willen?

En ik heb het idee dat jij bewust alles iets te rooskleurig laat zien, dus we hebben hetzelfde beeld.

Ik vind het erg jammer dat je me persoonlijk aanvalt op mijn mening en vindt dat ik "tegenslag geef".
Ik vind al die stichtingen die als paddestoelen uit de grond schieten en overal om geld komen zaniken terwijl ze niet goed kunnen verantwoorden wat ze ermee doen alleen ontzettend naar.
Over Brooks zul je me niet horen, die laten resultaat zien, maar als jij 90 paarden opvangt en er komen er steeds meer bij maar de paarden die er staan gaan niet weg maar blijven ook rondhangen, dan moet je jezelf flink over de kop gaan krabben of alles wel goed gaat en of het wel eerlijk is om te blijven vragen om geld.

Mijn excuses voor mijn ongezouten mening.
Voor het geval je vindt dat ik een heel vervelend persoon ben die de stichting naar de grond helpt omdat ik zo'n negatieve houding heb.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:14

upendo schreef:
Bob_de_Bos schreef:

Geef mij maar openheid dan. ;)

En Netje, als ze geld nodig hebben voor die paarden is het ze dus duidelijk boven het hoofd gegroeid.

Dat werd toch niet gezegd: ze wilden graag donaties voor de 30 paarden die nu nog op de wachtlijst staan. Wat boven het hoofd groeit is het aantal paarden wat ze aangeboden krijgen, maar niét kunnen helpen omdat ze het financieel haalbaar willen blijven houden. Waarom wil je nou gewoon niet lézen. Zo negatief dit aldoor, maar je moet en zal je gelijk hebben, dus als je dat wilt denken, prima !

Edit: zie net je post hierboven. Waar haal je het idee vandaan dat er geen paarden weggaan?? Misschien moet je je toch eens in hun FB pagina verdiepen of in hun site. Er komen erbij en er gaan er weer weg. Kwestie van doorstroming??

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:18

Snap je mijn punt niet of WIL je het gewoon echt niet snappen?

Als je met 90 paarden aan je financiële max zit ga je toch niet meer geld vragen om er nog meer op te kunnen vangen maar dan zorg je ervoor dat je een aantal ergens anders terecht laat komen en DAARNA pas weer paarden op gaat vangen voor je straks zit met 120 paarden en helemaal het hoofd niet meer boven water kunt houden????
Je moet het probleem oplossen en geen nog grotere kuil creëren waar je in kunt donderen.

En ook voor jou graag, niet op de man spelen.
Gaarne wat respectvoller te reageren want hier kan ik geen kont mee.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:19

Ik zie al een half jaar Romeo ter adoptie staan en de vraag of mensen 'adoptieouders' willen worden voor een gezond veulen. In plaats van dat je die dan ergens anders heen doet.....