Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Hij heeft wel een punt Vur. Valegro is gewoon traag in de pirouettes en piaffe.
Lezen jullie geen nieuwsbladen om op de hoogte te blijven?
). Lijkt in de verste verte niet in de buurt van Valegro Hermelientje schreef:Electra63 schreef:Iemand de column van Rosie in de Paardenkrant gelezen over de punten ?
Ik niet maar laat me raden. Nederlanders ondergewaardeerd en Britten/Duitsers/Spanjaarden enz. overgewaardeerd dat is tenminste zijn normale riedeltje.
Anoniem schreef:Hij heeft wel een punt Vur. Valegro is gewoon traag in de pirouettes en piaffe.
Janine1990 schreef:Anoniem schreef:Hij heeft wel een punt Vur. Valegro is gewoon traag in de pirouettes en piaffe.
Het is dressuur, daar zit geen race element in.
Ja, je moet binnen een bepaalde tijd zoveel onderdelen in je kür verwerken.
Maar er zit geen minimumsnelheid aan de oefeningen.
) naar de prijsuitreiking werd gebracht.. Hoezo? Op dit niveau? 
Arabesk schreef:misschien wordt NL nu eens wakker dat sportpaarden ook best in de wei kunnen en dat een buitenrit gezond voor ze is

Electra63 schreef:Sinds wanneer ben jij zo zuur geworden?![]()
Hij benoemde in zijn column dat de jury soms wel "doorslaat" in het belonen van mooie aanleuning, lengte in de hals, ontspannenheid enz. en dat "fouten" niet worden bestraft. Dat soms daardoor het puntenverschil te groot is![]()
Ik ben helemaal niet chauvinistisch. Ik vond het sneu voor I. Werth dat haar paard erg last had van spanning door het langdurige geklap voor Edward Gal.
Ik ben net als vur niet echt een fan van Rosie.
Luz_ElenaE schreef:Hoe wil jij zo veel klappende mensen thuis zien te regelen naast je trainingsbak? Het paard reageert namelijk op de energie die de mensen uitstralen, niet alleen de ruiter, maar als het publiek uitzinnig is reageert het paard daar ook op.
Daar kunnen de meeste paarden niet tegen, laat staan zulke rillerige types. Trouwens dat is doodnormaal dat ze met touw/ketting naar de prijsuitreiking worden gebracht.
friendly schreef:Een hele tribune nabootsen is inderdaad lastig maar je kunt vast wel wat mensen laten klappen zodat je paard er tenminste een béétje aan went.
Edit: Nou ik vind dat dus niet normaal. Op dat niveau hoor je imo je paard zelf zodanig onder controle te hebben dat je het zelf kan. Dat ie gespannen raakt ok... Maar je moet dat zelf kunnen oplossen lijkt me.
Floor_x schreef:Ook Nederlandse toppaarden staan in de wei en gaan op buitenrit. Dus dit baseer je op niks.
Of wellicht op het feit dat Anky van Grunsven heeft gezegd dat haar grand prix paarden alleen aan de hand mogen grazen. Gelukkig zijn de NL topruiters niet allemaal zo als zij
friendly schreef:Waar slaat dat nou weer op? Hoe hard je ook van een paard valt, op dat niveau hoor je imo gewoon zelfstandig naar een prijsuitreiking te kunnen. Stukje controle en gehoorzaamheid. Tenminste...dat is mijn mening
Dorine92 schreef:friendly schreef:Waar slaat dat nou weer op? Hoe hard je ook van een paard valt, op dat niveau hoor je imo gewoon zelfstandig naar een prijsuitreiking te kunnen. Stukje controle en gehoorzaamheid. Tenminste...dat is mijn mening
Ja tot ie uit zn plaat gaat en je alle botten in je lijf breekt.. t meisje kijkt wel uit, en groot gelijk heeft ze..
Bovendien is t fijn voor zo'n onervaren paard om wat steun te hebben aan degene die meeloopt.
friendly schreef:Dat klappen is een ding, maar zelfs met de proeven staan ze niet goed stil. En daar moet het in ieder geval kunnen toch?
Luz_ElenaE schreef:Denk maar niet dat het om het meisje gaat die er op zit, het gaat om dat het paard zichzelf niet kapot maakt, wanneer die uit zijn plaat gaat.
Janine1990 schreef:friendly schreef:Dat klappen is een ding, maar zelfs met de proeven staan ze niet goed stil. En daar moet het in ieder geval kunnen toch?
Gooi het maar ff over een andere boeg![]()
Heeft totaal niets met je eerdere uitspraak te maken.
Maar wat mij betreft mag de jurering aangepast worden naar de jurering zoals we dat op basisniveau hebben. Stilstaan is niet gezien, dus een 1. Niet gezien is een 0 eigenlijk, maar dat heb ik nog geen enkele jury zien geven. Een 1 wel.![]()
Eens kijken wat er dan nog van die idioot hoge scores uitblijft.
Verder is het reglement wat mij betreft wel in orde, althans, in de top. Ik kom niet vaak genoeg op subtop wedstrijden om te oordelen of Rosie dat goed ziet. Maar wederom, dat is een geheel andere discussie.
friendly schreef:En dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Moet misschien even mijn eigen berichten nalezen maar wat jij nu zegt over niet gezien dat dat beoordeeld moet worden als niet getoond is wat ik eigenlijk bedoelde. In de proeven kunnen ze het vaak al niet en er voor/na ook niet. En dat is op dat niveau eigenlijk heel kwalijk vind ik. Ben het dus eigenlijk compleet met je eens.
Janine1990 schreef:friendly schreef:Dat klappen is een ding, maar zelfs met de proeven staan ze niet goed stil. En daar moet het in ieder geval kunnen toch?
Gooi het maar ff over een andere boeg![]()
Heeft totaal niets met je eerdere uitspraak te maken.
Maar wat mij betreft mag de jurering aangepast worden naar de jurering zoals we dat op basisniveau hebben. Stilstaan is niet gezien, dus een 1. Niet gezien is een 0 eigenlijk, maar dat heb ik nog geen enkele jury zien geven. Een 1 wel.![]()
Eens kijken wat er dan nog van die idioot hoge scores uitblijft.
Verder is het reglement wat mij betreft wel in orde, althans, in de top. Ik kom niet vaak genoeg op subtop wedstrijden om te oordelen of Rosie dat goed ziet. Maar wederom, dat is een geheel andere discussie.
astridastrid schreef:Dit vind ik ook altijd zo'n onzin! Ik schrijf heel veel bij jury's en zit me altijd echt op te vreten als ik een 1 of 0 moet noteren. Stilstaan is maar een onderdeel van binnenkomen-halt houden-groeten-vw in arbeidsdraf-rechterhand. Maar als er dan een klein onderdeel fout gaat, gelijk een 1/0 klopt natuurlijk gewoon niet.
astridastrid schreef:*edit* In GP-proeven geldt dit hetzelfde, dan zit in dat onderdeel zelfs nog een stuk verzamelde gang-beoodeling in (http://www.fei.org/fei/your-role/organi ... sage/tests), dus logisch dat ze nooit 1-en scoren................................................