Cyrina schreef:Voor mij maakt het ook wel enig verschil hoor, paard of koe. Een paard heeft namelijk zijn leven vaak hard gewerkt voor , maar vooral MET de mens en een vertrouwensband opgebouwd, net als een hond. Daarnaast is de intelligentie ook nog eens hoger bij het paard. Echter is die van een varken nog hoger.. Maar die samenwerking maakt het wel anders.
Wij hebben een goed contact met onze koeien, en ze zijn bijna allemaal erg mak. Rondom de bevalling krijgen de koeien echt vele keren meer aandacht dan mijn paarden hoor. Zowel fysiek (massage en TTouch) als qua voeding en observatie. De meeste koeien vertrouwen ons prima, en daar kun je gewoon bij in de box zitten of mee lopen. Dat lijkt me ook wel zo handig in de dagelijkse omgang (als bekappen, gezondheidscontroles enz).
En hoezo zijn paarden intelligenter dan een koe? Heb je daar een link van (puur interesse hoor
)Voor de paarden lijkt het me geen beste uitslag als ik de prijzen zo zie. Ik geloof ook niet dat ze een duur betaald paard gaan inzetten als grasmaaier. Wij hadden best een paard een mooi pensioen willen geven, net als heel veel anderen blijkbaar. Maar dankzij de helden van de PvdD en SPIN loopt het dus allemaal wat anders....

Volgens Van Dale dan
breng ze toch gewoon weg naar de slager of laat ze inslapen....