Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cil_ schreef:Verwonderlijk hoe de meeste Nederlanders door overheden, instellingen/organisaties bedachte belastingen en heffingen accepteren en zonder slag of stoot betalen.... Een heel braaf volkje zijn we, hoe zou dat komen?
SusanH schreef:little_king schreef:Omdat dit nu ook het geval is waar je een pas nodig hebt.
Toch?
Nee hoor, op de Veluwezoom moeten wij een vergunning kopen, maar hoeven we geen ruiterbewijs te hebben.
Margee schreef:SusanH schreef:little_king schreef:Omdat dit nu ook het geval is waar je een pas nodig hebt.
Toch?
Nee hoor, op de Veluwezoom moeten wij een vergunning kopen, maar hoeven we geen ruiterbewijs te hebben.
Hier moeten we een ruiterbewijs hebben om een ruiterpas aan te kunnen vragen a € 40,- per jaar.
Het zal overal wel verschillend zijn dus niet gelijk gaan roepen dat het niet zo is.
En er is ook controle op! dus geen pas BOETE!
Ik_op_bokt schreef:@Margree: Ik zeg alleen dat ik nergens heb gelezen dat het Ruiterbewijs gekoppeld zou zijn aan deze specfieke Buitenrijpas, van Staatsbosbeheer dus. Dat die koppeling bestaat, zoals in het Gooisch Natuurreservaat, is bekend. Er wordt nu alleen gesuggereerd dat je óók een ruiterbewijs moet halen/hebben voordat je deze Buitenrijpas kunt kopen en dat staat helemaal nergens. Of ik moet er overheen lezen
Magrathea schreef:Oh en degenen die zeggen "Er wordt toch niet gecontroleerd", kopen jullie ook nooit een kaartje voor de trein? Want als je daar niet gecontroleerd wordt heb je je kaartje voor niks gekocht![]()
Nee, je koopt een kaartje omdat je gebruik maakt van de trein. Niet om een boete te voorkomen.
Magrathea schreef:Huertecilla schreef:
Dat klopt. Die worden zelfs via gemeentelijke APVs verbannen van grote stukken openbare weg, zelfs gebíeden!
Er zijn NUL offroad-motorpaden terwijl die wel gewoon wegenbelasting betalen, APK verplichting en een rijbewijs hebben i.t.t. ruiter.
Niet helemaal waar: je hebt terreinen speciaal voor motorcrossers. Maar ik snap je punt: je moet speciaal naar zo'n (aangelegd) terrein terwijl de lol 'm vooral toch zit in het verkennen van een ruig bospad.