Programma Onopgeloste zaken duikt in zaak verdwenen pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:58

ardo_iggy schreef:
Tigra_ schreef:
Hoezo 2 handelaren? De eerste komt er misschien niet zo best vanaf maar dat ligt imo toch echt aan hem zelf. De tweede is toch geen kwaad woord over gezegd. Dat je vind dat de eerste zwart gemaakt word dat kan ik begrijpen maar waarom de 2de?

Misschien even goed lezen.

Het gaat hier nu toch om het televisie programma. En waar moet ik lezen? Het beetje verwarrend want volgens mij heten ze allebei Jan?

ZEJA

Re: Programma Onopgeloste zaken duikt in zaak verdwenen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:59

Als je gelezen had heb je nu Jan A en Jan B.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:00

ardo_iggy schreef:
Als je gelezen had heb je nu Jan A en Jan B.

Ow in het verhaal van de ene bokker.
Ik vind dat niet echt zwartmaken wat ze doet. Heel veel negatiefs staat er nu ook weer niet over.
Daarnaast staat die verder buiten de zaak waar het eigenlijk omgaat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:19

Ik geloof er nog steeds geen klap van.. Geld krijgen voor oude shetlandpony's ?hengstveulens? Hahahahahahahahaha..welkom in 2014 meid..daar krijg je geen drol meer voor..

En doorfokken terwijl je:
Geen ruimte hebt
Geen geld hebt
Maar 'redelijke' veulens krijgt
De markt meer dan verzadigd is
En de stalling om te huilen is
En je zelf je paarden aan de straatstenen niet kwijt komt

En dan is je overleden man ook zelf handelaar geweest?? Mijn hemel.. Dan weet je toch helemaal wat de eindbestemming is.. Echt wat een domme koe.. Werkelijk waar..

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:47

Ik heb geen idee wat nou de waarheid is, eerlijk is eerlijk de dames moeten eigenlijk gewoon niet fokken, er zijn genoeg shetjes ook met papier, zeker hengstjes zijn onverkoopbaar, leuk dat ze ze weg geven aan kinderboerderijen, maar er zijn zat pony's die daar geschikt voor zijn.
Het klinkt lullig maar, maar meer om het fokken wat zo leuk is is in mijn ogen voor de paardjes oneerlijk. Als je ziet hoeveel van die stumperds op de markt in hedel stonden dan vraag je je af waarom mensen ze nog fokken.

Maar buiten het feit van het fokken, vind ik alberto stegeman voor dit soort zaken op pad sturen totale onzin, niet zo zeer van uit de dames hun kant maar meer van de kant van SBS6 het is grote sensatie zoekerij. En SBS6 heeft de dames daar in mijn ogen voor misbruikt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 01:33

Nine: Is het nu echt strikt noodzakelijk dat je grof en beledigend bent?
Ik vind iemand voor domme koe uitmaken onnodig kwetsend en toont alleen wat voor laag niveau jijzelf hebt aangezien dit voor jou schijnbaar de enige wijze van uitdrukken is.
Het is grof, kwetsend, beledigend, niveauloos en tal van andere uitdrukking zijn hierop van toepassing.

Overigens vind ik dit van iedereen die zich op dergelijke wijze uitlaat over een vrouw van in de 60 die ze niet kennen.
Aangezien de Mods niet ingrijpen op dergelijk taalgebruik doe ik het zelf maar.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:02

Eigenlijk ben ik het gewoon met nine1987 eens.. Had misschien wat aardiger geformuleerd kunnen worden, maar het is wel waar.

Als ze bekend was met een veehandelbaar, dan is het gewoon dom om er dan maar op te vertrouwen dat ze de handel niet in gaan.
En fokken met een ggk op een papierloze merrie heeft ook weinig zin, want he krijgt er geen drol meer voor bij verkoop. En als er nu ook dwergjes worden geboren wordt het toch tijd dat je jezelf achter de oren krabt, of misschien in dit geval, dat iemand haar wakker schud.

Als jullie haar zo goed kennen als 'insider', kun je d'r ook vertellen dat fokken geen goed plan meer is. Anders zien we haar volgend jaar weer op tv met Alberto voor precies het zelfde.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:07

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Vrouw moest van die dieren af, en volgens mij is dat gebeurd.

Wat moet je met shethengsten behalve slachten?

Ik vond het wel een huilebalk verhaal van de vrouw in kwestie, en de handelaar die had wat duidelijker kunnen zijn bij het ophalen. Hoe dan ook beiden zijn in mijn ogen fout geweest. Vrouw wat simpel en niet realistisch, handelaar was niet duidelijk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:40

Er is van ons nog nooit een hengstveulen bij de slager beland. Nee we krijgen er geen wereldprijzen voor, maar we hoeven er ook niet om te stoppen met fokken. :)

Verder vind ik dit hele argument nu wel buiten de discussie vallen nu uit het verhaal van Peer blijkt dat t verhaal wel anders in elkaar zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:44

Dat is geen eerlijke vergelijking radalinpony, jij fokt amha'tjes en met bijzondere kleurtjes.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:47

Weet je wat ik ervan vindt? De dierenbescherming zou eens bij die 2 dames moeten gaan kijken naar dat veulen met kromme pootjes in de ducktape en eens zien waar de weides zijn waar ze horen te lopen ipv op stal staan. Daarom werden de ''verdwenen'' ponies doorgeschoven naar die handelaar , omdat ze geen wei had voor 12 ponies {:)-:(

Ik vindt het een mooi stukje gemaakte TV emotie |o

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:13

_lautje_ schreef:
Nine: Is het nu echt strikt noodzakelijk dat je grof en beledigend bent?
Ik vind iemand voor domme koe uitmaken onnodig kwetsend en toont alleen wat voor laag niveau jijzelf hebt aangezien dit voor jou schijnbaar de enige wijze van uitdrukken is.
Het is grof, kwetsend, beledigend, niveauloos en tal van andere uitdrukking zijn hierop van toepassing.

Overigens vind ik dit van iedereen die zich op dergelijke wijze uitlaat over een vrouw van in de 60 die ze niet kennen.
Aangezien de Mods niet ingrijpen op dergelijk taalgebruik doe ik het zelf maar.

Dus het moet wel kunnen dat die mensen de handelaar grof, kwetsend en beledigend te kijk zetten voor het oog van heel nl, maar ik mag dat niet voor het oog van bokt? Dat is hypocriet.. T mag miss wat aardiger, maar dit waren zij ook niet.. Dus ik zie niet in waarom ik wel.. En mijn niveau zullen we het maar niet over hebben.. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:39

anneliesdj schreef:
Dat is geen eerlijke vergelijking radalinpony, jij fokt amha'tjes en met bijzondere kleurtjes.

Nee, dat is wel een eerlijke vergelijking. Ik fok overigens geen AMHA, dat was een uitstapje omwille van vrije bloedlijnen. :)
Wij fokken NAS en NMPRS en dan liever een hele goede vos dan een kleurenkermis met kromme poten. Met 'de markt' hebben we weinig te maken. Daar fokken we toch niet primair voor...

Wij zijn ook begonnen met NAS-merries met shetlandmerrie moeders en met shetten.

En daar hebben we hele beste ponys uit gefokt.

En ook wij proberen altijd de merries die niet meer voor de fok geschikt zijn, goede adressen te bezorgen, goed tehuis belangrijker dan prijs.

Je mag van mij katten wat je wilt, maar ik denk dat kritiek op de fokkerij van Ans simpelweg niet terecht is omdat we daar op grond van wat ons wordt getoond helemaal geen oordeel over kunnen vellen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:51

Toch staan er in jouw profiel alleen maar pony's die appaloosa zijn of creme of zilver (?) of liever allemaal. En ze zijn heel wat luxer dan wat ik in het programma heb gezien.
Je weet toch zelf ook wel dat dat niet vergelijkbaar is met elkaar.

Kun je wel zeggen dat je liever een goede vos hebt dan een kromme met een mooi kleurtje, maar die laatste raak je wel makkelijker kwijt mocht je willen verkopen.

En het is geen katten, het is een kwestie van gezond verstand. Als je fokt en je dieren niet kwijtraakt, zelfs niet als je ze gratis weg wilt geven, dan moet je gewoon even een realiteitscheck doen.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:52

Uit het verhaal van Peer, blijkt dat ze vroeger pony's fokten die tenminsten nog een papier hadden, met hun eigen ggk hengsten. Zoals "nu" omschreven wordt, vind ik het ook alleen maar vermeerderen, met Shetlanders nog wel...

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:55

En dan te bedenken dat je blij moet zijn als je nog 10€ voor je shet krijgt op de markt.

En in je handen mag knijpen bij 15€.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:41

op de zuidlaardermarkt ging afgelopen jaar een mooie shet merrie ik denk/ neem aan zonder papier voor 5 euro weg..... chippen kost toch echt rond de 35 euro en naar de markt kost dacht ik 7,50 per paard? zegt genoeg over wat shetjes opleveren....

fienenbambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:08

geloof mij peer12 heeft gelijk.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:13

Er was net ook weer een rapportage op tv rijnmond, de pony met de ducktape werd genoemd als gehandicapt waar liefdevol voor wordt gezorgd !?!?!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:42

suuzepuus schreef:
op de zuidlaardermarkt ging afgelopen jaar een mooie shet merrie ik denk/ neem aan zonder papier voor 5 euro weg..... chippen kost toch echt rond de 35 euro en naar de markt kost dacht ik 7,50 per paard? zegt genoeg over wat shetjes opleveren....

Nee je krijgt vaak aanvoerpremie op de markt.

Dus daar betaal je niet voor :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:52

dravergekkie schreef:
suuzepuus schreef:

Nee je krijgt vaak aanvoerpremie op de markt.

Dus daar betaal je niet voor :)

Op de zuidlaardermarkt moet je toch echt betalen voor je paard of pony. ;)

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:15

Ik wilde mij er eerst ook niet mee bemoeien, maar ook hier nog iemand die de mensen kent.

Ans heeft echt haar hart op de juiste plek voor dieren. Ik weet dat we jaren geleden toen ik er nog op stal kwam ook een shetlander met "kromme" benen hebben gehad. Hebben ze ook alles aan gedaan, en die heeft jaren lang kunnen leven erna zonder tape om de benen en zonder pijn! Die merrie had ook een "vechtlust" om te leven wil je niet weten. Was de eerste die bij je stond als je de pony's kwam poetsen, ze was echt een knuffel. Waarom zouden ze deze pony geen kans mogen geven? Zolang hij/zij geen pijn heeft en bij hun zelf blijft! Ans weet duidelijk wel tot hoe ver ze kan gaan, alleen het ene persoon geeft een dier met deze "beperking" en kans om te leven en de andere niet.

Toen ik er nog op stal kwam, leefde haar man nog (welke ook handelaar was) toen hadden we veel pony's lopen zonder papieren. Die waren grotendeels voor de handel. Inmiddels jaren later hebben ze alleen nog pony's met papieren over(op misschien een enkeling na, welke ze al hun hele leven hebben). Ook de hengst is goedgekeurd bij het NMPRS (hij is NAS gefokt, en heeft een zeer bekende afstamming) en de nakomelingen worden bij hetl NAS en/of NMPRS geregistreerd. Daarbij kan ik ook melden dat ze echt niet alle merries elk jaar dekken om zoveel mogelijk veulens te hebben.

Om op het verhaal terug te komen, zoals ik Ans en haar dochter ken zullen ze zeker bij het gesprek welke daar thuis aan de keukentafel plaats heeft gevonden hebben aangegeven dat ze de pony's niet geslacht wilde hebben. Anders kan ik voor 100% garanderen dat hij ze niet mee gekregen had!
Weet namelijk vanuit het verleden dat er vaak genoeg veulens gratis of bijna gratis weggeven zijn aan mensen welke ze een goed thuis konden geven dat vond ze veel belangrijker dan de prijs welke ze ervoor kregen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:54

En voor niks gaat de zon op.. Ik geloof t nog steeds niet.. .

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:50

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:28