Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:42

robesh schreef:
Leuke discussie weer. Wat ophelderingen dan maar. Er zit daar geen manege in de buurt. Dat is een stichting paard clep en Co. Deze verhuurt geen boxen en mag dat ook niet.

De eigenaren van de paarden aan de Gaslaan wisten zeker 8 jaar gelden al dat ze er weg zouden moeten. Dus geheel plots is het niet. Laat ik het er op houden dat ze een schadevergoeding willen en daarom het zo dik in de media gooien.

Hoe kom ik aan deze info. Mijn paarden hebben 4 jaar in een nabijgelegen straat gestaan. Alle mensen met paarden in de buurt vergaderde ongeveer 2 x per jaar over vanalles. Bijv gebruik van de gezamelijke bak. Dus de mensen ken ik en ook de situatie.

Ze betalen daar geen drol in vergelijking tot een manege en zijn eigen baas. Dat willen ze niet opgeven . Denk ook niet dat een manege zit te wachten op dit soort klanten hahaha.

Het bewijs dat het in de media toch altijd weer lekker verdikt wordt en je tegenwoordig research naar alles moet doen :7

Isegrim

Re: Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:02

Dat was vroeger ook al zo, alleen had je toen geen Google en dus geen mogelijkheid om informatie te controleren tenzij je er toevallig zelf bij was.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:04

palominotje schreef:
Paarden die nog in de buurt staan ZEKER niet 23 uur op stal!!!
Wat Robesh zegt gaan de meeste paarden van mei tot oktober naar het land.
Strand/bos en duinen zijn op stap afstand[ja moet wel altijd door het verkeer'] buitenbak en paddock wordt dankbaar gebruik van gemaakt!
Denk je dat op maneges in Den Haag het er beter aan toe gaat? wij hebben immers geen weidegang en of uitloop stallen in Den Haag! Dus dan mogen mensen in deze regio geen paarden houden omdat ze te weinig buiten komen? Boegbeeld van Den Haag zijn paarden zowiezo door de koninklijke stallen,er is een oude stads manege achter het binnenhof,waar gaan die paarden dan naar toe zal je zeggen om hun benen te strekken? Mensen hebben altijd een oordeel en het is nooit goed! op stal staan niet maar in de blubber op het land ook niet dus wordt een gebed zonder end!

Ik kan uit je bericht even niet opmaken of een paard een dagdeel of hele dag op de paddock mag staan of als die meer als losgooi bak fungeert?
Even heel lomp gezegd, als je je paard alleen maar ergens kan stallen waar ie de hele winter binnen moet staan kan je beter geen paard hebben nee. Dan kan je m' wel iedere dag mee naar het strand nemen of losgooien maar dan staat ie alsnog ruim genomen 21 uur per dag op stal. Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen. Dat dat op andere stallen ook of zelfs meer gebeurt praat het ook niet goed. Maar goed dat is mijn mening.
Ik weet dat het lastig is om een fatsoenlijke stal te vinden in de randstad. Maar misschien als we met z'n allen is wat minder snel genoegen nemen met het gebrek aan faciliteiten op een stal dat de staleigenaren daar is wat meer gaan investeren.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:58

Gaan we hier nou de discussie voeren over hoeveel deze paarden buiten zouden komen.

Het is al erg genoeg voor deze mensen dat ze met hun paarden geen kant op kunnen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:13

Oh wat erg. Ze wisten het kennelijk al járen, maar omdat ze zelf wachten tot het laatste moment is het sneu?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:25

Ho even er staat in het bericht dat voor de bouw van de tempel 19 april 2013 pas de koopsakte getekent is.

Dus dat zijn geen jaren..

Als je niet de zekerheid heb of je wel of niet weg moet kan ik heel goed begrijpen dat je blijft zitten tot je zeker weet dat je weg moet.

Zeker in deze regio waar de stallingen schaars zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:30

Dat is nog 'pas' driekwart jaar geleden...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:39

Als je een stuk van de stad huurt zeker midden in de bebouwing, dan weet je dat je vroeg of laat weg moet. Per maand moeten waarschijnlijk tientallen paarden om dezelfde reden een ander verblijf zoeken, alleen gaat het dan om het bouwen van huizen, sporthallen of ander leuks. Het is waarschijnlijk omdat er nu een tempel in de plaats komt dat dit uitgesmeerd wordt.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:33

Dus omdat je in de randstad woont moet je maar geen paarden houden omdat ze dan niet genoeg buiten komen?
De 1 zegt op stal staan is zielig en de ander zegt op het land is zielig als ze in de blubber staan!
Ik zeg toch gebed zonder end.
Niet ieder paard is gelukkig 24/7 maar dat wordt hier nooit geloofd.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:34

dravergekkie schreef:
Gaan we hier nou de discussie voeren over hoeveel deze paarden buiten zouden komen.

Het is al erg genoeg voor deze mensen dat ze met hun paarden geen kant op kunnen.

_/-\o_ *\o/* :j

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:37

Paddock kunnen ze staan zo lang je zelf wil.
De bak wordt gebruikt om te rijden en longeren.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:38

Meisje die ik ken heeft een eigen manege met de ouders en van de gemeente moeten ze daar nu maar weg omdat ze het spoor willen uitbrijden ofzo :o