Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:07

little_king schreef:
Citaat:
Hij is slachtoffer geworden van zijn psychische ziekte.

daar ben ik het niet mee eens.
Iemand wordt ook geen slachtoffer van kanker.
Het is rot voor hem dat hij geen fijn leven heeft, wat een ander die ernstig ziek is ook niet heeft, maar slachtoffer zijn toch het paard en diens baasje.

Ik bedoel dat de jongen zijn ziekte is overkomen (psychose, dat wat hem een psychopaat maakt, wat zijn geestelijke stoornis ook inhoud) en dat heel naar voor hem is. Net als dat het ontzettend verdrietig is voor de paarden en de eigenaren van de paarden. Het is voor iedereen die erbij betrokken is - ook al ben je de dader of het paard zelf dat toegetakeld is - afschuwelijk, naar mijn mening hoeft er voor de jongen geen uitzondering gemaakt te worden.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 05-01-14 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:08

Dat ben ik helemaal met je eens.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:09

Ik had het denk ik wat verkeerd verwoord, w at ik met slachtoffer bedoelde te zeggen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:11

bridgetF schreef:
17 jaar en al zo verknipt, dat heeft weinig te beloven voor de toekomst.
Een behandeling is inderdaad goed, echter de ouders mogen ook wel even behandeld worden.
Ouders horen tijdens het opvoeden normen en waarden mee te geven, hier is duidelijk iets misgegaan.

Ik mag hopen dat zo iets te behandelen is, maar heb er ernstig mijn twijfels in. Ik mag ook hopen dat de eigenaar van de pony een goede schadeloos stelling krijgt en dat de tbs aangevuld gaat worden met een gevangenisstraf.

Ik mag hopen dat jij dood schaamt voor zo'n reactie.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:40

Misschien heb ik mijn reactie is te voorbarig gegeven, en had ik het niet moeten zeggen, ik heb ook niet alles gelezen. (alleen de eerste vier pagina's) Ik ben wel onder de indruk van de reactie van de moeder. Niet alleen haar visie, maar ook het lef omdat ze er zo open voor uit komt. Op zich wel interessesant om de andere kant van het verhaal te lezen....zet me wel aan het denken

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:48

bridgetF schreef:
Misschien heb ik mijn reactie is te voorbarig gegeven, en had ik het niet moeten zeggen, ik heb ook niet alles gelezen. (alleen de eerste vier pagina's) Ik ben wel onder de indruk van de reactie van de moeder. Niet alleen haar visie, maar ook het lef omdat ze er zo open voor uit komt. Op zich wel interessesant om de andere kant van het verhaal te lezen....zet me wel aan het denken

In het kader van:

pniekepnak schreef:
Als er maar één persoon is die door dit topic, en helemaal door dit bericht van jou, anders tegen de zaak aan gaat kijken, dan is dat er in elk geval al eentje meer. Want jouw zoon, en jullie als familie, zijn helaas niet de enige die hier doorheen gaan.

Helemaal top, Bridget! +:)+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:49

bridgetF schreef:

Misschien is het dan een verstandig idee, als je uitgedacht bent, om je excuses te maken aan de moeder voor de kwetsende dingen die je op internet kwakt.

Suzanne, heel erg veel sterkte. Ik hoop oprecht dat jullie hier allemaal mee geholpen worden en er uiteindelijk sterker uitkomen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:20

Suzanne, wat onwijs dapper van je dat je hier een bericht plaatst, enorm veel respect.
Heel veel sterkte, zal geen eitje zijn om hiermee om te gaan. Ik hoop dan ook dat alles goed zal komen, en jullie een gelukkig leven verder kunnen leiden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:05

Suzanne, je hebt helemaal gelijk. Ook jouw zoon heeft recht op een behandeling, net als (zoals je zelf al zei) mensen met kanker dat hebben, ookal is de kans klein dat het helemaal goed komt. Heel veel sterkte hier mee!

Ik hoop echt dat het nog goed komt. Ik kan me niet voorstellen hoe zoiets als dit moet zijn voor jouw én voor je zoon.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:35

Prachtig suzanne, prachtig dat je je zoon hier komt verdedigen. Werkelijk, prachtig.
Nee even serieus, kan iemand als ouder nog hoop in zijn kind hebben na dit soort acties? Meen je dat? Ga ajb niet een geestelijk ziek persoon vergelijken met een kankerpatient, alsof zo iemand ook gevaarlijk is voor de maatschappij. Noem een moordenaar en kankerpatient ajb niet meer op die manier in een zin.
Ik hoop maar dat jij zelf ook zorgt dat die fijn opgesloten blijft als je ook maar een beetje het gevoel hebt dat die in herhaling kan vallen.

Ik hoop maar dat mijn kijk hierop aan mijn leeftijd ligt, want ik hoef het niet aan te zien dat over 15 jaar nog altijd vanuit mijn opzicht zo raar word geredeneerd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:40

xSlvna schreef:
Prachtig suzanne, prachtig dat je je zoon hier komt verdedigen. Werkelijk, prachtig.
Nee even serieus, kan iemand als ouder nog hoop in zijn kind hebben na dit soort acties? Meen je dat? Ga ajb niet een geestelijk ziek persoon vergelijken met een kankerpatient, alsof zo iemand ook gevaarlijk is voor de maatschappij. Noem een moordenaar en kankerpatient ajb niet meer op die manier in een zin.
Ik hoop maar dat jij zelf ook zorgt dat die fijn opgesloten blijft als je ook maar een beetje het gevoel hebt dat die in herhaling kan vallen.

Ik hoop maar dat mijn kijk hierop aan mijn leeftijd ligt, want ik hoef het niet aan te zien dat over 15 jaar nog altijd vanuit mijn opzicht zo raar word geredeneerd.

Ik hoop dat het aan je leeftijd ligt. Deze persoon kiest namelijk niet voor deze ziekte net als dat een persoon niet voor kanker kiest. Dat kan je beide overkomen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:40

Geestelijk ziek of lichamelijk ziek is allebei ziek. Het kan ongeneeslijk zijn maar dat hoeft niet, in beide gevallen. Onder welke steen leef jij xSlvna?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:43

xSlvna schreef:

Suzanne verdedigt haar zoon niet, ze probeert enkel wat begrip te kweken..
Ik voel zoveel plaatsvervangende schaamte dat je zoiets denigrerends durft te posten naar een moeder toe die in zó'n lastig pakket zit, dat ik hoop dat jij later maar verdomd makkelijke kinderen krijgt.. Schaam je alstjeblieft.
Ik heb op je bericht getemd.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:47

xSlvna schreef:

Ik hoop het ook van harte. Zo'n walgelijke reactie zegt meer over jou dan over de jongen waar we het over hebben. Ik hoop van harte dat jij snel het bord voor je kop vandaan haalt en leert hoe de wereld écht in elkaar steekt. Ik heb ook getemd op je reactie.

Suzanne765

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 02:09

xSlvna schreef:

xSlvna, eigenlijk hoop ik dat je over 15 jaar je inzichten heb bijgesteld, want dat zou betekenen dat je wat levenservaring hebt opgedaan.
En ja, een ouder kan nog steeds hoop hebben in zijn kind na dit soort acties. Dat wordt onvoorwaardelijke liefde genoemd en ik ga ervan uit dat jouw ouders dat ook voor jou voelen.
Je hebt gelijk dat een kankerpatiënt geen gevaar vormt voor de maatschappij. Ik heb ook niet gepleit voor een gesloten behandeling van kankerpatiënten. Ik noemde dit als reactie op een bericht waarin de kosten van een behandeling ter discussie werd gesteld. Maar blijkbaar ligt deze vergelijking toch gevoelig voor jou en daar zul je wel je redenen voor hebben...
En ik ben mijn zoon hier ook niet aan het verdedigen. Zoals ik al schreef heb ik deze discussie al meermalen gevoerd, maar komt deze discussie in een ander daglicht te staan wanneer een dierbare de dader blijkt te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 02:14

Slvna, je bericht is niet de moeite waard om inhoudelijk op in te gaan. Ik heb de mods op je bericht geattendeerd.

Suzanne765

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 02:34

bridgetF schreef:

Knap van je dat je openlijk terug komt op je eerdere reactie. Ik ben blij te horen dat eea je aan het denken heeft gezet!

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 02:58

Ik heb me ooit aangemeld op Bokt omdat ik een paard heb. Ben niet heel actief en lees vooral veel. Vanzelfsprekend zou ik nooit willen dat mijn paard iets wordt aan gedaan, maar dit bericht en vooral de reacties raken me niet zozeer als paardeneigenaar maar wel enorm als moeder. Ik heb twee jongens van nu acht en vijf en ik moet er niet aan denken om in de toekomst in jouw schoenen te staan Suzanne. Daarom echt enorm veel respect voor hoe je er hier mee om gaat!

Helaas maakt onwetendheid en angst mensen vaak ongenuanceerd en bevooroordeeld. Ik blijf dat een bijzonder iets vinden. De onwelwillendheid om verder te kijken dan de neus lang is en de angst voor het onbekende (of misschien een spiegel) zorgen voor enorm ongenuanceerde reacties. Ergens ook weer sneu misschien, dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn...

Ik wil jou, je gezin en je zoon heel veel sterkte wensen voor de toekomst. Ik hoop dat je zoon met de juiste begeleiding en behandeling over een tijd weer deel uit kan maken van onze maatschappij!

Suzanne765

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 03:42

Ik heb lang nagedacht voordat ik mijn verhaal hier neerzette... Ik vond het doodeng en had er geen behoefte aan om publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden. Maar tegelijkertijd gaf het me ook een heel machteloos en onbevredigend gevoel dat iedereen blijkbaar wat mag vinden en dat ik mijn mond zou houden.
Ik had nog nooit van bokt.nl gehoord, maar mijn dochter vertelde me, dat temidden van het verbale geweld op andere sites, de discussie hier wel op een respectvolle manier wordt gevoerd. En dat ben ik met haar eens... dus terecht even trots op bokt zoals iemand schreef :-)
Ik was niet uit op steunbetuigingen; ik wilde meer de andere kant van het verhaal belichten en op sommige punten wat nuance aanbrengen. Maar ik moet zeggen dat de vele lieve en bijzondere reacties van veel mensen me wel heel goed doen!
Ik ben bewust niet op facebook, maar ik mis nu toch wel de like-button, dan had ik veel berichten afzonderlijk kunnen liken....
Maar bedankt iedereen voor de lieve, begripvolle reacties en steunbetuigingen! :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 03:47

Veel sterkte, fijn dat onze reacties je iets opleveren. Vanaf telefoon dus vandaar kortaf. Ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 05:03

Ik vind het fijn dat er in dit topic 'gewaakt' wordt over het discussieniveau.
Dat ieder hier op een respectvolle manier zijn visie en mening over dit voorval kwijt kan. Je er samen over kunt nadenken en reageren.
Zelf houdt het me erg bezig.
Vooral het stukje als je eigen kind zoiets zou doen...wat dan?
Ik weet niet of mijn moederliefde dan nog onder 'onvoorwaardelijk' zou kunnen vallen.
Dus respect voor jou, dat dit bij jou wel zo is.
Ik heb zelf ook pony's en andere dieren. Geloof dat je als eigenaar vanbinnen helemaal verscheurd bent als je zoiets overkomt. Het lijkt me 1 vd ergste dingen wat je kan overkomen met een dier. Dat de dader daarna veilig opgesloten zit, zie ik niet alleen als voordeel voor de veiligheid vd maatschappij, echter ook voor de 'veiligheid' van de dader zelf. Kan me goed voorstellen dat de eigenaar/slachtoffer van het dier in alle staten is na zo'n traumatische gebeurtenis.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:45

Suzanne, ik vindt het echt heel kan van je dat je hier jou verhaal neer zet. Petje af.
Voor je zoon hoop ik dat hij op de juiste plek terecht komt met goede begeleiding.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:48

Suzanne765 wat knap dat je je hier je verhaal durft te doen, vooral omdat dat dit een paardensite is vindt ik het nog extra knap.
Vindt het fijn om te lezen uit jou bericht dat de einddatum van de tbs nog niet bekend is dit betekend in iedere geval wel dat hij de komende jaren nog goed in behandeling is.
En dat jij als moeder ook achter behandeling staat.
Maar ik ben het wel eens met wat xSlvna zegt over de vergelijking met iemand met kanker dat ligt voor mij ook niet lekker.
maar ze had het wat aardiger kunnen zeggen natuurlijk.
En ik snap dat u ons dingen wil laten begrijpen zodat we het van 2 kanten weten waardoor we naar u of u zoon toch wel medeleven hebben en het meer begrijpen, maar ergens in je berichtjes mis ik je medeleven naar de pony toe wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:54

Suzanne; ik wens je veel kracht en sterkte toe in dit hele proces. Het is natuurlijk jammer dat het zover moest komen voor je zoon en jullie (en de eigenaar van de pony) , maar hij zit op een goede plek en ik gun hem en jullie een goede behandeling toe en hopelijk vooral met succes. Het blijft je zoon en het is fijn om te lezen dat jullie achter hem blijven staan. Nogmaals sterkte.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:55

Suzanne765 schreef:
Ik heb lang nagedacht voordat ik mijn verhaal hier neerzette... Ik vond het doodeng en had er geen behoefte aan om publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden. Maar tegelijkertijd gaf het me ook een heel machteloos en onbevredigend gevoel dat iedereen blijkbaar wat mag vinden en dat ik mijn mond zou houden.
Ik had nog nooit van bokt.nl gehoord, maar mijn dochter vertelde me, dat temidden van het verbale geweld op andere sites, de discussie hier wel op een respectvolle manier wordt gevoerd. En dat ben ik met haar eens... dus terecht even trots op bokt zoals iemand schreef :-)
Ik was niet uit op steunbetuigingen; ik wilde meer de andere kant van het verhaal belichten en op sommige punten wat nuance aanbrengen. Maar ik moet zeggen dat de vele lieve en bijzondere reacties van veel mensen me wel heel goed doen!
Ik ben bewust niet op facebook, maar ik mis nu toch wel de like-button, dan had ik veel berichten afzonderlijk kunnen liken....
Maar bedankt iedereen voor de lieve, begripvolle reacties en steunbetuigingen! :(:)

Ik vind het allereerst erg knap dat je inderdaad durfde te reageren hier.
Helaas denken sommige mensen erg kortzichtig hier.

Natuurlijk kan ik er ook niet onderuit dat je zoon iets vreselijks heeft gedaan.
Maar dat wil niet zeggen dat hij meteen dood moet zoals sommigen opperen.
In dit opzicht niet. Ik denk dat als de jongen zich er bewust van was dat hij het nooit had gedaan.
Hij had geen keus, hij is niet 'zichzelf.'

Als laatste wil ik je veel sterkte wensen in de komende periode.
Het gaat denk ik niet makkelijk worden, maar hou je sterk.
Laatst bijgewerkt door ZoeyDercks op 06-01-14 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt